Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Izgleda da su Rombat Tundra akumulatori dobri i da im je odnos cena/garanti rok dobar.
 
  • Like
Reagovanja: tcp
@Rio sad si me bacio u dilemu...
Jeste, radi se o sivom akumulatoru. Onda ima smisla ova priča sa dosta reklamacija, manja težina, lošiji kvalitet itd itd.
Sad vidim da postoje i PowerMax akumulatori, Powerd by Exide, poprilično liče na ove nove crne Exide, skoro su identični...
 
Imao sam exide na BMWu kupljen isto 2016 godine skoro sam prodao auto i dalje je palio kao mina, za benzinac. Sad na skodi mi je crkao akumulator i opet sam uzeo exide pa cemo videti koliko ce trajati. Na starom fordu sam imao jednom vartu cim prodje garancija 3 4 meseca eto je kao da je neko iskljuci samo crkne
 
Energizer, Exide, Yuasa (skuplji modeli akumulatora) i ne bi trebalo da bude problema bar 5-6 godina, ako su pravilno skladišteni i novi.
 
Ako se ne varam Energizer je isto što i Varta, a Exide su kupili Kinezi.
 
Akumulatori od proizvodnje do prodaje uglavnom stoje u raznim skladištima i prodavnicama i mesečno se samoisprazne od 5 do 7%. Zato je važno da se pre montaže u automobil napune i tako dovedu u početno stanje kako je navedeno u proizvođačkoj specifikaciji.
 
Akomulator je napravljen da radi uvek i nikad nije u "početnom stanju"
 
Pozz kolege. Ja samo da se nadovežem, što se akumulatorq tiče najbolja iskustva sam imao sa Duracell akumulatorima. Do sada preko 10 komada i svi su bili pouzdani i dugo trajali. Ovog momenta ih imam u 4 vozila i svi su perfektni.
 
Hm! A meni je baš Duracell u Fordu crk'o totalno posle tek malo više od godinu dana. Što je najgore, desilo se u inostranstvu, a auto bio hitno potreban. Kupljen neki skupi Bosh u tada obližnjem Ford servisu. Služio sledećih 6 god i otišao dalje novom vlasniku zajedno s' autom.
 
Pa eto, nema pravila. Ja sam prvi uzeo jos 2014 110ah i stavio u dzipa, 6 punih godina je trajao i prodao sam ga sa njim :) Mada ko ce ga znati, za sada su bar kod mene trajali valjano. Svakako i Bosch verujem da nema greske. Secam se da je cale moj ranijih godina sve kupovao Black Horse i da bukvalno posle 2 god i 10 dana crkne svaki :D
 
Sve zavisi ko kako vozi...
Stavi ga na taxi pa testiraj.
 
Važno je da se novokupljeni akumulator napuni pre nego što se montira u automobil.

Akumulatori od proizvodnje do prodaje uglavnom stoje u raznim skladištima i prodavnicama i mesečno se samoisprazne od 5 do 7%. Zato je važno da se pre montaže u automobil napune i tako dovedu u početno stanje kako je navedeno u proizvođačkoj specifikaciji.

Ovo ima smisla ako je akumulator zaista dugo stajao po magacinima i prodavnicama, i ako imamo smart chager.
...i ako pretežno vozimo kraće relacije po gradu. Inače nije neophodno.

Ako novi akumulator zakačimo na neki od onih starih glupih trafo-grec punjača, možemo samo štetu napraviti prepunjavanjem.

Moderna vozila danas imaju veoma napredne sisteme praćenja stanja akumulatora i regulacije altenatora, tako da znaju kako da hendluju delimično napunjene akumulatore.
Ovi sa start-stop sistemima pogotovo. Delimično napunjen akumulator, tipa 40-50-60%, ništa mu ne smeta da iz tog stanja krene da se koristi. Alternator i ECU će pravilno koristiti i puniti i takav akumulator. Delimična napunjenost i jeste normalno radno stanje starter akumulatora.
 
Prvo je bitno da se uzme akumulator adekvatne amperaže koja je u skladu sa alternatorom. Ljudi se često zeznu kupujući "snažniji" akumulator, jer misle da će duže da traje, a onda na kratkim vožnjama alternator ne može da ga dopuni do 100%, i tu se javlja prvi problem ubrzanog crkavanja.
Druga stvar su "parazitske struje". Veoma je važno da vam akumulator bude uvek čist. Prašina koja se nahvata na akumulatoru, utiče na njegovo pražnjenje.
Zatim, ako imate više kratkih i čestih vožnji, alternator jednostavno ne može da dostigne da napuni akumulator. Zato je neophodno da na svaka 3-4 meseca dopunite akumulator kućnim punjačem.
Busteri koji se sve češće koriste da vam dopune akumulator kada je ispražnjen zbog ostavljenog svelta ili migavaca, je najgora stvar po akumulator, i skraćuje mu životni vek. Najbolje bi bilo skinuti akumulator i odneti ga na profi punjenje, ili u kućnoj varijanti (mada je u ovakvoj situaciji bolja profi opcija, jer znaju kako da ga revitalizuju). Ukoliko je ta opcija neizvodljiva, onda paljenje kablovima, pa zatim odneti na dopunjavanje.
Što se tiče brenda, onaj koji ima najbolji odnos cena-garancija, i to je to. Uz redovno održavanje (dopunjavanje) svi će da rade i traju.
Ne slažem se u potpunosti sa ovim što je NShappy rekao za novija vozila, zato što ima hibridnih vozila kojima se isprazni akumulator, pa ne mogu da se pokrenu jer baterija iz hibrida nije zadužena za dopunu akumulatora niti startovanje SUS motora. Sa druge strane, većina ne vozi novija vozila :)
 
Uglavnom se slažem. Jedino oko kapaciteta akumulatora se ne slažem. Prilikom startovanja motora akumulatori se ne prazne skroz već će iz njih isteći elektricitet čija količina zavisi od snage elektropokretača (anlasera) i dužine verglanja i ne zavisi od kapaciteta akumulatora. To znači da će alternator morati da isporuči samo potrošeni elektricitet bez obzira da li je akumulator 55Ah ili 70Ah.
 
Tacno tako.

Veci kapacitet nece da smeta ni jednom vozilu i teoretski moze duze da traje.

problem kod veceg kapaciteta je taj sto u modernija vozila ne mozete fizicki da stavite accu veceg kapaciteta jer su 99% slucajeva fabricki predviceno mesto je tacno odredjenih dimenzija, a ta dimenzija odgovara tacno odredjenom kapacitetu.
 
Alternator nije punjač akumulatora i ne može na napuni akumulator do punog fabričkog kapaciteta. On služi samo da dopuni akumulator u toku vožnje. Da bi alternator napunio akumulator blizu fabričkog kapaciteta potrebna je vožnja od nekoliko sati. Zato je važno da se akumulator nekoliko puta godišnje (bar dva do tri puta) napuni propisno, van vožnje, do punog fabričkog kapaciteta.
 
Akumulator u opste nije napravljen da radi sa 100% punim kapacitetom

Njegovo radno stanje apsolutno nije nikad 100% kapacitet, niti je to bitno/

to su gluposti koje se presipaju po forumima.
 
Alternator nije punjač akumulatora i ne može na napuni akumulator do punog fabričkog kapaciteta. On služi samo da dopuni akumulator u toku vožnje. Da bi alternator napunio akumulator blizu fabričkog kapaciteta potrebna je vožnja od nekoliko sati. Zato je važno da se akumulator nekoliko puta godišnje (bar dva do tri puta) napuni propisno, van vožnje, do punog fabričkog kapacitet
Nije punjač akumulatora već dopunjivač?????
Sve što puni (dopunjuje) akumulator je punjač.
Ako generiše oko 14,5V napuniće akumulator a da li mu treba pola sata, dva ili tri zavisi od ispražnjenosti akumulatora.
 
Ako neko želi potpuno pogrešne savete u vezi akumulatora nek pogleda ovo:
 
-Akumulatori koji služe za startovanje motora ne trpe duboka pražnjenja.
-Svaki ispravan alternator puni bilo koji olovni akumulator.
-Akumulator izvađen iz voziila se čuva na suvom i hladnom mestu zato što se hemijski procesi u elektrolitu na hladnom usporavaju pa je i pražnjenje sporije.
 

EXIDE Akumulator 12V 77Ah 760A PREMIUM ili Energizer 74Ah, vidim da su negde slicni sa cenom? Ili nesto trece?

 
Poslednja izmena od urednika:
Koji ima dužu garanciju?
 
Ako je taj Energizer 74Ah iz Plus serije, njegov konkurent je Exide Excell 74Ah, a ne premium 77Ah.
Gledaj startnu/udarnu snagu. Energizer Plus i Exide Excell imaju po 680A, a Exide Premium ima 760A
 
Garancija 36mes kod oba. Vidimnda Exide ima jace vrednosti,verovatno je i bolja kupovina u ovom trenutku.
 
Изгледа као ови домаћи где само мењају налепнице, нови (ЕлектроМакс) смо узели у Темпу.
IMG_20200827_184745.jpg
 
Nazad
Vrh Dno