Šta je novo?

Letnje gume

Pisao sam već. Traju max 3 godine sa oko 1k km mesečno u proseku.
Ona bljuzga po ulicama u decembru je bila traumatično iskustvo, odmah sam naručio zimske.
 
Da li može pomoć oko odabira letnjih guma, fabia 2, 185/60 r14, 10 - 15k km godišnje, od toga 3/4 po lokalu lagane vožnje?

Kumho ecsta hs52 i laufen G FIT EQ+ LK41 za nekih 5500 - 5800 rsd ili nešto treće gledati? Hvala unapred
 
Ima li neko iskustva sa Hankook Kinergy Eco 2, letnjim gumama?
Da li može pomoć oko odabira letnjih guma, fabia 2, 185/60 r14, 10 - 15k km godišnje, od toga 3/4 po lokalu lagane vožnje?

Kumho ecsta hs52 i laufen G FIT EQ+ LK41 za nekih 5500 - 5800 rsd ili nešto treće gledati? Hvala unapred
Ja gledam Hankook Kinergy Eco 2, u kamoimpexuuuu na popustu su 6500 din
 
Imao Eco prvu verziju,Dot 2020 vozio 4 godine ,od ove godine nove gume iako su mogle i ovu izdrzati bez problema
U proseku oko 9k km letnje voznje
 
S je performantnija.
 
Jedno pitanje, Fiat 500L 2020. godište, po zvaničnim specifikacijama, za 17" gume, preporučene su 225/45 mere, što sam i uzeo,
interesuje da li sam možda mogao da idem na 225/50 ili 225/55 uprkos zvaničnoj specifikaciji?

Hvala.
 
Ja sam prelomio. Odustajem od dva seta. Uzimam All season Goodyear vector Gen 3.
Pa kako bude, planiram da vozim auto jos max 2 godine.
 
Jedno pitanje, Fiat 500L 2020. godište, po zvaničnim specifikacijama, za 17" gume, preporučene su 225/45 mere, što sam i uzeo,
interesuje da li sam možda mogao da idem na 225/50 ili 225/55 uprkos zvaničnoj specifikaciji?

Hvala.
Uglavnom nije problem kod užih guma, jer je manja razlika u debljini zida. Kod 225-ice već može da se desi da negde kači, jer je razlika čitav centimetar između 45 i 50.
 
36k si prešao sa istim setom? Ja to ni 90ih nisam radio.
Nije to ništa za bilo koje gume. Ovaj Kleber Quadraxer 3 AS kod mene je prešao 35k i ima još da guli bar 10k do zime, a možda čak i još jednu zimu da pregura. Nije se puno potrošila guma, a ovu zimu je izgurala bolje nego što sam očekivao.
 
Kako je preživala bljuzgu oko 20. decembra?
Preživela super. Penjao se, iz mesta, uz jednu od malih ulica u Sremčici, gde je nezgodno bez zaleta kad padne sneg, tako da sam prezadovoljan. Nisam primetio neku veliku razliku između Krisalp HP3 i Quadraxer 3 u istim uslovima. Sigurno je čista zimska bolja, ali za većinu AS završava posao.
Nisam verovao da AS guma može da zameni dva seta, ali sam bio spreman da probam i nisam razočaran. Jedan set laganih felni i jedno balansiranje na Hunter-u je sve što mi treba, ako ne probušim negde gumu.🥳
 
Meni je bilo užas, četvrta zima za CC2. Zato sam ih skinuo.
 
Meni je bila tek druga, pa je moguće da su još dobre i zbog toga. Videću kako će treća da prođe, ako bude dovoljno šare do tad, jer je na redu (verovatno dug) period toplog vremena.
 
Šta je to za normalnu gumu.
Letnje prelaze po 2x toliko.
Meni se letnja guma pojede do 2mm ili na koliko već beše onaj wear mark na 25k km. Oseti se drastično gore ponašanje po kiši. Možda način korišćenja ima veze.

Burazer koji ide skoro ekskluzivno autoput tuče 100+k za zimske i letnje zajedno, ali to nije realna upotreba.
 
CC2 долази у старту са јако плитком шаром (у односу на зимске гуме), кажу да се споро троши, али опет, законски минимум је 4 мм, а питање каква је и смеса и дубина шаре после пар сезона. Ја ћу из прве руке видети колико ће да пропадну од старења јер је имам на ауту у Бг који ће да се користи само лети неких 1000-1500 км годишње.

Иначе овде у Норвешкој изненадило лепо време у марту, све меркам да поставим и испробам нове летње гуме, али брзо ме прође жеља кад сам пошао јуче преко локалног брда...
1743493241267.png
 
Svi bi da probaju letnji set a niko da kupi lepe felne za zimski 😛
Ja još nisam stigao da vratim letnje, mada slabo i vozim svoj auto. Conti PC6, ovo će im biti 3. leto, vrlo moguće da će sledeće trebati da se menjaju, mada imaju šare dovoljno. Videću kako će se pokazati.
 
Za 3 godine koliko je ima moj otac CC2 po osecaju i izgledu nije propala uopste a koristi se isto periodicno kada je u SLO, doduse malo veca km, oko 5k km... Jedina mana im je ta pocetno mala sara 6,6mm ali se njemu skinula 0.9 mm samo za 15k km 85% letnje voznje sto je realno da bi izdrzala preko 50 do minimuma od 4mm za zimu mada kazu da do 2 ima iste karakteristike kao nova... naravno, po njegovoj voznji pre ce da je baci zbog starosti za jedno 3-4 godine...

Inace, opet je u Bgd haos naci termin za zamenu guma...
 
Meni su PC5 trajale jako dugo, bez nekog osetnog uticaja na upravljivost ili kočenje. Još je veliki i težak auto u pitanju, 1.8t, 5m. Vozio sam ih 3 sezone, auto došao na njima, verovatno jednu sezonu vožen na njima (DOT bio kraj 2020, ja ga uzeo krajem 2021.). Prešao sam na njima možda 45-50 kkm, još su imale šare ali je bilo blizu, nema šanse da bi izdržale još jednu sezonu, par meseci najviše. Zamenjene sa GY Asy 6, nemam ni sa njima primedbi.
 
Ja moj conti vozim na nešto lakšem autu (1500 kg i 5 meteri lima) + nema neke performanse pa možda dočekaju i sledeće leto.
 
Za 3 godine koliko je ima moj otac CC2 po osecaju i izgledu nije propala uopste a koristi se isto periodicno kada je u SLO, doduse malo veca km, oko 5k km... Jedina mana im je ta pocetno mala sara 6,6mm ali se njemu skinula 0.9 mm samo za 15k km 85% letnje voznje sto je realno da bi izdrzala preko 50 do minimuma od 4mm za zimu mada kazu da do 2 ima iste karakteristike kao nova... naravno, po njegovoj voznji pre ce da je baci zbog starosti za jedno 3-4 godine...

Inace, opet je u Bgd haos naci termin za zamenu guma...
Nema šanse da toliko potrošene imaju iste karakteristike kao nove.

Inače, ne žurite sa zamenom i prelaskom na letnji set, do pola aprila prete mrazevi i bljuzgavica (tačnije, u rasponu 5-10. april), što se dešava već petu godinu zaredom.
 
CC2 долази у старту са јако плитком шаром (у односу на зимске гуме), кажу да се споро троши, али опет, законски минимум је 4 мм, а питање каква је и смеса и дубина шаре после пар сезона. Ја ћу из прве руке видети колико ће да пропадну од старења јер је имам на ауту у Бг који ће да се користи само лети неких 1000-1500 км годишње.
Nije do dubine, mislim da se "uplastičila". Počela je blago da kliza tokom treće zime, možda bih i četvrtu zimu izgurao sa njima ali jednostavno onu količinu bljuzge nisu mogle da savladaju. Video sam ja tada u saobraćaju da nisam jedini koji se kliza kao Bambi ili ne može normalno da krene na blagoj uzbrdici, ali to je meni bilo neprihvatljivo. Osećaj je bio kao da sam sa letnjim gumama, ili još gore ćelestonkama nekim. Naravno posle kupovine zimskih više nije bilo takvih uslova da bih mogao da uporedim.
 
Ja sam gume zamenio još početkom marta, bilo par dana da je otišla u minus temperatura preko noći, jednostavno nisam palio auto. Isto tako ću i ako bude opet u aprilu (ili ako bude snega). Mnogo mi je veći stres koliko ću da čekam za termin kod vulkanizera nego ovo. Plus, bilo je ohoho dana sa temp preko 20C u martu, tako da sam malo i zimske poštedeo na taj način.
 
Nazad
Vrh Dno