Šta je novo?

Kako se naplacuje prevremen raskid ugovora u mts-u?

Ono što mogu na brzinu da ti odgovorim jeste da ti je najverovatnije uključena priključna taksa, što se na osnovu niza prethodno donetih rešenja od strane tržišne inspekcije smatra nepravičnom ugovornom odredbom. Kao što je Saša već napisao, prigovor upućen Telekomu pored mejlova tržišne u CC adresiraj još i Ratelu, kao i inspekciji za telekomunikacije.
Nisam bas najbolje razumeo. Kome da posaljem mejl i sta trebam napisati?
 
Nisam bas najbolje razumeo. Kome da posaljem mejl i sta trebam napisati?
Na [email protected] ili [email protected] poslaćeš prigovor/žalbu u vezi obračuna troškova za prevremeni raskid ugovora, u kome obrazlažeš da je došlo do postupanja u suprotnosti sa Članom 145. stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti potrošača, a u vezi Člana 43. stav 2 i Člana 45. stav 1 tačka 3 istog zakona tako što Operator (trgovac) u cenovniku ugovara nepravičnu ugovornu odredbu obavezujući potrošača koji raskine ugovor sa minimalnom ugovornom obavezom da plati naknadu štete u visini naknade za priključenje na mrežu Operatora u cilju pružanja usluga (fiksne telefonije, televizije i interneta). Napominješ da kopiju poruke adresiraš odeljenju za zaštitu potrošača, tržišnoj inspekciji, inspekciji za telekomunikacije, kako bi bili upoznati sa situacijom u slučaju da Operator nastavi sa nepravičnim postupanjem.
Ovo je jedan od primera gde je to pokušao Orion Telekom, isti slučaj je i kada je Supernova u pitanju, odnosno njegovi prethodnici, itd.
 
I ja zelim da raskinem ugovor sa MTS. Moram da vidim koliko bih trebao da platim. Posto ja ne zivim u Srbiji i ovo placam za majku, a ja koristim samo dok sam ovde u poseti par meseci godisnje, Ugovor istice 31. januara 2024 i interesujeme da li se on automatski produzava i da li cu nakon toga moci da raskinem ugovor kada god zelim bez bilo kakvih finansijskih obaveza.
 
Videh ovo . Znaci ukidaju kanale iz osnovne ponude - da li mogu ovo da koristim da raskinem ugovor bez placanja penala?
 
@zarko123 ako na novoj lokaciji nema tehničkih mogućnosti da preseliš priključak, ugovor možeš raskinuti i bez plaćanja penala, ukoliko budeš dokazao promenu adrese prebivališta.
Moze jos neka info? Preselila babu iz centra (optika) na periferiju (bakar). Za tih 6 proteklih meseci (od 24) traze finih 32000. Ili nov ugovor na toj adresi sa manjim protokom i skuplje za 200-300rsd. Imam li šanse da trazim umanjenje za raskid jer je njihova krivica sto nema teh.mogucnosti za postojeću opremu?
 
Moze jos neka info? Preselila babu iz centra (optika) na periferiju (bakar). Za tih 6 proteklih meseci (od 24) traze finih 32000. Ili nov ugovor na toj adresi sa manjim protokom i skuplje za 200-300rsd. Imam li šanse da trazim umanjenje za raskid jer je njihova krivica sto nema teh.mogucnosti za postojeću opremu?
Klasična mts-ova ucena. To su i meni radili kada sam zatražio raskid kod Supernove zbog ukidanja TV kanala. Slao sam prijavu Ratelu, tržišnoj inspekciji, odeljenju za zaštitu potrošača i inspekciji za telekomunikacije pa tek nakon što su usledili zvanični odgovori institucija, iz Telekoma su umesto penala za raskid zvali prvo da ponude 18 meseci za 1 dinar računajući početak trenutne ugovorne obaveze. Pravio sam se nevešt kao da me oslobode do kraja ugovora, ali onda mi je ponuđen novi. Navukao sam operatera na tanak led i tražio mu novi Super Plan 2S zbog veće upload brzine. Posle pola sata zvali i odobrili. Tako da, nažalost moći ćeš jedino ovako. Ratel je ispao maksimalno korektan i objektivan. Kasnije su u Telekomu pokušali da mi naplate mesec u kom je pružena nesaobrazna usluga po prethodnom ugovoru, uložio sam prigovor i bio je uvažen uz storniranje tog računa.
 
To može samo ako nisi dobio povoljnosti, tj, akcije, a pošto si ih dobio i svi ih dobiju, onda:
Međutim, to ne znači da potrošač može u potpunosti besplatno da raskine ugovor pre isteka minimalnog perioda na koji se obavezao prilikom potpisivanja ugovora.

Svaki operator je dužan da potrošaču koji raskida ugovor pre isteka minimalnog perioda važenja omogući izbor šta je za njega povoljnije:
  • isplata svih preostalih mesečnih pretplata do isteka ugovorne obaveze, ili
  • isplata svih povoljnosti koje je potrošač dobio od operatora za vreme trajanja ugovora.
5x1400 ili 12x600 pa izaberi.
Izvor.

ili ono što ti stoji u ugovoru i što si potpisao, a to što piše u zakonu piše i u ugovoru tako da nije iznad zakona. Ako ugovor nije po zakonu, to nadležost suda, ali skup, dug i težak put.

Pozdrav,

Nisam bas najbolje shvatio, da li ovo zaista i u praksi radi.. dakle da se odabere jedna od te dve opcije i da nema nikakvih dodatnih troskova (ne vezano za to sto stoji u ugovoru). Ukljucenje telefonske linije je 6000din a ukljucenje interneta takodje 6000din (ako se potpise ugovor onda ovo ne napalcuju (MTS))

A pitanje je da li se u praksi lako izbegava placanje tih dodatnih troskova ako se izabere druga opcija (isplata svih povoljnosti koje je potrošač dobio od operatora za vreme trajanja ugovora.)?

Ako se moze izbeci da li se lako izbegava ili mora na sud, dokle su operateri spremni da odu?

Hvala,
Kristijan
 
U praksi oni paušalno (nespecifikovano) obračunaju ukupan iznos i to proslede krajnjem korisniku. Sektor za brigu o korisnicima na žalbe šalje uopštene dopise bez deklarisanja po kom modalitetu se naplaćuje prevremeni raskid, već se drže ukupnog iznosa kao pijani plota. Istina je da povlašćene cene naknada za priključak uz dvogodišnji ugovor iznose jedan dinar, ali kada se vrši prevremeni raskid na zahtev korisnika van zakonskih okvira za oslobađanje od penala, isti se obračunavaju po punoj ceni kao posle raskida. Dodatno Telekom koristi kao bezobrazluk i opciju da naplati terminalnu opremu (ruter, box/dvb-c prijemnik (ca modul i Connax karticu), itd) zato što je i to omogućio zakon o elektronskim komunikacijama, iako se to najpre smatra u kontekstu onoga što bi kupio uz paket (telefon, tablet, televizor, laptop, trotinet i ostalo).
 
Pozdrav. U septembru sam potpisao Box 4 plavi na 2 godine i dobio neke manje pogodnosti (trebalo drugačije).
Sada bi raskinuo taj ugovor i platio šta sam dužan (razlika za 2-3 meseca i da probam da izbegnem priključne takse). Interesuje me šta će se desiti sa mojim brojem koji je u boxu i koji bih zadržao, za ostalo me nije briga.
 
Nazad
Vrh Dno