Prvo je bitno da se uzme akumulator adekvatne amperaže koja je u skladu sa alternatorom. Ljudi se često zeznu kupujući "snažniji" akumulator, jer misle da će duže da traje, a onda na kratkim vožnjama alternator ne može da ga dopuni do 100%, i tu se javlja prvi problem ubrzanog crkavanja.
Druga stvar su "parazitske struje". Veoma je važno da vam akumulator bude uvek čist. Prašina koja se nahvata na akumulatoru, utiče na njegovo pražnjenje.
Zatim, ako imate više kratkih i čestih vožnji, alternator jednostavno ne može da dostigne da napuni akumulator. Zato je neophodno da na svaka 3-4 meseca dopunite akumulator kućnim punjačem.
Busteri koji se sve češće koriste da vam dopune akumulator kada je ispražnjen zbog ostavljenog svelta ili migavaca, je najgora stvar po akumulator, i skraćuje mu životni vek. Najbolje bi bilo skinuti akumulator i odneti ga na profi punjenje, ili u kućnoj varijanti (mada je u ovakvoj situaciji bolja profi opcija, jer znaju kako da ga revitalizuju). Ukoliko je ta opcija neizvodljiva, onda paljenje kablovima, pa zatim odneti na dopunjavanje.
Što se tiče brenda, onaj koji ima najbolji odnos cena-garancija, i to je to. Uz redovno održavanje (dopunjavanje) svi će da rade i traju.
Ne slažem se u potpunosti sa ovim što je
NShappy rekao za novija vozila, zato što ima hibridnih vozila kojima se isprazni akumulator, pa ne mogu da se pokrenu jer baterija iz hibrida nije zadužena za dopunu akumulatora niti startovanje SUS motora. Sa druge strane, većina ne vozi novija vozila