Šta je novo?

Kupovina prvog DSLR-a?

Brojniji je Sony, to niko ne spori. Samo je fazon da ništa nije nemoguće, ako znaš šta tražiš.

Recimo, do prije dva dana je bio na KP Fuji X-E2s mint za 400 evra. Sad skoro je bio u ponudi X-E2 sa 18-55 za 500 evra... Trenutno se prodaje X-M1 sa 27mm sa 2000 okidanja za 440 evra... X-M1 se nađe i za manje od 200 evra po oglasima, a kao kombo sa recimo polovnim 35/1.4 za oko 500 evra je premoćna džepna MILC varijanta...
 
Ipak nisam omašio temu :) jučer sam uzeo D3400 sa kit objektivom AF-P 18-55 VR, za 450e i sa 5g. garancije. To mi je bio maksimum koliko sam mislio dati, a nisam našao neki dobar polovan MILC za te novce, plus što će mi novi objektivi za Nikona biti jeftiniji. Poslije nekoliko godina igranja sa Nikonom biti ću pametniji šta mi tačno treba, a ovaj ću i za dvije-tri moći prodati sa važećom garancijom. Sad sljedi ono zanimljivije, upoznavanje aparata i učenje.

Hvala svima na predlozima i pomoći!
 
Taj za dve tri godine ce vredeti max 150 eur zajedno sa objektivom (kao i svaki entry level). Ne razmisljaj o tome nego se baci na praksu i teoriju (praksa ispred teorije da ne bi ostao na teoriji).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
^
Dobro si ga posavetovao, jer vecina ostane na teoriji, mnogo filozofiranja, prosipanja nekih zantskih mudorosti, a fotke bezveze bezveze, i tako godinama... Ljudi zaglave u literaturi koja se bavi samo fotografijom a to je najcesce gradivo koje se fotografijom bavi na zanatski nacin... To svakak mora da se svlada i nema tu neke mudrosti, ali to nije vrhunac uspeha, to je tek pocetak... Daleko je bitnije da se posvete estetici, likovnim elementima, jednostavno receno umetnosti, da sebe razvijaju na tom polju.
Zantski sve se nauci za 3-6 meseci i tu je kraj, nema vise nekog znacajnog napretka, ali kreativna primena zanata zavisi iskljucivo do toga koliko je autor posvecen umetnosti, a tu se konstantno i neprekidno napreduje... Samo dobro oko estete ume da prepozna elemente koji cine dobar kadar, fotograf moze nista da ne zna o komozciji kadra, svetlu, bojama, ako ima dobro estetsko oko umece da vidi sve sto je dobro u potencijanom kadru, a kasnije u obradi zahvaljujuci umetnickom sklonostim sve te dobre elemente likovno i estetski izbalanasirati na jedan lep i dopadljiv nacin... Otuda gomila odlicnih fotografija koje krise sva "pravila", tako nesto retko moze da napravi neko ko ne vadi nos iz knjige, pa kao zna sve pa onda svesno krsi "pravila", to tako ne biva, samo neko ko sebe razvija u umetnickom pravcu moze tako nesto da napravi, jer njegovo oko estete ume da vidi ste je lepo i dobro van svih "pravila", jednostavno ne posmatra i nema potrebe da posmatra svet oko sebe kroz prizmu "pravila"... Ali na tome treba readiti :)
 
Poslednja izmena:
Nitro za cijenu imaš pravo, današnje tržište potrošne elektronike je neumoljivo.
Cilj mi je da svladam taj "zanatski" dio, da pravim čiste i jasne slike. Za ovo drugo ili jesi ili nisi, nema tu previše pomoći/učenja kao i sa ostalim vidovima umjetnosti.
 
^
Tu gresis, teznja umetnosti ne znaci da ces postati umetnik u pravom smislu te reci... To je teznja koja treba da te dovede do mastovitih ideja, da pomogne u kretivnom razmisljanju, a nije iskljuceno vremenom kroz rad da zaista sve to sto radis postane umetnost :) Ako se zadrzis samo na zanatu, corav je to posao, sem ako ne zelis da ti bude posao hehe :p
 
^
Zantski sve se nauci za 3-6 meseci i tu je kraj, nema vise nekog znacajnog napretka...
Potpuno se ne slazem sa tobom, ovaj, kao i svaki drugi zanat se uci ceo zivot. Postoji toliko toga u fotografiji da svi, sa i bez predznanja, uemtinickog ili kreativnog, nakon nekoliko godina teg zagrebu poivrsinu ovog zanata/umetnosti. Ukoliko se permanetno radi, postoji i permanetni napredak. Dalje, postoji i forma, koja opet zavisi od toga koliko si truda ulozio u odrzavanje stecenog znanja kroz praksu i usvajanje novih ideja i znanja kroz teoriju.
Dakle, svaki, pa i ovaj zanat se uci ceo zivot, ne postoji "zanatski deo" koji se nauci za par meseci!
 
Ipak nisam omašio temu :) jučer sam uzeo D3400 sa kit objektivom AF-P 18-55 VR, za 450e i sa 5g. garancije. To mi je bio maksimum koliko sam mislio dati, a nisam našao neki dobar polovan MILC za te novce, plus što će mi novi objektivi za Nikona biti jeftiniji. Poslije nekoliko godina igranja sa Nikonom biti ću pametniji šta mi tačno treba, a ovaj ću i za dvije-tri moći prodati sa važećom garancijom. Sad sljedi ono zanimljivije, upoznavanje aparata i učenje.

Hvala svima na predlozima i pomoći!

Neka te lepo sluzi, skljocaj sto vise, ne razmisljaj o preprodajama sada, izvuci sto vise iz toga sto sada imas i uzivaj.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Potpuno se ne slazem sa tobom, ovaj, kao i svaki drugi zanat se uci ceo zivot. Postoji toliko toga u fotografiji da svi, sa i bez predznanja, uemtinickog ili kreativnog, nakon nekoliko godina teg zagrebu poivrsinu ovog zanata/umetnosti. Ukoliko se permanetno radi, postoji i permanetni napredak. Dalje, postoji i forma, koja opet zavisi od toga koliko si truda ulozio u odrzavanje stecenog znanja kroz praksu i usvajanje novih ideja i znanja kroz teoriju.
Dakle, svaki, pa i ovaj zanat se uci ceo zivot, ne postoji "zanatski deo" koji se nauci za par meseci!

Imas pravo na to da se ne slazes, a nisi jedini koji to sto zna dize u nebesa i od toga pravi neku misteriju koju je tesko dostici... To i ona prica o 20.000 fotki pre prve dobre, dugogodisnji rad na fotografiji, i tra la la, ludilo, toga sam se bas naslusao po forumima, pogubna prica za svakog pocetnika koji pod uticajem tih prica zaista misli kako ima fore tipa 10god i tih 20.000 fotki, a posle tih 10god i 20.000 fotki najcesce se desi nista, i dalje snapira okolo i nista vise od toga... Fasciniran sam misitifikacijom necega sto je zanatski veoma jednostavno u sustini... Ljudi se posle 4~8god studiranja i ozbiljnog ucenja bave ozbiljnim naucnim radom a ovde i na drugim forumima se mistifikuje prica o fotografiji koja se u ovom zantaskom delu nauci iz manje knjizice ili skaparia tokom vremena kroz praktican rad :p
Tek kada se u zanatski deo fotografije ubaci umetnost to postaje nesto u cemu moze tokom celog zivota da se napreduje, bez toga sve se svodi na kombinovanje naucenog u prvih 3~6 meseca kroz posvecen rada i edukaciju uz veoma malo mogucnosti za napredovanje zavisno od toga kako tehnologija napreduje i kakvo si trendovi na trzistu, ali opet se sve u najvecoj meri svodi na kombinovanje vec naucenog uz manju nadogradnju vestine novostecenim znanjem.

Kako god, meni se jedino ne dopada preterano mistifikovanje te foto zantaske price. Covek se uci dok je ziv u svim oblastima, ali pitanje je koliko se u nekim oblastima uci a koliko je to u stvari vremenom steceno iskustvo koje nam pruza mogucnost da sa lakocom primenjujem nesto sto je na samom pocetku nauceno. Sto se umetnosti tice tu je kolega @zauzet nadimak kratko i jasno napisao nesto sto je u sustini 100% tacno "Za ovo drugo ili jesi ili nisi, nema tu previše pomoći/učenja kao i sa ostalim vidovima umjetnosti. "
 
Poslednja izmena:
Kao trece lice mogu reci da ti i marti pod zanatski deo ocigledno ne smatrate iste stvari :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
^
I meni se tako cini hehe :p Za mene je to na primer odes na svadbu odradis posao sa odlicnim i tehnicki ispravnim kadrovima, sa dobrim momentima, ili nesto poput fotografija naseg Big kolege :) Mada kod njegovih fotki vec dolazimo do momenta estetskog oka, posto onako dobar rad sa svetlom ne moze samo zanatski da se nauci.
 
Imas pravo na to da se ne slazes, a nisi jedini koji to sto zna dize u nebesa i od toga pravi neku misteriju koju je tesko dostici... To i ona prica o 20.000 fotki pre prve dobre, dugogodisnji rad na fotografiji, i tra la la, ludilo, toga sam se bas naslusao po forumima, pogubna prica za svakog pocetnika koji pod uticajem tih prica zaista misli kako ima fore tipa 10god i tih 20.000 fotki, a posle tih 10god i 20.000 fotki najcesce se desi nista, i dalje snapira okolo i nista vise od toga... Fasciniran sam misitifikacijom necega sto je zanatski veoma jednostavno u sustini... Ljudi se posle 4~8god studiranja i ozbiljnog ucenja bave ozbiljnim naucnim radom a ovde i na drugim forumima se mistifikuje prica o fotografiji koja se u ovom zantaskom delu nauci iz manje knjizice ili skaparia tokom vremena kroz praktican rad :p
Tek kada se u zanatski deo fotografije ubaci umetnost to postaje nesto u cemu moze tokom celog zivota da se napreduje, bez toga sve se svodi na kombinovanje naucenog u prvih 3~6 meseca kroz posvecen rada i edukaciju uz veoma malo mogucnosti za napredovanje zavisno od toga kako tehnologija napreduje i kakvo si trendovi na trzistu, ali opet se sve u najvecoj meri svodi na kombinovanje vec naucenog uz manju nadogradnju vestine novostecenim znanjem.

Kako god, meni se jedino ne dopada preterano mistifikovanje te foto zantaske price. Covek se uci dok je ziv u svim oblastima, ali pitanje je koliko se u nekim oblastima uci a koliko je to u stvari vremenom steceno iskustvo koje nam pruza mogucnost da sa lakocom primenjujem nesto sto je na samom pocetku nauceno. Sto se umetnosti tice tu je kolega @zauzet nadimak kratko i jasno napisao nesto sto je u sustini 100% tacno "Za ovo drugo ili jesi ili nisi, nema tu previše pomoći/učenja kao i sa ostalim vidovima umjetnosti. "

U cilju da se bolje razumemo...
1. Nigde iz mog pisanja na ovom forumu, gde sam sto godina, ne moze da se zakljuci da ja mistifikujem fotografiju! Ama bas nigde! Svuda jasno i razgovetno kazem da je fotografija sljaka, zanat, umetnost (kako se kome cefne) koju svako moze da nauci, ali treba mnogo da radi. Prica o 5-10-20k okidanja do prve odlicne fotke nisam ja smislio i nisam ja nesto posebno propagirao, prenosim misljenje nekih ljudi koji su u ovom hobiju/profesiji mnogo duze od mene, a da me govorimo koliko duze od tebe. Stvar je individualna, mada mislim da debelo ima smisla i videces kako ces da posmatras svoje fotke za 5-10 godina, za vecinu za koju danas smatras da su odlicne, u ne tako dalekoj buducnosti, voleces da ih nisi ni pokazao javno, i to je sasvim normalno, to je progresija u znanju i egzekuciji znanja... Ne mislim da je to pogubna prica za svakog pocetnika, da se razumemo i ti si pocetnik! Jednostavno to su iskustva ljudi koji su fotografiji posvetili cele zivote, smatram da znaju vise od mene i tebe, jer decenije u necemu, neumitno moraju da proizvedu jedan odredjeni fond znanja, baziran na iskustvu, koga ti realno jos uvek nemas. Covek moze da se slaze sa time ili ne, ali o tome sud moze da donese tek posle dosta godina. Bez mistifikacije, bez glorifikacije necega, samo rad, iskustvo i znanje, podosta toga i to je to. Da se razumemo cinjenica da je neko napravio tehnicki korektnu fotografiju ne znaci da je napravio dobru fotografiju. Na svim forumima to se cesto mesa.

2. Da li ces uciti na ovaj ili onaj nacin, to je licna stvar. Meni najvise lezi, preporucujem i drugima, da dosta fotografisu, ali i da dosta citaju o fotografiji i gledaju sta su drugi ljudi radili. Put do dobrih rezultata, bez adekvatnog unapredjenja teorije, vestina, i istorije fotografije, tezi je i vise ogranicen, rezultati su vrlo limitirani. Sa druge strane ja smatram da je za pocetnike opasna tvrdnja da se osnove fotografije mogu saznati iz neke male knjizice ili iz prakse. Mogu neke stvari o nekim stvarima, ali nikako osnove u celosti. O tome da se iskljucivo kroz prasku moze doci do toga, da i ne govorim. Moze se doci samo do iskrivljene slike o tome sta je sve fotografija, a o "zanatu u rukama", nema ni govora. Ljude danas na drustvenim mrezama lako zavedu lajkovi, pomisle ljudi da su fotografi, a kad se suoce da stvarnim situacijama u fotografiji kao zanatu i umetnosti, tu nastaje raspad situacije. Kuca od temelja, ne od krova, bilo i bice...

3. Sto se tice umetnosti, stara floskula - Za ovo drugo ili jesi ili nisi, nema tu previše pomoći/učenja kao i sa ostalim vidovima umjetnosti... E vidite, to je mistifikacija umetnosti, kreirana od strane neki kvazi umetnika tamo davno i kao bolest se prenosi vekovima. Svako ljudsko bice je kreativno u necemu, svako ljudsko bice uz veliki rad i trud moze postati umetnik, ali samo ako se realno pronadje u nekoj kreativnoj oblasti, a ne da bude wannabe ovo ili wanna be ono, sto je slucaj sa velikim brojem umetnika. Ja nisam umetnik, ne tezim tome, moja fotografija ima drugaciju namenu i svrhu postojanja. Umetnost je, u najvecem broju slucajeva, 95% ozbiljna sljaka a jedno 5% talenat. Sticajem okolnosti supruga mi je skolovani umetnik ali i prakticar, i ona bi na tu temu mogla da vam napise megabajte suvog ascii teksta :d ... ali sa njom ne zelite da diskutujete o umetnosti, verujte mi! :d :d
 
2. Da li ces uciti na ovaj ili onaj nacin, to je licna stvar. Meni najvise lezi, preporucujem i drugima, da dosta fotografisu, ali i da dosta citaju o fotografiji i gledaju sta su drugi ljudi radili. Put do dobrih rezultata, bez adekvatnog unapredjenja teorije, vestina, i istorije fotografije, tezi je i vise ogranicen, rezultati su vrlo limitirani. Sa druge strane ja smatram da je za pocetnike opasna tvrdnja da se osnove fotografije mogu saznati iz neke male knjizice ili iz prakse. Mogu neke stvari o nekim stvarima, ali nikako osnove u celosti. O tome da se iskljucivo kroz prasku moze doci do toga, da i ne govorim. Moze se doci samo do iskrivljene slike o tome sta je sve fotografija, a o "zanatu u rukama", nema ni govora. Ljude danas na drustvenim mrezama lako zavedu lajkovi, pomisle ljudi da su fotografi, a kad se suoce da stvarnim situacijama u fotografiji kao zanatu i umetnosti, tu nastaje raspad situacije. Kuca od temelja, ne od krova, bilo i bice...

Moram da se složom da se slažem s ovim razmišljanjem. :D

Otprilike meni takav način najviše odgovara. Možda to ne odgovara svima ali bih rekao da je to dobar put, u bilo kojoj sferi teorije i prakse.
 
Poslednja izmena:
@Marti Misterija
Da da, mistifikujes i ti, i ti sto su u ovom hobiju/profesiji mnogo duze od tebe, a mistifikacija se ogleda bas u ovoj prici "20.000 fotki i 10god iskustva pre prve dobre fotke". To je cesta pojava kod svakoga ko se recimo nekim poslom bavi 40god, a zapravo je jedino istina da iza sebe ima 40god iskustva u tom poslu pa je dao sebi za pravo da mudruje, najcesce usko gledajuci na sve samo iz svog ugla... Moze to da prodje u nekoj oblasti gde rezultati tog rada ne mogu da se vide na tako ocigledan nacin, prosto pokaze fotografije, a kada ih pokaze tek tada moze da se kaze da to mudorovanje ima ili nema smisla, a najacesce nema... I da ima, i da nema to je totalno nebitno, postoji nesto sto se zove zdrav razume, a zdrav razum mi kaze da nesto ne stima u toj prici 20.000 fotki i 10god iskustva pre prve dobre fotke, isto tako mi kaze da je to pogubno servirati nekom ko je juce kupio kameru, jer taj neko odmah u startu moze da primeti kao to sto on radi ne lici ni najmanje na fotke kojima se divi, pa moze sebi da kaze kako je to zbog toga sto mu fali 20.000 fotki i 10god iskustva, a naravno da nije zbog toga. Ja sam ti zivi primer za to, posto moje fotke na samom pocetku nista nisu bile bolje od bilo kog pocetnika a vec za godinu dana dostigo sam to sto sam zeleo i sto mi je na tudjim fotografijama dobro, mada to nema mnogo veze sa onim sto zaista zelim od fotografije, ali trenutno nemam vremena za vise/drugacije... Kako vreme prolazi i ako mi obaveze dozovole dokazacu svoju teoriju da je sustinski potrebno samo dobro otovoriti oci, promisliti o kadrovima, i ono najvaznije ne dopustiti da bilo sta sputava kretivnu/idejnu slobodu jer to je pocetak svake dobre fotografije/slike, svega sto u sebi ima elemente vizuelne umetnosti... Na sve to umerena edukacija moze samo da pomogne, sve sto ne smeta individualizmu i ne sputava kretivno razmisljanje moze samo da koristi. Za ove dve godine bez trunke edukacije i dovoljno vremna da se posvetim fotografiji dokazao sam da mogu za kratko vreme da se naprave pristojni i odlicni rezultati, i da sigiurno nije potrebno 20.000 fotki i 10god iskustva pre prve dobre fotke, jer eto ja ih imam samo 400 i 2god iskustva, a posmatraci neka ocene koliko od toga dobrih i odlicnih... Svakako ja sam veoma svestan vrednosti svake svoje fotografije pojedinacno, a ta vrednost najcesce ne izlazi iz okvira dobre i odlicne razglednice, jednostavno receno lepe fotografije, lepe ko slika hehe :) Isto tako znam da na mnogim fotkam koje izlazi iz okvira razglednice mogu da mi pozavide mnogi koji su u ovom hobiju/profesiji mnogo duze od tebe i mene, i koji su davno prebacili 20.000 fotki i 10god iskustva :p

Ljude danas na drustvenim mrezama lako zavedu lajkovi, pomisle ljudi da su fotografi, a kad se suoce da stvarnim situacijama u fotografiji kao zanatu i umetnosti, tu nastaje raspad situacije. Kuca od temelja, ne od krova, bilo i bice...
Moze da zavede i na ovo treba skrenuti paznju pocetniocima da ne upadnu u tako nesto, slabumnih ima svuda, iracionlano razmisljanje svasta moze da napravi od coveka :p Svaki kometar, svaki lajk autoru treba da bude samo je jos jedna tema za razmisljanje, to je moj stav od samog pocetka, ujedno i razloga mnogih "sukoba" u forumskim prepiskama kada se ne slazem sa navedenim likovima koj su mnogo duze od tebe i mene u ovom hobiju/profesiji... Neki ljudi nikako da shvate da to nije merilo ispravnog razmiljanja/stava, i da niko nema tapiju na istinu i znanje, da ne treba osudjivati razlicito misljenje/stav.

Sto se umetnosti tice ja ne znam ni jednog autora koji je postao vrhunski i svetski poznat a da na samom pocetku nije ima podlogu u velikom i prepoznatljivom talentu. Talenat deli te vrhunske od strebera koji mogu da budu dobri/odlicni, ali nikada vrhunski i svetski poznati umetnici. Jendostavno tu upornost sa malo talenta nema mnogo efekta.

@old_bookmaker
Kolega kad ce neke fotke da vidim o kako ti ide :)
 
Poslednja izmena:
@old_bookmaker
Kolega kad ce neke fotke da vidim o kako ti ide :)

Uskoro, nadam se. :D

Previše sam samokritičan, mada kao što reče MM okolina se oduševljava mojim slikama. Što ne smatram nekim uspehom, naravno. Samo potvrđujem ono što je napisao. :)

Šalu na stranu, to su uglavnom porodične slike ili slike dece (školiskih drugara mog sina, ili dece sa predstava, ...) i uglavnom su to deca. Nekako mi je mrsko da delim te slike javno, mada bih mogao jednu da podelim sa vama.

Sad će godišnji odmor, pa će se ići tu i tamo na nekolik lokacija u Srbiji. Biće valjda i nekih slika, a da valjaju.
 
Poslednja izmena:
^
Kolege, kolega :) daj po neku fotke i mani se samokritike :p Samokritika je opasna rabota za pocetnike, zasto ? Zato sto nemas dovoljno znanja, iskustava, jednostavno receno parametara na osnovu kojih bi ocenjivao to sto si napravi, i kako onda mozes da budes samokritican, kao znas koliko je to dobro ili lose ? Budi realna kolega, ako si pocetnik veruj da nemas pojma i dopustio sebi da steknes iskusvo i dovoljno znanja za samokriticnost. Razmisli o ovome sto sam ti napisao pa ces i sam videti koliko je logican i ispravan rezon ;)
Nije ovo ovde izlozba pa da pravis selekciju radova vec mesto gde mozes da pokazes to sto radis i dobijes po neki komentar koji mozes a i ne moras da usvojis kao ispravan, to moze samo da unapredi tvoj rad, kao sto to sto ih niko ne vidi sem tvog najblizeg okruzenja moze vema da unazadi to sto radis. Evo moze da probas, i posle godinu dana postavis prvu fotku, ja ti potpisujem da nikog neces oduseviti tom fotografijom, a mozes da krenes sada povremeno da postavljas po nesto gde znas da si promislio i dao sve od sebe da bude dobra fotka, znaci zaboravi na neosnovanu samokriticnost, i za godinu dana bukvalno svaka ima da bude dobra i odlicna :)
Fotografija i sve sto spada u vizulenu umetnost ima potrebu da bude vidjeno, javno eksponirano. Ne postoji atur koji kreira neko umetnicko dela bez zelje da to neko vidi, ali postoji mnogo njih koji strepe od suda javnosti, sto je potpuno bezveze rezon, jednostavno hejteri se ignorisu ili iznapusavaju hahaha :p, a dobronamerni kometari uvazavaju ne vezano za to da li su kritika ili pohvala ;)
 
Poslednja izmena:
@*******i
Rasprava ne ide nigde jer si eto u uverenju da si za dve godine skljocanja i sa 400 fotki dostigao natprosecne visine, zanatski deo sabio u mali prst i kao takav, kao i mnogi ranije na ovom forumu, pomislio si da znas bolje i vise od ljudi koji su u tom poslu/zanatu/umetnosti duze nego sto ti hodas planetom. To, sto se mene tice, nema logicku konzistetnost i naprosto ne odgovara istini. Hirurg sa 1000 i hirurg sa 10 operacija u rukama nemaju isto shvatanje, sagledavanje i razumevanje svoje profesije. Ako te ovaj hobi bude posluzio za 10-ak godina, ako ti ne dosadi, odnosno ako sebi svaki dan budes ponavljao da si svestan koliko ne znas o fotografiji, a ne koliko znas, mozda, ali samo mozda ces nesto i uraditi. Ako mene pitas, moras da prestanes da slikas fotoaparatom i da pocnes da fotografises. To je sve sto cu ti reci. Kad za 10 god i 20k fotografija u rukama budes gledao na ove svoje fotke, videces koliko nisi bio u pravu i koliko si gresio. Do tog trenutka, srdacan pozdrav...
 
@*******i
Rasprava ne ide nigde jer si eto u uverenju da si za dve godine skljocanja i sa 400 fotki dostigao natprosecne visine, zanatski deo sabio u mali prst i kao takav, kao i mnogi ranije na ovom forumu, pomislio si da znas bolje i vise od ljudi koji su u tom poslu/zanatu/umetnosti duze nego sto ti hodas planetom
Jos da ja to zaista mislim i da sam to zaista napisao, ali nisam niti tako mislim... To je samo tvoja interpretacija mojih reci a dalje nisam ni citao sta si napisao jer ovo je previse glupo...
Pozdrav ;)

Citiracu sebe sta mislim o svojim fotografijama...

Svakako ja sam veoma svestan vrednosti svake svoje fotografije pojedinacno, a ta vrednost najcesce ne izlazi iz okvira dobre i odlicne razglednice, jednostavno receno lepe fotografije, lepe ko slika hehe :) Isto tako znam da na mnogim fotkam koje izlazi iz okvira razglednice mogu da mi pozavide mnogi koji su u ovom hobiju/profesiji mnogo duze od tebe i mene, i koji su davno prebacili 20.000 fotki i 10god iskustva

I nesto u prilog ovome sto kazem, slikovito...

Primer lepe/odlicne razglednice...

Beautiful light in Budapest... by Nenad Ristic, on Flickr
Photographer... by Nenad Ristic, on Flickr

Primer lepe/odlicne portretne fotografije...

Autumn is coming... by Nenad Ristic, on Flickr
Charismatic little girl :) by Nenad Ristic, on Flickr

...i nesto vise od toga, kreirano i spontano...

Book of Schönbrunn... by Nenad Ristic, on Flickr
Trace... by Nenad Ristic, on Flickr
Wrong way... by Nenad Ristic, on Flickr

Znaci mnogo prosto i nema tu mnogo prostora za pricu, samo pokazemo to sto radim i to je to, bez besmislenjh prica o 20.000 fotki i 10god iskustva pre prve dobre fotke, pozivanja na staz i ne znam kakvu edukaciju iz cega proizilazi najcesce samo lepo pisanije. Dela ne reci, nije ovo knjizevnost.
 
Poslednja izmena:
Digresija od rasprave, izvinjavam se :)
Da pitam nešto oko kupovine.

Sony a6500 baš i nije dlsr, ali vidim da se priča o njemu u ovoj temi, odlučio sam se za njega. Namena, isključivo nošenje na daleka putovanja, pa su dimenzije presudne. Izmenjao sam skoro sve 'high end' kompakte sa 1" senzorom, sony rx100 mk1, mk2, mk3, canon g7x, eos m (ok to nije baš džepni ali je mali), trenuto imam lumix lx100 sa micro 3/4 senzorom (isti kao u GH4) i 24-75 f1,7-f2.8 (integrisan objektiv).

Kao što rekoh, shvatam sve prednosti većeg senzora i sve to, ali nisam želeo da vučem npr 5d i 70-200 i ranac, to su samo neke foto za uspomenu i internu upotrebu. Nisam znao da je ova sony serija tako mala, isti je kao moj trenutni lx100
.
lx100vsa6500_1.JPG lx100vsa6500_2.JPG
.
Pitanje, dali je sigma 30mm f1.4 dobar izbor kao prvi objektiv za a6500? https://www.bhphotovideo.com/c/prod...QndJCwXzJ_WPNAlPssMEyeRfxckgkgeUaAi1_EALw_wcB

Nešto mi mnogo jeftin u poredjjenju sa sony objektivima.
 
@*******i: Nismo se baš razumeli. :)

Ne krijem ja svoje fotografije, nego ih delim i pokazujem onima kojima su i namenjene. Nekada je to i nekoliko stotina ljudu (bliža i šira familija mojih prijatelja, njihovih prijatelja, prijatelja od njihovih prijatelja ... :D).

Ne pokazujem ih jer su to uglavnom deca, a ja ne volim da tuđu decu postavljam na javne profile. Šta posle oni rade s tim fotografijama koje im podelim mene lično više nije briga.

Kad se sretnem s tim ljudima čiju sam decu slikao oni kažu super su fotke, ja se zahvalim i kažem da verovatno mogu da budu i mnogo bolje jer sam ja običan amater. Tad me gledaju u čudu i tu naravno shvatam koliko ljudi površno gledaju na fotografije.

Kad budem slikao neki pejzaž, ulicu i tome sl. rado ću ih podeliti sa vama. Za sada aparat nosim samo namenski, nema se vremena za drugo.

Par fotografa koji imaju svoje firme su videle neke od tih fotografija, jer su neke i rađene kod njih, i u razgovoru s njima šta bu oni tu dodali, doradili ili izbrisali uglavnom sam dobijao odgovor ništa, uz konstataciju da oni takve fotografije rade za rođendane i svadbe i da ovim mojim ništa ne fali. To naravno, ne umanjuje njihovo znanje, niti su mi to rekli da bi me "otkačili" (poznajem te ljude, neki su mi i drugari još iz škole), niti uvećava moje znanje i veštinu jer ja ne težim ka tome. Drago mi je da sad imam lepe i dobre porodične fotografije.

Međutim, kada sam video slike (urađene) koje je nazovi profi fotograf slikao, školske slike za krag školske godine mog deteta, ostao sam zapanjen i zanemeo sam. Ono je tiha jeza, obrada na nivou nekoga ko ne poznaje uopšte rad u LR i PS, a verujem da nije tako nego ga je samo mnogo mrzelo da se bakće s tim. Naravno, nije propustio priliku da to dobro naplati. Sramota za fotografsku struku ali to već nije moj problem.

Došlo mi je da se iduće godine sam ponudim i slikam tu decu za džabe. Ono što je on uradio je blago rečeno užas.

Kad kažem da sam samokritičan, pre svega mislim da umem da uporedim svoje sa tuđim fotografijama i imam dovoljno godina (43) i iskustva u životu i svojoj profesiji da mogu sam da zaključim, bez ikakvih predrasuda, da li je to dobro ili ne - u odnosu na te fotografije koje posmatram kao repere za dobru fotografiju.

Kritike se ne plašim, imam zavidno profesionalno iskustvo u oblast koja je stalno na udaru kritike i naučio sam da razumem i prepoznam šta je dobronamerna, a šta zlurada i zajedljiva kritika.

Recimo, forum ne smatram mestom gde se može očekivati "zdrava" i svrsishodna kritika. Ova tema je trenutno OK, ali i sam si doživeo neprijatnosti zbog nekih kritika (svrsishodnog ili ne nije na meni da prosuđujem). Da ne pominjemo teme od ranijih godina, dugo, veoma dugo sam i ja na ovom forumu.

MM reče da je 100 godina na ovom forumu, ja sam onda 90-ak po toj gradaciji, i ne bi da ponovo davao sud o istom (mislim na forum). Vratio sam se (nisam nikad bio banovan već sam se samoizbrisao, uz pomoć admina) da diskutujem u nekoliko tema koje meni lično donose zadovoljstvo i zabavu, ostalo me više ne zanima.

Neki foto klub ili tome slično bi već bila druga stvar ali za to se sada nema vremena.

Eto, malo sam se raspisao u tvom i MM stilu, nadam se da to neće da smeta.

P.S. Pišem s telefona, mala tastatura i malo deblji palčevi, pa ne zamerite ako ima grešaka u kucanju. Gledao sam da ih sve ispravim. :)
 
Poslednja izmena:
^
Taman posla da smeta :) Forum je mesto gde svako treba da iznese svoje misljenje stav, malo da se prodiskutje na zdrav nacin, bez osude tudjeg misljenja, ismevanja sagovornika, ili emotivnih reakcija i prenosenja rasprave na licni nivo sto dovodi do interpretacije tudjih reci kroz sopstveni komentar kako bi sebi dali slagort da jos nesto "pametno" napisemo... Ti si jedan od retkih ko to razume, zato kao sto si mogao da primetis cesto volim da ostavim poduzi kometar kada o necemu diskutujemo.
Nekako sam steko utisak da si od skoro u fotografij, mozda gresim, pa mi je zelja samim tim sto si korektan kolega da svojim kometarima na neki nacin doprinesem sto brzem napredku, sto rece Marti i ja sam pocetnik, al eto, ako si ti na samom pocetku mozda po nesto od mog iskustva moze da ti bude od korsti :)

"Neki foto klub" kolega, veruj da je bolje use i u svoje kljuse nego foto klub, kada bi pisao to tome zasto ovako javano to bi tek pokrenulo raspreve bez kraja. Sve u svemu fotografska profesija/hobi toliko su prozeti sujetom da je to strasno... Imao si prilike svasta da procitas ovde na temu mojih fotografija, a vec sam ti opisao kako ja na to gledam i reagujem, dve godine kasnije mogu samo da gledaju i da im ne bude dobro, ti isti sto su srali, hejtovali, trolovali ili sta vec. U nekoj maloj meri da bi njima isao na zivce jos uvek postavljam to sto radim :d u vecoj meri iz zelje da doprinese ovo mestu gde se svi okupljamo iz istog razloga, a to je interesovanje za fotografiju :)
 
Digresija od rasprave, izvinjavam se :)
Da pitam nešto oko kupovine.

Sony a6500 baš i nije dlsr, ali vidim da se priča o njemu u ovoj temi, odlučio sam se za njega. Namena, isključivo nošenje na daleka putovanja, pa su dimenzije presudne. Izmenjao sam skoro sve 'high end' kompakte sa 1" senzorom, sony rx100 mk1, mk2, mk3, canon g7x, eos m (ok to nije baš džepni ali je mali), trenuto imam lumix lx100 sa micro 3/4 senzorom (isti kao u GH4) i 24-75 f1,7-f2.8 (integrisan objektiv).

Kao što rekoh, shvatam sve prednosti većeg senzora i sve to, ali nisam želeo da vučem npr 5d i 70-200 i ranac, to su samo neke foto za uspomenu i internu upotrebu. Nisam znao da je ova sony serija tako mala, isti je kao moj trenutni lx100
.
Pogledajte prilog 231663 Pogledajte prilog 231664
.
Pitanje, dali je sigma 30mm f1.4 dobar izbor kao prvi objektiv za a6500? https://www.bhphotovideo.com/c/prod...QndJCwXzJ_WPNAlPssMEyeRfxckgkgeUaAi1_EALw_wcB

Nešto mi mnogo jeftin u poredjjenju sa sony objektivima.

Od tri univerzalna prime-a za E-mount (Sigma 30mm F/2.8 i F/1.4 i Sony 35mm F/1.8), ta Sigma F/1.4 je gabaritno najveća, što kažeš da ti je dosta bitno zbog kompaktnosti sistema. Najoštrija je od ta tri i najmanje ima CA, ali ima i najveću distorziju (što može da se ispegla), sporiji fokus od Sony 35-ce i zna češće da omaši, nema stabilizaciju (mada A6500 ima IBIS pa nije mnogo bitno) i PDAF ne pokriva veći deo senzora kao kod 35-ce.

Poznanik koji je uzeo oba za A6000 je na kraju zadržao Sony 35-cu posle dužeg testiranja i isprobavanja, mada će tebi na A6500 nedostatak stabilizacije mnogo manje značiti.
 
Poslednja izmena:
.
Pitanje, dali je sigma 30mm f1.4 dobar izbor kao prvi objektiv za a6500? https://www.bhphotovideo.com/c/prod...QndJCwXzJ_WPNAlPssMEyeRfxckgkgeUaAi1_EALw_wcB
Nešto mi mnogo jeftin u poredjjenju sa sony objektivima.

Imam A6000 i Sony E 35 f1.8 OSS, recimo da mi je 2/3 vremena navrnut na telo jer ja volim taj ugao a i staklo je fenomenalno...
To je ovaj objektiv - https://www.bhphotovideo.com/c/product/892387-REG/Sony_sel35f18_35mm_F_1_8_Optical_Steady.html

Sa tom Sigmom nemam iskustava, međutim vidim po netu i forumima da su ljudi uglavnom zadovoljni, mada nema preterano mnogo iskustava jer je staklo relativno novo. Realno danas nema loše opreme, Sigma se veoma popravila proteklih godina i ako voliš normalac look, ne vidim zašto bi to bio problem. Naravno idealno je da probaš ono što kupuješ i sam vidiš kako ti to sve izgleda. A6500 je strašno moćna mašina, čestitam...

PS - molim modove da ovu diskusiju premestimo u temu koju sam malo pridigao na noge :d
 
Poslednja izmena:
Hvala obojici na informacijama.

Hm, propustio sam da sigma nema stabilizaciju. Mada ovaj 6500 ima stabilizaciju u telu, ali sigurno bolje kada ima oba. Malo šire od 35mm sonija i 1.4 vs 1.8, a jeftinije, pa kao hajde to. Ali jeste i da je što manje mi je bitno.
Još kada bi ovde postajola prodavnica koja zaista sve to ima pa odeš probaš uporediš.. ovako ostaje naručivanje i čekanje..

Kit lens koja idu uz a6500 mi nisu nešto interesantna, pa sam mislio da uzmem samo telo i nešto za početak, a posle verovatno 16-70mm f/4 koji je oko 850 dolara. Mislim da bi mi to pokrivalo većinu potreba. Ili ne znam da nadjem ili nema nešto kao 24-70 ekvivalent, f2.8 za ovaj e-mount?
 
Poslednja izmena:
Sigme 1.4 i 2.8 možeš da probaš u BG, ima ih u radnjama. Sony 35-cu baš i nisam nešto viđao, uglavnom mora da se poruči.

Za E mount Sony nije izbacio nijedan zoom sa f/2.8.

Imaš FE (koji možeš da koistiš i na A6500) 24-70mm f/2.8 G Master, ali cijena sitnica :)
 
Ja imam sigmu 30mm 1.4 i po meni jedan od najboljih i najostrijih objektiva koje sam imao. Sto se tice fokusa i brzine radi fenomenalno. Cak i u video modu gde je ukljucen af-c.

Послато са MX4 уз помоћ Тапатока
 
imate i sainsonic kamlan 50mm f/1.1 oko 170$ na amazonu
 
Koji je mekan tu negde do f/4 makar po review-ima, a i potpuno manuelni objektiv. Za 1/5 cene možeš uzeti neki M42 objektiv i adapter i dobiti to isto, ako ne i bolje.

Za možda samo malo više može se nahvatati polovan Sony 50mm f/1.8 OSS.

Od tih manuelnih kineza samo mi Samyang deluje interesanto za E mount.
 
Poslednja izmena:
Samyang ima extra objektive i ne kostaju suvo zlato. Na sony telima uz FP nije ih tesko ni koristiti

Послато са MX4 уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno