Šta je novo?

Klima uredjaji - opšta diskusija

Godišnji servis je u pravom smislu reci samo pranje uredjaja!!!
Sve drugo osim nekog ociglednog kvara ili problema( u toku trajanja garancije) ne ulazi u taj servis, pa ni provera pritiska freona!
Ne znam kako je kod vas, ali u NS (bar ovaj moj klima-majstor) u okviru redovnog servisa čisti unutrašnju i spoljnu jedinicu i kompresorom i ručno (unutrašnju jedinicu bukvalno rastavlja) i dubinski pere i odmašćuje delove, filtere i sl (ima neku kao ultrazvučnu kadicu, samo što je ova veća u obliku valjka)...
Naravno da proverava i stanje rashladnog gasa...

@mitar1982 to je u Norveškama, beše... Ovde je oko 30€ pa za te pare nema potrebe da se cimam...
 
Sve to zavisi od servisa do servisa, dobra stvar je sto imate spisak ovlašćenih servisa i garancija nije uslovljena da servis mora kod jednog samo. Ako vam se ne svidja taj kod kojeg ste. Pozovite drugog sa liste.

U krajnjoj liniji, ko hoće da nadje najbolji servis za svoj novac, okrene sve ovlašćene u svom gradu sa liste i pita sta spada pod time i koliko kosta.

Opet da se vratim na ono.. Za skupe i kvalitetne klime se bez problema zovu serviseri za godišnje održavanje a za jeftine to nekkao predstavlja prepreku...
U suštini bi bas trebalo obrnuto..

Koliko ima uopšte prodzvodjaca koji imaju 12ice klime preko 1000+ eura, da daju bezuslovne garancije?

5 ili vise godina..
 
To skuplje nego meni veliki servis na Puntu sa sve majstorskim radom. 😂😂
Sta mislis koliko je kod njega veliki servih na kolima u zemlji gde zivi?

Elem, ustajem danas oko devet ostala klima na turbo modu da duva od nekih 7 ujutro kad je klinac krenuo u vrtic. Ceo pod, tj plocice oko klime nekih 3-4 metra u full-u tople, ba sam se iznenadio koliko su tople bile, a nije suncana strana.

Jeste da je toplo bilo ali uhvatio sam klimu da modulira kad sam iskljucio turbo na 170w. Da se razumemo nije vruc vazduh bio uopste ali mlak koji je sasvim dovoljan za ovo vreme ujutru napolju i uvece.
 
Dq


Klima koja radi i grejanje i hlađenje, po meni treba da ima godišnji pregled.
A sta tacno znaci godisnji pregled? Manometre mi niko prikljucio nije, niti ce mi cackati instalaciju dokle god klima radi.
Kao neko kome je otac drzao servis bele tehnike 30 godina, ugradili na desetine hiljada klima, a izmedju ostalog i bio ovlasceni za vise brendova klima uredjaja, kazem da je godisnji "servis" obicna glupost.

Bas me zanima % ljudi koji kupuju pogotovo skupe klime (1000e+) da li ih sami ciste ili zovu servis?
Za skupe i kvalitetne klime je nekako normlano da se zove servis a za jeftine i koje su na ivici tolerancije servis nije potreban u sustini...
Ovde pricamo o najjaftinojoj klasi klima (vivax), nekako mi je logicnije da im je potrebni godisnji servis "pregled" da bi normalno radila..
Dok kod kvalitetnih klima bi ocekivao..zovite nas posle 5g da uradimo servis to je neunistivo..realnost nije takava.
Evo, znas mene.
Jesam zvao servis u stanu kada hocu celu klimu da mi ociste, jer necu da se bakcem sa rasklapanjem i sklapanjem.
Imam trenutno oko 20 klima, to je 600-700e godisnje, zavisno koliko naplacuju.
LN se najvise plasim kada mi budu rasklapali, jer unutrasnja ima 7 motora, a ajde ti dokazi posle da su ti oni nesto zeznuli, da nije samo ili da nisi ti.
Tako su mi zeznuli lezaj turbine na Fujitsu Luca, koji je u pocetku ponekada jako malcice krenuo da pravi neki zvuk, a posle otisao u 3 lepe.

Opet, klime treba da se ciste, ali garancija ne treba biti uslovljena time, vec je to nacin lapanja para.
 
Redovan servis klima uređaja podrazumeva

Kučaj ovo iznad 👆 na Google.

Čišćenje, provera pritiska, provera holdera..

Verujem da vecina ljudi na ovom delu foruma moze skoro sve sam.. I to je ok.. Mozda van ljudi koji se bave tim poslom tj belom tehnikom, ima 1000 max na celom balkanu koji to rade i mogu sami. Ostatak ljudi.. Njina treba a neko da to uradi. Opet kažem.. Pogotovo na jefinijim klimama koje se arce cele godine.. Treba redovan servis inace u 80% slučajeva ne bi imale nikakav servis.. Cekali bi da krene da smrdi na budj ili dok im neko ne kaže da im smrdi klima... Opet.. Pricam za prosečnu osobu koja kupuje jeftinije klime.
 
Grejemo se od sredine septembra 😁
 

Da li je neko produžio i koliko se dobije?

Koji su uslovi?
 
Redovan servis klima uređaja podrazumeva

Kučaj ovo iznad 👆 na Google.

Čišćenje, provera pritiska, provera holdera..

Verujem da vecina ljudi na ovom delu foruma moze skoro sve sam.. I to je ok.. Mozda van ljudi koji se bave tim poslom tj belom tehnikom, ima 1000 max na celom balkanu koji to rade i mogu sami. Ostatak ljudi.. Njina treba a neko da to uradi. Opet kažem.. Pogotovo na jefinijim klimama koje se arce cele godine.. Treba redovan servis inace u 80% slučajeva ne bi imale nikakav servis.. Cekali bi da krene da smrdi na budj ili dok im neko ne kaže da im smrdi klima... Opet.. Pricam za prosečnu osobu koja kupuje jeftinije klime.
Zbog takvih kao ti oni i mogu da rade kako rade.
Ubedjen si da znas nesto zato sto si procitao na Guglu, a ne znas ni sta to znaci.

Za pocetak, holder na klimi ne postoji, a ti tako samouvereno ovde zastupas stav da to treba da se proveri. Freon se ne dira dokle god klima radi kako treba, ja ti kazem da im ne dam da provere kada dodju i to nije slucajno. Mozda to nisi razumeo jer sam spomenuo manometre, a ne "proveru freona".
Isto kao sto ti neko naplati dopunu freona...freon se dopunjava samo ako stavlkas instalaciju cija duzina zahteva vise freona, u suprotnom se freon ne dopunjava i ne dira.
Ovo nisam ja izmislio, niti su ovo moji hirovi, ovo je stav ljudi koji su za to zavrsili skolu i takodje oni koji se tim poslom bave xx godina sa "majstorskim" platama od 1500-2500e.

Hoces da mo objasnis kako taj "servis" nije obavezan za 2 godine obavezne garancije?
Ili kako pre 20 godina kada su holanderi bili losiji, nije bio obavezan "servis"?

Ja ti kazem iz prve ruke, to je izmisljena stavka da ti uzmi pare za dodatne 3 godine garancije, a da ispadne da ipak daju 5 godina.

Da nije tako, pisalo bi u uputstvu klime.
 
Zbog takvih kao ti oni i mogu da rade kako rade.
Ubedjen si da znas nesto zato sto si procitao na Guglu, a ne znas ni sta to znaci.

Za pocetak, holder na klimi ne postoji, a ti tako samouvereno ovde zastupas stav da to treba da se proveri. Freon se ne dira dokle god klima radi kako treba, ja ti kazem da im ne dam da provere kada dodju i to nije slucajno. Mozda to nisi razumeo jer sam spomenuo manometre, a ne "proveru freona".
Isto kao sto ti neko naplati dopunu freona...freon se dopunjava samo ako stavlkas instalaciju cija duzina zahteva vise freona, u suprotnom se freon ne dopunjava i ne dira.
Ovo nisam ja izmislio, niti su ovo moji hirovi, ovo je stav ljudi koji su za to zavrsili skolu i takodje oni koji se tim poslom bave xx godina sa "majstorskim" platama od 1500-2500e.

Hoces da mo objasnis kako taj "servis" nije obavezan za 2 godine obavezne garancije?
Ili kako pre 20 godina kada su holanderi bili losiji, nije bio obavezan "servis"?

Ja ti kazem iz prve ruke, to je izmisljena stavka da ti uzmi pare za dodatne 3 godine garancije, a da ispadne da ipak daju 5 godina.

Da nije tako, pisalo bi u uputstvu klime.
Koji brend/servis daje 5g bezuslovne garancije osim vox?
 
Jos jednom, da je godisnje ciscenje obavezno, pisalo bi u uputstvu klime.
Sve te glupave uslove vam postavljaju niko drugi no lokalni uvoznik i prodavnice da bi uzeli pare.
Imam klime koje su 20 godina stare, nikada otvorene nisu, ciscene sredstvom za ciscenje i nikada ih serviser nije dirao, rade kao prvog dana.
Mogu i da ti usnimim jednu Toshibu, ja mislim 25 godina da je imamo, istrulila je izolacija na cevima, nikada taknuta nije.

Evo nekih primera, vecina su iz US, Kanade i AU, posto oni pricaju engleski.

The 5-year product warranty offered to Fujitsu General Air Conditioning (UK) Ltd customers ensures all Fujitsu cooling and heating equipment (including options and accessories) are free from manufacturing and material defects for a period of 5 years from date of invoice, or, from date of commissioning. • Commissioning Report to be sent to the address detailed on page 10 within 3 weeks of date of commissioning, failure to return the document within this time will activate the warranty from date of invoice. The 5-year warranty offered by Fujitsu General Air Conditioning (UK) Ltd applies to all Fujitsu equipment supplied by Fujitsu General Air Conditioning (UK) Ltd only and installed within the following countries: • United Kingdom • The Channel Islands • Republic of Ireland • Other locations with written consent from Fujitsu General Air Conditioning (UK) Ltd
Fujitsu believe in the quality and reliability of every air conditioner we sell. This is why we're happy to provide a 5 year parts and labour warranty across the entire domestic range.
A Fujitsu Air Conditioner comes with a 5-year warranty period. Fujitsu’s 5-Year domestic warranty covers all damage, faults or malfunctions for Fujitsu Air Conditioners that are installed in homes across Australia, provided the air conditioner has been installed in accordance with the installation manual and the warranty card.

Mitsubishi Electric M-Series Split Air-conditioner and Heat-pump Systems Subject to the terms and conditions of this Limited Warranty Statement (the “Limited Warranty”), MITSUBISHI ELECTRIC TRANE HVAC US LLC (“METUS”) warrants to the original purchaser of this M-Series System (as used herein, “System” shall mean M-Series outdoor and indoor components connected via refrigerant piping and electrical wiring) purchased on or after May 1, 2019 from a licensed HVAC contractor and installed by such contractor in the continental United States, Alaska and Hawaii, that:
A. The parts are warranted for a period of five (5) years to the original owner of the System. If any parts should prove defective due to improper workmanship and/or material for a period of five (5) years from the date of installation, METUS will replace any defective part without charge for the part. Replacement parts are warranted for the remainder of the original 5-year warranty period. Parts used for replacement may be of like kind and quality and may be new or remanufactured. Defective parts must be made available to METUS in exchange for the replacement parts and become the property of METUS.
B. The compressor is warranted for a period of seven (7) years to the original owner of this System. If the compressor should prove defective due to improper workmanship and/or material for a period of seven (7) years from the date of installation, METUS will replace the defective compressor without charge for the compressor. Replacement compressors are warranted for the remainder of the original 7-year warranty period. Compressors used for replacement may be of like kind and quality and may be new or remanufactured. Defective compressors must be made available to METUS in exchange for the replacement compressor and become the property of METUS.
C. Notwithstanding the foregoing, if the System is installed in a residential single-family home and registered within 90 days from installation, the parts and compressor will be warranted for a period of 10 years, to the original owner, so long as the original owner resides in the home. Specifically, if any parts and/or the compressor should prove defective due to improper workmanship and/or material for a period of ten (10) years from the date of installation, METUS will replace any defective parts or compressor without charge for the part or compressor. The replacement parts and/or compressor are warranted for the remainder of the original 10-year warranty period. Parts and/or compressors used for replacement may be of like kind and quality and may be new or remanufactured. Defective parts and/or compressors must be made available to METUS in exchange for the replacement parts and become the property of METUS.
D. Notwithstanding the foregoing, if the System is installed in a residential single-family home by a DIAMOND CONTRACTOR and registered within 90 days from installation, the parts and compressor will be warranted for a period of 12 years, to the original owner, so long as the original owner resides in the home. Specifically, if any parts and/or the compressor should prove defective due to improper workmanship and/or material for a period of twelve (12) years from the date of installation, METUS will replace any defective parts or compressor without charge for the part or compressor. The replacement parts and/or compressor are warranted for the remainder of the original 12-year warranty period. Parts and/or compressors used for replacement may be of like kind and quality and may be new or remanufactured. Defective parts and/or compressors must be made available to METUS in exchange for the replacement parts and become the property of METUS.
E. NO LABOR. These limited warranties do NOT include labor or any other costs incurred for service, maintenance, repair, removing, replacing, installing, complying with local building and electric codes, shipping or handling, or replacement of the System, compressors or any other parts. For items that are designed to be maintained or replaced by the original owner, the original owner is solely responsible for all labor and other costs of maintaining, installing, replacing, disconnecting or dismantling the System and parts (such as filters or belts) in connection with owner-required maintenance. Air filter cleaning and/or replacement for each applicable indoor unit are owner-required maintenance, Rev-5.1.19 and labor for this procedure is not covered under warranty

5-Year Warranty
The Daikin '5-Year Parts and Labour' warranty applies to all Daikin split, multi-split and ducted air conditioners professionally installed in domestic premises in Australia, so when you choose Daikin, you do so with the confidence of knowing you have many years of worry-free comfort ahead.

OWNER’S RESPONSIBILITY The owner is responsible for the correct operation and regular maintenance of the equipment as listed below. The correction of any non product fault or problem is not covered by this Warranty.
a) Operation and maintenance of the equipment in accordance with the operating instructions.
b) Regular cleaning of the air filter(s) and replacement where necessary.
c) Ensuring that the air inlet and outlet on the outdoor unit is kept clear of any obstructions (e.g. dirt, leaves, plants)
d) Ensuring that the condensate drain is kept clean.
e) Replacement of exhausted batteries.
f) The application of additional corrosion protection if the product is installed in a corrosive environment (e.g. Industrial pollution, sea air).


Screenshot 2023-10-27 034324.pngScreenshot 2023-10-27 034308.png
 
Pa to je ono sto ja kažem. Kada i kod nas budu imali takve garancije, tada ce japanci biti top, ovako dok imaju garancije lošije od VOX a koštaju 2-3x više, do tada je po meni to bacanje para...

Pričamo za balkan tj srbiju. Nije to do servisa.. Postoji zvanično npr Daikin predstavnistvo koliko znam. Mogu da hoće bez problema da daju istu garanciju kao u usa... Ako je proizvod istog kvaliteta.. Ako nije mozda B klasa Daikina.

Jer nema veze to sa servisom, to ima veze sa zvaničnim predstavnikom,oni su ti koji mogu da daju bezuslovne garancije ako hoće.

Evo ti primer LG. U hrvatskoj daju 5G garanciju, u srbiji daju 5G sve osim klima. Nema to veze sa servisom. Ovako oni moraju da preuzmu deo odgovornosti, plus treba da ode kolima na drugi kraj grada, da 30-40min peru klimu.. Za 20-25e.

Nisam na strani servisa, vec smatram da zvanične firme tj predstavnici su ti koji to treba da promene.
 
Meni su iz Midea predstavnistva rekli da je garancija 2+3 ali da te 3 god dogovaram sa serviserom koji ugradjuje da to nema veze sa njima i da uslove za te dodatne 3 god garancije odredjuje servis.
 
2 godine zbog drzave...le le le ma nas muljaju na sve strane i u svim segmentima zivota
da mogu manje dali bi manje...a na svu belu tehniku bez problema ide 5 ili vise godina garancije..znaci nije do drzave..do predstavnistva je.. od kine do japanaca..svi su isti ako se gleda iz tog ugla.
 
Da li je bolje montaza spoljne jedinice na zid od sobe ili na pod od terase?
Zidovi su od blokova ne znam ni da li bi moglo da izdrzi ili bi morala navojna sipka skroz da probije zid pa onda.
 
Može bez problema, ja sam tako uradio. Tiplovi nisu duboki, možda nekih 10cm.
 
Jel to znaci da mi je jeftinija montaza klime zbog te cevi?

Jeste slicne su, ustvari Aeri+ i MDV Aurora su bukvalno iste klime specifikacije i izgled
Pa ne znam da li vredi platiti 13000din vise za Midea brand
MDV je podbrend Midea i nije isto, nije isti kvalitet jer su materijali jeftiniji.
 
U pitanju je kontrola kvaliteta..ne jeftiniji materijali..zato se prave pod brendovi...
Da bi se koristili drugaciji matrijali treba veca logistika i to kosta .. ovako sa kontrolom kvaliteta materijala i samog sklapanja, ne ide u skart ako ne zadovolji tolerancije vec ide u podbrend.
Tako je u svakoj industiji gde ima vise brendova sa istim delovima.
U pod brend zbog potraznje moze i da ide kvalitetnija roba jer jednostavno treba da se ispuni kvota ali nikada nece ici losija tolerancija u bolji brend.
Sto manje otpada veci je profit. Sto se vise iz uradjaja izvlaci sto se tice prerformansi ,veci je otpad, jer su naprezanja veca tj tolerancije manje.
Jednostavno.
 
Jel to znaci da mi je jeftinija montaza klime zbog te cevi?

Jeste slicne su, ustvari Aeri+ i MDV Aurora su bukvalno iste klime specifikacije i izgled
Pa ne znam da li vredi platiti 13000din vise za Midea brand
MDSAB-12HRFNB-W

MDV

Rođak vec dve godine u stanu na Mirjevu. Grejanje i hlađenje. Pored toga ima 3 global vox radijatore sa el grejacima koje kako kaze retko pali.

Njemu je to bilo tada najjaftinija opcija.
 
Pa to je ono sto ja kažem. Kada i kod nas budu imali takve garancije, tada ce japanci biti top, ovako dok imaju garancije lošije od VOX a koštaju 2-3x više, do tada je po meni to bacanje para...

Pričamo za balkan tj srbiju. Nije to do servisa.. Postoji zvanično npr Daikin predstavnistvo koliko znam. Mogu da hoće bez problema da daju istu garanciju kao u usa... Ako je proizvod istog kvaliteta.. Ako nije mozda B klasa Daikina.

Jer nema veze to sa servisom, to ima veze sa zvaničnim predstavnikom,oni su ti koji mogu da daju bezuslovne garancije ako hoće.

Evo ti primer LG. U hrvatskoj daju 5G garanciju, u srbiji daju 5G sve osim klima. Nema to veze sa servisom. Ovako oni moraju da preuzmu deo odgovornosti, plus treba da ode kolima na drugi kraj grada, da 30-40min peru klimu.. Za 20-25e.

Nisam na strani servisa, vec smatram da zvanične firme tj predstavnici su ti koji to treba da promene.
Sta je ono sto ti kazes?
Sada pricas nesto o cemu nismo ni pricali.
Ti si zastupao stav da je servis klime preko potreban za rad iste i da nisam u pravu kada kazem da je to izmisljotina nasih prodavnica/uvoznika i da ne treba garancija time biti uslovljena.
 
Sta je ono sto ti kazes?
Sada pricas nesto o cemu nismo ni pricali.
Ti si zastupao stav da je servis klime preko potreban za rad iste i da nisam u pravu kada kazem da je to izmisljotina nasih prodavnica/uvoznika i da ne treba garancija time biti uslovljena.

Ne vidim problem u tome da neko da 2+3 god.. Jer do skoro vecina je davala samo 2 god sa ili bez servisa nisi mogao da produzis. To vidim kao korak napred, ne nazad. Sledeći korak je bezuslovna garancija.

Za 90% ljudi bolje je da plati 20-25e godišnje i da ima duzu garanciju nego da je nema.

90% kupaca klime nikada nece sami očistiti klimu, vec ce to platiti nekome.

Svaki put se pise.. 5 godina ali nažalost 2+3..to bi razumeo da 50% uvoznika daje 5 godina bezuslovno.. Pa kao "nažalost 2+3" ovako.. Ne vidim sta je problem..
 
Ko je rekao da je bolje da nema garanciju nego da ima, ovo je kao da kazes bolje je piti vodu nego ne piti...vau.
Zasto opet ubacujes nesto o cemu se nije pricalo?
Na moje: "garancija ne treba da se uslovljava sa godisnjim servisom i da je to izmisljotina, da instalacija ne treba da se dira, niti ista proverava dok klima radi", ti si odgovorio sa:
Klima koja radi i grejanje i hlađenje, po meni treba da ima godišnji pregled.
a to.. Sta hocu da kažem.. Nije to frižider ili veš mašina.. Koji uglavnom rade pod istim uslovima sto se temperature tiče. Sam uticaj na spoljnu jedinicu je skupljanje i širenje materijala. Da li zbig toga moze da dodje do problema.. Normalno.. Da se mozda koristi samo za hlađenje pa ajde ne bi rekli da je pregled i servis pametna stvar.
Ovde pricamo o najjaftinojoj klasi klima (vivax), nekako mi je logicnije da im je potrebni godisnji servis "pregled" da bi normalno radila..
Redovan servis klima uređaja podrazumeva

Kučaj ovo iznad 👆 na Google.

Čišćenje, provera pritiska, provera holdera..
Koliko ima uopšte prodzvodjaca koji imaju 12ice klime preko 1000+ eura, da daju bezuslovne garancije?
5 ili vise godina..

Koji brend/servis daje 5g bezuslovne garancije osim vox?

Sve posle toga je deflekcija i skretanje sa onoga sto si inicijalno rekao.
 
Vrh Dno