Šta je novo?

Letnje gume

Koliko vidim, na IPG koštaju 14370 din. u toj dimenziji, nisu drastično skuplje od Tigar AS, a dosta su bolje.
CC2 izgleda nemaju na stanju tu dimenziju, a cena im je bila oko 19-20k din. Uglavnom, mnogo je veća razlika između Kleber i Tigar, nego između Michelin i Kleber.
Iako je i Kleber i Tigar pod patronatom Mišelina, razlika između pneumatika ova dva proizvođača je ogromna.
Vozim Kleber zimske i letnje pneumatike, ali sam bio mnogo zadovoljniji kako su se zimski ponašali zimus po kiši, nego letnji ovog leta po suvom na 40 stepeni. Kočenje je dobro, ali pri naglom skretanju kola lošije drže pravac, malo lelujaju, kao da ne prijanjaju baš najbolje. Sa zimskim Kleber ove zime nije bilo nikakvih problema, lepile su za asfalt.
 
Moj ti je savet da zaobidješ te Tigar AS gume. Ja goru gumu nisam vozio, glupo mi da ih bacim. jer su sve četiri nove, ali ne mogu da oprostim sebi kakav sam magarac ispao kad sam ih kupio. Srećom pa su na Puntu koji se isključivo vozi po gradu
Ja sam bio prezadovoljan na prošlom autu sa Tigrovim 16 inca
 
Očajno drže po mokrom asfaltu. Snega nije bilo nešto prošle godine, to malo što je palo, a i slabo sam vozio taj auto ne obećava dobru vožnju. Iskreno bolje da sam kupio Tigrovu zimsku gumu i vozio preko cele godine nego ove.
Веруј да није боље. Имао сам прилику да возим Винтеру по кишном времену, ауто клиза као да је лед по коловозу, бацио сам то смеће првом приликом. Иначе сам купио претходни аутомобил са тим гумама, никад више код мене, ипак глава нема цену.
 
Nisu iste gume po sari ali realno po kvalitetu jesu. Tigar Winter, Tigar Wintera, Sava Eskimo i Riken Snowtime koji se kod nas najvise voze u zimskoj sezoni su u najbolju ruku ok kada ih kupite sa svezim DOT-om i onda prve dve godine jos i nije katastrofa lose. Posle trece sezone krece pad u performansama u vidu kocenja i ponasanja na mokroj podlozi. Posle cetvrte godine mogu komotno da se menjaju jer onda vec unapred razmisljate kada cete kociti kada padne kisa. Ko vozi kao penzioner i samo po gradu par puta u mesecu po 10-15min njemu su i gume od pre 10 godina dobre. Ko vozi jako cesto na autoputu, otvorenim putevima i prelazi vece kilometraze svakog meseca stvarno ne treba uopste ni razmisljati o takvim gumama.
 
Stare Wintera i nove Tigar/Riken/Kormoran/Orium/Taurus/Strial Snow/Winter (predstavljene krajem 2017. godine) nisu iste po smeši, kvalitetu.
Novi model je bolji u svakom smislu, na mokrom asfaltu je najprimetnija razlika. Ali to ne znači da su zamena za gume srednje ili premijum klase, već da samo više nisu đubre kao nekada.
 
Stare Wintera i nove Tigar/Riken/Kormoran/Orium/Taurus/Strial Snow/Winter (predstavljene krajem 2017. godine) nisu iste po smeši, kvalitetu.
Novi model je bolji u svakom smislu, na mokrom asfaltu je najprimetnija razlika. Ali to ne znači da su zamena za gume srednje ili premijum klase, već da samo više nisu đubre kao nekada.
Ja mogu da kažem da gume po snegu ubijaju kako idu. Vozio sam w204 samo zadnja vuča godinama po kopu zimi, i spuštao se u Tresku i izlazio nazad sve lagano, samo sam 1 lance stavio jer se neki lik isparkiravao na sred brda pa kad sam stao nisam mogao da krenem.
Znam da njih ortak vozi leti na OPC-u i da kaže da su solidno dobre za track day jer su mekane pa da dobro drže a jeftine su.

Moj stav je bolje i nova niža klasa nego neka premium stara 6+ godina jer toliko negde kažu da guma može da izdrži a da ne promeni mnogo svojstva.
 
@Ube
Razlika između dobrih i loših zimskih guma nije toliko velika u ponašanju na snegu već u drugim uslovima, npr na mokrom kolovozu, po kiši, na malo većim temperarurama
Slažem se sa tobom, i jako dobro znam sve to, ali možda je nekome i ovo korisna informacija kao što je meni recimo bila.

Tih godina sam baš često bio na Kopaoniku i više mi je značilo da imam odličnu gumu za sneg nego bilo šta drugo, dok van snega sam normalno vozio da zadovolji sve potrebe.
Mišljenja sam da svako treba po svojoj potrebi da bira i po svom stilu vožnje ;)
 
Poslednja izmena:
Тема је о летњим гумама, што се снега тиче разлика је огромна и од типа гума и од самог снега, терена, подлоге итд.
 
Alpske zimske za sneg su u recimo 5% po tome kako funkcionišu po snegu, tako da to više nije bitno gledati. Gledao bih kakve su po mokrom i da li su glasne, mada su mi sve zimske poslednjih 15 godina puno tiše i udobnije od letnjih.
 
Moj stav je bolje i nova niža klasa nego neka premium stara 6+ godina jer toliko negde kažu da guma može da izdrži a da ne promeni mnogo svojstva.
Pa to ti u sustini dodje nekako na isto. Jer i ta nova gume niske klase tipa Lingi Longi, Riken, Tigar, Sava i ekipa ponasaju se kao premium koja je stara npr 6 godina i pocela je da gubi svojstva.
Jasno mi je da ne moze svako da kupi gumu u visem cenovnom rangu ali ljude kod nas je jako tesko opametiti da predju barem i na neku srednju klasu guma jer se svi drze kao pijan plota sto jeftinije to je bolje sto se gume tice. Ili jos gora opcija kupovina polovnih sa DOT-om koji je 5+ godina star pa moze to jos toliko...
Po nekom mom misljenju gume tog nizeg ranga trebaju da ti budu samo prva pomoc dok ne skupis za nesto bolje ili kao sto sam vec gore pisao ako se bas toliko mizerno malo vozis i treba ti auto par puta godisnje onda mogu da razumem da neko nece da ulozi toliki novac jer niti se mnogo vozi, a npr vozi penzionerski uvek 15-20 ispod ogranicenja.
Vec sam i po tome nasao neki recept za gledanje auta na oglasima. Kada se prodavac hvali kako je stavio nedavno nove gume najnizeg ranga i to dize znatno cenu vozila, taj auto se zaobilazi u sirokom luku. Ako se tako gledalo da se ulaze u neke najgore gume, tako se ulagalo i u ostale delove auta.
 
Ima i ovakvih
 

Prilozi

  • IMG-90816f603cb950937081437703a8b3c5-V.jpg
    IMG-90816f603cb950937081437703a8b3c5-V.jpg
    157.8 KB · Pregleda: 46
  • Screenshot_20250916-214227.png
    Screenshot_20250916-214227.png
    631.2 KB · Pregleda: 47
Pa to ti u sustini dodje nekako na isto. Jer i ta nova gume niske klase tipa Lingi Longi, Riken, Tigar, Sava i ekipa ponasaju se kao premium koja je stara npr 6 godina i pocela je da gubi svojstva.
Jasno mi je da ne moze svako da kupi gumu u visem cenovnom rangu ali ljude kod nas je jako tesko opametiti da predju barem i na neku srednju klasu guma jer se svi drze kao pijan plota sto jeftinije to je bolje sto se gume tice. Ili jos gora opcija kupovina polovnih sa DOT-om koji je 5+ godina star pa moze to jos toliko...
Po nekom mom misljenju gume tog nizeg ranga trebaju da ti budu samo prva pomoc dok ne skupis za nesto bolje ili kao sto sam vec gore pisao ako se bas toliko mizerno malo vozis i treba ti auto par puta godisnje onda mogu da razumem da neko nece da ulozi toliki novac jer niti se mnogo vozi, a npr vozi penzionerski uvek 15-20 ispod ogranicenja.
Vec sam i po tome nasao neki recept za gledanje auta na oglasima. Kada se prodavac hvali kako je stavio nedavno nove gume najnizeg ranga i to dize znatno cenu vozila, taj auto se zaobilazi u sirokom luku. Ako se tako gledalo da se ulaze u neke najgore gume, tako se ulagalo i u ostale delove auta.
Ja sam više da bude nova i niža klasa a ne polovna viša klasa 5+ god.Plus kako je vožena i itd. Ako gledamo u cifri niža nova i viša polovna često bude slična ako ne i ista .Ipak novo je novo,baci je za dve,tri godine opet se više isplati.Polovna za te dve ,tri godine još gora od nove.Pitanje dal može izgurati taj period .
 
  • Like
Reagovanja: Ube
Sve je to super ali u teoriji. Kada sednes u auto i krenes da vozis po kisi ili vrelom letnjem danu pa moras da racunas unapred kada ces kociti jer ti nije isto kada je suvo, a kada je mokro, a kada je uzaren asfalt, a kada je iole hladniji...
Pa posle sednes u isti ili slican automobil sa premium gumom starom 3-4 godine i kako stisnes kocnicu tako poljubis volan koliko je razlika drasticna.
Vise puta probao, vise ljudi istestirao da vidim sta ce reci. Niko ni ne kaze da su gume bolje, svi odmah kazu 'kako su ovde kocnice jace, bas dobro koci' 😄

Nova, nova, nova (ali pre 10 godina) 😆
Naravno da ima i takvih, a i u tom slucaju takodje okret na levo i odes sto dalje.
 
Jeste
Zato što su smeštene pod temu zimske
 
Nazad
Vrh Dno