Šta je novo?

Kurirske službe

Kako mogu da dobijem potvrdu o placanju na moj tekuci? U pitanju je post ekspress. Paket uručen u subotu a novca mi jos nema. Isao do banke kazu da je kod njih sve ok i da doneses dokaz,odnosno potvrdu o placanju. Zvao post express,oni mi dali neki mail ali nista od odgovora.
Cekaj, ti hoces da kazes da si slao nekome paket sa otkupom, on preuzeo u subotu, a tebi do narednog cetvrtka nema novca na racunu? Ovo mi se nikad nije desilo a sve saljem post expressom sa otkupom i uplatom na tekuci.
 
Da. Poslao sam i ja do sada milion paketa preko PE i prvi put mi se ovo desilo. Pare treba da legnu na racun u Postanskoj stedionici. Razumem da je problem zato sto imaju neku integraciju u banci,sta li vec,ali ne razumem da Post Express kada sam im trazio potvrdu pravi neki problem. Verovatno da te mejlove u posti i ne citaju.
 
Teško da se otvara polje za unos nove mase, jedino da pritisne malo pošiljku da bi iznivelisao težinu. PE je ozbiljan sistem i težina je najviše zbog malverzacija sa otvaranjem pošiljki.

Sigurno pored vage imaju nekakav terminal, na kome unose ispravke mase.

Nadam se da ne mere pakete, upisuju ručno (to sam video da rade), pa onda neko drugi, na drugom mestu, skenira bar kod i upisuje ispravnu masu.
 
Sigurno pored vage imaju nekakav terminal, na kome unose ispravke mase.
Ne, ukoliko posiljalac popunjava sam preko webexpress na papiru koji ostampa ima broj preko kojeg oni ulaze u sistem i potvrdjuju prijem paketa, prilikom potvrde prijema oni mogu u sistemu izmeniti, ne znam da li mogu sve ali znam sigurno da mogu masu. Ista prica je i sa aplikacijom za telefon, nakon popunjavanja se dobije ID broj, kada ukucaju taj ID broj njima se otvore podatci koje je posiljalac popunio i u sistemu mogu da izmene masu paketa.
Sve rade preko racunara i njihovog sistema.

Da. Poslao sam i ja do sada milion paketa preko PE i prvi put mi se ovo desilo. Pare treba da legnu na racun u Postanskoj stedionici. Razumem da je problem zato sto imaju neku integraciju u banci,sta li vec,ali ne razumem da Post Express kada sam im trazio potvrdu pravi neki problem. Verovatno da te mejlove u posti i ne citaju.
Nadam se da si sacuvao potvrdu koju si dobio prilikom predaje paketa, sa tom potvrdom odes kod kontrolora u Posti i pitas ga sta se desava.
 
Ne, ukoliko posiljalac popunjava sam preko webexpress na papiru koji ostampa ima broj preko kojeg oni ulaze u sistem i potvrdjuju prijem paketa, prilikom potvrde prijema oni mogu u sistemu izmeniti, ne znam da li mogu sve ali znam sigurno da mogu masu.....

Terminal = računar koji ima barkod čitač, pa kada operater skenira kod na adresnici "udje u sistem".

Zapravo, za sistem te veličine je sasvim normalno da imaju vagu na koju kada stavi paket i skenira bar kod na adresnici, vaga automatski pošalje novu masu na pošiljku pod tim brojem. Samo mi nisu jasna ona ispravljanja hemijskom olovkom.

U mojoj lokalnoj pošti su pre 15 godina imali vagu spojenu serijskim potom na računar. Kapiram da je interfejs napredovao, ali su vage i dalje vezane na terminale.
 
Ne, ne, nisi razumeo, ne radi se o nikakvom bar kod citacu-terminalu nego rucno sve kucaju na racunaru.
Rucno ulaze i u sistem gde je zavedena posiljka i ispravljaju, nista ne salju bar kod citacem.
Znaci, ti odneses paket koji si sam popunjavao preko aplikacije, oni udju u sistem na racunaru i kucaju kod webexpress-a broj zahteva, a kod aplikacije za telefon ID broj i mogu vrsiti izmene.
To meni cesto rade kad nosim popunjeno preko webespress-a pa zbog toga i znam jer rade dok sam prisutan.
Samo sto ta ispravka i potvrdjivanje prijema traje duze nego da kucaju sve iznova, nekad mi samo potpisu moj primerak da su preuzeli paket, a nekad moram cekati da potvrde prijem i provere masu.
 
Na osnovu cega to mislis?
Nove cene su od 1. januara i do sada je sve bilo u okviru tog cenovnika.
 
Ne, ne, nisi razumeo, ne radi se o nikakvom bar kod citacu-terminalu nego rucno sve kucaju na racunaru.
Rucno ulaze i u sistem gde je zavedena posiljka i ispravljaju, nista ne salju bar kod citacem.
Znaci, ti odneses paket koji si sam popunjavao preko aplikacije, oni udju u sistem na racunaru i kucaju kod webexpress-a broj zahteva, a kod aplikacije za telefon ID broj i mogu vrsiti izmene.
To meni cesto rade kad nosim popunjeno preko webespress-a pa zbog toga i znam jer rade dok sam prisutan.
Samo sto ta ispravka i potvrdjivanje prijema traje duze nego da kucaju sve iznova, nekad mi samo potpisu moj primerak da su preuzeli paket, a nekad moram cekati da potvrde prijem i provere masu.

Kada popuniš preko WebExpress, pa odneseš paket u poštu, broj zahteva prekucavaju sa onog papira gde je spisak pošiljki i broj zahteva može da sadrži veći broj pošiljki. Prekucavaju, jer je broj zahteva numerički (nema štampan bar kod). Kada paket stigne u GPC, tamo broj zahteva više nikome nije važan, jer sve ide preko pojedinačnih pošiljki tj njihovih brojeva, za koje postoji barkod, pa nema više ni razloga ni potrebe da se kuca. Koriste se barkod čitači.

Nisam eksplicitno naglasio, ali pišem o proveri mase paketa u GPC. Za mene pošta zapravo i ne psotoji kao korak. Osim tih nekoliko puta, kada se kurir ne pojavi, pa neko od nas odnese pakete u poštu.

Da li ti odšampaš adresnice ili ti šampaju u pošti?

I dodatno, službenici u pošti tako kucaju te brojeve, da im je nekada brže da otkucaju, nego da uzimaju barkod čitač. Posebno što prvih 5-6 cifara uvek kuca napamet.
 
Ja sam pisao kako rade u Posti, u GPC-u ne znam kako rade ali verovatno koriste bar kod citac jer imaju gomilu posiljki ali sigurno znam ako postoji jos neko ko ne koristi aplikacije i kad se adresnica popunjava rucno, da se to posle rucno unosi u sistem.
Ja stampam adresnice kuci, ne stampaju mi u Posti, mada planiram da pocnem koristiti aplikaciju na telefonu i kad ima odnesem na salter samo da im izdiktiram ID broj pa neka oni stampaju jer kad vrse ispravke mase i potvrdjuju prijem cekam isto kao da diktiram podatke da kucaju, a bezveze kuci trosim papir.
 
Na osnovu cega to mislis?
Nove cene su od 1. januara i do sada je sve bilo u okviru tog cenovnika.
To je onda to poskupljenje, zakasnio sam pošto nisam imao potrebe da sarađujem sa njima ili sam imao besplatnu poštarinu. Baš su dobro povećali cene. Post Express isporuka na poštu je bila 200 dinara, a sada je 300 dinara. Ne znam zašto toliko poskupljenje. A i nedavno pre toga su genijalci podigli cenu paketa CC tako da su je izjednačili sa Post Express cenom i time obesmislili paket CC, sada su verovatno morali da "poprave" to između ostalog.
 
Poslednja izmena:
ЦЦ пакет (до 3 кг) је 340 динара
Пост Експрес (до 0,5 кг) је *420 динара / или *300 динара уколико иде испорука у Пошти или преко * *пакетомата.
(*-5 динара уколико се пакет пријављује преко апликације)
** Слање ПЕ / ЦЦ са испоруком у пакетомату могуће само без откупа и када пошиљалац плати поштарину.

*** Ово су цене за слање БЕЗ откупа / вредности.
 
Post Express mora da dize cene,vidim bila nova tura zaposljavanja. :D
 
Јел Декспрес шаље Вибер поруку ујутру о испоруци кад пошиљку шаље физичко лице?

Не могу да ступим у контакт са пошиљаоцем да ми проследи број пошиљке да бих могао да је преусмерим на пакетомат.

Или могу број пошиљке да добијем преко кол центра уз моје адресне податке?
 
Јел Декспрес шаље Вибер поруку ујутру о испоруци кад пошиљку шаље физичко лице?
Zavisi kako kad, nekad salje nekad ne.
Pre oko tri meseca kada su mi isporucili paket sa Temu nisam dobio nikakvo obavestenje, saznao sam da mi paket treba stici tako sto sam svaki dan pratio kretanje posiljke, a nekoliko meseci pre toga su me obavestili na Viber.
Ocigledno obavestavaju kad su dobre volje, kad nisu i kad ih mrzi da puste poruku onda ne obavestavaju, a Viber je bar besplatan i ne naplacuje se kao SMS.
 
Meni u petak nisu poslali nikakvu poruku za 3 paketa koja mi stižu iz prodavnice. Baš sam se iznenadio kad me je kurir nazvao, inače su mi uvek do sada slali. Nemam iskustva sa fizičkim licima.
 
Upravo je BEX kurir pokušao da nam naplati transport paketa, a na adresnici piše "Pošiljalac 482 dinara. Za naplatu na isporuci: 0 dinara".
Koleginica mu pokazala nalog koji je popunio pošiljalac i poslao nam na Viber. On kaže evo piše. Pa da piše, za naplatu NULA dinara.
I bez blama, ni izvinite, ni doviđenja, izađe čovek napolje. Izađem na parking za njim, pa se msilim, šta ću da dobijem ako uđem u raspravu....mogu samo da ga pitam, zar te nije sramota, a vidim da nije.
 
Ne, ukoliko posiljalac popunjava sam preko webexpress na papiru koji ostampa ima broj preko kojeg oni ulaze u sistem i potvrdjuju prijem paketa, prilikom potvrde prijema oni mogu u sistemu izmeniti, ne znam da li mogu sve ali znam sigurno da mogu masu. Ista prica je i sa aplikacijom za telefon, nakon popunjavanja se dobije ID broj, kada ukucaju taj ID broj njima se otvore podatci koje je posiljalac popunio i u sistemu mogu da izmene masu paketa.
Sve rade preko racunara i njihovog sistema.


Nadam se da si sacuvao potvrdu koju si dobio prilikom predaje paketa, sa tom potvrdom odes kod kontrolora u Posti i pitas ga sta se desava.
Uplatili mi danas posle 10 dana. Prvi put pogresili oni racun pa kada je uplata odbijena i njima vracen novac prosledili meni.
 
@PJ BEX kuriri su toliko bezobrazni da ne bi nista dobio raspravom, ne znam da li ih tako uce sefovi ili su sami po sebi takvi, ako nije po njihovom okrenu se i odu.
Ovo oko naplate je najverovatnije uradio na svoju ruku, sto je veoma bezobrazno sa njegove strane.
Ja sam imao situaciju kada se promenio zakon i kada se, kao i dan danas, za paket sa otkupom mora priloziti licna karta ili pasos da su kuriri BEX-a fotografisali licnu kartu, kada sam im pokusao objasniti da nemaju zakonsko pravo to da rade, da u tom izmenjenom zakonu nigde ne pise da se mora fotografisati identifikacioni dokument nego da se mora upisati/prepisati identifikacioni broj dokumenta, odnosno broj licne karte ili pasosa. Njega naravio nije bilo briga, on je radio kako on misli da treba ili kako su mu sefovi rekli, ja sam odbio da mu dam da mi fotografise licnu kartu on se okrenuo i otisao.
Meni je tad pukao film i poslao sam mail postanskoj inspekciji koja ih je ocigledno isprasila jer sam video posle nekoliko dana kako taj isti kurir uzima od coveka licnu kartu i sa njegovim uredjajem (da li je neka vrsta terminala ili dzepnog racunara ne znam) cilja samo broj licne karte jer su napravili takav sistem da ne mozes rucno upisati nego moras fotografisati.
Ne znam da li jos neka kurirska sluzba osim njih fotografise broj licne karte ili pasosa.
 
Meni stigao pre neki dan Bex , nikakva poruka samo ti kaze na telefonu koliko treba da platis i racun daju samo ako se zalis. Inace cene razvaljuju od 2-5kg 800din bez otkupa.

Sad ima neka taksa ako si u Beogradu 66din i to vazi za sve opstine na primer ako si Malom mokrom lugu kao da si u centru kao nemaju gde da parkiraju a ni nece da izadju iz kombija do vrata
 
Zapravo je OK da stigne poruka i ako nema otkupa, čisto da najavi da imamo paket.

@zexxxx nisam siguran da ijedna veća kurirska služba (BEX to svakako jeste) ima model poslovanja "klepaj na prevaru". Ovo je kurirova odluka da drpi. Povremeno dobiju prijavu, to reše sa ševovima sektora, da se ne eskalira, jer realno svi imaju manjak vozač i to tako funkcioniše....

@acarinho nemam ja problem sa redovnim cenama, jer su one napisane u cenovniku. Da je puno, puno je, ali je sve legit. A to za parking sam video. Baš bih voleo da mi to naplate za isporuku u Zemunu, gde ispred prodavnice imamo svoja parking mesta dužine 8 metara, može kamion da stane. Na koja njihov kurir nekad parkira za isporuke i na druge okolne adrese,....
 
Ovaj city express nije normalan 4 dana nece da dostave paket.
 
Poslednja izmena od urednika:
Jesam odradio, ali sledeci put prijavite post da admini izmene post.
 
Evo ga postexpres na delu, na kutiji je lepo pisalo da je lomljivo i da je unutra rasad, ali džabe. Kutije ulegnute biljke polomljene a deru sa dostavom. Ne dozvoljavaju da se dve manje kutije po 500 grama vežu jedna preko druge da bude jedan paket nego mora posebno svaka kutija da naplate duplu poštarinu. Dostava za jednu kutiju 780din. toliko i za drugu.
 

Prilozi

  • 20250307_122941.jpg
    20250307_122941.jpg
    481.9 KB · Pregleda: 70
Zdravo svima.

Da li su i vama, kao i meni, kuriri saopstili da vise ne mozemo da dobijamo novac na ruke od otkupa, vec samo preko tekuceg racuna? Šta mislite o ovome.

Ja vec godinama prodajem staru garderobu, cipele, patike i ostalo, sve su mi donosili na ruke. Ne znam sada da li smem da prodajem posto ce uplate biti na tekuci racun, da li cu imati problema sa tim? Šta ako me prijave za placanje poreza, ili nesto drugo. Da li uopšte u ovoj zemlji sme da se prodaje preko oglasa i da se novac uplacuje na racun?
Koliki je limit da se taj prihod ne bi oporezivao, ima li neko odgovore na ova pitanja ?
 
Vec par dana citam o tome, trebalo bi da je danas startovalo. Nema vise donosenja kesa vec samo uplata na racun. Ko se bavi prodajom na crno bice u problemu. Ko proda nesto s vremena na vreme bezbedan je.
 
Nazad
Vrh Dno