Šta je novo?

Lamer guide za ozbiljne sound karte

||NeX||

Čuven
Učlanjen(a)
25.11.2002
Poruke
1,142
Poena
649
Postavljam temu, jer u omladinskom centru žele neki sada da pokrenu sekciju i da se snima svako predavanje i da bude zapisano kao kvalitetan snimak, a ne sa mnogo šuma itd. Imamo stručnjaka koji će da kupi mikrofon, mixetu i slične fazone, ali ovaj kompjuterski dio su meni ostavili. Samo su mi rekli da im treba neki raspon od 96khz, ako se varam i po mogučnosti 4 ulaza i 4 izlaza.
Vidio sam odmah da tu nije riječ o karticama ispod 100eura.
Može li neko da pojasni na koje se karakteristike gleda u toj skupljoj grupi te još koji savjet. Mislim da neće dati više od 200eura za tu karticu, zato ako mogu prijedlozi šta da se kupi do nekih 150eura, to bi bilo odlično.
 
briga me kako zvuk izlgeda, interesuje me kako se cuje GOLIM UVOM na svakodnevnoj spravi. ono sto sam ja preispitivao je upotrebljivost i potreba za takvim stvarima u svakodnevnom zivotu. Coveku koji je postavio ovaj topik uopste ne treba neki m-audio sa 16 stereo kanala, vec mu je samo trebala dobra mikseta i prosecna kartica, a zbog tih koji se razumeju je kupio nesto sto mu ne treba i prosao mnogo skuplje.

16bit zvuk i slika se ne mogu porediti ni pod tackom razno, niti "mrlje" u 16-bit slici imaju bilo kakve veze sa samih 16-bit te slike ali to je druga prica...

Reci mi cemu sluzi onda hi-end stereo sistem od 50k evra kad na kraju reprodukuje 15bit CD ? (do duse do perfekcije) Poenta: tek neki hi-end sistemi od npr bar 5k evra mogu da reprodukuju savrseno i ovih 15bit-a, kome treba 24bit-a onda ? Na cemu to da slusa ? na sony liniji za 100e ? ma daj...najbolje da vam studiski monitori za 1000e reprodukuju verno tih 24bit-a... Naravno entuzijazam je uvek presudjujuci faktor, tako i ja imam 500W u kolima i 90% ljudi mi kazu da se na tome ne moze slusati muzika, a ja opet eto...
 
mmilovan:

jesi ti generisao ove zvukove spravom ili u soun forge-u kako si rekao ? psoto ovo nisu talasi, ovo je digitalni zapis, ok, poenta stoji da ima razlike, ali kako se to reprodukuje i sta se na kraju cuje to ne mogu da zakljucim iz slike, kartice imaju svoj sistem kako taj digitalni zapis na kraju pretvaraju u talas, tako da to nije "bas tako" kako izgleda :S:
 
Ne razumem poentu sa onim "prosao je mnogo skuplje". Covek je zapoceo topic sa zeljom da ima skuplje. Da je drugacije hteo mogao je da kupi i neku kinesku bezveznjakusu kao karticu, jeli tako?

Nije mi jasno zasto padas u vatru bez potrebe? Ko je pominjao studijske monitore od 1000 EUR i slicno?

Sa druge strane, izneo sam sve sto sam citao sa drugih foruma, ako uspem pronacicu i linkove.

I na kraju: ako stvarno nema razlike izmedju ova dva formata, onda "verovatno" nema razlike izmedju npr. nekompresovanog mpeg i Divx kompresije. Ili jpeg (najveceg kvaliteta) i tiff formata.

I tako redom.

A i sam znas da ima razlike. :,,:

Sto se mene licno tice, dati 50K EUR za stereo sistem je zestoko razbacivanje para bez ikakve potrebe. U to su me uverila arguentovana misljenja inzenjera elektrotehnike koji su svoj zivot posvetili kako elektroakustici tako i muzici (paralelno).

Ali to je samo moje vidjenje stvari.



gx-x je napisao(la):
briga me kako zvuk izlgeda, interesuje me kako se cuje GOLIM UVOM na svakodnevnoj spravi. ono sto sam ja preispitivao je upotrebljivost i potreba za takvim stvarima u svakodnevnom zivotu. Coveku koji je postavio ovaj topik uopste ne treba neki m-audio sa 16 stereo kanala, vec mu je samo trebala dobra mikseta i prosecna kartica, a zbog tih koji se razumeju je kupio nesto sto mu ne treba i prosao mnogo skuplje.

16bit zvuk i slika se ne mogu porediti ni pod tackom razno, niti "mrlje" u 16-bit slici imaju bilo kakve veze sa samih 16-bit te slike ali to je druga prica...

Reci mi cemu sluzi onda hi-end stereo sistem od 50k evra kad na kraju reprodukuje 15bit CD ? (do duse do perfekcije) Poenta: tek neki hi-end sistemi od npr bar 5k evra mogu da reprodukuju savrseno i ovih 15bit-a, kome treba 24bit-a onda ? Na cemu to da slusa ? na sony liniji za 100e ? ma daj...najbolje da vam studiski monitori za 1000e reprodukuju verno tih 24bit-a... Naravno entuzijazam je uvek presudjujuci faktor, tako i ja imam 500W u kolima i 90% ljudi mi kazu da se na tome ne moze slusati muzika, a ja opet eto...
 
Poslednja izmena:
ehh..pa ako nisam stavio :) :D :bottle: i :d ne znaci da padam u vatru, cak naprotiv :) Ne kazem da nema razlike, ali te visoke rezolucije uglavnom sluze zbog vise stereo kanala na novim karticama (novijim od SB16 :) ) tj. da bi imao 16bit kvalitet na 5.1 kanalima, a da zvuci podjednako kvalitetno kao i 16bit na jednom stereo izlazu, kartica npr. (ne znam kako ovo da srocim) treba da ima 16bit x2 za dva stereo kanala takodje 44.1 po stereo kanalu za dekoding itd. (ne znam da li si me razumeo).

drugo, ne postoji ne kompresovani mpeg :) mpeg je tip kompresije :) (ne moj mi ovo uzeti za zlo)

trece, poredjenje koje sam ja dao bi trebalo da lici na ovako nesto: gledas DVD na 32cm TV-u marke gorenje iz 1980 godine i vidis razliku na istom filmu u DVD formatu i kompresiji na 2 divX CD-a... ;)

cetvrto, monitori za 1000e nisu uopste skupi i nisu uopste vrhunski (ali su svakako dobri, ali za studio (ne farbaju zvuk - toliko kao oni za 500e :S:) )

peto, covek je trazio da ukljuci 4 mikrofona (ukratko) i vi umesto da mu preporucite neku kvalitetnu stereo kartu i mixetu sa par mikrofonskih ulaza (kvalitetnih) mu ko iz topa preporucite kartica sa 4 audio ulaza...bacanje para...
 
:d

OK, sve sam razumeo.
Valjda...

Doduse, eno Boskovic je pomenuo da je separatna mikseta (Beringer) krsh :-devil-:, pa zato mu i nisu preporucivane.
 
Poslednja izmena:
Velike bitazhe i hercazhe se koriste radi obrade signala. Svaka obrada, podrazumeva se, donosi promene u signal. Sto je signal kvaitetniji, to su promene tacnije i preciznije. Zvuk se drzi na 24/96 sve do masteringa, posle se downsempluje jer se vise ne obradjuje, a 16/44 je i vise nego dovoljno za slusanje, barem kad su herci u pitanju ...
 
Poslednja izmena:
gx-x je napisao(la):
dinamicki opseg varira, a i nema toliko veze sa ovim podatkom koji sam naveo. Ovo poredjenje sto si ti dao je kao kad bi rekao da je onda ljudski glas jednak 500kb/s ... :)


Vidi, kad se kaze dinamika a govori o zvuku misli se na raspon najtisheg i najjacheg tona odredjenog izvora zvuka a ne o kolichini informacija po jedinici vremena svojstveno digitalnom interpretiranju zvuka.

Znachi potpuno si pogreshno protumachio.

Broj bita u digitalnom zapisu zvuka oznachna raspon vrijednosti koje se koriste za predstavljanje nivoa amplitude zvuchnog talasa, tj njegove jachine (dinamika). Vishe bitova>>vishe vrijednosti za opis amplitude>>vishe dinamike.
 
gx-x je napisao(la):
Trebalo je da znaci da se previse razbacujete sa khz/bit ciframa. Ljudi su snimali u studijima i dobijali odlican kvalitet zvuka i zapisa dok nisu ni znali za 16bit i 44.1 khz...posle su snimali i u 16/44 i opet je sve bilo ok, a sad to vise nije dobro, treba bar 24/96 bla bla...to su gluposti (dobro ajde nisu bas..), sve zavisi od kvaliteta same kartice, tranzistori itd. Jedan m-audio 24/96 je vise nego dovoljan za stereo snimanje i reprodukciju, cak i sta vise, na hi-fi opremi se i ne primecuje da li je 24/96 ili 16/48 jer je kartica odlicno napravljena. 16/48 (ili 44) sa nekog matorog SB Live Gold-a ili M-audija ne moze da se poredi sa 16/48 sa nekog integrisanog zvuka, to hocu da kazem.

Dijelom si u pravu.

gx-x je napisao(la):
16/48 (ili 44) sa nekog matorog SB Live Gold-a ili M-audija ne moze da se poredi sa 16/48 sa nekog integrisanog zvuka, to hocu da kazem.

...ali vece rezolucije itekako imaju smisla bez obzira shto se poslije spushta na CD format tj. 16/44.
 
gx-x je napisao(la):
PS. necu cak ni da ulazim u karakteristike krajnjeg nosica zapisa ko je na da ne moze da izgura 24/96 (moze, al ti nosaci su studiska oprema, govorim o krajnjim nosacima za siroke narodne mase), CD medij nosi 16bita...Svi te vece bit-aze i hercaze sluze zbog dekodiranja zvuka na vise kanala, npr16bit po stereo kanalu, sto ce reci da za 6.1 karticu treba 16x3 da bi zvuk ostao kvalitetan...

Ma jok bre potpuno si promashio. Brkash bitazu vezanu za dinamicku i hercazu vezanu za kvalitet uzorka/sempla kao i timing semplova koje opisuju digitalni audio bez obzira na format zapisa (kompovi, hardware sempleri, DAT...), sa BITRATE-om razlichitih vrsta audio formata.
BITRATE kao karakteristika audio zapisa je postao rashiren pojam sa pojavom "lossy" kompresovanih formata (mp3, ogg ...)

Znachi 16bit, 24bit itd. nemaju nikakve veze sa 128kbps MP3, AC-3 i sl.

24bita se uvodi kao vishi standard digitalnog zvuka, a AC-3 koji ima mogucnost <8 (chini mi se) nezavisnih audio kanala ukupno protoka max640/448kbps a formata max 24bit/48kHz (mada se AC-3 format shiri) sluzi kao format za manipulisanje audio, prije svega surround varijantom.

Tako je trenutni standard za DVD-Video, "lossy" AC-3 sa 5+1 mono kanalom ukupnog protoka protoka 640(448 u praksi)kbps, a formata 16bit/48kHz, dok je za DVD-Audio, "lossless" PCM stereo formata 24bit/96kHz.
 
||NeX|| je napisao(la):
Koje i kako? Dynamics?

Znači da sumiramo. Do sada sam ripovao podlogu sa cd-a u wav. Onda u wave labu išao na gain level, zatražio od njega peak level i koliko fali dodao_Ostalu obradu (rezanje, podluplavanje, fade in i fade out) sam radio u Nuendu. Onda ste mi rekli da mi treba ta kompresija. Kako to sad izvesti i na šta paziti?

PC mi evo stiže u komponentama pa hoću da podlogu završim dok ne stignu svi dijelovi pa da odmah nakon postavke PC-a i monitora krenemo sa snimanjem. Monitori su Alesis MKII, tako da se nadam da ćemo čuti ono što ne valja.

Nemash potrebe da radish normalizaciju (tj di dodajesh na fejderu), naravno ako si usnimio sa dovoljnom jachinom. Kompresija ti sluzi da postiglesh nivo glasnoce tj. da vokal ne bude nidje ni pretih da ga matrica poklapa ni prejak da "shtrchi" iz miksa. Probaj neki iz Nuenda, nabavi Waves a posle i ostale prema potrebai.
Da ti ne bi ja sad objashnjavao potrazi neke tutoriale o kompresiji i pochni da chitash Nuendov i WaveLabov manual.
 
gx-x je napisao(la):
mmilovan:

jesi ti generisao ove zvukove spravom ili u soun forge-u kako si rekao ? psoto ovo nisu talasi, ovo je digitalni zapis, ok, poenta stoji da ima razlike, ali kako se to reprodukuje i sta se na kraju cuje to ne mogu da zakljucim iz slike, kartice imaju svoj sistem kako taj digitalni zapis na kraju pretvaraju u talas, tako da to nije "bas tako" kako izgleda :S:

UH, brate mnogo si zapjenio o nechemu o chemu imash krnje znanje. Sad vidim koliko si bez potrebe zakomplikovao prichu i unio neistina.

Apsolutno je nebitno odakle je dobio one zvukove sa slika. Slike su cisti prikaz kako izgleda SINUSOIDALNI signal 18kHz semplovan 44,1/96/192 kHz frekvencijama. Nebitno je da li je signal generisan ili usnimljen (za ovu prichu) jer te slike sluze da prikazu kako izgleda chujni sinusoidalni audio signal semplovan raznim (standardnim) frekvencijama uzorkovanja. Znachi, sinusoidalni signal nikako ne moze lichiti na sinosoidu ako mu je frekvencija uzorkovanja blizu polovine njegove talasne duzine-prva slika. Vishe lichi na Triangle nego na Sine.
Te slike su inache opshte poznate.
Ovo zadnje shto kazesh ima istine, DA (digital-analog) konvertori imaju "smoothing filter" ali opet je to degradiran signal koji se tako degradiran obradjuje (efekti, miksanje...) i tek onda salje na "zagladjivanje". Znachi "smoothing" se radi samo pri DA konverziji a ne pri manipulaciji istim takvim degradiranim signalom.
 
mmilovan je napisao(la):
Ne razumem poentu sa onim "prosao je mnogo skuplje". Covek je zapoceo topic sa zeljom da ima skuplje. Da je drugacije hteo mogao je da kupi i neku kinesku bezveznjakusu kao karticu, jeli tako?

Nije mi jasno zasto padas u vatru bez potrebe? Ko je pominjao studijske monitore od 1000 EUR i slicno?

@svi

Covjek nije proshao skuplje. Proshao je najbolje shto je moga sa vishe aspekata. Ima jako finu opremicu na kojoj bi mu pozavidjelo dosta snimatelja amatera koji tek pocinju, jer mu pruza apsolutnu slobodu za bilo kakav vid snimanja i to kvalitetnog.
Karta kako sam vec rekao pruza jako fine opcije jer ima 2 mic preampa tako da sa SP C1 micom reshava pitanje usnimavanja i ostavlja mogucnost za prosirenje na multitracking. Ima 2 preampa za slushke sa zasebnim volume kontrolama kao i volume kontrolu za monitoring/master shto je bitno zbog komocije pri trackingu (ja na Digidesign Mbox nemam volume za monitor/master). Ima 8 analognih izlaza (suround miksanje-DVD authoring). Opet ja to trenutno nemam a trebalo mi je. MIDI (moj Mbox ni to nema). Karta je FW za razliku od Mboxa (USB1.1). Jedina prednost Mboxa je shto je "genuine" Digidesign sprava i shto sa njom dolazi ProTools LE 6.7. M-Audio je PT powered (mora se posebno kupit PT softver).
Znachi karta je nevidjeno dobra. Mozda je od nje bolja koncepcija jedino EMU 1820m jer ima vishe ulaza.
OK, decku ne treba sve to ali jeftinije od toga ne moze. Behringer je zivi ***** generalno. Mixeri iz te donje klase su kartonchine a kakva je to firma pokazacu vam na kraju. A opet je morao uzeti kartu sa normalnim konvertorima sem ako nije mislio da snima sa onima iz integrisane ili da se jebava sa KX drajverima sa SB Live.
KX drajveri su drajveri koji omogucavaju real-time monitoring za SB Live jer za nju Creative nikad nije proizveo ASIO drajvere koji su standard za polu i profi kartice. M-Audio karta ima i direktan HW monitoring mada ja vishe volim softverski (zbog efekata naravno).
Studio Projects C1 je najbolji mic koji je mogao da kupi. Jako jeftin a jako dobar. Jeftinije je mogao proci samo sa Shure 58 koji je dinamicki i sa kojim ne moze dobiti sve shto moze sa kondenzatorom. O nekim "noname" sranjima necu ni da govorim.
Alesis monitori nisu preskupi, aktivni su(imaju pojachala na sebi) i vaze za sasvim solidan monitor. Monitorski zvuchnik inache sluzi da prikaze shto realniju zvuchnu sliku prije svega u smislu nivoa (miks), da bi se na raznim tipovima komercijalnih zvuchnika dobio prihvatlji miks. Da ne ispadne da nedje zvuchi ok a nedje drugo se nishta ne chuje od basa ili se nechuje samo vokal i sl.
Takodje shto reche mmilovan niko mu nije rekao da ode i kupi Fireface800 za 1200e ili ADAM S3A za 3500e. Mada ce ih mozda jednog dana jaaako zeljeti :)

I najvaznije od svega je sledece...

Ovom kupovinom, je obezbijedio kompletna sredstva potrebna za obavljanje posla i to na visokom nivou. Znachi nema krpljenja i majmunisanja. Takodje ova oprema mu pruza i solidan stepen mogucnosti za proshirenje snimanja.
A NAJNAJBITNIJE od svega sa ovom opremom i softverom definitivno se covjeku omogucava da u vode snimanja zakorachi na pravi put a ne kao dostina njushki sto vise po kojekakvim radio stanicama i glume DJeve, drkajuci raspale Behringer miksetice i bauljajuci po SoundForge-u.
 
gx-x je napisao(la):
Ne kazem da nema razlike, ali te visoke rezolucije uglavnom sluze zbog vise stereo kanala na novim karticama (novijim od SB16 :) ) tj. da bi imao 16bit kvalitet na 5.1 kanalima, a da zvuci podjednako kvalitetno kao i 16bit na jednom stereo izlazu, kartica npr. (ne znam kako ovo da srocim) treba da ima 16bit x2 za dva stereo kanala takodje 44.1 po stereo kanalu za dekoding itd. (ne znam da li si me razumeo).

Vec sam objasnio ali josh jednom da naznacim. Rezolucije vece od 16bita nisu zbog vishe kanala vec zbog povecanja kvaliteta pojedinachnog kanala u bilo kojoj formaciji- mono, stereo, 5.1

gx-x je napisao(la):
cetvrto, monitori za 1000e nisu uopste skupi i nisu uopste vrhunski (ali su svakako dobri, ali za studio (ne farbaju zvuk - toliko kao oni za 500e :S:) )

Zanimljivo je shto tvoje izjave upucuju da si dolazio u dodir sa dobrim informacijama ali si ih jako povrshno usvojio i pogreshno protumachio.

gx-x je napisao(la):
peto, covek je trazio da ukljuci 4 mikrofona (ukratko) i vi umesto da mu preporucite neku kvalitetnu stereo kartu i mixetu sa par mikrofonskih ulaza (kvalitetnih) mu ko iz topa preporucite kartica sa 4 audio ulaza...bacanje para...

Upravo zbog zbog toga je bolje da je uzeo EMU1820m jer ima vishe analognih ulaza. Naravno da bi mogao da radi multitracking tj. istovremeno usnimavanje vishe kanala. Shta da radi ako snima 4 kanala na jedan track i jedan od spikera se nakashlje, zbuni, cimne mikrofon, a to ce se stalno deshavat.
Ovako ima mnogo vece mogusnosti manipulacije. Takodje najjeftinije govance od mixera koshta 200+ evra, shushti, zuji itd itd. Zashto bi to kupovao kad moze da miksa u nuendovom mixeru od 2000e i opet bi morao da kupi ozbiljnu kartu zbog AD/DA konvertora i ASIO drajvera.
 
gx-x je napisao(la):
ma da...windows mixer rulezZ

Kakav windows mixer?? Opet sabotirash prichu.
Sve ozbiljne kartice imaju svoje mixere, a Nuendo i slichni multitrack softveri imaju svoje miksete koje prepoznaju I/O sa kartica i integrishu ih u svoj mixer. Upravo zato ja savjetujem ljude da se prihvate Nuenda a ne SoundForge-a i FLoopsa.
 
Eto toliko.

@gx-x
Nemoj shvatit suvishe lichno i nemoj odma izvalit gomilu odgovora. Crkao sam pishuci i shto se mene tiche neka modovi zatvore istog momenta ovaj thread.

@svi
Ako neko ima neshto da me pita a da ja znam, (ili da kaze a da ne znam :) ) slobodno.
 
imam ja: po$to su akcije OBODa u podgoricu, oce tata da proda da kupim pulsara...samo napred ljudi u proizvodnju dobre muzike, nije bitan kvalitet snimka (white stripes) nego ideja prvenstvano...ali ne ideja koju je dobila recimo SEKA A
 
:) trenutno su malo pale a poshto se ochekuje tender za privatizaciju do kraja godine nije loshe malo sachekati. opet chuo sam insajder informaciju da za par dana jedan veliki kupac sprema nalog ;)
kad ti tata kupi pulsara docesh kod mene da ga probamo. mene je mama obecala da ce mi ga kupit za novu godinu ako budem imao sve petice. PULSAR je NAJJACHI !!!!
 
Ispravio bih Boskovica u jednoj stvari. Veca bitaza ne znaci veci dinamicki opseg, vec manji kvantizacioni sum.
 
Poslednja izmena:
@Boskovic:

sve je ok, razumem ja tebe u potpunosti i slazem se sa tvojim konstatacijama oko opreme, sem onoga da mikser za 200e zuji bruji itd. , plasis ljude bez veze, naravno zavisi koji mikser, ali ako je nov ne bi smeo da zuji pobogu ! :)

i imam jedno pitanje: Sta se desava pri "re-semplingu" sa 24bit na 16bit (zbog snimanja na CD) ? Ako se zvuk ponovo tako reci "pogorsa", na koji nacin se to oseti ? Pretpostavljam da ispadne drugaciji snimak nego da je radjen direktno u 16bit ? Ako te ne mrzi i ako znas pojasni mi ovo. (ne moras mi pricati o blagodetima mixanja 24-bit zvuka, to sve znam :) )

PS. SB live radi sa standardnim multimedia ASIO drajverom ali ne bas slavno. Bolje radi sa directX asio drajverom (ili bese obrnuto, koristim kx pa se ne secam)

PPS. Bez daljnje rasprave, 4 mic kanala = 4 mono kanala = 2 stereo kanala = SB live platinum (ili prva verzija player-a), jeste da treba posle prebacivati svaki kanal (svaki sa individualnim glasom) u 2chnl mono ali... (u svakom slucaju, u pravu si, sa ovom kartom sto je uzeo odma pocinje na pravi nacin sa komfornim radom. Ja se ne bavim snimanjem vokala, radim u CuBase-u i radim tehno muziku itd. i Live mi zavrsava posao...)

Sto se studija tice, da bio sam u dodiru sa njima, visio sam u nekoliko njih, slusao dosta monitora i dosao do nekih svojih subjektivnih zakljucaka, a to je recimo da bi pre uzeo jedan par jeftinijih Kef ili Jamo kutija nego npr. yamahine monitore za 500e...(ovo vazi samo za jeftine monitore, oni za 1000+ e su druga prica...)
 
Poslednja izmena:
gx-x je napisao(la):
i imam jedno pitanje: Sta se desava pri "re-semplingu" sa 24bit na 16bit (zbog snimanja na CD) ? Ako se zvuk ponovo tako reci "pogorsa", na koji nacin se to oseti ? Pretpostavljam da ispadne drugaciji snimak nego da je radjen direktno u 16bit ? Ako te ne mrzi i ako znas pojasni mi ovo. (ne moras mi pricati o blagodetima mixanja 24-bit zvuka, to sve znam :) )



Vidi, ako radis kuci muziku i ti konvertujes iz 24 u 16 bita ili radis sve vreme u 16 bita, verovatno nece biti neke razlike.

Medjutim, ako das nekome sa dobrom opremom (kvalitetni konvertori), da konvertuje iz 24 u 16, a ti radis sve vreme u 16, razlike ce definitivno biti.


Razlika je ta sto unutrasnja linearnost konvertora (meri koliko karakteristika, ulaz - izlaz odstupa od prave linije) nije ista kod konvertora od 5 i od 500 €.
Pored toga imas josh 100 cuda koja uticu na kvalitet konverzije kao sto su ditherovi generatori, sample and hold kola itd.



Dakle, covek je mogao uzeti SbLive, ali realno sa njenim konvertorima bi dobio nogo losiji signal nego sa E-MU konvertorima!

E-MU karte nemaju neki koristan DSP chip, ali su definitivno za snimanje veoma dobre, bas zbog konvertora i bilo bi veoma neozbiljno uloziti u ostalu opremu dosta para (mikrofoni), a na kraju sve to snimiti sa Live-om.
 
Poslednja izmena:
Zar ne radi tu konverziju softwer, tj. procesor ? Znas ono "export audio file 16/48" ???? Ja radim u 24bit, ali kad exportujem projekat u wave onda to CPU radi zar ne ? Kako da nateram karticu da radi downsample ? Jos nisam video hardwersku opciju za to.
 
Da, i ja exportujem projekat iz Cubase-a i downsamplujem ga ali to ne znaci da je to jedini, a pogotovo ne najbolji nacin. To sto mi nemamo opremu u kojoj vredi raditi 24/96, ne znaci da niko nema. Hocu reci, da tvoje izjave stoje u domenu kucnog studija od xxx € ali neko bi mogao steci pogresan utisak, istina tesko ali ovo je ipak lamer guide, da ljudi koji rade mnogo vece projekte od nas, sa mnogo vecim studijima i mnogo boljim mastering inzinjerima kao i opremom ne znaju sta rade.

Ljudi koji rade mastering downsempluju sa hardverskim konvertorima od xxxx € i ukoliko radis ista ozbiljno, red je da im posaljes 24/96, a oni dalje rade sa time sta treba. Kao sto je kod snimanja, konvertor veoma bitan faktor, tako je veoma bitan faktor i kod pravljenja finalnog proizvoda.
 
dok sam radio u studiju sve sam snimao u semplere pa na datove, iskreno, kolko znam sempleri su bili 16bit, nemam pojma da li i koliko khz su imali ali je zvuk bio perfektan, uvek.

to sto si rekao stoji, ali kao sto si takodje rekao - ovoje lamers guide, samim tim oprema od xxxx+ evra nema sta da trazi ovde :) i to stoji :)

ende.
 
Bas zato sto je lamers guide, trebalo bi naglasiti da to sto pricas se odnosi na studio od xxx €, da neki "lamer" ne bi uleteo u raspravu sa nekim ko zna i samim time ispao glup, drzak ili neobrazovan, jer mu je neko sa Bench-a rekao da je sve preko 16/44, bezveze.


Ne razumem samo sa cime poredis te samplere koji snimaju na 16 bita ako nisi snimao sa samplerima koji snimaju na 24 bita?
 
Poslednja izmena:
pa ok, nisam naglasio, moja greska. Medjutim ni m-audio stereo 24/96 karta za 150e nije nis bolja od ovog mog lajva sa kx drajverima, cak i sta vise fale joj neke stvari, latencija je na njoj 12ms, kod mene 20ms, zvuk smo poredili na hiljadu razlicitih nacina koji su nam pali na pamet, performanse takodje i jedino sto je razlicito je da cubase sa 1gb rama radi bolje nego sa 512 :) Naravno, covek koji je vlasnik m-audija je i dalje ubedjen da je to mnooogoo bolja karta od SB-a iako nema ni kompljuter, ali su mu na cubase forumu rekli tako i on je to kupio...eto.
 
Nazad
Vrh Dno