Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Na postalu pored naseg brojila usepo da registrujem brojilo od pokojne majkine tetke, kuca je nema u Katastru, komplikacije oko legalizacije pa 4 naslednika i keva prestala da placa struju i tako stoji evo 6. godina, dug raste, jutros da bacim pogled da vidim stanje kad tamo nema uospte racuna od marta meseca ove godine.
Nije mi sad jasno kako, znaci struju su iskljucili posle 2 neplacena racuna jos 2018. iako je uredno godinu dana placana a nije bilo porosnje, racuni i obavestenja o utuzenju su stizala 2022. 2023. stigne i po neki paprni racun ali mi nije jasno zasto su prestali da generisu racune na portalu.
 
Ma nešto žestoko brljaju, mute a i bezobrazni su
Poslednja tri računa su mi praktično došla prazna. Slično i kod nekih komšija Najpre sam sumnjao da nije dolazio inkasant, ali se ispostavilo da jeste (potvrdile mi i ćera i majka). Popričah konačno sa čovekom, inale ga dugo znam i vrlo je korektan. Kaže da je sve račune očitao i za nas i za komšije i informacije prosleđivao na vreme, šta brljaju ovi u centrali nema pojma.
 
Meni na email stize oko 13-15tog u mesecu, podrucje Kraljevo. Portal vise i ne otvaram jer za lokal nije moglo da se koristi, samo za kucu mi radi ali sta ce mi, racun stigne na email za oba i platim elektronski preko Postanske.
 
Nama prošli mesec nije ni stigao mail sa računom. Pitam se jel to što "menjaju softver" ili da bude paradoksalna situacija da zato što je prošli mesec poslat zahtev da se na istu mail adresu & isti JMBG istog vlasnika šalju e-računi i za drugu adresu i priključak (pa sad neće stizati za ranije prijavljeno, po starom portalu ElektroVojvodine) koja do tad nije bila prijavljena za takvu isporuku računa.
 
Pa ovi stvarno nisu normalni.
U petak su poslali navodno da očitavaju i evo vidim već treći dan ide isključivo niža tarifa.
I ko je zaj***o tu stvar, čitači, centrala, ko?
Tri meseca brojilo radi normalno samo što nisu čitali i slali normalan račun. Sâm sam očitavao, slao im stanje mejlom (bez njihovog odgovora) i na kraju počeo sâm da obračunavam na osnovu stanja na brojilu.
I šta sad da očitam? Opet će naopak račun da šalju. I opet da idem u Zemun, da se natežem na šalterima i popunjavam one gluposti?
Zaslužili su tužbu od mene za nanošenje duševne boli, živce mi pokidaše bitange.
 
I ja se sad plasim kako ce da obracunaju jer sam 5.7. zamenio brojilo klasicno za prozjumer dvosmerno, nisam zapisao stanje sa starog, imam od 29.6. ali su monteri zapisali u zapisnik. Novo brojilo ocitao i poslao ovom sto cita kod mene uz objasnjenje da postajem prozjumer da ga ne zbuni cifra posto je brojilo novo.
 
Pa ovi stvarno nisu normalni.
U petak su poslali navodno da očitavaju i evo vidim već treći dan ide isključivo niža tarifa.
I ko je zaj***o tu stvar, čitači, centrala, ko?
Tri meseca brojilo radi normalno samo što nisu čitali i slali normalan račun. Sâm sam očitavao, slao im stanje mejlom (bez njihovog odgovora) i na kraju počeo sâm da obračunavam na osnovu stanja na brojilu.
I šta sad da očitam? Opet će naopak račun da šalju. I opet da idem u Zemun, da se natežem na šalterima i popunjavam one gluposti?
Zaslužili su tužbu od mene za nanošenje duševne boli, živce mi pokidaše bitange.
Obracunace skupe 66,31, jeftine 33,69%. 16-8

Kod mene, tj nas u zgradi vec mesecima tako...

Screenshot_20240806_000613_Microsoft 365 (Office).jpg
 
Meni stigao neki neobican tekuci racun primaoca na email računu.
dok na eps aplikaciji bez 110.
Zasto stalno menjaju tekuci racun?

Isto tako i za odnosenje smeca, tekuci racun nikad nije isti. U ebanking aplikaciji sam kreirao sablon za placanje, i samo upisem koliko treba da platim i platim. medjutim primetio sam da nije isti br tekuceg racuna, i sad moram svaki put upisivat taj broj, a naravno za taj mesec koji sam uradio po sablonu sam dobio opomenu za ne placen racun.

Izvinjavam se za off za racun o smecu.
ali kod nas su skroz neozbilji sa tim racunima.

Brat me juce pita da li su kod mene iznosi za placanje za EPS isti na eps aplikaciji i racunu za struju. Ja kazem da jesu. Kod njega nisu isti iznosi za placanje.
 

Prilozi

  • viber_image_2024-07-26_09-47-23-175.jpg
    viber_image_2024-07-26_09-47-23-175.jpg
    173.2 KB · Pregleda: 105
  • viber_image_2024-07-26_09-49-27-157.jpg
    viber_image_2024-07-26_09-49-27-157.jpg
    56.9 KB · Pregleda: 105
Ne, nego ti ne znaš da čitaš uplatnice :) Bar je račun kod EPS-a oduvek isti i to je samo ovaj broj desno (200-...)
Obe formu si ti "identične:. Ta 110-ka je namenjena poštanskim uplatnicama gde se svaka stavka precizno definiše. Uostalom i piše iunad nje šta je. U mobilnim aplikacijama se mnogo toga automatski unosi ili se ignoriše (broj modela npr).

Šta li bi tek rekao da si video ceo broj žiro računa koji izvorno ima silnu gomilu nula :D
200-000000754...

Neću ni da pitam koliko imaš godina
 
Poslednja izmena:
Neću ni da pitam koliko imaš godina
Mislim da je ovaj deo nepotreban.
Niko se nije naučen rodio, a u školi se ni ne uči ništa što se tiče finansija, bankovnih računa, uplatnica. To su veštine koje moraš kako znaš da pokupiš u životu i dok to radiš, naravno da ćeš grešiti i pitati sve i svašta.

Uzgred, hvala na objašnjenju. Nisam ni ja znao ove detalje :)
 
Ja sam skoro placao spomenik na ziro racun koji je kratak, zena na šalteru u erste banci (njihov račun ) se mučila 20 minuta koliko nula treba da doda da bi prihvatio sistem da bi bio u formi 200-00000. Jer za razliku od mobilne aplikacije sistem im valjda nije sam dodavao da ispuni formu
 
Tekući račun se sastoji iz tri dela -
prvi deo od 3 cifre predstavlja banku
drugi deo ima maksimalnu dužinu od 13 cifara
treći deo je kontrolni broj sa dve cifre,
Ukupno 18 mogućih cifara.
U slučaju da sam drugi deo ima manje od 13 cifara dodaju se nule ( nisu neophodne za unos).
 
Ne, nego ti ne znaš da čitaš uplatnice :) Bar je račun kod EPS-a oduvek isti i to je samo ovaj broj desno (200-...)
Obe formu si ti "identične:. Ta 110-ka je namenjena poštanskim uplatnicama gde se svaka stavka precizno definiše. Uostalom i piše iunad nje šta je. U mobilnim aplikacijama se mnogo toga automatski unosi ili se ignoriše (broj modela npr).

Šta li bi tek rekao da si video ceo broj žiro računa koji izvorno ima silnu gomilu nula :D
200-000000754...

Neću ni da pitam koliko imaš godina
LOL, znam to u vezi nula, nego jos nikad nisam dobio racun sa tim 110 brojem , ovo je bio sad prvi put. Pa me zato zacudilo. Evo br racuna koji uopste nije isti. Da dodam, ja zivim u jednom selu na severu Vojvodine.

A evo i sa eps aplikacije racun za maj i za jun nisu isti br racuna
 

Prilozi

  • IMG_9248.jpeg
    IMG_9248.jpeg
    169.4 KB · Pregleda: 63
  • IMG_9250.png
    IMG_9250.png
    85.2 KB · Pregleda: 39
  • IMG_9249.png
    IMG_9249.png
    89.3 KB · Pregleda: 35
Poslednja izmena:
To su računi za dva brojila ... ili ko zna šta. Ovako kropovano ne mora da znači ništa
Plaćam račune ua kuću u Nišu i za jednu kućicu u Pančevu, uvek su brojevi računa isti. Mislim da su se samo jednom davno menjali, stvarno ne mogu da se setim pre koliko godina, i to je to.

Možda vam se menjao dobavljač? Mo\da mute nešto ...
 
Definitivno sam dobio različit račun za uplatu i različit poziv na broj za jun i to za sva tri računa koja plaćam. ED Novi Sad je u pitanju. Tako da nemojte odmah đonom...

EDIT;
Dobra stvar je da sam sva tri platio khm, pa na različite načine. I da su sva tri proknjižena!
-plaćam elektronski, imam kreirane šablone platim prvi sa starim računom/pozivom, nisam ni gledao...
-drugi skontam promenu računa, ali ne promenim poziv na broj i kliknem plati...
-treći ispravim sve kako treba...
Na portalu se vide sve tri uplate

Na jednom mestu je menjano brojilo, na druga dva nije, pa ne verujem da je do toga. Šifra kupca je ostala ista, ali se ED broj i naplatni broj promenuo. Obzirom da je poziv na broj na računu taj naplatni broj eto promene. A što je i račun za uplatu promenjen nemam pojma.
 
Poslednja izmena:
To su računi za dva brojila ... ili ko zna šta. Ovako kropovano ne mora da znači ništa
Plaćam račune ua kuću u Nišu i za jednu kućicu u Pančevu, uvek su brojevi računa isti. Mislim da su se samo jednom davno menjali, stvarno ne mogu da se setim pre koliko godina, i to je to.

Možda vam se menjao dobavljač? Mo\da mute nešto ...
Imam jednu kucu, jedno brojilo, vec evo 12godina. Uvek je bio isti br racuna do ovog zadnjeg. Verovatno nesto mute. Videcu sledeci racun da li ce biti isti br racuna.
 
Zvanično ED ima tačno 100 tekućih računa.
Neki od njih su za naplatu bolovanja od fonda zdravstva.
Pregled uplatnih računa je moguće videti na sajtu Narodne banke
1723027639369.png
 
Imam jednu kucu, jedno brojilo, vec evo 12godina. Uvek je bio isti br racuna do ovog zadnjeg...

Ne znam za ostatak Srbije, ali na teritoriji nekadašnje Elektrovojvodine su od računa za avgust, promenjeni (skoro) svi parametri, od broja računa, preko indentifikacije korisnika, do poziva na broj.

Za sada još ne znam da li će se neki od parametara (mislim na poziv na broj) menjati svaki mesec ili će sada opet do daljnjeg sve biti isto na svakom računu.

Naravno, uplate unete korišćenjem starih parametara će se sigurno ispravno proknjižavati još neko vreme.
Ja plaćam skeniranjem QR koda, tako da sve to prođe aVtomaCki, i ne primetim promene, Skrenuli mi drugi pažnju.
 
Prođe 10 dana i brojilo računa isključivo nižu tarifu i dalje, evo preko 65 kWh do sad.
Računam, bio čitač i zabeležio stanje i video da je u 12h ostalo na nižoj tarifi. Tamo negde na sajtu njihovom stoji da će čitač uočiti ako brojilo ne prebacuje na odgovarajuću tarifu i da će po dostavi podataka reagovati u roku od 3 dana ili nešto slično. U teoriji svakako, u praksi malo sutra.
Pošto vidim da od toga nema ništa, odem (opet) u Zemun i tamo stara priča da se vidi kako će izaći računica i na osnovu toga će reagovati tehnička služba.
Na mejlove ne dobijam odgovor i na kraju uzmem zadnju i najmrskiju opciju - telefon. I zovi prvi, drugi pa prebačen na treći broj. I tamo se, naravno očekivano, niko ne javlja.
Znade li iko broj ili mejl adresu za zemunski ogranak da prijava uopšte može da se podnese tehničkoj službi, tj. da stigne do njih?
Ili mi preostaje šta? Da računam sâm - od ukupnog broja kWh u 30 dana stavim 2/3 u višu i 1/3 u nižu tarifu? Mada je taj broj nekako uvek išao 70-80% na višu i 20-30% na nižu tarifu.
 
Gde ti je brojilo na banderi van objekta?
Vecina ljudi bi cutala i pravila se blesava ne bi ni prijavljivala.
Nisam slikao moj orman, juce pala vrata mzoda ga je opet neko autom udario, 3 brojila na izvolte, nezasticena od nevremena, od sunca a i od mehanickih ostecenja.
Zamislite da obesni klinci prodju i izobaraju osigurace ili preseku plombe...

Godinama tako stoje vrata odvaljena, vratim prinamestim, dodju ovi sto citaju padnu vrata oni ih vrate i tako u krug
 
U hodniku zgrade.
Većina bi se zaista pravila blesava ali taj njihov javašluk kojem sam svedok od skoro početka godine neko će morati da plati. Budi siguran da to neće biti oni. A ne želim da mi pritisak probije plafon kad mi ispostave "pošten" račun za njihovo višemesečno zaj****anje.
 
@Der Schnitter Meni je brojilo neko vreme stalno bilo na višoj tarifi, na primer utrošak više tarife 390kWh, niže 0. U računu u delu za naplatu oni stave višu tarifu 260kWh, nižu 130kWh. Ja sam im se i tada žalio jer više trošim u nižoj tarifi (bojler i mašina za sudove rade samo noću), ali su mi odgovorili da nisu našli problem sa brojilom :) Mesec dana posle toga promenili brojila svima u zgradi, pretpostavljam da zato nisu ni hteli da se zezaju. Hoću reći, očekuj da će oni sami obračunati višu tarifu u skladu sa tvojom uobičajenom potrošnjom.
 
Ocekujem drasticne racune kod svih jer je potrosnja u julu bila maximalna bas zbog klima uredjaja
 
@daxyco
Sami da obračunaju višu tarifu u skladu sa mojom uobičajenom potrošnjom? Pa to nisu u stanju da urade uopšte već nekoliko meseci.
Od februara nije dolazio čitač (bio tek sad 02.08.). Prvo su lupetali brojke pa sam im se žalio da su upisivali previše a onda su prestali da upisuju pa mi dostavljali račune bez potrošnje (osim onih ~1.000 dinara). Zatim sam sâm obračunavao na osnovu stanja brojila i plaćao a sad ne mogu ni to (osim da lupim kWh u višoj/nižoj tarifi).
 
A ne želim da mi pritisak probije plafon kad mi ispostave "pošten" račun za njihovo višemesečno zaj****anje.

Zar niste primetili da svako državno preduzeće koje se bavi nekom uslugom za gradjane lupa cifre za naplatu kako im odgovara. Uglavnom mi sve to plaćamo, ćutimo i ako se pojavi neki pojedinac koji pokuša da istera pravdu "uguše ga" birokratijom "fali ti jedan papir" .
Ja sam uspeo da zadržim svoj strujomer na kući, za koji kada je vreme za baždarenje platim zavodu za plemenite metale, kada su postavljali strujomer na banderi. Platim eps-u montažu, demontažu i ponovno blombiranje tako da je i taj strujomer validan u kontrolisanju ovih njihovih na banderi.
Išao sam iz krajnosti u krajnost, svaki put kada su hteli da ga skinu ja sam zvao policiju i prijavljivao ih da hoće da mi ukradu nešto što sam ja lično kupio. Nisam se odrekao mernog mesta u korist eps-a jer bi ga tako bukvalno poklonio njima.
Slali dopise, pretili tužbom...na kraju odustali jer sam tražio da mi se refundira ukupan trošak uredjaja i materijala za merno mesto kroz avans za električnu energiju, nisu hteli i na tome je ostalo.
 
@daxyco
Sami da obračunaju višu tarifu u skladu sa mojom uobičajenom potrošnjom? Pa to nisu u stanju da urade uopšte već nekoliko meseci.
Od februara nije dolazio čitač (bio tek sad 02.08.). Prvo su lupetali brojke pa sam im se žalio da su upisivali previše a onda su prestali da upisuju pa mi dostavljali račune bez potrošnje (osim onih ~1.000 dinara). Zatim sam sâm obračunavao na osnovu stanja brojila i plaćao a sad ne mogu ni to (osim da lupim kWh u višoj/nižoj tarifi).
Ne znam zašto je to kod tebe tako, evo ga kako je kod mene bilo

1723558445947.png
 
Nazad
Vrh Dno