Šta je novo?

Letnje gume

Ako sam dobro razumeo biras izmedju Tigra, Dunlopa i Continentala? U tom slucaju lako je izabrati gumu, Continental svakako. Sto se tice AS guma za koriscenje tokom cele godine, pre bih uzeo dobru zimsku gumu za tu namenu. Gotovo sve AS gume imaju plicu saru u odnosu na zimske za 3-4mm, tako da mogu da potraju godinu, mozda dve i vrlo brzo ce stici do zakonskih 4mm.
Ovo nije tačno. Razlika u dubini šare između klasične zimske gume (npr. Michelin-Tigar/Riken/Taurus klon) i možda i ''najplićih'' AS Michelin CC2 je samo 2mm, odnosno 8.7mm vs 6.7mm.
Dok je npr. Nokian Weatherproof samo za nijansu plića od klasičnih zimskih guma, 8.45mm. Kleber Quadraxer 2/BFGoodrich G Grip imaju 7.7mm šaru i smesu koja se troši sporije od zimskih guma, čak i od mnogih AS, a dobre su po snegu.

Osim u dizajnu i dubini šare, razlike su i u smesi, kao i u samoj klasi guma. Npr. ove (kod nas popularne i ne baš sjajne) Tigar/Riken/Kormoran AS gume imaju za oko 1mm dublju šaru od CC2, a slabije se ponašaju od njih u svim uslovima. Jednostavno, CC2 je premijum AS guma, pomenuti klonovi su niskobudžetni model. Ja nisam baš neki veliki fan CC2, jer u uslovima teškog snega i leda (u planinskom delu države) više volim da imam klasične zimske gume na točkovima, ali je činjenica da se radi o odličnim AS gumama, posebno za klimu u okolini BG i Vojvodini.
 
Poslednja izmena:
Ja sam sad bas u dilemi sta kupiti...
Trebaju mi zimske gume(185/65/15) koje ce se koristiti kao AllSeason.
Zasto samo zimske, a ne komplet letnjih i zimskih ili prave AllSeason...? Pa moje neko razmisljanje je ovakvo(mozda je i pogresno...:D)...

Automobil za koji su potrebne gume je mali gradski(Corsa D 1.2), vozi se svakodnevno po gradu i prelazice mesecno 500-600km, tako da kupovina 2 seta guma automatski otpada. Inace, uvek imam dva seta guma, ali za ovaj automobil mi je to nekako neopravdano, pre bih menjao gume od starosti, nego sto bi se istrosile...
AS gume po mom nekom misljenju i iz iskustva poznanika imaju manjkavosti, odnosno performanse im nisu tako dobre u odnosu na posebno zimsku i letnju gumu.
Tako da sam kontao da kupim samo zimske, da bar zimi ne razmisljamo na putu(po snegu, ledu), a i obavezne su po zakonu:p:D, kod svakog izbora mora postojati kompromis...

Sad kada na Ananasu ima ovaj vaucer, mogao sam to i iskoristiti.:D
Ja sam iskreno mislio da kupim ovu "narodnu" winter gumu, pa onda vidim Dunlop Winter Response za 1300din vise, ali procitah ovaj ADAC test gde su na 12. mestu, pa poceh da razmisljam o Continental WinterContact TS 870, ona je medju prve 3 na testu, ali to je sada vec drugaciji finansijski momenat... :rolleyes: :unsure:

Koju gumu preporucujete koje su trenutno u ponudi ovde na Ananasu?
Moze i neka koje nema tu u ponudi, a da je ok...
Za taj auto, i 500-600km mesečno, dobre su i AS gume srednje klase, posebno ako se auto neće često voziti po zavejanim brdima i planinama.

Iz ananas ponude, trenutno najisplativije deluju ove Fulda, posebno uz vaučer: https://ananas.rs/proizvod/fulda-guma-all-season-185-65r15-88h-multicontrol/267839
Ista guma u nekim drugim poznatim prodavnicama košta oko 8200 din. U skoro svim uslovima je (bar malo) bolja od niskobudžetnih zimskih, a iznenađujuće dobro se pokazala na snegu, praktično kao klasična zimska guma. Šara je 8.3mm.
https://alltyretests.com/fulda-multicontrol-test-review/

Problem je što ne znamo DOT tih primeraka iz Ananasa.
 
Poslednja izmena:
@Millan1 - nema sta da se razmisljas, Continental ili Michelin. Razlika u odnosu na ostale drugoligase je toliko smesna da nije vredno diskusije.
 
Što se tiče Kontinentala, svojevremeno sam imao winterconti TS810 i nisam bio preterano zadovoljan. Vrlo brzo sam ih poklonio i kupio GY UG7.
 
TS870 je jedna od najboljih na testovima. Ne treba ih pomešati sa TS870P (ili generalno svaka zimska conti koja ima dodatak P) pošto je drugačija šara i smeša i nije tako kvalitetna.
Vozim kao letnju Conti Premium Cintact 6 i baš sam zadovoljan istom.
 
TS870 је далеко новији модел од 810 којег @maxy помиње, довољно је погледати разлику у шарама и видети да је дизајнирана као права зимска гума, за разлику од 810 где су перформансе по мокром очигледно биле приоритет, али судећи по оценама цела гума је испала приличан промашај.
 
J b g, meni ostala u lošem sećanju... Verujem da su novi modeli odlični. Isto tako po inerciji sam prošle godine kupio GY UG9+, mada nisam ima prilike da ih probam po snegu i ledu. Sećam se da je UG7 bio dobar po ledu (ono kada se ulica pretvori u santu leda) i tada sam bio jedan od retkih koji su mogli da dođu do parkinga ispred zgrade posle posla (živim na brdu u sporednoj ulici koja se ne čisti).
 
И ја се држим Гудјира, ово ми је трећи сет који сам узео, од старта сам био презадовољан са њима, а и мени су битне у бљузгавом фјорду и перформансе по киши и сувом, уз стандадне зимске карактеристике, и ту је Гудјир на првом месту.

 






Pitanje je da li vredi 4000 vise po gumi CC2 kada je 4s2 odmah iza njega po testovima.

Ja bi pre isao na 4s2
 
Ovo nije tačno. Razlika u dubini šare između klasične zimske gume (npr. Michelin-Tigar/Riken/Taurus klon) i možda i ''najplićih'' AS Michelin CC2 je samo 2mm, odnosno 8.7mm vs 6.7mm.
Dok je npr. Nokian Weatherproof samo za nijansu plića od klasičnih zimskih guma, 8.45mm. Kleber Quadraxer 2/BFGoodrich G Grip imaju 7.7mm šaru i smesu koja se troši sporije od zimskih guma, čak i od mnogih AS, a dobre su po snegu.

Osim u dizajnu i dubini šare, razlike su i u smesi, kao i u samoj klasi guma. Npr. ove (kod nas popularne i ne baš sjajne) Tigar/Riken/Kormoran AS gume imaju za oko 1mm dublju šaru od CC2, a slabije se ponašaju od njih u svim uslovima. Jednostavno, CC2 je premijum AS guma, pomenuti klonovi su niskobudžetni model. Ja nisam baš neki veliki fan CC2, jer u uslovima teškog snega i leda (u planinskom delu države) više volim da imam klasične zimske gume na točkovima, ali je činjenica da se radi o odličnim AS gumama, posebno za klimu u okolini BG i Vojvodini.
Ja sam bio i na Kopu sa CC2, a po BG vozim uglavnom po brdima i favelama gde se slabo čisti, zadovoljan. Više primetim leti na +40 kad se razmekša da je drugačija od onoga na šta sam navikao (leti letnja, zimi zimska).
Vulkanizeri nisu navikli na AS gume, pogotovo na CC2, i kao "plitka ti šara, za zamenu će biti uskoro".
Ne mogu da se setim, mislim da se posle prve godine potrošila 0.5 mm, pređeno oko 13k km. Posle 2 zime (i 1 leta) sam radio rotaciju, pa ću pred zimu ponovo da premerim dubinu šare čisto da ispratim promene.
 
I NShappy je pisao o tome, tačno je sve napisano. Mnogi vulkanizeri, a još manje sami vozači, nisu navikli na dizajn i šaru CC2, pa formiraju mišljenje samo na osnovu toga. Ali nisam mislio na to, već na neki moj subjektivni utisak i poređenje sa planine. Plus što vozim i po lošim putevima, blatu, kamenju, zimi u kombinaciji sa snegom, pa sam više za zimsku verziju AT guma, nego za klasične putničke.
 
Ostao sam duzan odgovor...:)
Citajuci ovde sta ste napisali i teme o gumama na drugim forumima, promenio sam misljenje i ici cu na 2 seta.
O letnjim gumama cu razmisljati na prolece, a preko zime taman da nabavim neke alu felne(GM, 15") za drugi set, koje su inace skupe za taj auto(Corsa D), em ih nema, a da su u ok stanju su oko 250e...

Porucio sam Tigar Winter 185/65/15, sa kojima inace imam iskustva i nemam ama bas ni jedu zamerku...
Pre porudzbine sam pozvao Ananas da vidim da li moze da se proveri DOT guma, Spark je prodavac, operaterka rekla da nema tu informaciju, ali da je godina uvoza/ulaza 2023, tako da bi i one trebale biti "sveze".
Gume su stigle sa DOT-om 3222... Po lokalnim radnjama su te gume oko 6300, a ove su sa vaucerom placene 5024din.

Interesuje me jos necije misljenje, dal' da ih vracam ili ne?
Ja imam neko svoje vidjenje o tome, ali me zanima sta bi jos neko uradio na mom mestu.... :unsure: :D
 
Dovoljno su sveže (ako su bile pravilno skladištene, a verovatno jesu), nema razloga da ih vraćaš. U slučaju da su bile izložene suncu, ili nekim čestim i velikim promenama temperatura, verovatno bi bar malo ukrtile i ispucale.
 

Evo ga najnoviji video o all season gumama sa uporednim testom sa zimskim i letnjim gumama.
 
Ovo nije tačno. Razlika u dubini šare između klasične zimske gume (npr. Michelin-Tigar/Riken/Taurus klon) i možda i ''najplićih'' AS Michelin CC2 je samo 2mm, odnosno 8.7mm vs 6.7mm.
Dok je npr. Nokian Weatherproof samo za nijansu plića od klasičnih zimskih guma, 8.45mm. Kleber Quadraxer 2/BFGoodrich G Grip imaju 7.7mm šaru i smesu koja se troši sporije od zimskih guma, čak i od mnogih AS, a dobre su po snegu.

Osim u dizajnu i dubini šare, razlike su i u smesi, kao i u samoj klasi guma. Npr. ove (kod nas popularne i ne baš sjajne) Tigar/Riken/Kormoran AS gume imaju za oko 1mm dublju šaru od CC2, a slabije se ponašaju od njih u svim uslovima. Jednostavno, CC2 je premijum AS guma, pomenuti klonovi su niskobudžetni model. Ja nisam baš neki veliki fan CC2, jer u uslovima teškog snega i leda (u planinskom delu države) više volim da imam klasične zimske gume na točkovima, ali je činjenica da se radi o odličnim AS gumama, posebno za klimu u okolini BG i Vojvodini.
Samo bih da se nadovežem na ovo "samo". "Korisna" dubina šare u prvom slučaju je 4.7mm a u drugom 2.7mm jer je minimalna dubina šare za gume zimi 4mm. Naravno, ne troše se gume istom brzinom, ali nije da je razlika sitna, pa kome je bitno koliko dugo će moći da koristi gume, ova informacija treba da bude od značaja.
 
Kad vratim film, prilično sam se zaje**o što sam kupio letnje + zimske. Cimanje je bre dva puta godišnje menjati gume. Kad ove potrošim, samo all season.
 
1695241881270.png1695241904791.png1695241989711.png1695242057690.png1695242088527.png
Meni bi bas bilo zanimljvo ako bi moglo da se simulira ili nekako nabave gume koje su vozene godinu dana. Da li bi i tada CC bio na prvom mestu. ili je to guma za 2 sezone i posle toga treba nova.
 
CC2 se troše iznenađujuće sporo, za jedne AS gume koje su se generalno odlično pokazale na snegu. Ali za planinu i teške uslove neutabanog snega i leda (plus blata i makadama) sam uvek pre za dobre, prave zimske gume, ili još bolje za AT, koje su bazirane na zimskoj smesi i šari (mislim za SUV vozila).
 
Da potvrdim da se CC troši neverovatno sporo.
Kolega je na njima prešao 60kkm, Chevrolet Captiva (veliki SUV, 4x4).
I posle tih 60kkm, šara je dublja no neke "normalne" gume.
 
1695282661901.png
Super je sto mozete sami da podesite sta vam je bitno npr..neko zivi u podgorici moze da stavi 5% za sneg, neko ko zivi u podnozju planina moze da stavi 5% za suvo.

Dobijete drugaciji raspored sta je na prvom mestu normlano.
1695283144519.png
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 405495
Super je sto mozete sami da podesite sta vam je bitno npr..neko zivi u podgorici moze da stavi 5% za sneg, neko ko zivi u podnozju planina moze da stavi 5% za suvo.

Dobijete drugaciji raspored sta je na prvom mestu normlano.
Pogledajte prilog 405497
Na kom je ovo sajtu?
Trazim all season za Astru J 140ks benz teska 2t prazna(!) . Sada imam set Continental letnjih presle 30k stare 4 godine i Tigar winter zimski set. Dim 205 60 16 92h. Godišnje 12k od cega leto grad 10k prosek. 2k zimi uglavnom grad.
 
Како је толико тешка? Караван 1,4 турбо 1350 килограма празан. Ни Инсигнија дизел нема две тоне.
 
Ostao sam duzan odgovor...:)
Citajuci ovde sta ste napisali i teme o gumama na drugim forumima, promenio sam misljenje i ici cu na 2 seta.
O letnjim gumama cu razmisljati na prolece, a preko zime taman da nabavim neke alu felne(GM, 15") za drugi set, koje su inace skupe za taj auto(Corsa D), em ih nema, a da su u ok stanju su oko 250e...

Porucio sam Tigar Winter 185/65/15, sa kojima inace imam iskustva i nemam ama bas ni jedu zamerku...
Pre porudzbine sam pozvao Ananas da vidim da li moze da se proveri DOT guma, Spark je prodavac, operaterka rekla da nema tu informaciju, ali da je godina uvoza/ulaza 2023, tako da bi i one trebale biti "sveze".
Gume su stigle sa DOT-om 3222... Po lokalnim radnjama su te gume oko 6300, a ove su sa vaucerom placene 5024din.

Interesuje me jos necije misljenje, dal' da ih vracam ili ne?
Ja imam neko svoje vidjenje o tome, ali me zanima sta bi jos neko uradio na mom mestu.... :unsure: :D
Alpin A6, Continental, GY UG9, sve to moze da se kupi za 8-8,5 k/kom. Dakle oko 14 k razlike za ceo set. ako ne mislis da menjas auto u nekom duzem vremenskom periodu, ima smisla itekako.

Moja zena ima D 1,4, kupljena nova, 2 seta guma, vozila ih 9 godina svaki, proletos zamenih letnje, bas danas sam gledao zimske, otud i znam cene.

Oba original seta su bili Miselini, bacio sam ih samo zabog starosti. sara i dalje bila dobra na oba.
 
I kod mene je šara dobra kako na zimskim, tako i na letnjim pneumaticima, ali trakcije skoro i da nema. Isto, matore gume, a gazeći sloj ispucao.
 
Tigar Winter nova sara,dve godine ih vozim i nikad nije bilo problema.
Na Zlatiboru gazi 20cm snega bez problema.
 
Najveći neprijatelj tih guma je crni led, led ispod suvog snega, ili miks snega i leda, posebno na temperaturama ispod -10 °C. Očigledno nemaju tako meku smesu kao nordijske (ice grip) gume.
Ali ovo je i logično, jer i nisu napravljene za ekstremne zime, ali zato bolje podnose mešovite zimske uslove ovdašnje klime.
 
Pitanje... gde uopste kupujete gume, mislim gde su najpovoljniji uslovi (cene, garancija, lager, kvalitet trgovca...) i konkretno koji tacno model (ukoliko ih ima vise) Hankook zimskih guma bi preporucili? Eto one mi zanimljive jer sam primetio da se mnogo voze u zemljama iz kojih cesto uvozimo polovnjake
 
Kupujem tamo gde je najjeftinije :D

Proletos je Kemoimpex na sajmu delio vaucere za dodatni popust i tu kupih nove letnje gume za zenu.

Kako moram i zimske da kupim, zimski Miselini su trenutno jeftiniji kod drugih prodavaca.

Gugl.
 
Vrh Dno