Šta je novo?

Koju igru je najlakse raditi?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Odustali smo... Hvala svima na saradnji.Obe teme mogu pod kljuc...
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
Odustali smo... Hvala svima na saradnji.Obe teme mogu pod kljuc...


Izvinjavam se moderatorima ali morao sam . Ovo je genijalno .
Toliko ste smarali ljude i na kraju odustali.

LOL !!! :d :d :d :bottle: :bottle: :laugh: :laugh: :lupko: :lupko:
 
Ovaj thread bi mogao da bude sticky, da u startu obeshrabri svakog ko pomisli da bi pravljenje igre bila dobra ideja :d
 
banzaiii je napisao(la):
Ovaj thread bi mogao da bude sticky, da u startu obeshrabri svakog ko pomisli da bi pravljenje igre bila dobra ideja :d

Ne vidim zasto ne bi bila dobra ideja da neko napravi igru? Sigurno postoje ljudi i kod nas ( ti verovatno sebe ne ubrajas u tu kategoriju), koji mogu da naprave dobru igru. Zar mislis da je pravljenje FPS igre neka velika stvar? Komplikovana?, mozda za ljude koji ne znaju kako da je naprave, zahtevna?, da naravno - mnogo rada, isplativa?,, ?????.
Samo da jos dodam da je FPS inace najlakse napraviti od svih zahtevnijih igara. Sta je Sirius Sam?, obican FPS, da li je komplikovan NE.( Naravno svaka čast CROTEAM-u na trudu i uspehu, za sopstvenu igru i engine).
Uvek me razljute ljudi koji imaju,znanja da kritikuju druge, a sami nista ne postignu.
 
Ja sam vam rekao.Mozda kad budemo pokupili malo vise znanja-krenucemo nesto MNOGO jednostavnije... Dotle se zna...
 
@kvisko
Čemu takva žestoka reakcija?
To nije bila kritika, nego šala (što se može zaključiti na osnovu smajlija). Možda nije najbolje sročena, ali to je već druga stvar. Njena ozbiljnija verzija, za one koji ne znaju značenje smajlija, mogla bi da glasi:
Ovaj thread bi mogao da bude sticky, da u startu obeshrabri svakog ko pomisli da je pravljenje igre jednostavna stvar.

Komentar se pre svega odnosi na one koji, na osnovu toga što mnogo vole da se igraju, pomisle da bi i oni mogli da naprave igru i da to ne može da bude preterano teško. Ovaj tred veoma dobro ilustruje jednu stvar: pravljenje dobre igre nije nimalo jednostavno.
Ne može se pravljenju igre (a ni bilo čega drugog što treba da bude dobro) pristupiti po principu "lako ćemo". Ono se suštinski ne razlikuje od pravljenja "ozbiljih" aplikacija. Razlika ima, a jedna od njih je potreba za ljudima koji se bave umetničkim elementima (grafičkim, muzičkim, ...) (vidi moj post na prethodnoj strani, #14). Ipak, najvažnije stvari su iste, tj. potreban je tim vrednih, iskusnih i, pre svega, upornih ljudi. Naravno potrebno je uložiti i određenu količinu novca. Oni koji to nemaju, bolje da ne počinju. Samo će se smoriti i izblamirati (ako rastrube na sva zvona da prave igru).
Nemam ništa protiv C-H-O-T-Y-a i ekipe. Naprotiv, sve mi je to simpatično, i voleo bih da momci naprave nešto. Problem je što su oni olako uleteli u to, i sam projekat je od starta imao jako male šanse za uspeh. Kada sam im preporučio da se povuku u underground, to sam ozbiljno mislio (što se može zaključiti na osnovu toga što nema smajlija). Od tih 25 ljudi mogu da se odaberu 5-6 ozbiljnijih, bolje se organiziju i naprave nešto. Iskreno se nadam da će se tako nešto i dogoditi.

kvisko je napisao(la):
Sigurno postoje ljudi i kod nas (ti verovatno sebe ne ubrajas u tu kategoriju), koji mogu da naprave dobru igru.
Naravno da ne mislim da kod nas ne postoje ljudi koji su u stanju da naprave dobru igru, jer takvi ljudi postoje i napravili su igru (a ima ih još dosta koji su u stanju da to urade, ali se bave drugim stvarima).
http://www.sk.co.yu/2006/03/sids01.html
Svako ko želi da napravi igru treba da prvo pročita šta o tome kažu oni koji su to već uradili.

kvisko je napisao(la):
Zar mislis da je pravljenje FPS igre neka velika stvar? Komplikovana?, mozda za ljude koji ne znaju kako da je naprave, zahtevna?, da naravno - mnogo rada, isplativa?,, ?????.
Samo da jos dodam da je FPS inace najlakse napraviti od svih zahtevnijih igara. Sta je Sirius Sam?, obican FPS, da li je komplikovan NE.( Naravno svaka čast CROTEAM-u na trudu i uspehu, za sopstvenu igru i engine).

Pravljenje dobre igre (FPS, RTS, i kakve god) jeste velika stvar. Svako ko misli suprotno može jednostavno da dokaže da nisam u pravu (neka napravi dobru igru i kaže da je bilo lako).
Pretpostavljam da je ovaj deo napisan u afektu. Nepovezan je, i nisam uspeo da ga skroz skapiram pa ću se suzdržati od daljih komentara.

kvisko je napisao(la):
Uvek me razljute ljudi koji imaju,znanja da kritikuju druge, a sami nista ne postignu.
I mene, i zbog toga dobro razmislim pre nego što nekog okarakterišem kao takvog.
 
To nije bila kritika, nego šala (što se može zaključiti na osnovu smajlija). Možda nije najbolje sročena, ali to je već druga stvar. Njena ozbiljnija verzija, za one koji ne znaju značenje smajlija, mogla bi da glasi:
Ovaj thread bi mogao da bude sticky, da u startu obeshrabri svakog ko pomisli da je pravljenje igre jednostavna stvar.

U tom slucaju se izvinjavam.
 
kvisko je napisao(la):
Zar mislis da je pravljenje FPS igre neka velika stvar? Komplikovana?, mozda za ljude koji ne znaju kako da je naprave, zahtevna?, da naravno - mnogo rada, isplativa?,, ?????.
E moj Kvisko, pocni praviti 2d shooter, pa ces vidjeti milion jada koje treba prevazici, a kamoli first person shooter 3D.
Sta je Sirius Sam?, obican FPS, da li je komplikovan NE.( Naravno svaka čast CROTEAM-u na trudu i uspehu, za sopstvenu igru i engine).
Da, obican FPS, a znas li sta cini jedan obican FPS ??? Pa sam AI je da majcino mlijeko propisas, a kamoli sve ostale za*ebancije kao sto su kolizija, sjene itd itd
 
sucur_87 je napisao(la):
E moj Kvisko, pocni praviti 2d shooter, pa ces vidjeti milion jada koje treba prevazici, a kamoli first person shooter 3D.

Da, obican FPS, a znas li sta cini jedan obican FPS ??? Pa sam AI je da majcino mlijeko propisas, a kamoli sve ostale za*ebancije kao sto su kolizija, sjene itd itd

A zasto mislis da se ja time ne bavim? Recimo 5-6 godina(min).
 
Poslednja izmena:
E sada bih i ja da se ispravim.

Kada sam rekao da je najlakse uraditi FPS mislio sam na ljude koji to vec znaju kako se radi, i koji imaju (svoj ili neki kupljeni) engine. Naravno da ne mislim da mogu dva momka, koji znaju kako se rukuje kompjuterom, da sednu i da naprave igru a da pri tom nemaju nikakvo programersko iskustvo,(nisam hteo da pominjem da treba da znaju da modeliraju, animiraju modele, prave texture.......).
Pominjao sam Serious Sam, kao klasican primer FPS-a. Imas gun i rokaj. To je zaista najlakse napraviti ( ako prethodno napravis dobru bazu modela, tekstura, skriptova/* koje inace mozes da skines free sa neta*/), ali napraviti igru sa mnogo interakcije( smart AI system, smart physics and dynamics) je vec druga prica.

Da ne duzim: Napraviti igru nije lako, ali nije nemoguce.
 
To je to.Ako budemo imali neke ljude na raspolaganju-javicemo i raditi nista.Do tada nista...
 
A sto je tesko napraviti igru?
Mislim sta smatrate teskim?
Nekada je bilo tesko jer nije postojao ni hardware koji bi mogao da izvrsava realtime 3d simulacije ( barem ne jeftin ) a ni algoritmi ....

Sada imate sve na dlanu .. algoritmi su razradjeni i implementirani u bibliotekama poput DirectX , hardware je po pristupacnim cenama i ne znam u cemu je problem.... i sve imate objasnjeno i u knjigama i na netu...
tesko je praviti fotorealisticni renderer a igre jok....

i ovaj tred bi trebalo da se zatvori vec jednom...

pozdrav
 
Problem je u tome sto treba MNOGO uloziti (vreme je najveca cena), a tesko da ce ti se ista vratiti.

Poenta je u tome da napravis nesto sto ce privuci paznju "velikih" i sto ce ti doneti fin posao. Vise od toga tesko da se moze ocekivati...
 
velike ces najlakse privuci ako izmislis neku novu tehniku i objavis rad
 
genuine je napisao(la):
velike ces najlakse privuci ako izmislis neku novu tehniku i objavis rad

Kad izmislis novu tehniku i objavis rad, onda ti veliki i ne trebaju.
 
kvisko je napisao(la):
Kad izmislis novu tehniku i objavis rad, onda ti veliki i ne trebaju.

Pa ako ti je cilj samo da objavis, onda ti ne trebaju.
Ali ako hoces da prodas, da distribuiras i sve ostalo, onda ti trebaju, jer oni kontrolisu trziste. Ne samo zbog toga sto time koristis njihovu infrastrukturu, nego i zbog toga sto mogu da te blokiraju u tvojim namerama ukoliko ne izaberes nekoga od njih (ukoliko je taj rad toliko dobar, sto znaci i da moze da donese pare).
 
silverglider je napisao(la):
Pa ako ti je cilj samo da objavis, onda ti ne trebaju.
Ali ako hoces da prodas, da distribuiras i sve ostalo, onda ti trebaju, jer oni kontrolisu trziste. Ne samo zbog toga sto time koristis njihovu infrastrukturu, nego i zbog toga sto mogu da te blokiraju u tvojim namerama ukoliko ne izaberes nekoga od njih (ukoliko je taj rad toliko dobar, sto znaci i da moze da donese pare).

Ma slazem se ja sa svim tim, naravno, samo sam hteo da kazem, i da ponovim
Napraviti igru nije lako, treba mnogo rada, vremena, zivaca, piva, kafe, pljuga..... ali nije nemoguce. I nije nemoguce privuci velike igrace ako imas dobru robu.
 
kvisko je napisao(la):
Ma slazem se ja sa svim tim, naravno, samo sam hteo da kazem, i da ponovim
Napraviti igru nije lako, treba mnogo rada, vremena, zivaca, piva, kafe, pljuga..... ali nije nemoguce. I nije nemoguce privuci velike igrace ako imas dobru robu.

Ne trebaju poroci vec samo dobro poznavanje oblasti kojom se bavis.... i dalje mislim da nije tesko :)
zanat kao i svaki drugi..
problem je kada ja pozelim da uradim operaciju na otvorenom srcu ali nemam dobar tutorijal za to :)
 
@Choty
Evo super odgovora za tebe i tvoj programerski tim.
Na ovoj stranici imate jako lep zadatak. Da napravite dve proste igre. Zadatak stvarno nije težak ako mislite ovim da se bavite. Kad odradite te dve igrice, onda odete na ovu stranicu i naučite sve o SDL-u. Autor tutorijala je fin čovek, dosta redovno i brzo odgovara na mail-ove. Kad ste iz tih tutoriala naučili da radite s SDL-om, stečeno znanje možete primeniti na one dve igre i eto vam prvih igara...
Tako se počinje, a jednog dana... ko zna...
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima! Ja sam Bojan i bio sam 3D modeler u ovom timu pa bih hteo da iznesem neka svoja misljenja (samo sam se logovao na CHOTY-ev nalog kako to mnogi rade iz naseg bivseg tima).

Posto ovde ima ima ljudi koji su na ovom forumu sigurno duze vreme nego ja,ne bih hteo da izmisljam pa cu izneti pravu istinu o raspadu naseg tima.Ne zelim da ljudi misle da smo nekoliko glupih klinaca koji su "eto tako hteli da naprave igru".Imali smo oko 10 aktivnih ljudi koji su bili non-stop u kontaktu,sem vodje tima koji je zbog skolovanja isao u Novi Sad tj. napustao je povremeno Kikindu (svi ostali clanovi su uvek bili u gradu).Ljudi ipak nisu imali previse iskustva,ali su imali volju i zelju da nesto uradimo zajedno.Do raspada smo zavrsili vecinu 3D modela,bila je uradjena muzika kao i neki efekti,a engine je krenuo da se doradjuje.

Naime,prestali smo da radimo pre neke 4 nedelje tj. samo posle 4 meseca rada.Ja sam u bivsem timu bio 3D modeler sa jos jednim covekom koji mi je pomagao.Znaci,mi smo radili skoro sve u vezi grafike (modeliranje,animiranje kao i ostalo).Meni nije bilo nesto previse tesko ali je to bio vise "sljakatorski" posao.Znaci znao sam kako da radim,ali je bilo potrebno sve to realizovati.

Kada smo se dogovarali kakva ce igra biti (koji tip,koja tema igre i ostalo) sve je bilo u stilu "detaljnije cemo videti u hodu tj. dok budemo radili".Toga sam se i plasio.Imali smo zacrtano da uradimo jednu FPS igru koja je za temu imala Kosovo.Znaci trebalo je raditi jednu pucacinu sa temom sukoba na Kosovu.Meni je to bilo sasvim OK,jer sam se bavio grafikom a ne politikom.

Ali nije bilo tako.Vremenom je vodja tima (imace rodom sa Kosova) postavljao sve vise i vise zahteva pa je igra pocela da poprima oblik "nacionalisticke".Sve je bilo tipa "malo vise srpskih simbola na sajtu,sve u igri raditi sa cirilicom,logo koji za osnovu ima neki cetnicki krst" kao i druge nacionalisticke stvari.To mi se uopste nije svidjalo,ali mislio sam da nije toliko strasno.Rodjen sam u multietnickoj porodici u Vojvodini i nikada mi nije bilo vazno da li je covek Srbin,Madjar,Siptar... Ali je njemu to ocigledno bilo veoma vazno.Zeleo je da pravimo pravu fasisticko-nacionalisticku igru gde bi Srbi bili "najpametniji" i isli ubijajuci "glupe" Siptare.To bi njemu bilo sasvim OK jer je vaspitan da mrzi sve ljude koji nisu Srbi.Totalno bolesno i jadno i samo pokazuje koliko taj covek nema mozga i pameti.Nazalost,takvih ljudi ima jos u ovoj zemlji...

Mozda sam ja to sve pogresno shvatio.Ali brate mi treba da pravimo igru i da se time bavimo a ne da ismisljamo neku novu istinu i da se bavimo politikom.Da je svako radio ono sto je trebao-sigurno bi daleko dogurali... U tom smislu sam ozbiljan.

Tu sam odlucio da stanem.Nisam zeleo da ucestvujem u takvoj budalastini,a kamoli da se moje ime spomene negde u igri.Na svu srecu i drugi su mislili slicno kao ja.Kako sam ja nagovestio da ne zelim da radim-to je povuklo i druge.Tako smo se mi raspali i odustali od rada na igri.Svako je krenuo nekim svojim putem... Svako je zeleo da sakupi ostatke bivseg tima i da krene nesto ispocetka.Nazalost,niko to nije uspevao da uradi,pa smo se jednostavno razisli.

Ovo samo pokazuje koliko se politika i opste potpaljivanje (veoma povodljivog) naroda mesa u rad jedne obicne kompjuterske igre.Veoma porazavajuce i jadno_Opet se nadam da ima jos ljudi koji bi u slicnoj situaciji postupili kao ja.

P.S Izvinjavam se na malo duzoj poruci ali samo sam izneo svoje misljenje.Voleo bih da i vi iznesete svoja misljenja u vezi ove (po meni veoma ozbiljne) stvari.Mozda sam dao nekom dao ideju da pokrene temu u vezi mesanja politike u game developing.

Hvala puno!
 
Jesi izneo svoje misljenje koje nema veze sa temom, i koje meni zvuci kao lose pravdanje. :( hnf, ali bilo je skroz nepotrebno....
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
P.S Izvinjavam se na malo duzoj poruci ali samo sam izneo svoje misljenje.Voleo bih da i vi iznesete svoja misljenja u vezi ove (po meni veoma ozbiljne) stvari.Mozda sam dao nekom dao ideju da pokrene temu u vezi mesanja politike u game developing.

Šta tu ima da se diskutuje? Da pričamo o politici? Za to imaš B92.
Još nam samo nedostaje politička rasprava.
Raspali ste se zato što ste krenuli previše ambiciozno, a sve ste znali da odradite sem programiranja. Otuda onolike teme koji engine, kako modifikovati engine, kako se pravi AI, da li 3d ili 2d i na kraju, koju je igru najlakše raditi.
Da ste pitanja postavljali po obrnutom redosledu, možda bi ste nešto i uradili.
 
Pa vec godinama se u svetu provlace teme tipa WW2 gde i dalje amerikanci ubijaju nemce, japance, vijetnamce sad je tema afganistan pa irak pa......
ne vidim sto i ta vasa tema ne bi mogla da prodje ( ja inace nisam nikakav sovinista).
 
Evo opet mene...

Pa ljudi,opet kazem nismo se zezali (u steku smo imali 3 coveka koji bi za minimalno vreme preradili engine).Ali fora je u necem drugom...

Nije sve tako kako izgleda na forumu,zapamtite.
 
Mislim da je najlakse praviti Oblivion.Jeste da ste hteli da napravite igru ali
ovo,kako da kazem da je promenis.Ja sam totalni pocetnik pa sam ipak uspeo
da napravim sopstevenu pecinu:d Nista posebno nisam napravio,samo pecinu
unutar 3 trola a iza njih kovceg sa umbrom,) Za to je potraban Elder Srolls
Construction Set koji prebacujes sa sajta www.elderscrolls.com odnosno
njihovog oficialnog sajta.Voleo bih da od Martina napravim starca:d.Ako nekoga zanima neka proba.To je sve od mene:wave:
 
Ima ovde materijala za celu sezonu neke nove spanske serije ("Zagrljeni gejm developeri u snegovima Kilimandzara"). Gledajuci kraj threada, ima i par montipajtonovskih scena ala "bezrazlozni snimak dabra".
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno