Šta je novo?

Matrox's on the road again!

G400 ima hardverski implementiran EMBM dok ga GF3 softverski emulira. U tome je kvaka. Inače taj matroxov hardverski EMBM toliko bolje izgleda od softverskog da je to strašno. Nisam ja to izmislio, to je dobro poznata činjenica koju možeš da proveriš. E sad', kakve su performanse GF3 sa softverskim EMBM u odnosu na G400 sa hardverskim uopšte nije primereno porediti. Nadam se da to shvataš. Niko ne tvrdi da je G400 uporediv po 3D performansama isačim novijim od Voodoo3 / Rage 128 Pro / TNT2 Ultra. Cela priča je potegnuta oko toga da li je Matrox u stanju da napravi dobar i brz grafički procesor sa 3D akceleracijom. Ja sam samo rekao da je Matrox to dokazao sa G200 i G400 procesorima jer su bili najbrži na tržištu po pojavljivanju.

G200 nije bio najbrzi siguran sam ako nista SLI nije mogao da dostigne, mad realno nisam siguran ni da je mogao V2, jel secam se da je bio po nekim testovima u rangu Banshee karte.

Softverski bump mapping na GF3 kako onda to nisu uradili pre za TNT2? Nije stvar u tome vec u dodatnim prolazima ko sto rekoh.

Nije se radilo o podršci Mistique čipu već PowerVR-ovom 3D akceleratoru koji se nalazio na m3D add-on kartici.

Pa ja i kazem da M3D nije imao z buffer i jos mnogo toga.... mistiqe je bio ko S3 virge samo 50% brzi, nije imao cak ni bilinearo filtriranje, smejurija....


Za mene je igrivo sve što nema vidljivog štucanja, a ja sam ti teška cepidlaka. G400 je baratao sa 32-bit paletom skoro kao TNT2 sa 16-bit, zahvaljujući specifičnom 32-bit Z buffer-u i 256-bit Dual Bus arhitekturi. Vidim da si ti teški gamer i za tebe je Matrox odavno prestao da bude aktuelan, ali pre 2 ½ godine si sigurno maštao o G400MAX-u.


Kao vlasnik najbrze video karte u to vreme (inace V3 3500) do poajve GeForce 256 (u onda aktuelnim igrama svakako najbrza) nisam morao da mastam ni o cemu.....



Nemam ja pojma o čemu pričaš, ali se sećam da je postizao ne srazmerno bolje rezultate na bržim procesorima. Kasnije je to ispravljeno u narednim verzijama drajvera. O.K. neka bude zapisano da je G400 zahtevao jači procesor, ali ne znam koji bi ambiciozni gejmer kupovao karticu od više stotina DM ili $ i stavljao je na Celerona 1. Bilo kako bilo, testovi govore jezikom činjenica a one idu u prilog Matroxa.


Pa ja se secam ovoga vrlo dobro sa raznih hardverskih sajtova...


Ne, Matrox nije za nvidiote i fanATike koji samo žele što veći frejmrejt za svoje glupave fps igrice. Ja ću te samo još jednom podsetiti da je jedno vreme G400MAX bio vrrrloo konkurentan, a u višim rezolucijama i najbrži na tržištu. Šta je tada bilo? Opet je konkurencija bila slaba pa mu se posrećilo?


I da u vezi G200/400 nemoj gledati samo quake jer je jedan od retkih testova gde su kolko tolko imali sta da kazu sve ostalo je (realno igranje) bilo vrlo sporo bar sa prvim drajverima i svakako za zivota karte nisu uspeli da iskoriste sve njene potencijale, koga briga ako su i uspeli u tome posle godinu dana.


Ja bih voleo da vidim konkurenciju ali ni jedna kompanija trenutno nama ni para ni snage da se suprotstavi Nvidii i ATIju i to je tuzna istina a za korisnika je bolje da cene idu dole.
 
Prvo mi nije jasno odakle ljudima ideje da se nije moglo igrati u 32. bita pre GeForce 256 DDR kartica:confused:

Drugo, Magick da ti nije promakla vest od pre nekoliko dana da Microsoft nezvanichno raskida ugovor sa nVidiom ( a izgleda i sa Intelom ) u vezi revizije Xboxa, tj buducci Xbox necce koristiti nVidia gpu. A sad zajednichka prezentacija sa buduccim Matrox chipom. I sam znash da trzhishte konzola za igranje trazhi reshenja koja ne traju po 6. meseci ( vecc 2-4 godine ) pa zastare posle toga, a ko mozhe da isporuchi dovoljno dobro i pouzdano reshenje na duzhe staze. nVidia sigurno ne po mom mishljenju.

Trecce, Matrox ( kao i Ati ) nema problema sa reprodukcijom DVD ili VCD a o DivX ( MPEG4 ) da ne govorimo a MS igra na kartu da uz konzolu prodaje i mali home sinema, i sve to po istoj ceni upakovano u jedno.

Chetvrto, Matrox ( i opet Ati naravno ) imaju josh jednu chudnu :) osobinu, a to je da se njihova reshenja pretezhno ne oslanjaju na snagu procesora ( CPU ) za razliku od nVidie koja se uvek oslanjala na snagu istog. Tako da hipotetichki izvodim zakljuchak da bi MS u novu konzolu mogao staviti bilo shta pored moccnog gpu-a, znachi i via-cyrix i transmeta ulaze u igru, poshto su njihovi procesori poznati po tome da im nisu preko potrebni ventilatori na hladnjacima. Dobije se predpostavljam, poprilichno tih sistem.

Ovo je hipotetichki naravno, al ajde baci neki komentar na ovo.

Buca
 
Mare je napisao(la):
G200 nije bio najbrzi siguran sam ako nista SLI nije mogao da dostigne, mad realno nisam siguran ni da je mogao V2, jel secam se da je bio po nekim testovima u rangu Banshee karte.
Ama čoveče, u čemu je tvoj problem? Koji put ja da ponavljam? Voodoo2 nije grafički procesor već 3D akcelerator i bez grafičke karte sa njim možeš da se slikaš. G200 je bila grafička karta koja je imala 3D akceleraciju. Znači pričamo o grafičkom procesoru koji je imao implementiranu 3D akceleraciju!!! I da, Voodoo2 je bio 10-30% brži ( prosečno 17% ) od G200, a SLI i do 50%, ali je G200 bio najbrži grafički procesor sa 3D akceleracijom!!!! koji je direktno konkurisao Intelu i740, Rivi 128, Permedia2, Rage Pro i.t.d.
Softverski bump mapping na GF3 kako onda to nisu uradili pre za TNT2? Nije stvar u tome vec u dodatnim prolazima ko sto rekoh.
TNT2 nije imao dovoljno snage da to softverski izvede ali možeš da probaš pa vidi kakav će rezultat biti, u svakom slučaju nikakav. Softverski Bump Mapping nema veze sa pravim BM-om što se i vidi. Ma znam ja u čemu je stvar, ti si zapeo da me smaraš i pljuješ nešto o čemu nemaš pojma i što nikada nisi video kako izgleda. Zašto ti je problem da prihvatiš da je Matrox tada imao najlepši prikaz sa najlepšim efektima?
Pa ja i kazem da M3D nije imao z buffer i jos mnogo toga.... mistiqe je bio ko S3 virge samo 50% brzi, nije imao cak ni bilinearo filtriranje, smejurija....
Mistique je bila odlična 2D karta, zapravo jedna od boljih i nikada nije pretendovala na igračko tržište. m3D je već nešto drugo i to jeste bio promašaj, ali više marketinški i poslovni nego tehnički.
Kao vlasnik najbrze video karte u to vreme (inace V3 3500) do poajve GeForce 256 (u onda aktuelnim igrama svakako najbrza) nisam morao da mastam ni o cemu.....
Najbrže video karte? Pa neće biti da joj je ta titula ekskluzivno pripadala. V3 jeste bio najbrži u OGL ( Glide ) igrama, ali u tada već sazrelom i popularnom D3D-u nije. U D3D-u do 1024x768 je razlika između V3500 i G400MAX bila ± 2 frejma/sec, a u višim rezolucijama Voodoo nije mogao da se nosi ni sa TNT2 Ultrom ni sa G400MAX-om. G400MAX je vozio Expendable u 1600x1200x16 sa 40fps. U Quakeu III na 1024x768x16 TNT2 Ultra je drala Voodoo3500 sa reda veličine 65:45 fps, a kako bi se rezolucija povećavala Voodoo bi padao a G400 izbijao u vrh, V3 je bio brz samo u retardiranoj 640x480x16. Tako je bilo sa svim, ali SVIM testovima i realnim igrama. Naravno Voodoo je uspevao da se istakne kada su bile u pitanju Glide igre, ali ni tu nije nešto spektakularno bežao Ultri u rezoluciji 1024x768 i više. Treba još napomenuti da Voodoo3500 nije podržavao 32-bitnu paletu i to da je G400 imao mnogo bolji kvalitet prikaza i 3D efekata, pa i taj EMBM. Uostalom ako koza laze rog ne laže, pogledaj ovo sučeljavanje 32 grafičke karte iz tog vremena.
I da u vezi G200/400 nemoj gledati samo quake jer je jedan od retkih testova gde su kolko tolko imali sta da kazu sve ostalo je (realno igranje) bilo vrlo sporo bar sa prvim drajverima i svakako za zivota karte nisu uspeli da iskoriste sve njene potencijale, koga briga ako su i uspeli u tome posle godinu dana.
Taman posla da gledam samo Quake III. Inače potpuno je pogrešno to što si rekao, Quake III nikako nije ležao Matroxu i u njemu je davao najslabije rezultate dok mu je Expendable bio pesma. Već sam napomenuo da ga je vozio na 40fps u 1600x1200x16 sa sve EMBM.
Ja bih voleo da vidim konkurenciju ali ni jedna kompanija trenutno nama ni para ni snage da se suprotstavi Nvidii i ATIju i to je tuzna istina a za korisnika je bolje da cene idu dole.
Ma ne zanima mene to, ja samo hoću da u narednih godinu il' dve ( računam i period čekanja na pad cena ) stavim novu karticu sa nekim novim munjama i mogućnostima. ;)
 
Ama čoveče, u čemu je tvoj problem? Koji put ja da ponavljam? Voodoo2 nije grafički procesor već 3D akcelerator i bez grafičke karte sa njim možeš da se slikaš. G200 je bila grafička karta koja je imala 3D akceleraciju. Znači pričamo o grafičkom procesoru koji je imao implementiranu 3D akceleraciju!!! I da, Voodoo2 je bio 10-30% brži ( prosečno 17% ) od G200, a SLI i do 50%, ali je G200 bio najbrži grafički procesor !!!! koji je direktno konkurisao Intelu i740, Rivi 128, Permedia2, Rage Pro i.t.d.


Polako mi ovde pricamo da je Matrox bio najbrza igracka karta i da hoce opet da naprave kartu za igrace, ostalo ja nisam ni ospravao tipa 2D prikaz, verujem da je to OK, nisam imao prilike da koristim G400/200 ali sam gledao testove i poznavao ljude koji su imali G400 i znam sta govorim o tadasnjim drajverima i problemima i podrci u igrama, i brzini van test programa. A to sto je voodoo2 bio samo 3d nije bio problem za igrace a tu je bio i Banshee, kasnije Voodoo3, u svakom slucaju V2 je bio prisutan kao etalon tog vremena i glupo je izbacivati ga iz konkurencije.




Mistique je bila odlična 2D karta, zapravo jedna od boljih i nikada nije pretendovala na igračko tržište.

Netacno dolazio je sa par igara i bio reklamiran kao igracka karta, a Milenijum je bio profi karta u isto vreme.



Najbrže video karte? Pa neće biti da joj je ta titula ekskluzivno pripadala. V3 jeste bio najbrži u OGL ( Glide ) igrama, ali u tada već sazrelom i popularnom D3D-u nije. U D3D-u do 1024x768 je razlika između V3500 i G400MAX bila ± 2 frejma/sec, a u višim rezolucijama Voodoo nije mogao da se nosi ni sa TNT2 Ultrom ni sa G400MAX-om. G400MAX je vozio Expendable u 1600x1200x16 sa 40fps. U Quakeu III na 1024x768x16 TNT2 Ultra je drala Voodoo3500 sa reda veličine 65:45 fps, a kako bi se rezolucija povećavala Voodoo bi padao a G400 izbijao u vrh, V3 je bio brz samo u retardiranoj 640x480x16. Tako je bilo sa svim, ali SVIM testovima i realnim igrama. Naravno Voodoo je uspevao da se istakne kada su bile u pitanju Glide igre, ali ni tu nije nešto spektakularno bežao Ultri u rezoluciji 1024x768 i više. Treba još napomenuti da Voodoo3500 nije podržavao 32-bitnu paletu i to da je G400 imao mnogo bolji kvalitet efekata, pa i taj EMBM. Uostalom ako koza laze rog ne laže, pogledaj ovo suočavanje 32 grafičke karte iz tog vremena.


Ni ovo nije bas tacno V3 i TNT2 su se klali sa svakom revizijom drajvera secam se 1.04.00 je doneo preko 20% poboljsanja V3, ne bitno u vecini ondasnjih igara bio je najbrzi bar subjektivno, nekako je sve bilo optimizovano pa i izgledalo u 16/22 bit jako dobro (sem mozda quake3), recimo V3 je mnogo uravnotezenije radio u Glide igrama (manji pad fps po oceni pojedinih sajtova), isl. pa i sam sam primetio da je u to vreme GF 256 bio sporiji u svemu sem quake3 i jos par igara.





Prvo mi nije jasno odakle ljudima ideje da se nije moglo igrati u 32. bita pre GeForce 256 DDR kartica


Da u 640, pa 32 meg memorije je nedovoljno za glatko igranje ako se koriste 32bit texture u novim igrama..... dakle danas je GTS sa 64 meg DDR minimum za 1024/32/32 texture za zahtevne igre.

Mada opet nekome je dosta 12 fps.
 
Buco care, padni mi na grudi! :D Kako se ja toga nisam setio? Odlična spekulacija! :) No 'ajmo po redu.
Prvo mi nije jasno odakle ljudima ideje da se nije moglo igrati u 32. bita pre GeForce 256 DDR kartica:confused:
Nije ni meni. :confused:
Drugo, Magick da ti nije promakla vest od pre nekoliko dana da Microsoft nezvanichno raskida ugovor sa nVidiom ( a izgleda i sa Intelom ) u vezi revizije Xboxa, tj buducci Xbox necce koristiti nVidia gpu. A sad zajednichka prezentacija sa buduccim Matrox chipom. I sam znash da trzhishte konzola za igranje trazhi reshenja koja ne traju po 6. meseci ( vecc 2-4 godine ) pa zastare posle toga, a ko mozhe da isporuchi dovoljno dobro i pouzdano reshenje na duzhe staze. nVidia sigurno ne po mom mishljenju.
Pa pazi dosta toga je diskutabilno. Prvo matroxova rešenja su dugoročnija zato što ih oni podržavaju, tj debaguju drajvere, vrše optimizacije i omogućavaju razne apgrejde. Što si tiče potreba jedne multimedijalne konzole poput Xbox-a Matrox tu zaista ima komparativnih prednosti u vidu kvalitetnog 2D engine-a ( sve u vezi DVD reprodukcije ), DualHead mogućnosti ( zamisli da se jurimo u GT2 svako ispred svog televizora :) ) i visoke programabilnosti ( fleksibilnosti ). Kod ovog poslednjeg javlja mi se asocijacija na BitBoys i njihov visokoprogramabilan grafički procesor sa eDRAM-om. :) Taj čip je kažu mogao da emulira Displacment Mapping ali sa svega nekoliko fps. Inače to ime se često vezuje za Matrox, pošto je od njih Matrox otkupio licencu za EMBM, a sada i ovo čudo Displacment Mapping.

Ako pretpostavimo da će se isti grafički procesor ( Parhelia ) pojaviti i na Xbox i na PC platformi onda još ono oko dugovečnosti i ima logike jer se tako popularizuju funkcije implementirane u procesor. ( više programera će implementirati te mogućnosti čime se krči put boljem iskorišćenju implementiranih hardverskih resursa ).
Trecce, Matrox ( kao i Ati ) nema problema sa reprodukcijom DVD ili VCD a o DivX ( MPEG4 ) da ne govorimo a MS igra na kartu da uz konzolu prodaje i mali home sinema, i sve to po istoj ceni upakovano u jedno.
Da, po tom pitanju je Matrox zaista nezamenljiv.
Chetvrto, Matrox ( i opet Ati naravno ) imaju josh jednu chudnu :) osobinu, a to je da se njihova reshenja pretezhno ne oslanjaju na snagu procesora ( CPU ) za razliku od nVidie koja se uvek oslanjala na snagu istog. Tako da hipotetichki izvodim zakljuchak da bi MS u novu konzolu mogao staviti bilo shta pored moccnog gpu-a, znachi i via-cyrix i transmeta ulaze u igru, poshto su njihovi procesori poznati po tome da im nisu preko potrebni ventilatori na hladnjacima. Dobije se predpostavljam, poprilichno tih sistem.

Ovo je hipotetichki naravno, al ajde baci neki komentar na ovo.

Buca
Sad' si me podsetio da je u onom predavanju bilo reči o autonomiji budućih GPU-ova i tome kako će postepeno postajati sve više kao CPU, sa mogućnoštu autonomnog izvršavanja programskog koda.

Kako ti deluje činjenica da je Microsoft i prošle godine vrteo svoje demoe i držao prezentaciju na matroxovoj G550 kartici? Jel' to zbog kvaliteta slike ili je nešto deseto u pitanju? Ovo deluje još sumljivije kada se setimo da je Matrox dobrano pomogao u popularizaciji D3D-a jer nikada nije imao valjane OGL drajvere. :) Kada je Matrox otkupio licencu za Bump Mapping od BitBoys-a, Microsoft je takođe licencirao implementaciju u DX6. Ovo sve deluje prilično prisno. :)

Normalno je da proizvođači grafičkih procesora komuniciraju sa Microsoftom zbog DX podrške, ali ovo oko DX9 i Displacement Mappinga je već nešto ozbiljnije. Posle svega nije lako odbaciti višegodišnje spekulacije da spremaju nešto veliko.

Što se procesora tiče, AMD XP bi bio odlično rešenje zato što podržava i 3D Now! i SSE setove instrukcija i pun je sirove snage, ali to njegovo zagrevanje je stvarno problematično. Možda ako bi bio izrađen u 0.13µm i radio na nešto nižoj frekvenciji, recimo 1~1.3GHz. Lično bih voleo da vidim Motorolin PowerPC procesor u tom XBox-u, ali je to malo verovatno.
 
Mare je napisao(la):
Polako mi ovde pricamo da je Matrox bio najbrza igracka karta i da hoce opet da naprave kartu za igrace, ostalo ja nisam ni ospravao tipa 2D prikaz, verujem da je to OK, nisam imao prilike da koristim G400/200 ali sam gledao testove i poznavao ljude koji su imali G400 i znam sta govorim o tadasnjim drajverima i problemima i podrci u igrama, i brzini van test programa. A to sto je voodoo2 bio samo 3d nije bio problem za igrace a tu je bio i Banshee, kasnije Voodoo3, u svakom slucaju V2 je bio prisutan kao etalon tog vremena i glupo je izbacivati ga iz konkurencije.
Priča je počela oko toga da li je Matrox u stanju da napravi grafičku kartu ( ne 3D akcelerator kao add-on kartu ) koja bi u 3D-u bila brža od konkurencije ili bar konkurentna. Neko reče, ako ne i ti, da nikada nisu imali brz 3D. E pa vidiš, G200 kao grafička karta sa implementiranom 3D akceleracijom je konkurisala drugim grafičkim kartama na tržištu, koje su je takođe imale, a to su Intel i740, Riva 128, Permedia2 i Rage Pro.

Voodoo2 si mogao da kupiš i upariš sa bilo kojom kartom, a G200 je bio prvo integrisano 2D i 3D rešenje koje je davalo prihvatljive frejmrejt rezultate. Porediš ne poredivo! Riva 128 je bila tadašnji konkurent G200, a ne Voodoo2 koji i nije grafička karta. Pitanje isplativosti i svrsishodnosti ovog ili onog rešenja je potpuno druga priča, a ako hoćeš možemo i o tome. G200 je bio jeftiniji od Voodoo2 + "grafička karta'', davao je najbolju sliku na tržištu i podržavao 32-bitni rendering kao i FSAA pa je imao i bolji 3D kvalitet od Voodoo2. Bilo kako bilo, G200 je bio brži od konkurencije, što mu Voodoo2 kao 3D akcelerator nikako nije bio. Prestani da smaraš!
Netacno dolazio je sa par igara i bio reklamiran kao igracka karta, a Milenijum je bio profi karta u isto vreme.
Mistique 220? Dobro, tuži ih zbog prevare. Ne znam šta hoćeš da ti kažem.
Ni ovo nije bas tacno V3 i TNT2 su se klali sa svakom revizijom drajvera secam se 1.04.00 je doneo preko 20% poboljsanja V3, ne bitno u vecini ondasnjih igara bio je najbrzi bar subjektivno, nekako je sve bilo optimizovano pa i izgledalo u 16/22 bit jako dobro (sem mozda quake3), recimo V3 je mnogo uravnotezenije radio u Glide igrama (manji pad fps po oceni pojedinih sajtova), isl. pa i sam sam primetio da je u to vreme GF 256 bio sporiji u svemu sem quake3 i jos par igara.
Nemoj mnogo da filozofiraš nego pogledaj test za koji sam ti dao link. U svakom slučaju V3500 nije bio apsolutno najbrža karta na tržištu jer je blistao samo u Glide igrama i to u nižoj rezoluciji, a pri tom' nije podržavao ni tada već standardni 32-bitni rendering.
Da u 640, pa 32 meg memorije je nedovoljno za glatko igranje ako se koriste 32bit texture u novim igrama..... dakle danas je GTS sa 64 meg DDR minimum za 1024/32/32 texture za zahtevne igre.

Mada opet nekome je dosta 12 fps.
Novije igre koriste mnogo veći broj poligona i složenije teksture tako da to što ti pričaš nema veze. Još onda je G200 davao mnogo bolji 3D kvalitet od Voodoo2 zahvaljujući tom 32-bitnom renderingu. Pogledaj malo linkove za te testove i za screenshot-ove. Ajde nemoj više da si dosadan i da spamuješ ovde, vidiš da pokušavamo da pričamo o nečemu što nema veze sa ovim što smo apsolvirali.
 
Parhelia

Ljudi morao sam da budem prvi koji će ovo objaviti na forumu. To je to, Matrox se vraća. boom boom boom

Prvo: onaj demo na GDC-u se zaista vrteo na Parheliji sa hardverskim Displacment Mappingom.

Drugo: to je nekakvo 512-bita čudo, ako je verovati Ant-u ( a jeste :D )

Treće: biće to prvi grafički procesor koji će najkompletnije podržavati DX9, a to znači
  • Vertex Shader 2.0
  • Pixel Shader 2.0
  • adaptive Tesselation
  • DISPLACEMENT Mapping
  • at least 10 bits internal accuracy per colorchannel [/list:u]

    Već sve vrvi o tome na iternetu i sada je sigurnije nego ikad' da Parhelia postoji i da će nas Matrox uskoro obradovati. 'Ajde idem ja da prodam kola. :D
 
Citam i cudim se. Poredjenje G400 i V3. Pa tu G400 nema sta da trazi, ni u 2D a kamoli u 3D. Cisto licno iskustvo.
 
Matrox ima sta da trazi po pitanju 2D-a ... to ne sporim, ali 3D...

Magick... lep ti je onaj primer o lepoti 3d-a ... daj bre koga ti mastis?! NARAVNO da lepse izgleda sa EBM-om. Pusti gf3 tu pa ces da doobijes ISTE rezultate (stim da je na gf3 to mnogo brze :D )...
Ono oko drajvera.... a joj ... e imao sam g400 DH u masini... skinuo sam sve moguce nove drajvere i updejte za OGL i d3d i drajvere za dual monitor podrsku ... NISTA nije radilo kako treba osim DH-a. Ili je radilo ali je bilo tako sporo da je prosto nepodnosljivo.
Ja uporedjujem ove karte samo na polju koje poznajem a to su prof 3D i igre. Posto mi ovde pricamo ipak o gaming karti ... smiri malo svoje strasti, i nemoj prodavati kola dzabe ... i nemoj me (a ni bilo kod gdrugog) nazivati nVidiotom jer se nikad nisam drzao ko pijan plota za neku stvar nego sam uvek forsirao i koristio stvari koje MENI najbolje odradjuju posao. Sta tu ima lose?
 
Mare je napisao(la):
Da u 640, pa 32 meg memorije je nedovoljno za glatko igranje ako se koriste 32bit texture u novim igrama..... dakle danas je GTS sa 64 meg DDR minimum za 1024/32/32 texture za zahtevne igre.

Mada opet nekome je dosta 12 fps.

Ako gledamo q3a ja sam tu sa MX-om i 32mb sdrama u 1024@32bit imao 92fps naravno sve na quality, a onaj slajder za texture stoji kao za HQ, a u mohaa sam se igrao u 1024@16 doduse, ali bez seckanja.
 
Da kazem i ja nesto...

Magick: ne pise se "sumljivo", vec sumNJivo, posto potice od reci sumnja :)

Muzzy: e nVidiotu jedan :) imao si, kao prvo, g450 u masini, valjda znam sta samo pokusavao da nateram da proradi, a i sam si rekao da EMBM dobro izgleda u Collin 2, ali da se slabo primecuje dok vozis - to podrzavam.

Ja se iskreno nadam da ce Matrox da napravi tu karticu i da ce performanse na svim API-jima (dx i ogl) da budu dobre, makar u rangu gf3 sa brzinom. Ja sam pre nekih 3-5 meseci imao g550 na nekih 3-4h i posle vracanja nV kartice slika mi je svakim danom postajala sve mutinija i mutnija, a pre toga sam mislio da imam dobar 2D. Sada vozim v5 5500, menjao se sa ortakom, i razlika u 2D je primetna i to mnogo pogotovo zato sto imam TFT, pa se razlika primecuje i to podosta (ovaj txt sto sada kucam je preko 30% ostriji). V5 5500 nije brz kao gf2 ti (koji inace posedujem), ali sa njim moze da se igra(ima se preko 75fps). Da se vrnem na Matrox. Ako ta kartica bude takva kako se spekulise o njoj bice super za sve nas, zato sto ce svim aktuelnim grafickim da obori cenu pogotovo onim najjacim, tako da cemo imati veci izbor gKarti.
Ako se ta kartice pokaze dobro ja cu prodati sestru da je kupim :) ili cu se jos malo patiti sa gf2 dok joj ne padne cena na neki normalan nivo (ispod 250$).

To za sada posto pisem u zurbi, a detaljna analiza veceras.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Matrox ima sta da trazi po pitanju 2D-a ... to ne sporim, ali 3D...
Jest, malo sam preterao, za 2D. Poenta (?) je bila da V3 ima 2D nesto bolji od G400, a o 3D stvarno nema potrebe diskutovati. Te dve karte se jednostavno NE mogu porediti kao kompletan proizvod.
 
G400MAX vs V3 vs TNT2 Ultra jednom za svagda

Po stoti put: poenta celog ovog potezanja istorije je bilo da se dokaže da Matrox može da bude i da je bio konkurentan u 3D performansama. Činjenica je da je kuburio sa OGL drajverima, ali je u D3D-u izuvao i mislim da to nije bilo slučajno. :)

Pogledajte malo testove iz tog doba, čak sam dao neke linkove. Nikako ne možete odbaciti G400MAX koji je tada bio jedna od najbržih 3D karti. Ma neka i bude da su i V3500 i TNT2 Ultra bili brži od G400MAX u svemu ( a nisu ) opet su to bile male razlike i to prvenstveno u niskim rezolucijama i 16-bit paleti, dok je u najvišim rezolucijama i 32-bit G400MAX bio naj. U svakom slučaju niko ne može osporiti da je G400MAX tada bila izuzetno konkurentna karta za igrače koji su zahtevali više. Hardver im je super i očekujem da će nova karta biti, kao po starom, u samom vrhu.

I prestanite sa tim glupostima oko 2D-a. Voodoo 3 jeste imao odličnu sliku i čuo sam mnoge da je smatraju najboljom ikada viđenom, ali mislim da ste malo subjektivni. Matroxova 32-bita paleta, alpha-blending i tada jedinstveni RAMDAC @ 360MHz su garancija 2D kvaliteta. To što se nekome činilo da V ima bolju ili oštriju sliku je verujte subjektivna stvar ili ste imali defektnog Matroxa.

P.S. Hajde sada lepo da spekulišemo oko te Parhelije. Ko hoće da se prepucava šta je bilo brže od čega neka otvori novi thread pa da se tamo nastavi smaračina, mada mislim da smo svi rekli što smo imali i da smo se najzad razumeli.
:wave;
 
Vocko je napisao(la):
Da kazem i ja nesto...

Magick: ne pise se "sumljivo", vec sumNJivo, posto potice od reci sumnja :)
Sramota! Do mene. Bilo je kasno. :)
Muzzy: e nVidiotu jedan :) imao si, kao prvo, g450 u masini, valjda znam sta samo pokusavao da nateram da proradi, a i sam si rekao da EMBM dobro izgleda u Collin 2, ali da se slabo primecuje dok vozis - to podrzavam.
Aha! :) G450 ima 64-bita interfejs sa DDR memorijom, dok je G400(MAX) imao 128-bita sa SGRAM-om ( 5ns ). Naravno da je ova druga kombinacija bila bolja pa je čak i G400 bio brži od G450, a G400MAX pogotovu.
Ja se iskreno nadam da ce Matrox da napravi tu karticu i da ce performanse na svim API-jima (dx i ogl) da budu dobre, makar u rangu gf3 sa brzinom.
Budi siguran da se radi o DX9 čipu nove generacije koji će eventualno moći da se poredi sa NV30 ( GF5 ) ili R300, a nikako sa GF3. :)
Ako se ta kartice pokaze dobro ja cu prodati sestru da je kupim :)
I ti? Čoveče al' će taj Matrox da obori cenu sestrama. :D:D:D
 
Re: G400MAX vs V3 vs TNT2 Ultra jednom za svagda

magick je napisao(la):
I prestanite sa tim glupostima oko 2D-a. Voodoo 3 jeste imao odličnu sliku i čuo sam mnoge da je smatraju najboljom ikada viđenom, ali mislim da ste malo subjektivni. Matroxova 32-bita paleta, alpha-blending i tada jedinstveni RAMDAC @ 360MHz su garancija 2D kvaliteta. To što se nekome činilo da V ima bolju ili oštriju sliku je verujte subjektivna stvar ili ste imali defektnog Matroxa.
Nije glupost i nemoj da vređaš!
Koristim Matrox od Milleniuma i znam šta pričam. G400 mi je prošlo više komada, i to je nabavljano od firme.
 
Priča je počela oko toga da li je Matrox u stanju da napravi grafičku kartu ( ne 3D akcelerator kao add-on kartu ) koja bi u 3D-u bila brža od konkurencije ili bar konkurentna. Neko reče, ako ne i ti, da nikada nisu imali brz 3D. E pa vidiš, G200 kao grafička karta sa implementiranom 3D akceleracijom je konkurisala drugim grafičkim kartama na tržištu, koje su je takođe imale, a to su Intel i740, Riva 128, Permedia2 i Rage Pro.

Voodoo2 si mogao da kupiš i upariš sa bilo kojom kartom, a G200 je bio prvo integrisano 2D i 3D rešenje koje je davalo prihvatljive frejmrejt rezultate. Porediš ne poredivo! Riva 128 je bila tadašnji konkurent G200, a ne Voodoo2 koji i nije grafička karta. Pitanje isplativosti i svrsishodnosti ovog ili onog rešenja je potpuno druga priča, a ako hoćeš možemo i o tome. G200 je bio jeftiniji od Voodoo2 + "grafička karta'', davao je najbolju sliku na tržištu i podržavao 32-bitni rendering kao i FSAA pa je imao i bolji 3D kvalitet od Voodoo2. Bilo kako bilo, G200 je bio brži od konkurencije, što mu Voodoo2 kao 3D akcelerator nikako nije bio. Prestani da smaraš!


U vreme voodoo 2 80% trzista su bile Glide igre, a to sto je voodoo bio samo 3d je pomoglo je da se prodaju i ostale kartice, ko zna sta bi bilo da je 3dfx imao komletno resenje u to vreme.

FSAA je stvarno postao upotrebljiv tek sa GF4MX/Ti serijom, te edge AA nisu bile FSAA i nisu bile nikad podrzane (sem u jednom ili 2 naslova).



Nemoj mnogo da filozofiraš nego pogledaj test za koji sam ti dao link. U svakom slučaju V3500 nije bio apsolutno najbrža karta na tržištu jer je blistao samo u Glide igrama i to u nižoj rezoluciji, a pri tom' nije podržavao ni tada već standardni 32-bitni rendering.


U to vreme igrao sam DeusEx, UT, NFS4/5, Fifu, quake3 i u vecini igra primetio sam usporenje nakon prelaska na GF 256 tako da pricati da je tnt2 ili g400 bio brzi je bespredmetno, jednostavno Glide je jos uvek vladao u vreme V3. A bili je oko 2 igre gde se 32 paleta "vidi".





Novije igre koriste mnogo veći broj poligona i složenije teksture tako da to što ti pričaš nema veze. Još onda je G200 davao mnogo bolji 3D kvalitet od Voodoo2 zahvaljujući tom 32-bitnom renderingu. Pogledaj malo linkove za te testove i za screenshot-ove. Ajde nemoj više da si dosadan i da spamuješ ovde, vidiš da pokušavamo da pričamo o nečemu što nema veze sa ovim što smo apsolvirali.


Spamujem??? Ja sam samo dao svoje misljenje na temu Matrox i igranje, a raspravu o g200/400, m3d nisam sam pokrenuo, mada tu i nema sta da se vise da se kaze.



Ono oko drajvera.... a joj ... e imao sam g400 DH u masini... skinuo sam sve moguce nove drajvere i updejte za OGL i d3d i drajvere za dual monitor podrsku ... NISTA nije radilo kako treba osim DH-a. Ili je radilo ali je bilo tako sporo da je prosto nepodnosljivo.

I ja sam ovo video i cuo vise puta.

Ako gledamo q3a ja sam tu sa MX-om i 32mb sdrama u 1024@32bit imao 92fps naravno sve na quality, a onaj slajder za texture stoji kao za HQ, a u mohaa sam se igrao u 1024@16 doduse, ali bez seckanja.



q3a nije neko merilo recimo MOHAA, f1 2001, comanche4, rally trophy sa max detaljima isl, a posebno se isticu simulacije po zahtevnosti. Za glatko igranje novih igara sa 1024/32/32 (texture) zaista treba 64 DDR.

P.S. Jel taj MX na 250/250 :D :D
 
meni je, iskreno, veoma drago sto Matrox ulazi u trku sa nVidia-om i Ati-jem, normalno, konkurencija ce dovesti do pada cena...ali...magick, svaka tebi cast sto si toliko upucen u sve te detalje oko svega toga i hvala ti sto detaljises toliko oko toga (prvi put sam procitao sve tvoje postove do kraja :p) ali daj, covece, zar ne vidis kako sam sebi uleces u 'klizeci'? Prvo, pricas toliko o neigrackoj strani, Matrox-ovoj i tvojoj, a u'vatio si se toliko za taj DisplacementMapping i DirectX 9...to ima veze iskljucivo sa igricama i tu profi primene nema...kao i EBM, koji se doduse pojavio u samo jednoj igrici koja je dozivela komercijalni uspeh (cmr2) i to pre 2 godine (?!?!)...navedi mi neku igricu koja je napravila bum u skorije vreme, a da je imala EBM...podji samo od toga koji je najkvalitetniji igracki Engine trenutno zastupljen. To je q3 engine, koji se oslanja iskljucivo na OpenGL, i sa njim se recimo pokrecu MoH-AA, RtCW, a cekaju se i nastavci doom-a i kvejketa, koji ce verovatno koristiti isto OpenGL ...
a to da ce Matrox da izbaci profi kartu od soma $...ma daj...kome to u Srbiji nesto znaci? nama ovde treba bre karta koja se nece zagusiti sa 50.000+poligona dok se model vrti i edit-uje u viewportu ... koji ce mi profi karta ako ona ima usrani DisplacementMapping i adaptiveTesselation? ako oni ne obrate malo paznju na OpenGL, nema sta da traze u 3D-u, ni na igrackom, niti na profesionalnom planu...Doduse, oni demoi obecavaju, ali to je vec samo bajka za malu decu...
 
Ji 4Tze je napisao(la):
Doduse, oni demoi obecavaju, ali to je vec samo bajka za malu decu...
Obećavao je i onaj EBM demo za G400 pa smo mogli da se slikamo sa njim.
 
Re: Re: G400MAX vs V3 vs TNT2 Ultra jednom za svagda

vlasta je napisao(la):
Nije glupost i nemoj da vređaš!
Koristim Matrox od Milleniuma i znam šta pričam. G400 mi je prošlo više komada, i to je nabavljano od firme.
Šta se ti vređaš k'o da sam ti opsovao sve najbliže. :) I ja koristim Matrox odavno i takođe znam šta pričam. Šta ćemo sad'? Stvar ukusa ili šta?
 
Re: Re: Re: G400MAX vs V3 vs TNT2 Ultra jednom za svagda

Promeni dioptriju.
 
Re: Parhelia

magick je napisao(la):
Ljudi morao sam da budem prvi koji će ovo objaviti na forumu. To je to, Matrox se vraća. boom boom boom

Prvo: onaj demo na GDC-u se zaista vrteo na Parheliji sa hardverskim Displacment Mappingom.

Drugo: to je nekakvo 512-bita čudo, ako je verovati Ant-u ( a jeste :D )

Treće: biće to prvi grafički procesor koji će najkompletnije podržavati DX9, a to znači
  • Vertex Shader 2.0
  • Pixel Shader 2.0
  • adaptive Tesselation
  • DISPLACEMENT Mapping
  • at least 10 bits internal accuracy per colorchannel [/list:u]

    Već sve vrvi o tome na iternetu i sada je sigurnije nego ikad' da Parhelia postoji i da će nas Matrox uskoro obradovati. 'Ajde idem ja da prodam kola. :D






  • To jos uvek nije specifikacija samo par novih "buzzwords", datum izlaska da i ne pominjemo, mene intresuje vrsta memorije koju ce koristiti i tehnike tipa z buffer kompresije i ostale tehnike u vezi s tim, fill rate, poly throughput.....

    Drugo daj neko objasnjenje za Pixel shader 2.0 i ostale tehnike, sta one konkretno novo donose?
 
Mare je napisao(la):
U vreme voodoo 2 80% trzista su bile Glide igre, a to sto je voodoo bio samo 3d je pomoglo je da se prodaju i ostale kartice, ko zna sta bi bilo da je 3dfx imao komletno resenje u to vreme.
Ti si bre stvarno mnogo dosadan sa tim Voodoo2. Zaboravi na Voodoo2! Pričali smo o grafičkim procesorima sa implementiranom 3D akceleracijom, a to je nešto drugo. O.K. Voodoo2 je bio najbolji za igranje, ali to nije predmet rasprave niti to imlicira da je G200 bio loš. G200 je bilo najbrže single-chip rešenje, poput ovih današnjih. Ja TO tvrdim i niko TO ne može da ospori. Jeste kasnije došao TNT i preuzeo TO vodstvo ali je po pojavljivanju G200 bio najbrži. G200 je bio grafički procesor sa najbržom 3D akceleracijom kada se pojavio!!! Voodoo2 nije grafički procesor već 3D akcelerator i jeste, bio je bolji za igranje. Jel' sad' dosta? Ajde majke ti reci sada "ma Voodoo2 je bio bolji" pa da te ctp; :D
FSAA je stvarno postao upotrebljiv tek sa GF4MX/Ti serijom, te edge AA nisu bile FSAA i nisu bile nikad podrzane (sem u jednom ili 2 naslova).
Full Screen Anti-Aliasing je odavno odrađivan polu softverski, a 3Dfx ga je radio hardverski mnooogo pre tog GF4.
U to vreme igrao sam DeusEx, UT, NFS4/5, Fifu, quake3 i u vecini igra primetio sam usporenje nakon prelaska na GF 256 tako da pricati da je tnt2 ili g400 bio brzi je bespredmetno, jednostavno Glide je jos uvek vladao u vreme V3. A bilo je oko 2 igre gde se 32 paleta "vidi".
Ja ne igram igrice ali se potrefilo da si spomenuo par igara koje jesam i koje i dan danas obožavam ( NFS serijal i Deus EX ). Znam da je bila priča kako je Deus EX pravljen samo za 3Dfx karte te da nesnosno štuca na svim ostalim karticama čak i sa životinjom od računara ( Svet Kompjutera - tačno se sećam ). Ja sam međutim igrao Dues EX sa G400 ( D3D ) i to u 1024x768x32 ( sve na max ) i NIKADA nisam imao ni jedan ispušteni frejm. Čak sam pokušavao sa brzim trčanjem ( turbo mode ) kroz visokoteksturirana okruženja ( zidovi, drugi likovi, i.t.d. ) i ništa. Brzo sam se okretao, cimao se, leteo i nikada ni jedan jedini ispušteni frejm ili tekstura. Jednostavno, kol'ko god sam ja brzo mogao da se krećem i okrećem, još brže je G400 mogao sve to da izrenderuje u D3D-u. U svakom slučaju respektabilno, s obzirom da se radilo o krajnje zahtevnoj i neoptimizovanoj igri ( za D3D ). Ni jedan NFS mi nikada nije pravio probleme, a da li je ova ili ona karta davala 60 umesto 55 fps zabole me štikla. FPS igre, koje se oslanjaju na OGL, ne igram.

G400MAX je bila vrrloo konkurentna 3D karta u D3D okruženju, šta je bilo bolje za igrače je druga stvar. Pogledaj već jednom te testove i prestani da teraš mak na konac. G400 je bio strašan hardver, a to što su ga neke druge stvari minirale ( OGL drajveri ) je deseta priča, mada ja mislim da je to namerno urađeno. Ako se istorija ponovi u tom smislu, Parhelia će se kidati sa NV30 i R300, a ne sa GF3.
Spamujem??? Ja sam samo dao svoje misljenje na temu Matrox i igranje, a raspravu o g200/400, m3d nisam sam pokrenuo, mada tu i nema sta da se vise da se kaze.
Da, spamuješ i ne pratiš šta se piše, već samo teraš svoje i to do granice bezobrazluka. Ti si dao svoje mišljenje o Matroxu kao karti za igranje i to je O.K., ali ne možeš osporiti njegovu D3D brzinu koju i sada očekujem. OpenGL Matrox nikada nije podržavao na pravi način i mislim da za to postoji neki razlog. Uopšte nije pitanje šta je bolje za igrice OpenGL ili DX i šta je u koje vreme uživalo veću podršku, već je stvar u realizaciji hardvera i sposobnosti Matroxa da napravi brzu 3D kartu.

Moja poenta je bila da je po izbacivanju novog čipa na tržište Matrox uvek bio u samom vrhu po DX performansama, pa isto očekujem i ovaj put sa DX9.
q3a nije neko merilo recimo MOHAA, f1 2001, comanche4, rally trophy sa max detaljima isl, a posebno se isticu simulacije po zahtevnosti. Za glatko igranje novih igara sa 1024/32/32 (texture) zaista treba 64 DDR.
Zahtevnost novih igara je porasla zbog velikog broja poligona, kompleksnih tekstura koje se obrađuju u više prolaza i složenih funkcija engine-a ( pri simulaciji vožnje recimo ). Pa taj Deus EX sam ja igrao u 1024x768x32 na "običnom" G400 ( 32MB 128-bit SGRAM ) i izgledao je mnogo bolje nego u 16-bita.

P.S. Obrati pažnju na podvučene delove teksta i shvati suštinu ove priče. Ako je potrebno da čuješ da je Voodoo bio oduvek najbrži i sa najkvalitetnijim 2D-om da bi mi se skinuo sa vrata onda "JESTE".
 
Ji 4Tze je napisao(la):
magick, svaka tebi cast sto si toliko upucen u sve te detalje oko svega toga i hvala ti sto detaljises toliko oko toga (prvi put sam procitao sve tvoje postove do kraja :p)
Za svakog po nešto, za nekog svašta. :)
ali daj, covece, zar ne vidis kako sam sebi uleces u 'klizeci'? Prvo, pricas toliko o neigrackoj strani, Matrox-ovoj i tvojoj, a u'vatio si se toliko za taj DisplacementMapping i DirectX 9...to ima veze iskljucivo sa igricama i tu profi primene nema...
Eee vidiš, tu grešiš. Zaista, ja nisam neki igrač, volim tek po nekada da se malo provozam za šta mi je i ovaj G400 dovoljan. Po hiljaditi put: u celo to prisećanje i poređenje G400MAX sa drugim karticama sam uleteo da bi dokazao da Matrox može da bude konkurentan kad' hoće. A što se nove tehnologije tiče, daleko od toga da je ona primenljiva samo u igrama.

Displacement mapping, ili DM kako ćemo ga kraće zvati, je tehnika koja će omogućiti realističniju 3D animaciju što uopšte nije striktno vezano za igranje. DM će omogućiti realtime preview nekih stvari u 3D programima ( MAX, Maya, i.t.d. ), a o realtime efektima u TV-video produkciji da i ne govorim. Bilo bi krajnje vreme da Matrox svoje video proizvode pojača nekim još naprednijim RT mogućnostima, a novi grafički procesor obećava neslućene mogućnosti. Kvalitetan 3D prikaz i teksturiranje površina imaju svoju primenu u raznim aplikacijama, a igre su samo izuzetno zahtevne po pitanju frejmrejtova.

Lično mislim da je priča sa Matroxom mnogo dublja, ali to već spada u domen teorija zavere. :) No ipak .... mislim da ta dugogodišnja tesna saradnja Matroxa sa Microsoftom i ekskluzivna podrška D3D-u znače nešto više od sticaja okolnosti. Da bi se u današnje vreme bavio probijanjem novih tehnologija i postavljanjem standarda, potrebna ti je jaka podrška udrugih činioca na tom tržištu. Čini mi se vekovima Billy s Matroxom nešto ima ... :D
kao i EBM, koji se doduse pojavio u samo jednoj igrici koja je dozivela komercijalni uspeh (cmr2) i to pre 2 godine (?!?!)...navedi mi neku igricu koja je napravila bum u skorije vreme, a da je imala EBM...
Ma nemam ti ja pojma o igrama, eto znam za CMR2, a neko spomenu i nekakav Dronze ili tako nešto. Ako NV radi softverski EMBM u toj igri znači da ga igra podržava, pa će ga i Matrox raditi ali hardverski. Ah da, ATi je implementirao isti taj hardverski EMBM pa ko ima Radeta neka kaže nešto o tome, ja stvarno ne znam.
podji samo od toga koji je najkvalitetniji igracki Engine trenutno zastupljen. To je q3 engine, koji se oslanja iskljucivo na OpenGL, i sa njim se recimo pokrecu MoH-AA, RtCW, a cekaju se i nastavci doom-a i kvejketa, koji ce verovatno koristiti isto OpenGL ...
O.K. moguće da OGL još uvek vlada na igračkom tržištu, ali ni DX nije više šala. Nećemo sada naravno ulaziti u to šta je bolje i čiji je duži, ali njegovu upotrebnu vrednost je glupo osporavati. Mislim da DX polako postaje standard u igračkom svetu, ako već i nije postao. Da li ćemo na kraju doći do toga da je DX9 shit? Za šta se sve neki ne bi uhvatili samo da ospore mogućnost da će Matrox stvarno nešto uraditi. :)
a to da ce Matrox da izbaci profi kartu od soma $...ma daj...kome to u Srbiji nesto znaci? nama ovde treba bre karta koja se nece zagusiti sa 50.000+poligona dok se model vrti i edit-uje u viewportu ... koji ce mi profi karta ako ona ima usrani DisplacementMapping i adaptiveTesselation? ako oni ne obrate malo paznju na OpenGL, nema sta da traze u 3D-u, ni na igrackom, niti na profesionalnom planu...Doduse, oni demoi obecavaju, ali to je vec samo bajka za malu decu...
Matrox će izbaciti čitavu gamu proizvoda sa novim GPU-om. Biće tu i profi karti, ali i karti za igrače. Naravno da na profi planu nemaju šta da traže bez dobrih OpenGL performansi, tako da u to ne bih ni sumnjao. Osim ako Microsoft nema pretenzije i na taj deo tržišta pa Matrox malo pogura. :) U svakom slučaju bi išlo Biliju na trošak, ako puknu. :D
 
vlasta je napisao(la):
Obećavao je i onaj EBM demo za G400 pa smo mogli da se slikamo sa njim.
Ja stvano nisam neki igrač, al' kol'ko se sećam i Radeon je to implementirao pa mora onda da neko to podržava. Ako još uzmeš u obzir da GF može softverski da emulira taj efekat, ja stvarno ne vidim gde je problem. Evo, neka kaže neko se razume: koja od novijih igara podržava EMBM?
 
Re: Re: Re: Re: G400MAX vs V3 vs TNT2 Ultra jednom za svagda

vlasta je napisao(la):
Promeni dioptriju.
Pih! I nije ti neki argument, sve je uredu sa mojim očima. Možda je kod tebe neki problem? :confused:

Na kolko je beše radio RAMDAC na tom Voodoo-u? Je l' više od 360MHz? :D A kakva je bila slika u 32-bitnoj paleti, ili to nećemo nikada saznati? :D

Šta ću, morao sam malo. :)
 
Rezime ovoga do sada:

u vreme voodoo 1 matrox m3d nije bio dobro resenje za igrace;
u vreme voodoo 2 matrox G200 nije bio dobro resenje za igrace bez OGL i Glide podrske (iako je bio verovatno najbrza kombinovana D3D 2d/3d karta jedno krace vreme);
u vreme voodoo 3/TNT2 matrox G400, DX D3D pristojne brzine, specifikacije na papuru OK ali bez hardware triangle setup enginea jako lose za tada aktuelne CPU-e ispod 600 MHz, drajveri problematicni, OGL ne bas najbolje resen.

Eto, od proizvodjaca koji tradicionalno ima lose drajvere, nikakvu OGL podrsku, a excluzivne specijalne funkcije bivaju podrzane od svega par nasloava mi treba da ocekujemo NV30 i RV300 killer?
 
Mnogo je kume!

Ja se javno izvinjavam sto sam zapoceo ovu poprilicno besmislenu pricu o istoriji zabavnog 3D-a.

Ocigledno da Magick&Co ostaju pri svom misljenju i tu niko nikog nece ubediti u razlicito. Oni neupuceni, ako su zainteresovani, nek pogledaju istoriju na tomshardware-u i anandtech-u i da zavrsimo.

P.S. Magick, stizes li ti da uradis jos nesto u toku dana osim da pises na benchmark forumu?;)
 
Pa nije ga bilo skoro mesec dana, ali se na spektakularan nacin vratio i pokazao svima ko je najveci spamer :D:D:D:D
 
Mare je napisao(la):
Rezime ovoga do sada:

u vreme voodoo 1 matrox m3d nije bio dobro resenje za igrace;[/b][/qoute]O.K. tako je. Međutim, m3D uopšte nije koristio matroxov već PowerVR čip, tako da ovde zalazimo u domen samog proizvoda i njegovog uspeha, a ne 3D čipa koji i nije njihov. Drugo, m3D je bio deplasiran zbog slabe sw podrške, a ne tol'ko lošeg čipa. Jedina prava zamerka mu je bila ona komunikacija preko PCI magistrale što ga je, kao što reče MaX, ubijalo. Ipak imao je bolju sliku od Voodoo1 kartica, kol'ko se sećam.
u vreme voodoo 2 matrox G200 nije bio dobro resenje za igrace bez OGL i Glide podrske (iako je bio verovatno najbrza kombinovana D3D 2d/3d karta jedno krace vreme);
U vreme Voodoo2 ništa osim njega nije imalo takvu OpenGL/Glide podršku. G200 započinje eru prave 3D akceleracije integrisane u sam grafički procesor. Nikada nisam implicirao da je Matrox odlično gaming rešenje jer to jednostavno nikada nije bio, ali takođe nije tačno da nikada nisu napravili brzu 3D kartu ( posmatramo samo D3D jer OGL nikada nije podržavao na pravi način, verovatno iz strateških ciljeva ).
u vreme voodoo 3/TNT2 matrox G400, DX D3D pristojne brzine, specifikacije na papuru OK ali bez hardware triangle setup enginea jako lose za tada aktuelne CPU-e ispod 600 MHz, drajveri problematicni, OGL ne bas najbolje resen.
U to vreme najbrži D3D, moliću fino. G400MAX se kidao sa najbržim TNT2 Ultra kartama, a kao što već sto puta rekoh u višim rezolucijama i 32-bita je bio ubedljivo najbrži. Sa V3500 je bio rame uz rame u D3D, a nekada i ispred, dok u >1024x768 Voodoo više nije mogao da ga prati. 32-bitna paleta i EMBM su samo šlag na tortu, neki su ga kupovali samo zbog Unreal-a ili Expendable-a. Da je radio bolje sa bržim procesorima jeste, ali ne vidim zašto bi to predstavljalo problem nekom HC gameru. To je bila jedna od najskupljih, ako ne i najskuplja karta u to vreme, pa ko je još lud da je stavlja na neki Celeron!?!?!? Drugo, to ima i svojih prednosti, kad apgrejduješ sistem apgrejdovao si i grafičku. :) OGL drajveri im jesu bili problematični i to je najveći hendikep, ali sam već objasnio šta ja mislim o tome. Baš zbog te loše podrške OGL-u i favorizovanja D3D API-a Matrox nikada u potpunosti nije bio raj za igrače, čak ni po premijeri, ali bi u današnje vreme to moglo da izgleda drugačije.

GPU i uopšte novi koncept koji je rađen u bliskoj saradnji sa microsoftovim D3D programerima svakako ima ogromne potencijale. Shvataš li ti koji je to bio vid saradnje? Suština DX9 i njegovih naprednih rešenja leži u nekoliko stvari, koje sam već gore navodio ( V&P shader 2.0, DM, ... ). Po svemu sudeći Parhelia će da bude prvi GPU urađen po tom konceptu, i to u vrlo jakoj saradnji i razmeni ideja sa Microsoftom, tako da će DX9 da mu legne ko pivo na pečenje. Ako sve bude išlo po planu neće mi upošte smetati taman ni da podržava OGL. :D Kako su ovi ( Intel i AMD ) sa krenuli sa ovim procesorima moći ćemo da furamo OGL emulatore u realnom vremenu. :D
Eto, od proizvodjaca koji tradicionalno ima lose drajvere, nikakvu OGL podrsku, a excluzivne specijalne funkcije bivaju podrzane od svega par nasloava mi treba da ocekujemo NV30 i RV300 killer?
E da izvineš malo za te drajvere, sad' si lupio pa osato živ. Matrox ima loše drajvere? Jeste po objavljivanju G400 imao bagovite drajvere, ali je to vrlo brzo sređeno i apdejtuju se do dana današnjeg. Evo nedavno su izašli njihovi zvanični drajveri za G200 po XP-om. Kada je poslednji put Nevidija izbacila drajvere za Rivu 128 ili TNT?

Reći za Matrox da je firma sa tradicionalno lošim drajverima je kao reći za Ferrari da je fabrika koja tradicionalno pravi loše i spore automobile. I to još prigovara neko iz tabora Zastave ( Nevidija ). Šta tek onda može da se kaže za Nevidijine ili ATi-eve drajvere? Onda verovatno oni ni nemaju drajvere. :D
 
Re: Mnogo je kume!

Bogda je napisao(la):
Ja se javno izvinjavam sto sam zapoceo ovu poprilicno besmislenu pricu o istoriji zabavnog 3D-a.
Ma opusti se, nisi ti kriv. :)
P.S. Magick, stizes li ti da uradis jos nesto u toku dana osim da pises na benchmark forumu?;)
Pravo da ti kažem spremam neki ispit pa sam na kompu po ceo dan i eto ne da mi đavo mira, moram da zvirnem s vremena na vreme. :)

Vucaram neku prehladu već 4-5 dana pa sam stalno kod kuće. Poludela mi glava. :)
 
Vrh Dno