Šta je novo?

Klima uredjaji - diskusija, pitanja - procitati prvi post!

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
E pa onda, objasni mi kako si tacno protumacio taj podatak i gde si uopste nasao podatak za input power za LT? Daj mi neki link, voleo bih i ja da vidim za Luca.

Na koliko vati specifikacija kaze da ce klima da radi i koliko dugo, sekund, minut, 10 minuta, 10 sati?
Koliko dugo je standardizovan period na kome klima mora da radi, da bi usla u sertifikaciju input power specifikacije?
 
@Qiza
Ok, predpostavljam da znaš bolje od mene koji nisam u toj materiji. Ali znam da ima senzora koji očitavaju deseti deo decimale a ima i takvih koje si ti opisao. Svaki senzor ima plus minus toleranciju samo je pitanje koliko.
Drugi deo oriče je kontrolerska logika koja verovatno pokrene neku radnju na određenoj vrednosti, da ne odem dublje jer se ne razumem a ja mislim da je to tako. A to sve verovatno ima veze i sa načinom očitavanja samog senzora. Ako neko kaže da na daljincu namesti 20 a klima radi do 25 i tu održava onda tu nešto debelo ne valja.
@ Jozo
Molim te oprezno sa tim rupama, ovo je IT forum i tu su uglavnom fensi članovi. Tako da pojam rupe i njenog zapušavanja ne razumeju svi na isti način : bračni drug = Eva, ima tu i bračni drug = Steva. Tako da pojam rupa u 21-om veku je dosta maglovit hehehehe.

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
@xeroj78 Imaš lepo u specifikacijama klime. Idi na Fujitsu.de (ili tako nekako) i piše i opseg ulazne snage za većinu uređaja. Za ostale detalje im se obrati mejlom, nisam ja iz tog sveta.
@banacanin zna se za šta koja rupa služi.
Ono što je namenjeno za output ne može se koristiti ga input. Tj može, ali to onda ne podleže garanciji jer spada u nepredviđene uslove eksploatacije uređaja. Ovim završam off i svima želim sretno Badnje veče! :)

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Upravo tako, Jozza jedan "obican" NTC otpornik, ali niko ne stavlja one sa velikom preciznoscu u kucne aparate (posto im je primena siroka) koji retko ispadnu sa trake tako precizni. Tako je SW zaduzen za peglanje svega toga sto HW nije u mogucnosti da uradi, ali ni SW ne moze sve da nadoknadi. Tacnije ocitavanje dobijas boljom pozicijom senzora, cistim senzorom itd, nego da ubacis 1000x skuplji NTC otpornik.


banacanin, senzor se nalazi na 2.2-2.5metara od poda, u neizolovanim objektima razlika u temperaturi na 30cm od poda i 20cm (razlika u visini 2-2.1m, ako je ukupna visina 2.5-2.6m) od plafona moze da bude i veca od 5C. Klime to znaju, ali ne znaju tacno kolika je razlika, pa nagadjuju, na osnovu raznih pokazatelja (SW), nekada pogode, nekada ne, ali jasno je da u neizolovanom prostoru, koji gubi mnogo toplote ne mogu mnogo da pomognu razni hakovi. :) Zato se uporno govori IZOLACIJA za komfor i jeftino grejanja (fine niske modulacije). Evo procitaj kod mene u prethodnom postu kako se Gree zbunjuje zahvaljujuci rupi. A Milan nije naglasio gde meri temepraturu, da li je termometar stavio na klimu ili na podu. Takodje, ko zna kako mu struji vazdih oko klime.. Mozda greje samu sebe, a on meri u nekom cosku do kog je potrebno mnogo puhanja da dopre i OSTANE toplo. A sa bez izolacije, nece ici to tako lako. :)
 
Poslednja izmena:
Pur pena se previše i prejako širi, bolji popuniti sa nečim drugim, da se ne rizikuje oštećenje cevi.
 
Tačno tako. Jako je bitno pozicioniranje klime, tj da senzor ne bude zabijen u neki ćošak pod plafon. Zato ja volim kad mogu klimu da stavim na pregradni (unutrašnji) zid, da je odaljim malo više od plafona, i da mesto gde he senzor bude bar 1m udaljeno od bočnog (susednog) zida. Druga bitna stvar je da klima mora da duva na dole kad greje, inače će kod poda biti hladnije. Ovi je manje izraženo u stanovima gde se ispod greje, ali je jako bitno u kućnim uslovima. I treba voditi računa da tok vazduha ispred klime nema nikakve prepreke jer ako klima sama sebu duva pod nos misliće da je toplo i smanjiće snagu a par metara dalje hladno.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Митре има пур пена која се јако слабо шири. Ал опет отвор на зиду унутра и напоље тако да мислим да нема шансе да оштети цеви.

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
Свима сретно бадње вече :)

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
Pre neki dan sam pazario ovu Ceresit TS 61, trazio sam slabo ekspanzionu bas iz tog razloga, rekose mi u radnji da je ova takva. U svakom slucaju zid je 30cm + 12cm izolacije (10cm stirodur + lepak i fasada valjda je tako ukupno), a ova cevcica je 15ak cm, nadam se da ce biti taman, posto samo sa spoljne strane imam pristup rupi, ova sa unutrasnje strane je direktno iza klime, pa bih morao da skidam UJ. U svakom slucaju, ako izbije klimu sa zida, znacu da me je za**** prodavac. :D

edit:
I da, uvek postoji mogucnost da je kod Milanove klime senzor pobrljavio, trebalo bi se i to svakako proveriti.

Srecno Badnje vece i vama!

edit2:
jozza, vlaga tesko da moze da dopre, jer je to na (uvucenoj) terasi, tako da ne kisne... A i sama klima je prikljucena na uticnici koja se nalazi na terasi ispod SJ i nikada nikakvih problema za sada.
 
Poslednja izmena:
Митре има пур пена која се јако слабо шири. Ал опет отвор на зиду унутра и напоље тако да мислим да нема шансе да оштети цеви.

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
Može i da namrvi stiropor i pomeša sa gipsom, pa popuni rupu. Spolja obavezan fasadni premaz, jer gips izuzetno voli vodu.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Pre neki dan sam pazario ovu Ceresit TS 61, trazio sam slabo ekspanzionu bas iz tog razloga, rekose mi u radnji da je ova takva. U svakom slucaju zid je 30cm + 12cm izolacije (10cm stirodur + lepak i fasada valjda je tako ukupno), a ova cevcica je 15ak cm, nadam se da ce biti taman, posto samo sa spoljne strane imam pristup rupi, ova na unutrasnjoj strani je direktno iza klime, pa bih morao da skidam UJ. U svakom slucaju, ako izbije klimu sa zida, znacu da me je za**** prodavac. :D
Koliku je prečnik te rupe u zidu? Ako je prevelika, gips će da puca kako se bude sušio. Možeš i kamenčiće/parčiće cigle ili bloka da staviš prvo pa onda popunjavaj penom ili čime god. Ja ne bih penu do kraja spoljne površine zida, ipak treba spolja da bude čvršći materijal (gips ili malter) da može lepo da se zagladi (da bude ravno) pa da se prefarba fasadnom bojom.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Ma kod mene uglavnom drzi ok temperaturu , setujem na 24c da meei temperaturu na klimi i ona odrzava od 23 do 24c , kad radi defrost padne temperatura za 1-2 stepena i ti je ok , i tako radi 3 dana za redom lepo radi i onda odradi defrost i nece da se upali temperatura padne na 20c prodje vise od pola sata i ona nece da radi , posto ima pokazivac temperature na samoj klimi ja kliknem da proverim sta on ocitava a ona klima pokazuje da je trenutna temperatura u sobi 25 stepeni ! Onda prebacim na funkciju I FEEL i ona se ukljuci i pocne da radi normalno , i isto tako radi super par dana na I FEEL i onda poludi pa vracam da meri na klimi i tako u krug... kako proveriti senzor i sta mogu uraditi povodom mog problema zna li neko od upucenih u problematiku?
 
I kod mene luca i llc idu stepen-dva iznad zadate al mi ne smeta, akomulira toplotu kad ode u DF taman da se ne oseti hladnoća kad je napolju veliki minus.
Nemam još uvek račun za decembar, al su luca i llc postrošili približno isto struje iako luca greje mnogo više kvadrata u težim uslovima

Послато са Redmi Note 5 уз помоћ Тапатока
 
Senzor je obicno na vrhu unutrasnje jedinice kada podignes poglopac.
Mozda se na njemu navatala neka prljavstina a mozda i ne valja, on se na vecini uredjaja lako menja na dzek.

taj senzor nije nikakva hitech tehnologija.
 
Otvorih malopre klimu i nadjoh na vrhu klime ispod filtera jonizator a pored njega wifi modul , eventualno ako je u sklopu onog dela gde pokazuje temperaturu na displeju ali taj deo je zatvoren pa ne vidim odakle bi mogao da se zaprlja. Ne bih cackam sad to,ali ako je tu skroz napred onda je udaljen od zida i nema veze da li je zid hladan ili pothladjen vec je nesto drugo u pitanju kad ne radi kako treba.
 
sto se tice rupe, ako mi verujes, evo je boca pur pene na metar od mene, ali me nesto bas mrziiiiiiiii :) Salim se, cim malo otopli, ide popunjavanje, smucilo mi se da otvaram prozor u spavacoj i nepotrebno maltretiram klimu.

Pusti rupu, ona ti daje Ururu Sarara efekat. Taman uvlaci svez vazdhuh od spolja i odmah ga greje.
 
Otvorih malopre klimu i nadjoh na vrhu klime ispod filtera jonizator a pored njega wifi modul , eventualno ako je u sklopu onog dela gde pokazuje temperaturu na displeju ali taj deo je zatvoren pa ne vidim odakle bi mogao da se zaprlja. Ne bih cackam sad to,ali ako je tu skroz napred onda je udaljen od zida i nema veze da li je zid hladan ili pothladjen vec je nesto drugo u pitanju kad ne radi kako treba.
Ne u masci, nego na vrhu klime sa gornje strane videćeš kablic koji ide do senzora.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Pusti rupu, ona ti daje Ururu Sarara efekat. Taman uvlaci svez vazdhuh od spolja i odmah ga greje.
Zezaj ti, zezaj ali neki plate dobru cenu za ovo što sam dobio uz montažu klima. :)

Juče sam rasklapao TCL da bih očetkao properele turbine od prašine, mogu ti reći i da iza nje fino pirka svežina, taman oko elektronike da se ne pregreje. :)

Ne znam ni sam što sam rešio da popunjavam rupe, kad ovako imam 2u1 na 2 klime, a koštalo je ukupno kao 1/3 od jedne Ururu Sarara, možda ni toliko. [emoji14]

Nego svašta čitam po internetu i reših i ja da zadihtujem ulaze svežine, da se ne razdvajam od ostalih.

Kada budem rešio i ove rupe, ostaju mi još samo dvokrilna ulazna PVC vrata koja ne dihtuju baš 100% na spoju krila i praga kao izvor kakve takve svežine. Što nije baš najbolje za zdravlje. ;)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
Nemoj da menjaš vrata zbog 100% dihtovanja. Mora malo da diše. Gledao sam Youtube klip gde majstori rešavaju problem magljenja stakla na prozorima tako što sa gornje strane prozora uklone nekih 5cm zaptivne gume, tek da malo pirka. I eto ventilacije. :)

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Prozori i vrata magle ako ne izoluju dovoljno, ja na novim prozorima koji imaju U-vrednost ispod 1,2 W/m2K nikad nemam magljenje, na starim se javlja ako se suši veš u sobi. Novi imaju i otvor za ventilaciju sa gornje strane, ali ja ga držim zatvorenog.
bdd2f250839f3061c1310f28f95d9d61.jpg
 
Poslednja izmena:
Ma to je tako malo na dnu na onom obrnutom T spoju, bukvalno se ne primecuje dok spoljna temp ne ode u neki jaci minus kombinovano sa vetrom. Ostala vrata i prozori u stanu dihtuju, tako da mi to zaista nije bitno, a i verujem da se to da srediti finim stelovanjem imbus kljucem. Neka, hvala.

Da mi ne zeza senzor klime, ne bih ni ovu rupu popunjavao. Mislim, godinama su te rupe tu, nisu one od juce.

Pre nekoliko godina u nekom znj hotelu u Parizu sam ovako nesto video prvi put u zivotu: https://www.youtube.com/watch?v=Czo3rjrHQGA

Prvi dan u sobi sam gledao sta je bre ovo, odakle ovoliko duva i mislio se kako su prozori lose montirani. Drugi dan sam primetio to cudo na vrhu i shvatio (koji sam ja serlok) da mozes da ga zatvoris skoro do kraja, ali nikada i da potpuno ne dise. Onda sam malo guglao i video da je u EU to standard od koju godinu ranije, zbog zdravlja, bla bla... Jer ljudi unistavaju svoje zdravlje, da bi ustedeli neke sitne novce na grejanju. A onda debelo kostaju drzavu/gradjane za lecenje. Malo razmislio o tome i prihvatio to kao pametnu stvar. Kada sam ovde predlagao to nekima, bolje da ne kazem kako sam prosao. :D

Nemamo mi neki veliki problem sa kondezom, samo na 1-2cm od dna stakla se pojavljuje orosavanje, ostalo je sve suvo. Ali me nervira i to, nekada se odlomi koja kap pa padne na okvire prozora ili po parketu (sa vrata od terasa). Aspirator u kihinji to dobro prosusi (u celom stanu), ali je neki Ei Nis jos iz 80tih, pa kada ga kresnemo kao da smo na aerodromskoj pisti. A i valja se ubaciti svezine i kiseonika. Osim kada je napolju ultra mirisljavo, onda na kratko luftiranje i ostatak radi mlazna masina (aspirator).
 
Kod mene na troslojnim nema magljenja koeficijent 0.6, na dvoslojnim koeficijent 1.2 ima magljenja u donjem delu. Magljenje se neutrališe ne promajom nego uticajem grejnog tela na prozor. A kad kažem magljenje mislim isključivo na spoljni kondenzat sa unutrašnje strane prozora a ne između stakala. Ako ima kondenza između stakala onda je to fuš termopan staklo paket.

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
Ako je staklo ledeno, svakako će da magli. Ja sam stavio higrostat na aspirator, pa nikada ne dozvoljam da vlažnost pređe određenu vrednost. Ima na Aliju jeftino tih spravica, pa ko nema fensi aspirator može da ga modernizuje.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Između stakala da magli? Može kad je pravljeno u nekoj garaži kako to kod nas obično biva. Proizvedeno gde i kako treba nema šanse da magli ni kad je napolje -30 a unutra + 25, dokazano.


Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
Mislio sam na površinu stakla koja je u dodiru sa vazduhom u sobi. Iznutra ne sme da magli. Da mi zamagli PVC stolarija, mislimbda bi se potrudio da majstoru zamaglim vid na neko vreme. Treba se potruditi i ugraditi baš loše staklo. To može samo svesno da se zabrlja. Ne sećam se da sam video neki prozor da magli iznutra. Sem onih starih drvenih, bez vakuuma među staklima.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Hm, ok al čisto da znaš: ne postoji vakum staklo, može biti malo smanjena količina vazduha ali skroz bez vazduha ne, to staklo bi vičilo na sočivo:) Sad se uglavnom koristi argon a ranije je išlo na presu koja udara na 5 tona i stavi se staklo ram zaliven butilom preko njega naiđe drugo staklo pa baaaam, završeno za vek vekova.

Kod mene unutrašnja u sobi 20 stepeni i nemam grejno telo u sobi, spoljna na google kaže -3, al stakla ne magle.
Pogledajte prilog 263601Pogledajte prilog 263602

:)
 
Čitam temu par meseci i upijam milion informacija ali opet imam mnogo nedoumica...Stan 70 kvadrata,zgrada 2010 god sagradjena,7 spratova, izolacija odlična,centralno grejanje, samo jedan spoljasnji zid, stan na drugom spratu... Posle 3 grejne sezone doneo sam odluku da iskljucim centralno grejanje,mnogo mi bilo da placam 10000 din-12000 din zimi i 3000 din leti jer gase grejanje u 21h...ali prolaze mi cevi u svim prostorijama od parketa do plafona i placam 30% racuna i ako mi radijatori nisu u funkciji...Zimi je temperatura u stanu od 19.8 nocu pa do nekih 21.8 tokom dana bez dodatnih grejnih tela... Prosle godine sam dobio vox on-off klimu 12-icu,prvenstveno zbog hladjenja leti ali sam je malo korisitio i tokom zime i vrsila je posao...E sad, u sledecu zimu ulazimo sa malom bebicom i odlucio sam da zamenim on-off klimu sa inverter klimom,čisto da dogrejem stan za par stepeni... Klima ce biti u dnevnoj sobi, a spoljasnja jedinica na terasi koja je pokrivena sa svih strana, bez uticija vetra i bez padavina na nju...Budzet za inverter je do 80000 dinara,mislim da ce mi 12-tica inverter biti dovoljna ali jos se nisam odlucio za kog proizvodjaca...Imam do septembra vremena da mozgam, a nadam se da ce moci i neko snizenje do tada da se uhvati... Hvala unapred na savetima za odabir invertera :)
 
Uh, ne znam baš. Javiće se neki mnogo stručniji od mene ali ja mislim da jednom klimom 70 kvadrata bez obzira na izolaciju nećeš moći da pokriješ. Za te pare imaš Fujitsu LU 12-ku ali pazi, na japancima piše 12 a to je jače od 12-ce. Ali bez obzira ja mislim da jednom klimom nećeš moći da pokriješ celu zimu, dve možda ali jedna kad ovako stegne.....

Послато са Tab2A7-10F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno