Šta je novo?

Kupovina akumulatora

U mom slučaju običan aku košta oko 10 hiljada, a AGM za start-stop nekih 15-16 hiljada. EFB za start-stop nekih 12-13 hiljada.
Meni su ovde, a i generalno preporučili Yuasa, Exide, Fiamm recimo.
 
Koliko su skuplje u proseku start/stop varijante i imate li preporuku za nekog proizvodjaca? Poceo auto po default-u da mi drzi start/stop iskljucen. Pretpostavljam da to znaci da je akumulator pri kraju.
Sada kad je hladnije normalno je da u početku vožnje drži isključen start/stop sistem. Zavisi koliko je automobil bio ugašen pre toga. Još ako imaš neki dodatni grejač koji radi dok se ne zagreje motor nije ništa neobično.
E sad ako posle duže vožnje i dostizanja radne temperature motora i dalje drži isključen sistem onda je definitivno akumulator pred izdisajem.
Vidi i da li isključuje još neki napredniji sistem u autu koji nije neophodan, to bi takođe mogla biti indikacija skorog crkavanja
 
Vidi da
Koji akumulator 80A do 100e? Nema start-stop, mozda moze malkice preko 100. Svaki dan se vozi auto, juce nije hteo da mi upali. Fabricki GM akumulator unutra star 8 godina (Varta neka). Bas je dugo i izdrzao.
Nekako sam najblizi da uzmem Exide ali sam otvoren za savete.

Vidi da nadjes negde fiamm titanium pro 90 ili 100ah, to ti je najbolji odnos cene i performansi.
Ako si iz Bg-a vidi kod Beo Car-a NBG, Imobilliare kod piramide ili recimo Felix team u Despota Stefana.
 
E sad ako posle duže vožnje i dostizanja radne temperature motora i dalje drži isključen sistem onda je definitivno akumulator pred izdisajem.
Vidi i da li isključuje još neki napredniji sistem u autu koji nije neophodan, to bi takođe mogla biti indikacija skorog crkavanja
Ja pretpostavljam da je to jer se desava jos od juna. Zamenski akumulator, pet godina star, tako da je bilo za ocekivati. Razmisljao sam da vidim sa mehanicarem moze li se iskljuciti start/stop, ne vidim njegovu korist da budem iskren. Pitam se da li bi mogao da ide obican akumulator ako bi se nekako deaktivirao start/stop.
 
Poslednja izmena:
Ima gomila primera gde je umesto AGM stavljan običan i tako funkcioniše.
Inače AGM nije bitan isključivo za SS, već za sve potrošače u autu, a posebno u vezi BMS.
 
Ja ne bih to radio, kao što maxy reče taj auto verovatno ima BMS nema klasičan alternator sa reglerom pa može imati problema.
A i to je nekoliko hiljada dinara razlike, plus AGM bi trebao biti kvalitetniji i namenjen za više startova.
 
Obican varta blu dinamik bez ikakvih problema funcionisao 6god i 3 meseca(avgusta 2018g nisam imao drugi izbor u Ulcinju.)
Sada sam kupio AGM silver dinamik 70ah koji kosta 19000din. Nisu imali EFB na stanju a ja nisam mogao da cekam. Inace obican je oko 11000din a EFB oko 14000din.
Mozda sam opet trebao kupiti obican...
 
Meni je u prvoj ugradnji za auto sa start/stop sistemom došao exide efb akumulator. U pitanju je superb 2.0tdi.
Zar ne bi trebalo da stavljaju agm?
 
Ima dosta auta sa start/stop sistemom u koje fabrički ide EFB, ne znam koji je razlog.
I Reno često stavlja EFB u novije modele, dok recimo moja Laguna nema start/stop ali ima fabrički AGM...
 
Fiat, Jeep i AR fabricki daje EFB ( oni ih deklarisu kao Heavy Duty ) za vozila sa start/stop sistemima. Sve je to slicno i sve to odlicno radi. Probano i provereno.
 
Sad mi je jasno zašto je crkao posle tačno 4 godine. Čovek bi očekivao za fabrički da traje malo duže. U redu za aftermarket, 4 godine mi je normalno ali prva ugradnja bi ipak trebalo duže.
Možda je uzrok to što je auto proizveden u septembru 2020, na vrhuncu korone i problema sa dostupnošću raznih delova i komponenti, pa su ugradili efb umesto agm
 
I kod mene na kadjaru fabricki bio Efb,crkao tacno na isteku 3god i to na odmoru! Obican trajao 6g i 3 meseca,sada stavljen AGM.
 
Štedi se na svakom koraku izuzev na ceni.
 
Je l' moze da se isprazni akumulator do 0 volti? Pitam jer mi se upravo desilo. Ostalo je sveto u kabini, posle 2 dana sam izmerio i bilo je 0 volti. Je l' postoji neka sansa da se napuni akumulator, zato sto punjac nece ni da krene da puni i pise na ekranu 0.0V.
 
Moj punjac puni sve sto jo preke 1v. Sad u praksi nisam probao moram da uzmem unimer i neki stari aku.

Odnesi u prodavnicama koje prodaju akumulatore oni imaju dobre punjace. Ako ga oni ne napune moras kupiti nov aku.
 
I kod mene na kadjaru fabricki bio Efb,crkao tacno na isteku 3god i to na odmoru! Obican trajao 6g i 3 meseca,sada stavljen AGM.
Meni je na istim kolima fabricki efb crko posle 4 godine, u ovlascenom servisu su mi prodali efb za 120e. Agm me je na drugom mjestu izlazio 170e, ako traje 40-50% duze taman toliko je i skuplji. Nedavno sam ugasio potpuno start/stop u kompjuteru, sad ce jos duze trajati.
 
Je l' moze da se isprazni akumulator do 0 volti? Pitam jer mi se upravo desilo. Ostalo je sveto u kabini, posle 2 dana sam izmerio i bilo je 0 volti. Je l' postoji neka sansa da se napuni akumulator, zato sto punjac nece ni da krene da puni i pise na ekranu 0.0V.
Moj punjac puni sve sto jo preke 1v. Sad u praksi nisam probao moram da uzmem unimer i neki stari aku.

Odnesi u prodavnicama koje prodaju akumulatore oni imaju dobre punjace. Ako ga oni ne napune moras kupiti nov aku.
Dodao bih da je akumulator star svega par meseci. Vredi li traziti reklamaciju?
 
Oni ce prvo da ga ispitaju i probati da ga napune.
Odnesi ga na reklamaciju.
 
Posle 2 dana ne bi trebalo da bude problem da se napuni. Ovaj slucaj nije predmet reklamacije, a savet je da se serviser pocasti sa jednom crvenom da ovo resi.

Nece da ti puni jer ne koristis profesionalne punjace koji mogu da podesavaju parametre za akumulator koji je potpuno prazan. Mozes da taj akumulator spojis sa drugim akumulatorom i da ga tako dopunis ali se ne preporucuje ako nisi do sada radio.

Ovo me podseca na pricu da u Srbiji svi znaju da grade kucu a niko da sasije pantalone. Daj da radimo ono za sta smo obuceni i sve ide kao podmazano...
 
Ako si zaboravio svetlo to je tvoja greška a ne osnov za reklamaciju. I da, npr i ona mala sijalica u gepeku ume skroz da izvuče struju, jedan je od najčešćih ubica aku-a.
Može se odneti akumulator na punjenje, pa tek ako to ne uspe da se reklamira
 
Ja sam ranije redovno po 2-3 mjeseca ostavljao kola parkirana, i kad se vratim sa puta akumulator uvjek potpuno prazan. Upalim na guranje ili kablove i auto ga voznjom dopuni bez problema ako je zdrav. Zdravlje sam testirao tako sto vozim pola sata, a onda ga na vrh neke uzbrdice ugasim i probam da upalim. Ako stekce ko trolejbus, pustim se nizbrdo u trecu da upali, i pravo u radnju po nov akumulator.
 
Poslednja izmena:
Je l' moze da se isprazni akumulator do 0 volti? Pitam jer mi se upravo desilo. Ostalo je sveto u kabini, posle 2 dana sam izmerio i bilo je 0 volti. Je l' postoji neka sansa da se napuni akumulator, zato sto punjac nece ni da krene da puni i pise na ekranu 0.0V.
Naravno da postoji, mozes ili da prikacis na drugi akumulator ili jos bolje da ga skines i stavis na neki stari punjac, oni old school bez elektronike koji odmah krenu da pune. Imam taj stari, zlata je vredan.
Ako bi ga kacio na drugi akumulator treba ti drugi auto upaljen i da neko drzi nogu na gasu da ne bi i njemu svukao napon previse dok se tvoj malo ne povrati.
 
Pod uslovom da sme da nakači na svoj akumulator. Ovo mnogi ne znaju, a cena može biti visoka.
 
Pod uslovom da sme da nakači na svoj akumulator. Ovo mnogi ne znaju, a cena može biti visoka.
Nisam skontao sta si zeleo da kazes :unsure:

Mislio si pod uslovom da zna da nakaci? To se slazem.
Pre neki dan 3 muskarca, tu negde moje godiste, skupili se oko kola, drze kablove... Dvojica se cesu po glavi, treci govori ne razumem. Naucna fantastika, nasli +, nema - nigde :)
 
Mislio sam da svoj ecu možeš dovesti u problem, s obzirom da su sadašnji automobili nežni i sve im smeta.
Ako se pitaš odakle mi ova informacija, onda ću reći da poznanik radi u jednom servisu akumulatora i da mi je skrenuo pažnju na ovo.
 
Slazem se za ecu. Hoce i da popali brdo gresaka kad padne napon.
Ja sam uvek za varijantu da se skine akumulator i puni onim starim punjacem, makar dok ne ozivi. Meni je on nezamenjiv.

Ja sam u ponedeljak palio na kablove svoj auto i na drugom se pokvasila izgleda kutija s osiguracima, apsolutno je sve popalio, nisam mogao da ugasim auto. Morao sam klemu da skinem da bi prestao da drnda brisace. Danas cu da skinem tu kutiju, da osusim i prekontrolisem kontakte i osigurace. Danima je padalo, nisam imao kada. Izgoreo sam kad se to desilo. Eto, uvek moze nesto da se desi.

BTW, kupio sam istog dana drugi akumulator, Exide premium carbon sam uzeo. Taj mi je sada na oba vozila, zadovoljan sam.
 
Mislio sam da svoj ecu možeš dovesti u problem, s obzirom da su sadašnji automobili nežni i sve im smeta.
Ako se pitaš odakle mi ova informacija, onda ću reći da poznanik radi u jednom servisu akumulatora i da mi je skrenuo pažnju na ovo.
U tom slučaju ne treba držati upaljen auto nego samo povezati kablove i probati upaliti problematičan auto.
 
treba i kleme raskačiti.
 
Pa to apsolutno niko ne radi.
BTW, kad odjem kuci ostalo mi je jos da proverim da li je izgoreo glavni osigurac na + klemi ili je i meni stradao ECU posle paljenja. Ako nije osigurac, mora slep, novi kompjuter, kodiranje...
Noviji automobili su jos osetljiviji ali eto, desava se svasta i na starijima. Pritom, ovo je ko zna koji put da palim neki auto Meganom, do sada nikada nijedan problem. Za sve postoji prvi put.
 
Pozdrav da li moze preporuka za kvalitetan akumulator, automobil je fiat evo 1.2 benzinac.
Hvala
 
Nazad
Vrh Dno