Šta je novo?

Iskustva sa racunarskim radnjama

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
U pravu si prijatelju... Hans je "od juce" :D poceo da radi sa kompjuterima :d
Znam ja da se on dugo bavi kompjuterima (respect:)), ali mi je ovo bas zasmetalo.
Drugo, u Nisu je "egzotika" sve sto ne moze da se nadje u Pakomu, jer vecina malih radnji robu nabavlja od njih. Pakom se ponasa kao monopolista u ovom gradu...:smash:
 
Ja sam proletos u winwin kupio multifinkcijski štampač HP M1005. I pošto uz njega ne ide USB kabl, kažem liku koji radi tu da hoću i USB kabl. Tada počinje rešavanje misterije USB kabla za štampač u kojem je učestovalo troje zaposlenih u radnji, i koje je trajalo celih 15 min. I konačno... dobio sam kabl :d (Inače nemam pojma kakva je ta misterija i šta im nije bilo jasno, ali znam da im je trebalo 15 min. da bi mi dali kabl koji je stajao na polici) :D

Mene je pre pola godine u WinWinu na Banovom Brdu lik za Cannon (mislim da je onaj 2900 model) laserski stampac ubedjivao da on ide na LPT port i da ima kabl unutra, on ima isti takav kuci i zna. Na kraju sam ga naterao da otvori i kad je video USB na printeru - muk... samo je spakovao USB kablic (kog naravno nije bilo u pakovanju) sa police u kutiju i nije mi ga cak ni na platio, a kad sam izlazio jedno promuklo "dovidjenja"... Rado bih ja izleteo iz prodavnice, ali sam samo tu uspeo da najdem taj model.

Al moram (i ja) da pohvalim Imtel, pre mesec dana sam kod njih kupio memoriju za laptop, koja je u medjuvremenu iz neobjasnjivih razloga prestala da radi, odneo sam sa sve laptopom koji nije kupljen kod njih i zamenili su mi je za 10min, sa sve ugradnjom, papirologijom itd...
 
Anegota

Proshlog leta, u roku od 15 minuta sam bio svedok ovih komichnih dogadjaja u jednoj te istoj radnji...
Blejao sam kod ortaka koji je tu radio, kad ulazi lik u odelu, maximalno poslovan, sa laptopom i naocharima sa tankim okvirima...obrijan, dignute glave, sav pametan...
- dobar dan gospodine, izvolite
- hmmm....treba mi jedan kabl
- kakav kabl, odnosno za shta?
- pa vidite, to je onaj tanak kabl, crni...moj stari se precvikao, pa mi treba novi...
- dobro, a za shta se koristi?
obrati sad paznju:
- to je onaj kabl kojim se povezuju PROCESOR I BUFER
muk...
- kako mislite procesor i bufer?
drz, ne daj...objasni on nama...
na kraju ispade da mu treba kabl od "kucishta" do woofera

:D :D

nedugo zatim, ulazi ciganka...tj romkinja, poshto ovo prvo nije politichki korektan izraz...sva u dronjcima, vuche neki dzak i roj mushica za sobom...
- dobar dan, izvolite... (i vec pochinjemo da se smejemo, shta li ce sad ona da trazi kad je ovaj pre nje trazio kabl od procesora do bufera)
- dobar dan sine
- izvol'te!
obrati paznju:
- treba mi kabl koji je sa jedne strane scart a sa druge s-video, i treba mi konvertor sa USB-a na Serial port, jel imate to??

shta mislite u kolikom smo se chudu nashli?!?!

:D :D
 
Poslednja izmena:
^^^ Mene je strecnula "salterusa" u posti dok sam uplacivao rapidshare (da, budala sam, znam), iz cista mira "za koliko je ovo?" i "bas bedak sto su uveli ona ogranicenja", a ja u fazonu "o cemu ona to". Trebalo mi malo da se opasuljim :D
 
Evo danas interesantna situacija sa bigapple electronics-om, kupio drugar masinu kod njih i zove me da mu instaliram win. Odem ja krenem da ulazim u bios da ga podesim kad ono trazi shifru. Predpostavim ja da su oni to namerno ostavili, pitam ga jesu ti dali shiru kaze ne. Pozovemo ih mi, trazili im shifru i lik mu ladno reko mozemo da vam damo shifru ali onda gubite garanciju na plocu... U nastavku je rekao da nesto ne pokvarite :D Prvi put cujem ovako nesto, po meni bezobrazluk cist. Znam da moze da se resetuje bios, i da se tako to skloni da ne krenete odma :p ali nije u tome poenta :)
 
Evo danas interesantna situacija sa bigapple electronics-om, kupio drugar masinu kod njih i zove me da mu instaliram win. Odem ja krenem da ulazim u bios da ga podesim kad ono trazi shifru. Predpostavim ja da su oni to namerno ostavili, pitam ga jesu ti dali shiru kaze ne. Pozovemo ih mi, trazili im shifru i lik mu ladno reko mozemo da vam damo shifru ali onda gubite garanciju na plocu... U nastavku je rekao da nesto ne pokvarite :D Prvi put cujem ovako nesto, po meni bezobrazluk cist. Znam da moze da se resetuje bios, i da se tako to skloni da ne krenete odma :p ali nije u tome poenta :)

Cekaj komp je dsao bez preinstaliranog OS-a?
I kako oni zamisljaju da neko instalira OS bez ulaska u bios? o_O
 
Pa verovatno su podesili da se podiže sa cd-a. U većini slučajeva radi i F8.

Upravo tako, ali reci da gubite garanciju na plocu ako udjete u bios :S:, malo banalan primer ali sto kaze ovaj drugar kao da kupite kola i kazu vam ne smete da ga ubacujete u 5 brzinu :d
 
E pozdrav ljudi nov sam na forumu, i treba mi jedna usluga velika... Naime zanima me misljenje vas iskusnijih kupaca gde mi je najbolje(najbolji uslovi,garancija bla bla) i po mogucstvu povoljnije (mada sam svestan da je to tesko u ovom periodu poskupljenja)otici da pazarim konfu u Novom Sadu...

Nameravam da dam skoro 800 eura ukljucujuci i monitor pa mi je jako bitno! Sutra sam planirao da odem i vrlo moguce vec i narucim , pa bih vas molio da mi pomognete ! HVALA PUNO UNAPRED!
 
Poslednja izmena:
Nisam imao problema sa likovima iz Telix-a, recimo.
Kod Pakom-a je problem jer sve šalju u najboljem slučaju, za Bg, ako ti nešto rikne.
 
E pozdrav ljudi nov sam na forumu, i treba mi jedna usluga velika... Naime zanima me misljenje vas iskusnijih kupaca gde mi je najbolje(najbolji uslovi,garancija bla bla) i po mogucstvu povoljnije (mada sam svestan da je to tesko u ovom periodu poskupljenja)otici da pazarim konfu u Novom Sadu...

Nameravam da dam skoro 800 eura ukljucujuci i monitor pa mi je jako bitno! Sutra sam planirao da odem i vrlo moguce vec i narucim , pa bih vas molio da mi pomognete ! HVALA PUNO UNAPRED!

www.ecoprom.co.yu

Rade sa dosta dobavljacha i vrlo su povoljni, a imaju i prodavnicu u NS-u.

:wave:
 
Ja sam onomad kupio TFT monitor kod CT-a, u radnji u Staklencu na Trgu Republike. Pitam prodavca šta ako bude neki bad pixel, kaže "nema problema, zamenićemo vam ako bude i jedan jedini". Dođem kući, ne samo da je bilo nekoliko blještećih piksela, nego su se na tim mestima na ekranu jasno videli otisci prstiju, dakle neko je pritiskanjem hteo da proba da ih ugasi. Naravno, nisu hteli ni da čuju za zamenu (bila je ovde dugačka polemika o tome).

Prvo, ono "zamenićemo vam" je po Zakonu o obligacionim odnosima obavezujuće (dogovor ima jednaku pravnu snagu kao i ugovor, ako možete da ga dokažete) i predstavlja prevaru. Sa ovakvim firmama treba uvek kad kupujete imati uključen diktafon. Drugo, očigledno su prodali monitor za koji su dobro znali da ima loše piksele (verovatno im ga je vratio neki ortak).

Ja sam pre neki dan kupio nešto što uvozi samo CT, platio sam skuplje ali nisam hteo da kupim u CT radnji, niti ću ikada išta kupiti kod njih.
 
Poslednja izmena od urednika:
Dobio si garanciju i u njoj sigurno pise koliko pixela moze biti tolerisano. Mislim da samo panasonic daje garanciju da im ekrani imaju 0 pixela.
 
Prvo, u garanciji ne piše ništa o tome. Drugo, nije naznačena klasa TFT monitora, a A klasa ne sme da ima ni jedan loš piksel. Po našem zakonu, ako klasa uređaja nije eksplicitno navedena onda se računa da je to uređaj najviše klase. Već ove činjenice su bile dovoljne da se po zakonu traži zamena.

Međutim, kada ti neko kaže "nema problema, zamenićemo", onda je to obligacija i po Zakonu on time preuzima obavezu da učini to što je obećao. Ako on to ne učini i/ili ako nije imao nameru da učini, onda je to prevara. Prevara se po Zakonu kažnjava, čak i zatvorom.

Prema tome, ti uđeš u prodavnicu jedne firma koja bi trebalo da je ozbiljna, a suočiš se sa prevarantima kao iz podzemnog prolaza na Zelenjaku. To je nedopustivo!

Prodavac je, opet po zakonu, dužan da te istinito informiše o karakteristikama uređaja. Znači, na moje pitanje on je bio dužan da kaže "ako ima toliko i toliko loših piksela, to se toleriše; ako ima više od toga onda se zamenjuje", pa ja onda pristanem na te uslove ili ne pristanem. A ne da kaže "nema problema, zamenićemo". Tim gore što je očigledno on u trenutku prodaje znao i da monitor ima loše piksele, i da neće zameniti.

BTW, ja sam nedavno nešto kupovao u jednoj od najvećih firmi iz srodne branše (neću reći kojoj, da eventualno prodavac ne bi imao problema). Prodavac mi je rekao: "Molim vas, nemojte kupiti taj uređaj, ja sam danas prodao 10 i imao sam 8 reklamacija". E, vidiš, to je radnja u kojoj ću ja i u buduće da kupujem. Tako se razlikuje ozbiljna od neozbiljne firme.
 
Poslednja izmena:
Dobio si garanciju i u njoj sigurno pise koliko pixela moze biti tolerisano. Mislim da samo panasonic daje garanciju da im ekrani imaju 0 pixela.

Nemoj da lupaš kad ne znaš... :D

wiz, o kom tačno monitoru se radi? brend i model.
 
Prvo, u garanciji ne piše ništa o tome. Drugo, nije naznačena klasa TFT monitora, a A klasa ne sme da ima ni jedan loš piksel. Po našem zakonu, ako klasa uređaja nije eksplicitno navedena onda se računa da je to uređaj najviše klase. Već ove činjenice su bile dovoljne da se po zakonu traži zamena.

Pa pazi, znam da niko ne daje zamenu za jedan mrtvi pixel sem ako nije explicitno navedeno za zero dot kao npr :
http://www.pakom.com/KatalogProizvoda/OpisProizvoda.aspx?sifra=9016897
Ni jedan drugi proizvodjac ne daje takvu garanciju sem Philipsa.

Međutim, kada ti neko kaže "nema problema, zamenićemo", onda je to obligacija i po Zakonu on time preuzima obavezu da učini to što je obećao. Ako on to ne učini i/ili ako nije imao nameru da učini, onda je to prevara. Prevara se po Zakonu kažnjava, čak i zatvorom.
Tacno. Ali d li si spreman da ga za to privatno gonis? I koje dokaze imas da ti je neko to i obecao?
Prema tome, ti uđeš u prodavnicu jedne firma koja bi trebalo da je ozbiljna, a suočiš se sa prevarantima kao iz podzemnog prolaza na Zelenjaku. To je nedopustivo!
Milion puta mi se desilo da prodavci obecavaju sve i svasta a posle da u garantnom listu umesto 5 godina stoji godinu dana i sl. Na licu mesta trazi da sve svoje tvrdnje dopuni u garancijni i pecatira pecatom firme i nece te niko preci.Sve drugo ti je na dugackom stapu.

Prodavac je, opet po zakonu, dužan da te istinito informiše o karakteristikama uređaja. Znači, na moje pitanje on je bio dužan da kaže "ako ima toliko i toliko loših piksela, to se toleriše; ako ima više od toga onda se zamenjuje", pa ja onda pristanem na te uslove ili ne pristanem. A ne da kaže "nema problema, zamenićemo". Tim gore što je očigledno on u trenutku prodaje znao i da monitor ima loše piksele, i da neće zameniti.
Prevaren si, ali je u tvom interesu bilo da pre kupovine trazis da ti pokazu proizvod koji kupujes i da utvrdis u kakvom je stanju.
BTW, ja sam nedavno nešto kupovao u jednoj od najvećih firmi iz srodne branše (neću reći kojoj, da eventualno prodavac ne bi imao problema). Prodavac mi je rekao: "Molim vas, nemojte kupiti taj uređaj, ja sam danas prodao 10 i imao sam 8 reklamacija". E, vidiš, to je radnja u kojoj ću ja i u buduće da kupujem. Tako se razlikuje ozbiljna od neozbiljne firme.
Slazem se, dobra usluga je najbolja preporuka. Btw nije mi nikakva namera da se ikoga poducavam al verujem da si i sam svestan da sve sto ne pise je veoma tesko dokazati, posebno kad se ima u vidu da lg ne spada u firme sa zero dot garancijom ali ukoliko si siguran u svoju poziciju uvek mozes da zoves inspekciju ili tuzis firmu koja ti je prodala monitor ili pak prodavca licno zbog svojih obecanja koja ti je dao.
 
Ni jedan drugi proizvodjac ne daje takvu garanciju sem Philipsa...

Nemoj da širiš dezinformacije i praviše se pametan kad to nisi.

Takvu garanciju (1 defektan subpixell) što se monitora koji mogu da se kupe kod nas tiče, daju ViewSonic i ASUS na nekim modelima.
 
Poslednja izmena:
I koje dokaze imas da ti je neko to i obecao?
Pa na tome da najverovatnije nemaš nikakve dokaze se prevara i zasniva. Po istom principu rade i šibicari. Zato i ovakvi postovi, da ljudi, ako ne žele da budu prevareni, zaobilaze šibicarske firme.

uvek mozes da zoves inspekciju ili tuzis firmu koja ti je prodala monitor ili pak prodavca licno zbog svojih obecanja koja ti je dao.
Mogu još nešto, da svuda i na svakom mestu ljudima savetujem da sa dotičnom firmom ne posluju. Njihova šteta zbog ove prevare je već takva da bi im se isplatilo da su mi onda, uz izvinjenje, dali monitor for free i dobar auto pride. A iz godine u godinu šteta zbog ove prevare za tadašnjih 350 evra biće sve veća.
 
Pa pazi, znam da niko ne daje zamenu za jedan mrtvi pixel sem ako nije explicitno navedeno za zero dot kao npr :
http://www.pakom.com/KatalogProizvoda/OpisProizvoda.aspx?sifra=9016897
Ni jedan drugi proizvodjac ne daje takvu garanciju sem Philipsa.
U prethodnom postu si rekao Panasonic (???), sad Philips... naravno, istina je skroz negde na strani, prilicno je kompleksno pitanje oko zero dead pixel garancija kod proizvodjaca. A ti, posto ocito ne poznajes tu tematiku, nemoj tek tako da nabadas bez veze.
 
Postoji ono što je politika fabrike u pogledu loših piksela (pri čemu ona može da se razlikuje za ugašene i za osvetljene piksele), a postoji i ono što je politika maloprodaje. Ima maloprodaja u svetu koje zamenjuju i monitore sa mrtvim pikselima za koje sam proizvođač ne daje totalnu garanciju. Prema tome, ne zavisi sve od samog proizvođača, nego zavisi i od uvoznika, i od trgovine na malo, pa i od propisa u konkretnoj zemlji.

Npr. ZorMi je jednom objašnjavao da "lifetime warranty" znači garanciju za životnog veka tog proizvoda, a ne ono što se čini da znači. Međutim, ja sam nedavno kupio neku Kingston memoriju sa takvom garancijom i jasno piše da u Nemačkoj (i još nekim zemljama) to znači 10 godina. Znači, njihovi lokalni propisi su takvi da ne može da bude manje od 10 godina - i tačka.

Ja ponavljam, po zakonima ove zemlje za svaki TFT monitor čija klasa nije jasno naznačena se podrazumeva da je monitor A klase, a za tu klasu po međunarodnim standardima nije dozvoljen ni jedan loš piksel. To nije priča koja ima veze sa time šta proizvođač priznaje ili ne priznaje, nego sa važećim zakonima ove države. Nikakav interni protokol proizvođača nije, niti može biti, iznad zakona.

U konkretnom slučaju, ja sam to detaljno proverio, nije apsolutno nigde postojao javno dostupan podatak o tome kakva je politika LG-a u pogledu mrtvih piksela. On nije postojao ni u garantnom listu, ni u pratećoj dokumentaciji, ni bilo gde na LG sajtu. Jedini dokument koji je ovu politiku definisao bio je interni dokument koji je fabrika dostavila servisu (ja sam taj dokument držao u ruci i čitao) i taj dokument ne samo da je bio potpuno nedostupan kupcu, nego je vrlo verovatno bio nedostupan i prodavcu.

Dakle, ovde imamo situaciju u kojoj je kupac bio potpuno onemogućen da se na bilo koji način upozna sa karakteristikama proizvoda i stvarnim uslovima garancije (što je već samo po sebi protivzakonito) i situaciju u kojoj je direktno izigran zakon time što nije bilo naznačeno o kojoj se klasi TFT monitora radi.
 
Poslednja izmena:
Uvek možete putem mail-a kontaktirati ovlašćeni servis ili čak samog proizvođača.
Ja kao jedan beznačajan mali kupac, imam sjajno iskustvo sa recimo BIOSTAR-om. Tu je i ASUS...
 
Uvek možete putem mail-a kontaktirati ovlašćeni servis ili čak samog proizvođača.
Uđeš u radnju da nešto kupiš, i šta? Izvadiš mobilni i šalješ mail proizvođaču da ga pitaš kakva mu je politika? Pa, zaboga, i tu je Zakon jasan, prodavac je obavezan da te o svemu tome obavesti.
 
To što si podebljao, to je kao nešto strogo kažnjivo? :D
Ajde, nemoj da se lažemo, ovde svako može da radi šta hoće, znam bar 10 primera tih "radnji" gde je korupcija ono najvažnije, vlasniku radnje je najbitnije da ima 100€ za inspektora ako taj uopšte i dođe po prijavi... ;)
A i ti inspektori uglavnom dave neku sitnu ribu, baš će u CT šop da idu da kažnjavaju... :d
Jedino ozbiljno što mi kao krajnji kupci bez veza u SBPOK i inspekcijama imamo je ovaj forum - što na njemu možemo da razmenjujemo iskustva i informacije.
Daleko je dan kada će se prodavci ovde ponašati kao oni iz Evrope (u skladu sa zakonom), kada ćemo imati institucije koje štite građane od prevaranata, makar oni bili i iz vlasti...
Znači budimo realni u skladu sa situacijom u kojoj se nalazimo, koliko god je to moguće i kad god je to moguće inače sve ovo, ceo ovaj i slićni thread-ovi mogu da se obrišu i ovakav forum i slični da se pogase...
 
To što si podebljao, to je kao nešto strogo kažnjivo? :D
Pa jeste kažnjivo, pogledaj Zakon o zaštiti potrošača. E, sad, da li je "strogo kažnjivo", da li se u praksi kažnjava... To su već druge stvari.

Sećam se jednog teniskog meča kad je Mekinro rekao sudiji: "Reci koliko ti plaća da tako sudiš, ja ću da ti platim više!" Možda je tu rešenje problema, da svi spremimo više od 100€ za inspektora, pa da tako zeznemo vlasnike radnji. :d
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno