Ne, X11 nije emulator, sve si pogresno shvatio
Aj' ukratko od pocetka, poredeci OS X na meku i linux na peceju:
1. Oni imaju razlicite procesore. Program pisan za jedan procesor ne moze da se izvrsava na drugom (osim ako ne radi pod nekim emulatorom)
2. Oni imaju razlicite kernele. Kernel kao osnova sluzi za osnovne input/output operacije, dakle, sa memorijom, diskovima, itd, razlikuje im se format drajvera, nacin rada sa procesima, itd.
Sam *nix odnosno njegovi derivati vec tu predstavljaju OS dovoljan da radi - kernel, neki fajlsistem i na njemu neko osnovno stablo dirova (/, /bin, /proc, itd). Sve ostalo su dodaci. Tako je i X server dodatak, graficko okruzenje. U njega se bodu drajveri za graficke karte i zato je njegov zadatak da razgovarajuci sa hardverom omoguci graficki mod u odredjenoj rezoluciji i broju boja (sa nekom osnovnom funkcionalnoscu: mouse pointer, eventovi, itd). Nad njime ide sad window manager.
X11 za linux i X11 za OS X se razlikuju, jedan je kompajliran za jedan cpu i kernel, drugi za drugi cpu i kernel. Ista stvar je i sa gomilom drugih biblioteka, koje si ionako dobio najverovatnije u binarnoj formi. Znaci, gotov binaran program sa linuxa ne mozes preneti na OS X (ili obratno) i da to radi, bas kao sto ne mozes poterati gotov windowsov exe program pod linuxom i obratno.
Jedan jedini nacin da program radi je da si ga dobio kao source za kompajler koji postoji na obe platforme, da koristi potpuno iste biblioteke (carbon, gtk+, qt, itd) - pod uslovom da postoje te biblioteke na obe platforme, ili da ne koristi nista od njih (aka "hello world" iliti razni skolski programi), pa da ih lepo iskompajliras na toj drugoj platformi. A bilo koji program koji radi nesto korisno zove i razlicite biblioteke; ako i deo koji se obraca X bibliotekama ne treba dirati (jer su pisane imajuci kompatibilnost na umu), opet treba menjati delove koji zovu sistemske stvari (kernel) ili neke biblioteke koje na toj platformi ne postoje (bilo od window managera ili nesto sasvim deseto).