Šta je novo?

John Carmack speaks

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Huh... sta je sad smislio... Ray Tracing sa ogromnim datasetom!? Covek stvarno razmislja out-of-box. Interesantno je da ima odlicne odnose sa NVidijom i Intelom i da sa njima moze da podeli neke ideje za svoje buduce projekte.

Nedjo... da cujemo zvanican AMD-ov komentar o tesselatoru? JC smatra da je tesselator bezveze.
 
Pa nije baš rekao da je bezveze, samo da želi da artisti ne moraju da razmišljaju o underlaying geometriji. U ovom trenutku, to je malo radikalno - hoće čovek da kaže da je njegov Megatexturing metod i ono što radi sa Tech 5 tj. Rage engine-om pravi put, ali ne mora da znači da je tako.

BTW, Goran i ostale PC galamdžije će, ako ništa drugo, bar skapirati ovaj deo...

PCPER: What are your thoughts on the current climate of multi-GPU systems? Do you see that as a real benefit and do you think developers are able to take advantage of those kind of hardware configurations easily enough?

CARMACK: From a developer stand point the uncomfortable truth is that the console capabilities really dominate the development decisions today. If you look at current titles and how they’ve done on the console, you know, high end action GPU based things, the consoles are so the dominate factor that it’s difficult to set things up so that you can do much to leverage the really extreme high end desktop settings. Traditionally you get more resolution, where a console game might be designed for 720p and the high end PC you go ahead and run at 1080p or even higher resolution, that’s an obvious thing. You crank up the resolution. You turn off compression when you have 1GB of video memory available. And also normally you can go from a 30 Hz console game to a 60 Hz PC game. So there are a number of things you can crank up there on the PC, but it’s difficult to try and justify any radically different algorithm, something you would really do with 4x the power you’d have with a high end PC system.
 
Pa nije baš rekao da je bezveze, samo da želi da artisti ne moraju da razmišljaju o underlaying geometriji. U ovom trenutku, to je malo radikalno - hoće čovek da kaže da je njegov Megatexturing metod i ono što radi sa Tech 5 tj. Rage engine-om pravi put, ali ne mora da znači da je tako.

u centar!;)
 
Interesantno je da ima odlicne odnose sa NVidijom i Intelom i da sa njima moze da podeli neke ideje za svoje buduce projekte.
Daj Yooyo znamo da voles i Intel i 'vidiju, ali barem citaj kako je napisano!

Intel je strogo odbacuje "hibridni" pristup RT+Resterizacija, JC se zalaze za njega.
Intel prica o RT-u na UMPC-ima, JC kaze da je to debilnost!
Intel demonstrira kvazi RT na "hakovanju Q3/4 masine, JC tvrdi da je to besmislica
Intel pljuje po Resterizaciji i tvrdi da je neefikasan pristup, JC to opovrgava cinjenicama

Na posletku, Intel je kupio Samov "Project Offset", a nije otisao ni da pita JC-a da li on ima u glavi neke zavrzlame na tu temu, kao sto ocigledno ima... i ocigledno se zasnivaju na hibridnom pristupu koji Intel odbacuje! Pa nije ni cudo sto nisu dosli kod njega, nego su otisli i kupili developera pribliznih kapaciteta!
 
Poslednja izmena:
Pa nije baš rekao da je bezveze, samo da želi da artisti ne moraju da razmišljaju o underlaying geometriji. U ovom trenutku, to je malo radikalno - hoće čovek da kaže da je njegov Megatexturing metod i ono što radi sa Tech 5 tj. Rage engine-om pravi put, ali ne mora da znači da je tako.

BTW, Goran i ostale PC galamdžije će, ako ništa drugo, bar skapirati ovaj deo...

PCPER: What are your thoughts on the current climate of multi-GPU systems? Do you see that as a real benefit and do you think developers are able to take advantage of those kind of hardware configurations easily enough?

CARMACK: From a developer stand point the uncomfortable truth is that the console capabilities really dominate the development decisions today. If you look at current titles and how they’ve done on the console, you know, high end action GPU based things, the consoles are so the dominate factor that it’s difficult to set things up so that you can do much to leverage the really extreme high end desktop settings. Traditionally you get more resolution, where a console game might be designed for 720p and the high end PC you go ahead and run at 1080p or even higher resolution, that’s an obvious thing. You crank up the resolution. You turn off compression when you have 1GB of video memory available. And also normally you can go from a 30 Hz console game to a 60 Hz PC game. So there are a number of things you can crank up there on the PC, but it’s difficult to try and justify any radically different algorithm, something you would really do with 4x the power you’d have with a high end PC system.

Moram da te pitam nesto, a verujem da to i ostale zanima. Koji je razlog zbog koga isticesh konzole u prvi plan, podebljavash pozitivne komentare o konzolama, i generalno u svakom tredu hvalish iste do besvesti?

PS. ja nisam iz nijednog "tabora" nego me cisto intreresuje sta je razlog tome, jer me smorilo da citam jedno, te isto, te jedno, te isto, Maxa hvali, te hvali, pa hvali...

Posao
disdain (30).gif
? Licno ubedjenje
flm (18).gif
? Neki drugi razlozi
spacecraft.gif
? :D :wave:
 
Moram da te pitam nesto, a verujem da to i ostale zanima. Koji je razlog zbog koga isticesh konzole u prvi plan, podebljavash pozitivne komentare o konzolama, i generalno u svakom tredu hvalish iste do besvesti?

Možda zato što 95% ljudi koji nisu videli i imali konzolu uporno ne kapiraju neke stvari. Moj stav nije navijački, inače ne bih imao mašinu koju imam, već čisto edukativni. Ništa više navijački od onoga što je i sam Joca rekao.

Intel je strogo odbacuje "hibridni" pristup RT+Resterizacija, JC se zalaze za njega.
Intel prica o RT-u na UMPC-ima, JC kaze da je to debilnost!
Intel demonstrira kvazi RT na "hakovanju Q3/4 masine, JC tvrdi da je to besmislica
Intel pljuje po Resterizaciji i tvrdi da je neefikasan pristup, JC to opovrgava cinjenicama

Činjenica je da je malo pristrasan. Ne bih u celu priču da uplićem to koliko su i ljudi odgovorni za Unreal mašinu (ko je video HD klip tech demoa za GeoW 2, tj. šta su ljudi ubacili u UE3.x i šta će da vozi običan PowerPC CPU i R5xx sa 48 shader jedinica , zna dobro o čemu pričam) manje pristrasni u svojim intervjuima. Joca je u poređenju sa njima i dalje entuzijasta, dok je Sweeney i zaljubljenik, ali i biznismen. Možda se zato svaka druga igra koja je na tržištu ili najavi pravi na UE3 platformi. Sweeney recimo ne kaže da je rasterska grafika već sada prošlost, niti da je isuviše rano za RT, ali pominje da postoji od pet do deset drugih načina za "render" scene. Joca kao da pokušava da proda svoj koncept: E, intel se glupira sa RT-om (a ne zna šta imaju u rukavu), ali mi radimo na hibridnoj tehnologiji koja je kick ass. I onda kad to uradi, sve stvarno izgleda dobro, ali malo kome to sve proda. Do danas je na D3 mašini izašlo koliko igara? Tri!!!

Slažem se da je RT+UMPC nekako nespojivo i ljudima koji se manje razumeju u materiju, ali opet, ko zna koliko sulud RT algoritam i koliko efikasan CPU/GPU Intel uopšte ima. Uostalom, i tracing može da se aproksimira, ne mora da bude ultra precizan kao sadašnji softverski renderi. Jasno je da Intel želi da postavi neke nove standarde u sve vrednijoj igračkoj industriji i prigrli pola kolača i pitanje da li će da uspe. Možda im to bude jedan od prvih velikih promašaja, veći i od NetBurst-a, mada ne sumnjam da će ga unovčiti. Za realtime RT je još rano, u tome se, bar, svi slažemo...
 
"pa nije nista lose da se igrate i na PCju ali konzole danas diktiraju nacin pisanja igara;
na PCju dobijete bonus vecu rezoluciju i 60Hz zbog brzeg hardwarea i to je to..."
 
Ja mislim da je to trenutni talas, dok se stvari malo ne iskristalisu na PC-u. Nije bas najbolje zamrznuti jedan trenutak i na osnovu tog "snapshota" donositi neke generalne zakljucke. Sada je tako, pre nekog vremena nije bilo, mozda kroz neko vreme ponovo nece biti. Sve je suvise dinamicno da bi se ista veliko zakljucivalo. Pa za PC nemamo ni postene podatke o prodaji, a to je bilo od kljucnog znacaja u masovnom formiranju verovanja u propast PC-a.

I ako neko prica iz ugla onih koji su presli na "konzolnu stranu" (Epic, npr), onda to treba tako i slusati, a ne kao neku ultimativnu istinu.
 
Moram da te pitam nesto, a verujem da to i ostale zanima. Koji je razlog zbog koga isticesh konzole u prvi plan, podebljavash pozitivne komentare o konzolama, i generalno u svakom tredu hvalish iste do besvesti?

Gde si ti video tu nesto pozitivno o konzolama?!? :trust:

Pa JC je rekao da konzole "dominiraju" (ne u smislu kvaliteta nego u smislu odlucivanja sta ce da se radi u projektu i kako). Znaci on nije zadovoljan time jer mu smrdljive konzole onemogucavaju da iskoristi maksimalan potencijal high-end PC-jeva.

Ako toliko ne znate engleski nemojte onda ni citati:

Sa tacke gledista developera neugodna istina je da [hardverske] mogucnosti konzola danas zapravo dominiraju odlukama u razvoju [igara]. Ako pogledate tekuce naslove i kako su oni uradjeni na konzolama, znate, high-end akcione GPU bazirane stvari, konzole su tako dominantan faktor da je tesko postaviti stvari tako da moze da se uradi vise kako bi se iskoristila zaista ekstremna high-end dekstop setovanja. Tradicionalno dobijate vecu rezoluciju, gde je konzolna igra dizajnirana za 720p na high-end PC-ju radi u 1080p ili vise, to je ocigledno. Napucate rezoluciju, iskljucite kompresiju tekstura kad imate 1GB VRAM-a. I naravno, mozete povecati sa konzolinih 30FPS na PC-jevih 60FPS. Znaci ima par stvari koje se mogu nasvirati na PC-ju, ali je tesko pokusati [i opravdati] bilo kakav radikalno drugaciji algoritam, nesto sto bi zaista mogli da uradite sa 4x (cetiri puta!) vise snage koja bi vam bila na raspolaganju sa high-end PC sistemom.

Ja tu ne vidim ni rec hvale za konzole.
 
Poslednja izmena:
Ja tu takođe ne vidim puno toga pozitivnog za razvoj igara, već bunt sa tačke gledišta likova koji ne prave igre već se bave grafikom, a razvoj engine-a koji ionako zaostaju za drugim rešenjima na tržištu me ne interesuje :) Svaka čast, OpenGL, Doomovi, Quakeovi, Vulfenštajni...bilo pa prošlo. Dovoljno je samo pogledati jadnu količinu prodatih ET: Quake Wars naslova. Ne bi me čudilo da se i za to okrive konzole, iako tamo ne postoji nikakva igra tog tipa, ni po tematici, ni po usmerenosti ka netu, ni po gejmpleju :d
 
Ma imali su godine da naprave raytrace da bude - shljakabilan :D i hardver su imali, takodje. Ali umesto toga, pravili su naslove koje igra sve manji i manji broj ljudi.
Nesto imam problem da svarim da su bas svi otisli da prave igre za konzole.
Takodje, imam problem da svarim pricu onog tipa iz Unreal-a kako nas AA nece zanimati u buducnosti (a to je bilo pre cirka 2 godine) - s tim takodje nije bilo nista, a AA i dalje kolje graficke na manje-vise isti nacin.
 
Jeli ti to nama pokusavas reci kako konzole guraju game developing, tj. poboljsavaju ga? Da su igre bolje, gameplay, grafika?


Ovo je stara prica.

Upravo to kažem. Ne znam da li je to pozitivno ili negativno, ali sada bar ima igara. Pre nego što su se zahuktale multiplatform igre od sredine 2006. nismo imali ni šta da igramo na PC-ju. Imali smo dva solidna FPS-a godišnje, NBA-ove, FIFE i NFS-ove, Sims-e i to je sve. Čekali smo na igre poput Crysis-a godinama. Sada ne može da se stigne sve da se odigra. Ok, naiđe talas loših igara (Area 51, SoF Payback i sl.), ali sveukupno ima ih dosta dosta dobrih i zabavnih koje zaslužuju realne ocene od 75 do 85, što je skroz ok.

Ja se u potpunosti slazem sa tobom kad je developing igara za konzole u pitanju, medjutim, ti uvek insistiras na onoj tvojoj "kupite bre konzolu", a ja ti uporno govorim kako nije konzola za svakoga najbolje resenje. :smash:

Nije najbolje rešenje, ali ako želiš da se igraš i uživaš, možda i jeste. PC ostaje tu da bi se kako treba odigrale neke igre koje jednostavno ne možeš igrati na Joypadu (GeoW ili CoD4 nisu neke od njih, ali jesu npr. Vegas ili GRAW, koje zahtevaju preciznost). A i uvek su tu remek dela koja guraju industriju u pravom smeru, kakav je Crysis.
 
I meni nije jasno sta sad spominjete kvalitet igrara (kao igara, zabave) koju je iD pravio kad se ovde prica o njihovom tehnolosko vizuelnom aspektu?

RT u igrama ce biti cist eye-candy efekat i to je JC lepo rekao: "Trebali bi malo ljudi da se pomere od wow efekta kada u metalnoj sferi vide svoj odraz jer je to oko 2% onoga sto ces u igri videti". Znaci sto bi se razbacivali sa resursima za postizenje nekog efekta kad to moze da se priblizno (a opet WOW efektno) dobije i drugim metodama? Mislim, najveci filmski studiji i dan danas beze od RT-a u svojoj produkciji a oni se sad qurce da to natrpaju u game engine.
Na kraju krajeva, ok, uvek je pozitivno imati neki novi cilj zbog cega ce se tehnologija gurati napred ali je RT potpuna besmislica ako ima gomilcina drugih problema koje treba resiti i unaprediti.

Sto se konzole vs PC tice ... kome do sad nije jasno da ce takav sistem koji je od 0 zamisljen samo da tera igre uvek biti bolji za njihov razvoj i realizaciju, nece mu nikad ni biti.
Dzaba veca sirova snaga PC-u kad ga uvek usporava OS istim tempom kojim hardwer napreduje.
 
@byMax:

e vidish, tu se razlikujemo, za tebe je CoD4 nesto sto moze da se igra na gamepadu i sto se sastoji i skriptovanih singleplayer misija. Za mene je CoD4 nesto sto nema teorije da se igra gamepadom posto igram MP, takodje je i single player 5X brzi od Vegasa i GRAW-a i ne zahteva preciznost samo u slucaju da neces da se zabavis igrom kako je to i predvidjeno. ;)

PS. Sto se ray Tracinga tice, neko je rekao (zaboravio sam ko, mozda bas i Joca) da ce u jednom momentu ravoja, grafika u igrama postati podjednako zahtevna (za rendering) i za rasterizaciju i za raytracing i da ce se tada poceti sa prelaskom na RT.
 
Poslednja izmena:
@mad_muzzy kako mislis "filmska industrija bezi od RayTracing-a"?
 
Uostalom konzolasi, zasto nemate naslove poput Crysis-a na konzolama? Da nije zato sto je konzola bolja za igranje?!? :trust: How yes no.

Meni je ovo super: The Making Of "Shadow Of The Colossus" link
ili God of War II link

super u smislu sta su postigli na PS2. PS3 takodje ima impresivan, drugaciji hardware od PCja

Tim Moss aka Manikin/TheLostBoys (jedan od najboljih demo makera sa STa) - sta su ovi ljudi u stanju da izvuku iz hardwarea je n.e.v.e.r.o.v.a.t.n.o.!
po meni je to daleko bolji put - jednom u 5 godina platis i dobijes radikalno drugaciji, novi i "bolji" hardware nego svake godine po xxx $$$ za graficku (i opet se svaki put pitam "da li ce mi sve raditi u full-u").

*mozda bi i PrC mogao da dá bolju grafiku ali nesto ne vidim da naslovi koji su PrC exluziva izgledaju radikalno bolje od igara na konzolama...*

btw Crysis ne izlazi za konzole?
 
Poslednja izmena:
PS2 ne vrti grafiku u kvalitetu GF6800.Niti ce ikad i vrteti :D

bla, bla bla... da li je GF6800 ili je u rangu GFxxxx ... poenta je i da posle 5 godina moze da da uporedivu grafiku sa aktuelnim PC grafickim karticama. meni je mnogo bolje da platim jednom nego 5 puta za 5 godina.

i opet ostaje pitanje kad je PrC toliko superioran - zasto PC exluzive ne izgledaju 5 bolje od igara sa konzole?

i da li postoji danas neki primer realtime raytracinga za GPU na PCju?
 
Poslednja izmena:
Zasto mora da postoji?Pa da li postoji na konzolama?...Mislim da ces RT RT pre docekati na PC-ju negoli na nekoj konzoli.

ne citas linkove iz postova? "Interactive Ray Tracer can run on both the Playstation 3 and QS21 Cell Broadband Engine-based platforms." - sad vidim da sam ostavio link ka MOV fajlu - evo celog teksta link

btw The Witcher je iz 2007 - ciklus koji Sony ima za konzole je 5 godina. The Witcher mozes slobodno porediti sa PS3 igrama jer je 2007 PS3 vec dostupan ;)

"Necu se sloziti. Cell jeste mocan, ali ne moze da nadoknadi slabosti GPU-a. Cak iako napises kod koji koristi Cell za ispomoc, taj kod nece biti kompatibilan sa PC-jem ni sa drugim konzolama, a priznaces valjda da nema smisla samom sebi uskracivati taj ostatak trzista?"
- ovo vazi i vice versa ;)
Ako ne napises kod specijalno za Cell onda ce tvoja igra izgledati slabije od konkurencije koja pise specijalno za Cell :)
 
Poslednja izmena:
Najbolji softver ce se praviti za onu platformu koja ima najvecu bazu korisnika. Kod igara grafika je samo jedan od elemenata za kvalitetnu igru. PS2 je imao odlicne igre jer se itekako isplatilo potrositi nekoliko miliona eura u igru koja ce se prodati u preko milion primjeraka dok za npr. Linux ili Mac nema sanse da se dodje do pozitivne nule sa takvim naslovom.
Uvijek se ulaze u proizvod za koji postoji trziste na kom se moze zaraditi.
 
ne citas linkove iz postova? "Interactive Ray Tracer can run on both the Playstation 3 and QS21 Cell Broadband Engine-based platforms." - sad vidim da sam ostavio link ka MOV fajlu - evo celog teksta link

Pa citao sam naravno, ali opet ja to uzimam sa doooosta rezerve.Pa secam se i ray-traced demoa iz bese Doom3 koji JC bio prikazao na nekoj od svojih konferencija.A to je bilo davno.I zasto danas IBM-ov Cell sa svojih 8 jezgara ne bi bio u stanju da izvede tako nesto...
Ali sumnjam da ce se to pokazati u praksi, tj da ce se na PS3 pojaviti igra koja ima RT RT pre negoli na PC.


Edit:
To u vezi The Witchera- tacno je, ali ja sam njega naveo tek zbog toga sto fino izgleda, ali nista epohalno.GoW2 je izasao takodje 2007, pa mi je tako palo na pamet.Eto izasle su iste godine, jedna je VRH za PS2, a druga je prosek za PC, a Witcher izgleda svetlosnu godinu bolje.Ne mislis valjda da bi zaista trebalo poredim sa nekom igrom sa PS2 koja je stara 5 godina? :p Pa to je neuporedivo pobogu.

A Witcher zaista moze da se poredi i sa ovim novim naslovima sa PS3/X360...i ne zaostaje nimalo...
Ovo pricam cisto zbog tvoje recenice da "...da posle 5 godina moze da da uporedivu grafiku sa aktuelnim PC grafickim karticama. meni je mnogo bolje da platim jednom nego 5 puta za 5 godina"
 
Poslednja izmena:
opet pitam da li postoji RealTime RayTracing demo za PC GPU? Za cell postoji vec neko vreme, interesuje me da li je danas tako nesto uopste moguce na PrC GPU ili se samo prica o tome ili se ceka Nelhalem ili neki massive multi core CPU iz intela?

pre pola godine sam ostavio post i ka interesantnoj kompaniji http://www.rapidmind.com/ - oni imaju da kazu sto-sta na temu RT-a sto je izgleda danas opet aktuelno kad i intel i John pricaju opet o tome...
 
za RealStorm znam vec 10 godina koliko i PC imam ... ;) nije GPU (mogao si ostaviti i link ka Heaven 7 :D hint ) - sad sam video da se i spominje u prvom linku :D :D SJAJNO!

idemo dalje: pa daj... ovaj drugi link je iz 2004 ...

jel ove dve stvari izgledaju kao da imaju veze jedna sa drugom?

stvar1
irt.jpg


stvar2
rt14.jpg


dajte nesto svezije sa GPU ...

btw http://www.pcper.com/article.php?aid=455 davno ispratio...
 
Poslednja izmena:
Kovac je izgleda od onih kojima je cilj samo da budu alternativa, da u danasnje vreme fura Atari pricu, pisa po Microsoftu itd., kao da je preuzeo obavezu da pljuje po pc konceptu po svaku cenu, a onda se logicno nadovezuje koriscenje Mac-a kao idealnog resenja, igranje SAMO na konzolama i sl. Ima dosta ljudi koji su u tom fazonu i sve aktuelno im je ****** itd. - i to je ok, ali obicno nisu objektivni u ovakvim raspravama.

Jednostavno, previse PrCas sa tim pricama, dosadilo je... :)

Konzole imaju svoje mesto, naravno. Sto se mene tice, tehnicke karakteristike kod njih uopste nisu na prvom mestu. Konzole nude mnogo toga u odnosu na pc, ali to sigurno nisu tehnikalije. A sad ce jos da ispadne da bi i Crysis bolje radio na konzolama ...ma dajte!
 
Ajde pogledaj GT 5 Prologue, ima li PC vožnju koja tako izgleda ? Nema. Jeste da se na GT5 renderuje staza i malo oko nje, ali to opet ne umanjuje činjenicu da ne postoji vožnja za PC koja izgleda ni približno dobro.
 
Ajde pogledaj GT 5 Prologue, ima li PC vožnju koja tako izgleda ? Nema. Jeste da se na GT5 renderuje staza i malo oko nje, ali to opet ne umanjuje činjenicu da ne postoji vožnja za PC koja izgleda ni približno dobro.

Poenta je:
Da li bi taj GT5P radio na PC, kad bi nekim cudom bio portovan?Ja mislim da bi radio, bez ikakvih problema.
Bila je rasprava dole u konzol-sobi o "kvalitetu" grafike Prologua tokom voznje, u igri.Nista posebno_Ono sto valja je pogled iz kabine i tehnicke finese koje nemaju veze sa platformom.
To sto na PC trenutno nema voznje koja izgleda tako (ako gledamo taj famozni replay i slike iz menija) ne znaci da PC to ne moze da potera...
Ali, posto maltene sve voznje koje dolaze na PC poticu sa Xkante, sumnjam da ce se pojaviti neka voznja koja bi bila crysis-wow-like tipa.I tu vidim ono sto je JC rekao o vezi konzole-PC.Kocenje. :d
 
Poslednja izmena:
Da li bi taj GT5P radio na PC, kad bi nekim cudom bio portovan?Ja mislim da bi radio, bez ikakvih problema.

Bi radio, al' kako i na kojoj mašini ? 2 x 9800GX2 ? :smash:

Druga je stvar što bi se danas retko ko usudio da pravi od nule, PC native :p, visoko budžetnu vožnju koja bi se prodala u smešno malim količinama spram konzolnih verzija...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno