Šta je novo?

Letnje gume

Haha, smanji malo... Mislim, ovo bi trebalo da je ozbiljan forum. Dobro, znam da su vozaci kao pecarosi - Ovol'ko joj oko... ali nemojte vise. Ti ne mozes da predjes raskrsnicu jer gume proklizavaju, kolega gore pise da su gume krive sto se slupao (a nije kriv nacin voznje, neprilagodjena brzina...) Dajte malo objektivnosti, nece da skodi.
Ja sam apsolutno objektivan, vozio sam skroz levom trakom i iz srednje trake kamion je naprosto odlucio da skrene levo i tom prilikom mi usao u putanju. Da sam imao bolje gume stao bih sigurno.
Da li je normalno da na mokrom kolovozu auto od 95 konja i 180nm vrti tocak u drugoj brzini?
 
Kupih Kleber, sutra idem da ih montiraju na Yarisa.
Za sada jako pozitivno iskustvo sa ovom firmom, preko vibera sam sve odradio, jako transparentni, ništa ne kriju, na sva pitanja konkretno odgovaraju.
Konkretno, ovo je cena za 2021 DOT, 2025 DOT nema, 2024 je 8.550,00, kupio sam noviji DOT.
Može isporuka kod vulkanizera sa spiska, gde se vrši montaža.
Može plaćanje unapred mobilnom aplikacijom, sve, zajedno sa troškovima montaže i balansiranja, 800 RSD po točku.
Gume ćemo videti kako će se pokazati, imam njihove zimske koje su se za sada pokazale fantastično na mokrom kolovozu, a odlične su na snegu.
Kompletirao sam dva seta točkova, pa u narednih 5 godina (nadam se) menjam sam, tako ću da isplatim set alu felni koje sam dodatno kupio.
 
Poslednja izmena:
Continental PremiumContact 7 ili Hankook Ventus Prime 4 za 205/55/16?
 
Da li je normalno da na mokrom kolovozu auto od 95 konja i 180nm vrti tocak u drugoj brzini?

Gore je i @maxy napisao nesto slicno, tako da... nisam hteo ali sada moram jer je ovo vec zabrinjavajuce...

I bez ikakve lose namere - LJudi, naucite da vozite!!!

I to ozbiljno pisem, jer kako je moguce da vam gume proklizavaju, slajfuju... ukoliko vi sami to ne radite??? Kako ste vi uopste dobili dozvole ako ne znate da krenete, da vozite... bez proklizavanja pa makar da su celestonke gume??? Ako je ovo sto se ovde pise neki odraz naseg nacina voznje, mi smo u debelom %^#@!.
 
Continental PremiumContact 7 ili Hankook Ventus Prime 4 za 205/55/16?
Continental iako imam prenešeno iskustvo od najbliže rodbine koji je prošle godine namontirao te hankook na seat leona mk1 od 110kw i kaže da mu se odlično pokazale a pre toga je imao isto continental ali nižu klasu.
 
Haha, smanji malo... Mislim, ovo bi trebalo da je ozbiljan forum. Dobro, znam da su vozaci kao pecarosi - Ovol'ko joj oko... ali nemojte vise. Ti ne mozes da predjes raskrsnicu jer gume proklizavaju, kolega gore pise da su gume krive sto se slupao (a nije kriv nacin voznje, neprilagodjena brzina...) Dajte malo objektivnosti, nece da skodi.
Gle, izostavio sam podatak da je to po mokrom asfaltu, napisah post malo zbrda-zdola. Auto ima 18.4 sekundi ubrzanje od 0-100, a taj menjač je automatizovani manuelni, iliti AMT. E sad zamisli da prelaziš raskrsnicu sa glavnom ulicom (u mom slučaju Bulevar Oslobođenja) a odozgo ti naleću sa 60-70-80 i ponekad se teže vide zbog gužve i npr duplog (ili, još gore, dva zaredom) autobusa u desnoj traci a oni 'lete' levom. Kad dodaš jači gas da kreneš, on ne krene odmah nego sačeka malo i tek onda naglo spoji točkove. Ovaj udarac dovede do toga da nesrećne gume popuste i proklizaju i samo te bace pred auto koji odozgo ide a one (komično) i dalje klizaju. Slabašni motor se onda skoro ugasi pod naletom opterećenja, točkovi uhvate i onda tek kreneš. Ponavljam, wintera nije ni blizu ovoliko klizala u istom ili sličnom scenariju, što puno govori o toj linglong gumi.. Supruga mi se isto žalila da se i njoj to dešavalo (njoj na uključenju u Cvetanovu Ćupriju iz bočne ulice), a vozi x puta manje agresivno od mene.
 
Gore je i @maxy napisao nesto slicno, tako da... nisam hteo ali sada moram jer je ovo vec zabrinjavajuce...

I bez ikakve lose namere - LJudi, naucite da vozite!!!

I to ozbiljno pisem, jer kako je moguce da vam gume proklizavaju, slajfuju... ukoliko vi sami to ne radite??? Kako ste vi uopste dobili dozvole ako ne znate da krenete, da vozite... bez proklizavanja pa makar da su celestonke gume??? Ako je ovo sto se ovde pise neki odraz naseg nacina voznje, mi smo u debelom %^#@!.

Neke stvari ne možeš da kontrolišeš, noviji automobili nisu ni blizu nekadašnjeg nivoa kontrole i sve manje zavisi od vozača
  • Motori ne oslobađaju snagu linearno. Brdo dizela, Hibrida, ima nerealan obrtni moment koji je teško iskoristiti bez sistema za kontrolu proklizavanja. Evo npr Yaris Hibrid 1.5, treba da krenem uzbrdo po snegu i ledu. Neće skoro ni da se pomeri, jedva. Reko da ga pustim blago da kliza, kad već ne mogu da ubacim u drugu (druga stavka - moderna kola nemaju ni manuelni menjač ni kvačilo) i krenem sa malim gasom. Ugasim kontrolu proklizavanja i kako pipnem gas on vrti kao mikser. Auto kreće isključivo sa električnim motorom a on ima instant obrtni moment. Sutra namontirao nove zimske umesto starih, krete sam sa svojim softverom (sa kojim juče nije) iz prve.
  • Kočenje - šta ima danas da se radi sa kočnicama? Ranije kad ti neko izleti prvo stisneš pa blago pustiš da točkovi malo uhvate, eventualno promeniš pravac, opet stisneš i tako u krug.. Šta danas imaš da radiš kad računari sve kontrolišu? Ako je isti vozač sa istim refleksima u pitanju - možeš da imaš bolje gume i ispravan auto.
  • Kako je @Milan_031 opisao, šta je mogao da uradi osim da koči, ako je kamion promenio pravac u zadnjem trenutku i skrenuo 'preko njega'. Ne znaš, nisi video šta se desilo - nemoj paušalno da komentarišeš, ružno je, pogotovo prema čoveku koji je doživeo udes. Ako kamion krene da skreće 'preko tebe' a sa leve strane imaš bankinu ili suprotan smer, opcije baš i ne postoje. I naravno da će u retrospektivi da kaže - da sam imao bolje gume stao bih 4 metra ranije.
 
Gore je i @maxy napisao nesto slicno, tako da... nisam hteo ali sada moram jer je ovo vec zabrinjavajuce...

I bez ikakve lose namere - LJudi, naucite da vozite!!!

I to ozbiljno pisem, jer kako je moguce da vam gume proklizavaju, slajfuju... ukoliko vi sami to ne radite??? Kako ste vi uopste dobili dozvole ako ne znate da krenete, da vozite... bez proklizavanja pa makar da su celestonke gume??? Ako je ovo sto se ovde pise neki odraz naseg nacina voznje, mi smo u debelom %^#@!.
Molim te da se suzdržiš od ovakvih komentara.
 
^^ Necu da ulazim u raspravu, samo cu ukratko. Osnovno, ali zaista osnovno je da vozac bude svestan sebe, svojih kvaliteta, refleksa... zatim da bude svestan kakav auto vozi, pocev od kompletnog stanja automonbila, velicine, motora, guma... pa prema svemu tome prilagodjava svoju voznju. I to ne moze drugacije da bude.

Nikada ne moze auto da bude kriv za bilo sta vec vozac koji ili ne zna ili namerno nece da prilagodji svoju voznju bilo stanju automobila, bilo stanju na putu. Da, desi se nekada da pukne nesto u voznji, otpadne tocak... ali to je potpuno zanemarljivo, i nije vredno pomena.

Dakle ne moze da se vozi na isti nacin sa novim, premijum gumama kao sa nekim celavim, nekavalitetnim... ne moze jedna marka guma da proklizava a druga ne. Znaci nije to do guma, vec je sve do vozaca.

@maxy Komentar je na mestu.

Cuj, startujes auto, proklizava i kazes gume ne valjaju?! Pa kreni polako pa nece da proklizava.. E, svasta...
 
Нисмо сами у саобраћају, џаба сва пажња и познавање возила и прописа ако се нађемо у критичној ситацији коју је неко други направио (пример оног камиона). У таквим ситуацијама гуме праве разлику.
 
95% voznje ce da odradi bilo kakva guma, ali tih 5% kada nam treba dobra guma moze da napravi ogromnu razliku. To je izuzetno izrazeno zimi na snegu, tu se bas pravi razlika.
Leti na suvom vecina guma srednje klase radi jako dobar posao, ono gde treba obratiti paznju je kako se te gume ponasaju na mokrom.
 
Pre par nedelja sam kupovao nove letnje gume, 225/45 r18 mi je trebalo ali su premium gume skupe (po 20k po komadu). Na kraju sam kupio Kleber Dynaxer HP5 91Y. Plaćene 14000. Kad sam upoređivao koje gume da kupim, glavna stvar koju sam gledao je da ima A oznaku za kočenje na mokrom. Ne interesuje me da li će auto da mi troši više pa da ima A oznaku za tu kategoriju. Po suvom, baš kao što si rekao, većina guma srednje kategorije se slično ponaša tj dovoljno dobro.
Jezičak na vagi između sličnih guma mi je bio na kraju podatak o buci. Za ove piše 69db, neke druge su bile na 71 ili 72 pa je eto taj podatak na papiru prevagnuo između guma istih karakteristika.
 
Pre par nedelja sam kupovao nove letnje gume, 225/45 r18 mi je trebalo ali su premium gume skupe (po 20k po komadu). Na kraju sam kupio Kleber Dynaxer HP5 91Y. Plaćene 14000. Kad sam upoređivao koje gume da kupim, glavna stvar koju sam gledao je da ima A oznaku za kočenje na mokrom. Ne interesuje me da li će auto da mi troši više pa da ima A oznaku za tu kategoriju. Po suvom, baš kao što si rekao, većina guma srednje kategorije se slično ponaša tj dovoljno dobro.
Jezičak na vagi između sličnih guma mi je bio na kraju podatak o buci. Za ove piše 69db, neke druge su bile na 71 ili 72 pa je eto taj podatak na papiru prevagnuo između guma istih karakteristika.
Wow, koa razlika u ceni, ja uzeo 225/40-18 GY Asymetric 6 za 13k din po komadu plus GY ima neku akciju sada i refundira 5k din za kupljene 4 gume.
 
Нисмо сами у саобраћају, џаба сва пажња и познавање возила и прописа ако се нађемо у критичној ситацији коју је неко други направио (пример оног камиона). У таквим ситуацијама гуме праве разлику.
To su izuzeci. Isto tako moze da se pise o x situacija gde ti nista zivo nece pomoci, ni najbolje gume ovoga sveta, tako da ne moze to i slicno da se uzima kao reper. Sta treba onda da pise onaj koji nikada nije imao nijednu opasnu situacij, da moze i na celavim gumama da se vozi?!

O cemu se u stvari radi... ovde se vec par stranica forsira prica kako su samo premium gume ono pravo, a to jednostavno nije tacno. Ukoliko neko normalno vozi, znaci postuje propise, ne glumi Sumahera, ne startuje auto, ne zalece se na semafor, prilagodjava i brzinu i nacin voznje uslovima na putu... nikakve premium gume mu ne trebaju. Naravno, moze da kupi i Miselinke i da ih stavi na Sandera da svi vide ali realno nisu mu potrebne.

Znaci kao sto rekoh gore, svako treba da ude svestan sebe i svog nacina voznje te da shodno tome bira odgovarajuce gume.

Gume su život ali na žalost i najčešće mesto gde ljudi štede na koliima.
Ne. Vozac je onaj koji pravi razliku. Sve je do vozaca.
 
Wow, koa razlika u ceni, ja uzeo 225/40-18 GY Asymetric 6 za 13k din po komadu plus GY ima neku akciju sada i refundira 5k din za kupljene 4 gume.
Video sam, ista ta GY guma, 40 i 45 profil je razlika preko 50 eur po gumi.
Samo što sa 40icom je preko 4cm manji točak u prečniku a ja sam hteo nešto veće nego što je bilo do sad (205/60 r16).

Naravno, moze da kupi i Miselinke i da ih stavi na Sandera da svi vide ali realno nisu mu potrebne.
Na Loganu sam imao fabričke gume neke rumunske (zaboravio sam kako se beše zove proizvođač) i posle 3 godine (auto je bio 2006. godište a tada nije bilo zakonske obaveze stavljanja zimskih guma) i nekih 25kkm te gume su bile kao plastične. Tada sam uzeo Michelin neki eco model, nebo i zemlja.
 
Ne. Vozac je onaj koji pravi razliku. Sve je do vozaca.

Samo što vozača na ulici ima koliko hoćeš (mislim na vozače sa kojima dolaziš u interakciju). Ali i pešaka. I svega ostalog.

I šta je to premijum guma? Kod nas se vezuje za proizvođača, ali nisu sve gume recimo koje proizvode Mišelin i Kontintetal premijum.

Ja na jednom autu imam Kontinental premium kontakt 7, ali sam Kontinental ima bar još dva pneumatika koji su za klasu ili dve bolji.

Ili recimo "čuvene" Riken UHP. Na njoj nije ništa UHP. Posle 3 godine, šare ostalo koliko hoćeš, a na +40 C tvrda kao kamen.
 
To su izuzeci. Isto tako moze da se pise o x situacija gde ti nista zivo nece pomoci, ni najbolje gume ovoga sveta, tako da ne moze to i slicno da se uzima kao reper. Sta treba onda da pise onaj koji nikada nije imao nijednu opasnu situacij, da moze i na celavim gumama da se vozi?!

O cemu se u stvari radi... ovde se vec par stranica forsira prica kako su samo premium gume ono pravo, a to jednostavno nije tacno. Ukoliko neko normalno vozi, znaci postuje propise, ne glumi Sumahera, ne startuje auto, ne zalece se na semafor, prilagodjava i brzinu i nacin voznje uslovima na putu... nikakve premium gume mu ne trebaju. Naravno, moze da kupi i Miselinke i da ih stavi na Sandera da svi vide ali realno nisu mu potrebne.

Znaci kao sto rekoh gore, svako treba da ude svestan sebe i svog nacina voznje te da shodno tome bira odgovarajuce gume.


Ne. Vozac je onaj koji pravi razliku. Sve je do vozaca.
Izvini ali mi nije jasna tvoja logika.
Kakve veze ima da li je Dacia ili BMW? Dobra guma znači i na jednom i na drugom autu isto.
Niko ne spori da je vozač najbitniji u celoj priči ali nije jedina bitna stavka. Valjda je cilj da učiniš sve, u svim elementima, da minimiziraš mogućnost neželjenih događaja.
A to što si rekao o opasnim situacijama i izuzecima je stvarno u najmanju ruku neozbiljno. Jedan izuzetak čini razliku između života i smrti. To što neko nije imao nijednu ne znači da je neće imati. Po tvojoj logici ne bi trebalo ni vezati pojas, jer većina nikad nije došla u situaciji da mu pojas spasi život, zašto ga onda vezati?
 
Dobra guma uvek je prioritet ljudima koji shvataju koliko je guma bitan faktor za mnoge situacije u kojima se mozemo naci
Lose vreme,klizav put,los put (pun sitnog kamenja)blata,upravljivost auta,kocenje
Ali veoma cesto cete na ulici videti losa kola sa jos losijim gumama pa cak i dobra kola sa takodje losim gumama
Jednostavno kultura voznje kod nas datira.od pre 50 i vise godina i jako se sporo menja kad su babe i stricevi,dede i ocevi vozili "super gume" po 10 i vise godina jer imaju saru(ali su vec po malo krive,plasticne a ni sara nije bas dobra)
Koliko sam samo puta cuo a i vi ovde siguran sam
"Ma kakve nove gume ,imam drugara prodaje super polovne 20e komad ,ma vrh gume bolje od svake nove
To sve korisceno na zapadu menjaju posle 6 meseci moze im se "
A gume leze napolju u najboljem slucaju ispod neke improvizovane nastresnice,sa dotom od pre 10 godina
Verujte da ste Vi svi ovde koji dolazite svesni toga bez obzira sto se raspravljamo oko kvaliteta nekih guma,koje su bolje koje gore,koliko finansije dozvoljavaju itd i to je sjajno
Veliki deo populacije je iz domena gore napisanog
Naravno njih ovde necete sresti jer njih ovakvi forumi ne zanimaju(sta mi znamo)niti znaju da postojimo
I dok se narod tehnoloski ne opismeni i ne shvati da je ovo pametnije opcija od dede,tate,komsije i prijatelja,slabo ce se tu nesto menjati
Kupe stare automobile sa problematicnim dimenzijama guma,
velike zelje a mala primanja,eto problema
 
Sve su to traume iz prošlosti kojih nikako da se rešimo. Mit o kvalitetu polovnih guma nije više zastupljen kao pre, ali i dalje postoji. Kao i mišljenje da nove automobile kupuju samo budale, a pametni čekaju da ih kupe tek kada budale razrade te automobile.
 
Mi smo oduvek bili narod koji neguje kult mitova. Mit o pametnom Srbinu i glupom Amerikancu. Mit o nama kao najpametnijima, dok su svi ostali glupi.
Mi na grbu treba da imamo umesto orla sa četiri ocila štap i kanap, jer “znamo da se snađemo” (čitaj: da zeznemo sistem) i time se dičimo.
 
Sa naglaskom na “može”.
Iznenadio bi se koliko ljudi ne zna pravilno da napiše, a tek koliko ne zna to što je napisao pravilno i da protumači.
Posao mi je takav da dolazim u kontakt sa najširim slojem građanstva, jezivo je koliko ljudi nemaju neka najosnovnija znanja, pa i ta u vezi ćiriličnog i latiničnog pisma.
Ali jesi 100% u pravu, pravo je blago znati oba pisma i moći da ih koristiš.
 
Nešto sam u zadnje vreme počeo da obraćam pažnju ko kakve gume vozi. Ovo što sam video po gradu uglavnom su zimske gume i dalje na kolima.
Većini je bitno kako auto izgleda, a ne kakve su gume.
Bas pre neki dan montiram gume, dolazi lik neki bmw 5 novije generacije, stavlja Ling long do duše samo dve, kaže brate 11k guma svake godine da menjam.
Kum moj, svidjaju mu se felne, ali idu neke različite dimenzije guma (bmw naravno) , kada je video da mu treba 1k evra za neke premium all season, stavi zimske Ling long i nece da menja, a prelazi 20k godišnje.
Ja sam do duše uvek imao dva seta, ali ove godine prvi put u životu reših da stavim all season, pa ćemo da vidimo.
 
Izvini ali mi nije jasna tvoja logika.
Kakve veze ima da li je Dacia ili BMW? Dobra guma znači i na jednom i na drugom autu isto.
Niko ne spori da je vozač najbitniji u celoj priči ali nije jedina bitna stavka. Valjda je cilj da učiniš sve, u svim elementima, da minimiziraš mogućnost neželjenih događaja.
A to što si rekao o opasnim situacijama i izuzecima je stvarno u najmanju ruku neozbiljno. Jedan izuzetak čini razliku između života i smrti. To što neko nije imao nijednu ne znači da je neće imati. Po tvojoj logici ne bi trebalo ni vezati pojas, jer većina nikad nije došla u situaciji da mu pojas spasi život, zašto ga onda vezati?
Nije to moja logika. Ne moze sve da se generalizuje. I tvrdim da je sve do vozaca i do njegove svesti o stanju auta i uslovima na putu. Pisao sam o svom drugu koji taksira sa zimskim gumama i po najvecim vrucinama (presao je na all season, neke kineske) i nikada nije imao bilo kakav problem. Je l' bi on sada trebao da nude neko merilo kvaliteta guma? Naravno da ne.

Sta je neozbiljno u vezi opasnih situacija? Koliko si ih puta imao u zivotu? Kazes "Jedan izuzetak čini razliku između života i smrti. To što neko nije imao nijednu ne znači da je neće imati." Ako tako gledas najbolje da ne izlazis iz kuce, jer uvek moze nesto da ti se desi. Ili mislis da sa premium gumama neces upasti u neku nezgodnu situaciju?

Kakve veze ima pojas? Tako isto mozes da pises i o obuci u kojoj se vozi, a mozda neko leti i bos vozi... ;)

Ne moze da se ide iz jedne u drugu krajnost. Na kraju, svako neka kupuje gume koje zeli, i to mi uopste ne smeta ali mi smeta prica da je samo premium guma ono pravo, a tamo neki npr. LingLong je definitivno za izbegavanje. Iako taj sa kinezima mozda ne prelazi 5.000 km godisnje i pazljivo vozi...

Zaboravih - "Kakve veze ima da li je Dacia ili BMW" ... Nikada nisam video Sandera da divlja na putu, bilo u gradu bilo van grada. A BMW-a, koliko hoces, samo lete i ne obaziru sa na ostale. Ne svi naravno ali vecina.
 
Poslednja izmena:
@nenadan
Dobro čoveče, trebalo je odmah da nam kažeš da voziš LingLong jer nećeš/nemaš/ne želiš da dâš pare za normalne gume
 
Nazad
Vrh Dno