Šta je novo?

Kurirske službe i paketomati

Pa gigatron i tehnomanija imas opciju da preuzmes u prodavnici? Oni te zovu ili puste mejl kada stigne artikal?
 
Pa gigatron i tehnomanija imas opciju da preuzmes u prodavnici? Oni te zovu ili puste mejl kada stigne artikal?
Imas opciju ali ne znam da li pravilo vazi i za online porudzbine, ja sam pre 4 dana porucio neki ssd u radnji jer nisu imali u radnji na stanju, znaci ne online i morao sam platiti odma, kaze zena odma se placa i odma ti daju racun, sto znaci da ne mozes da se predomislis i da ne uzmes, ne znam dali je tako i online.
Verovatno su imali dosta porudzbina koje nisu preuzete.
Ne znam dali ce bi uvazili ako ti recimo ne odgovara pa hoces da zamenis ili tako nesto ali to je vec druga tema.
 

Meni je tako bilo sa 3 pošiljke, jedna u paketomatu A i dve u paketomatu B, A odradio normalno a na B otvorio samo jedan i posle više pokušaja stalno je otvarao onaj pregradak odakle sam već uzeo pošiljku. Sreća radila pošta pa sačekao da trpaju nove pošiljke i kad su otvarali pokupio pošiljku.
Zvanično pošiljka se vodila kao da sam pokupio dok sam otvarao normalno paketomat, tako je rekao njihov softver u pošti.
 
Poslednja izmena od urednika:
Kompanije će izvući deblji kraj od ovih poskupljenja kao najveći korisnici usluga kurirskih službi. Fizička lica mogu da se dovijaju poštom, autobusima, itd. ali kompanije nemaju taj luksuz.

Očigledno je da dobit od e-commerca raste i kurirske službe žele veći deo tog kolača. Kompanije mogu da pokušaju da rast troškova prenesu na potrošače poskupljenjem poštarine ili većim limitom za besplatnu dostavu, ali to će samo odvratiti ljude od kupovine.

Kod nas kurirske službe tipa Fedex, DPD, UPS, Hermes itd. ne rade dostavu unutar Srbije, a one imaju veliko iskustvo sa optimizacijom troškova. Način na koji domaće kurirske službe rade je izuzetno neefikasan, naročito sa dostavom gde kurir radi ujedno posao call centar operatera. Iz tog razloga strane kurirske službe intenzivno ulažu u infrastrukturu (paketomate) jer se na duge staze investicija isplati. Ni te službe nisu nešto idealno, kuriri su i tamo opterećeni i za jedan deo paketa ubace papir u sanduče da se preuzmu na pickup lokaciji. Ali makar ljudi imaju gde da ih preuzmu. U mom mestu jedino pošta ima paketomat, ostale službe nemaju ni paketomat ni pickup lokaciju. To povećava slučajeve dostave iz drugog pokušaja, što je trošak za kurirsku službu.
 
Morace da ulazu u sopstveni prevoz i isporuku, ko je najjaci taj ce da opstane, nesto tipa Amazon, ovo sa kuririma je ovako neodrzivo.
 
Svako ko pokuša da osnuje svoju kurirsku službu će se susresti sa problemima koji muče i ostale - nedostatak vozača i infrastrukture. Potreban je ogroman novac da se uloži kako bi se takmičio sa postojećim službama.

Jedino što imamo "slično" Amazonu je Ananas, ali oni ne ostvaruju profit i malo po malo smanjuju kvalitet usluge koji je inicijalno privukao kupce.

Mislim da samo ulazak stranih kurirskih službi koje će ulagati u radnike i infrastrukturu može da poboljša situaciju.
Čak ne moraju da kreću od nule, neka otkupe neku postojeću kurirsku službu.

Recimo u Hrvatskoj posluju strane kurirske službe poput DPD-a, od skoro i Amazon dostavlja tamo direktno pakete besplatno i često se mnogo više isplati poručiti kućne potrepštine sa Nemačkog Amazona nego ih kupiti u HR.

Dok se nešto ne promeni, sve kompanije koje koriste usluge kurirskih službi mogu računati na konstantno uvećanje troškova dostave.
 

Meni je tako bilo sa 3 pošiljke, jedna u paketomatu A i dve u paketomatu B, A odradio normalno a na B otvorio samo jedan i posle više pokušaja stalno je otvarao onaj pregradak odakle sam već uzeo pošiljku. Sreća radila pošta pa sačekao da trpaju nove pošiljke i kad su otvarali pokupio pošiljku.
Zvanično pošiljka se vodila kao da sam pokupio dok sam otvarao normalno paketomat, tako je rekao njihov softver u pošti.
Jep, ista stvar. Otišao sutradan da probam da podignem treću pošiljku, preko linka iz viber poruke kad ono kaže "Pošiljka je preuzeta" :unsure:
Onda sam nazvao tamo neki njihov 011 broj, za divno čudo javio se ljudiski operater :D i "odblokirao" pošiljku nakon čega sam je preuzeo normalno, sreća, bili 3 paketića zajedno stavljeni.
 
DPD u Hrvatskoj naplaćuje 5,65€ (662 din) bez pdv-a za paket do 2kg, dok je kod Bex-a 500 din. DPD-u su u HR izdaci za plate najmanje duplo veći, pa uprkos tome ostvaruju dobit.

Očigledno je da je u Srbiji došlo do kartelizacije usluge dostave paketa. Ovo će imati negativan efekat na razvoj e-commerca jer će trgovcima poskupljenja dostave da istope veliki deo profita.
U teoriji ovde bi država trebala da nastupi, ali videli smo koliko je delotvorna kada su u pitanju razbijanje karterlizacije prodaje tehnike, hrane i telekomunikacionih usluga, tako da me ne greje sunce. Veća je verovatnoća da će Pošta da se priključi poskupljenjima i da uz to doda još par dana dužu dostavu.

dpd.jpg
bex.jpg
 
Neka me neko ispravi, ali Posta je trenutno najskuplja za slanje paketa sa otkupninom. Danas sam poslao paket od 0.5KG sa otkupninom na 7,700 dinara - postarina je izasla na 630 dinara (BEX). Prema kalkulatoru Poste, isti paket bi me kostao 810 dinara

 
Koja je najjefitnija varijanta slanja paketa za Bosnu i Hercegovinu?! Preko Pošte izađe 2000 RSD ako sam dobro sračunao... Opcija slanja busom/kombijem (za sada) nije moguća...
 
Koja je najjefitnija varijanta slanja paketa za Bosnu i Hercegovinu?! Preko Pošte izađe 2000 RSD ako sam dobro sračunao... Opcija slanja busom/kombijem (za sada) nije moguća...
Probali smo PostPak uslugu (BiH i CG, paketi sa otkupninom), preko mesec dana smo se natezali sa njima dok nismo potpisali ugovor, da možemo da koristimo uslugu. Poslali test paket, jedno pakovanje jeftinih pikado strelica i neke sitnice, ukupno 30€ (bez srpskog PDV), transport 1.350 dinara (transport i povrat novca), čoveku su tamo naplatili CG PDV na ceo iznos (roba + transport) + 0,6€ naknada za obračun poreza. A onda nama uplate novac po nekom nepostojećem kursu i krajcuju nas još skoro 2%.

Sve u svemu, jako lepo zamišljena usluga, katastrofalna (i preskupa) realizacija.
Jedina prednost je što je primalac u CG dobio paket na adresu i na licu mesta platio otkupninu. I rok isporuke je bio prihvatljiv, uhvatio se vikend, pa dok je prošlo carinu, ukpno 5-6 dana.
 
Ananas i dalje radi kao firma, a za njihovu dostavu nisam siguran. Jedno vreme su eksperimentisali čini mi se električnim vozilima, ali ništa novo u skorije vreme nisam čuo u vezi toga i da li su zaustavili projekat.

Promo stranica i dalje stoji na sajtu:
 
Pre mesec danas sam imao isporuku od strane Ananas Express kurirske službe, došao lik sa nekim običnim kolima bez ikakvog obeležja.
 
Vrh Dno