Šta je novo?

Iskustva sa ProMobi servisom

Ne mogu da verujem da se o ovome raspravlja - milsim na Apple garanciju.
Naravno da Apple garancija važi godinu dana BEZ dokaza i kupovini i to je jedan od prodajnih aduta kompanije i nešto što ih izdvaja od konkurencije.
Nije mi jasno zašto pominjete zakone u Srbiji kada to nema nikakve veze jer je to vezano za sâm Apple.
Kao što npr. neki proizvođači tehnike daju garanciju za televizore 5 god. iako su obavezni po zakonima Srbije samo 2 god. Da li biste tako branili npr. LG kada ne prizna garanciju u trećoj godini a obećao je 5 istim ovim argumentima da nije obavezan po zakonu?
 
Ja imam loše iskustvo, otišao mi je konektor za punjenje na Samsungu koji je bio u garanciji i rečeno je da bi trebalo samo to da se zameni bez brisanja podataka itd, na kraju se ispostavilo da je otišla ploča pa su zamenili i nju a ja ostao bez svih podataka jer nikome nije palo da okrene i pita jel mi trebaju podaci...
 
Ne mogu da verujem da se o ovome raspravlja - milsim na Apple garanciju.
Naravno da Apple garancija važi godinu dana BEZ dokaza i kupovini i to je jedan od prodajnih aduta kompanije i nešto što ih izdvaja od konkurencije.
Nije mi jasno zašto pominjete zakone u Srbiji kada to nema nikakve veze jer je to vezano za sâm Apple.
Kao što npr. neki proizvođači tehnike daju garanciju za televizore 5 god. iako su obavezni po zakonima Srbije samo 2 god. Da li biste tako branili npr. LG kada ne prizna garanciju u trećoj godini a obećao je 5 istim ovim argumentima da nije obavezan po zakonu?
Izvrćeš poentu.
Apple je samo još jedna kompanija koja posluje u nekoj zemlji, koja je uređena svojim zakonima.
Kakva je marketinška politika te kompanije apsolutno je nebitno za regulatorne i pravne procese u jednoj suverenoj državi.
^ Ovo sve bez da ulazimo u to kakve ugovore ta ista kompanija ima sklopljenje sa svojim zastupnicima i saradnicima na pomenutoj teritoriji.

Iz prethodnih postova se moglo videti naznaka da ta ista glorifikovana kompanija traži dokaze na uvid u vidu baš tih zakonom obaveznih fiskalnih računa tako da se u ovom slučaju stvarno može pustiti mašti na volju.

Ono što bi ovde moglo da urodi plodom jeste "žalba" proizvođaču pa da on popusti i "utiče" na pravno lice koje ga zastupa.
Ima, samo te ljude treba platiti. Svi bi da imaju kvalifikovane ljude a da plaćaju minimalac. Teška priča.
7 godina radnog iskustva kao internacionalni regruter + skoro 2 godine vezano za domaće tržište tehnike = nema kvalifikovanih ljudi koji bi radili za (zvanične) prosečne plate (u Srbiji). Iskusne ljude da ne pominjemo, ne mogu se naći ni za iznad-prosečne plate u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Ja imam loše iskustvo, otišao mi je konektor za punjenje na Samsungu koji je bio u garanciji i rečeno je da bi trebalo samo to da se zameni bez brisanja podataka itd, na kraju se ispostavilo da je otišla ploča pa su zamenili i nju a ja ostao bez svih podataka jer nikome nije palo da okrene i pita jel mi trebaju podaci...
Po servisnim pravilima kompanije Samsung, a koliko znam i svi servisi to navode, da ni Samsung ni servisi nisu odgovorni za podatke korisnika na uredjaju. Siguran sam da na papiru prijema stoji da servis nije odgovoran za podatke. Zlatno pravilo - kada nosis uredjaj na servis, radis bekap.
Ne mogu da verujem da se o ovome raspravlja - milsim na Apple garanciju.
Naravno da Apple garancija važi godinu dana BEZ dokaza i kupovini i to je jedan od prodajnih aduta kompanije i nešto što ih izdvaja od konkurencije.
Nije mi jasno zašto pominjete zakone u Srbiji kada to nema nikakve veze jer je to vezano za sâm Apple.
Kao što npr. neki proizvođači tehnike daju garanciju za televizore 5 god. iako su obavezni po zakonima Srbije samo 2 god. Da li biste tako branili npr. LG kada ne prizna garanciju u trećoj godini a obećao je 5 istim ovim argumentima da nije obavezan po zakonu?
LG bi ti trazio dokaz o kupovini zbog potvrde datuma kupovine i neki registracioni list, jer dodatnu garanciju daje kompanija. Nije ti bas dobro poredjenje. A po zakonu RS, obavezni su MINIMUM 2 godine. Mogu slobodno da daju i duzu garanciju, niko ne brani. Mada, cesto se mesa pojam garancije i saobraznosti, posto je i nas ZZP malo nesretno definisan.
 
LG bi ti trazio dokaz o kupovini zbog potvrde datuma kupovine i neki registracioni list, jer dodatnu garanciju daje kompanija. Nije ti bas dobro poredjenje. A po zakonu RS, obavezni su MINIMUM 2 godine. Mogu slobodno da daju i duzu garanciju, niko ne brani. Mada, cesto se mesa pojam garancije i saobraznosti, posto je i nas ZZP malo nesretno definisan.
Nisi shvatio šta želim da kažem. Poenta je da proizviđač nudi neke stvari na koje ih zakon ne obavezuje, u tome je poenta
 
Po servisnim pravilima kompanije Samsung, a koliko znam i svi servisi to navode, da ni Samsung ni servisi nisu odgovorni za podatke korisnika na uredjaju. Siguran sam da na papiru prijema stoji da servis nije odgovoran za podatke. Zlatno pravilo - kada nosis uredjaj na servis, radis bekap.

LG bi ti trazio dokaz o kupovini zbog potvrde datuma kupovine i neki registracioni list, jer dodatnu garanciju daje kompanija. Nije ti bas dobro poredjenje. A po zakonu RS, obavezni su MINIMUM 2 godine. Mogu slobodno da daju i duzu garanciju, niko ne brani. Mada, cesto se mesa pojam garancije i saobraznosti, posto je i nas ZZP malo nesretno definisan.
Po bilo kojim pravilima ako mi kaže da menja jack i da to neće afektovati podatke, a onda promeni ploču i obriše sve podatke je čista bolokurcija.
 
Ja imam loše iskustvo, otišao mi je konektor za punjenje na Samsungu koji je bio u garanciji i rečeno je da bi trebalo samo to da se zameni bez brisanja podataka itd, na kraju se ispostavilo da je otišla ploča pa su zamenili i nju a ja ostao bez svih podataka jer nikome nije palo da okrene i pita jel mi trebaju podaci...
Jezivo...I šta čovek da uradi u takvoj situaciji? Jedino da ih teraš da smisle kako da vrate i izvade podatke...
Po bilo kojim pravilima ako mi kaže da menja jack i da to neće afektovati podatke, a onda promeni ploču i obriše sve podatke je čista bolokurcija.
Ili možda da ih tužiš po nekoj osnovi ako to može?
 
Ne može ništa jer servis nema odgovornost za tuđe podatke. Mislim da je to svuda jasno istaknuto i kod servisa i proizvođača, i ne samo kod nas.
Neću da ti drmam kavez i branim ProMobi ali, nažalost je takva procedura. Možda imaju neku opciju oko pravljenja rezervne kopije ali meni to nije poznato.

Apple nudi produženu garanciju u vidu Apple Care plus, primenjivu bilo gde i bilo kada bez ikakvih pratećih dokumenata. Prilično se razlikuje od "obične" garancije kao što je objašnjeno. Ne obavezuje ih zakon naravno, ali se plaća ta dodatna pogodnost.
Moje mišljenje je da je to više osiguranje uređaja nego garancija, osiguranje koje prodaje sam Apple i sam ga rešava.

Produžene garancije nakon isteka roka saobraznosti nisu ništa novo. Ali siguran sam da uz njih, radi ostvarivanja, treba dostaviti dokaz o postojanju te garancije (obično garantni list gde je jasno napisan rok trajanja, serijski broj, dokaz o kupovini... nisam ni sam siguran šta tačno). Imam nekoliko tih garancija i lepo piše sve na njima šta treba. I mislim da grešiš i da za to postoji takođe zakonski osnov, nemam sada vremena da tražim po ZZP ili kako se već zove ali piše sve tamo.
 
za priču o saobraznosti i garanciji i zakonima postoji tema
 
Po bilo kojim pravilima ako mi kaže da menja jack i da to neće afektovati podatke, a onda promeni ploču i obriše sve podatke je čista bolokurcija.
Ako ti da prijemni dokument na kome pise da ne odgovara za tvoje podatke i ti ga potpises, jel to bolekurcija ili sta? Inace, po servisnim procedurama Samsunga, servis je duzan da vrati uredjaj upisan sa novim softverom, a to znaci da se brisu svi podaci, bez obzira na vrstu kvara. Zelja da ti zadrze podatke na uredjaju je cista dobra volja servisa.
Jezivo...I šta čovek da uradi u takvoj situaciji? Jedino da ih teraš da smisle kako da vrate i izvade podatke...

Ili možda da ih tužiš po nekoj osnovi ako to može?
Da mozda uradi bekap pre nego donese uredjaj na servis? A za sta da ih tuzi konkretno? Svaki servis ima stavku na prijemnom listu da ne odgovara za podatke korisnika... Sa druge strane, siguran sam da postoji opcija bekapa i cuvanja podataka u servisu ( koja se naravno naplacuje ). Mogao je da izabere tu opciju i resen problem. Opet kazem, procedura Samsunga je da uredjaj vraca sa upisanim novim softverom, bez obzira na vrstu kvara. Sada pokusavaju da uvedu neku opciju da se uredjaj testira bez diranja podataka i da stari softver ostane ali to je pitanje sta ce biti.
 
Ako ti da prijemni dokument na kome pise da ne odgovara za tvoje podatke i ti ga potpises, jel to bolekurcija ili sta? Inace, po servisnim procedurama Samsunga, servis je duzan da vrati uredjaj upisan sa novim softverom, a to znaci da se brisu svi podaci, bez obzira na vrstu kvara. Zelja da ti zadrze podatke na uredjaju je cista dobra volja servisa.

Da mozda uradi bekap pre nego donese uredjaj na servis? A za sta da ih tuzi konkretno? Svaki servis ima stavku na prijemnom listu da ne odgovara za podatke korisnika... Sa druge strane, siguran sam da postoji opcija bekapa i cuvanja podataka u servisu ( koja se naravno naplacuje ). Mogao je da izabere tu opciju i resen problem. Opet kazem, procedura Samsunga je da uredjaj vraca sa upisanim novim softverom, bez obzira na vrstu kvara. Sada pokusavaju da uvedu neku opciju da se uredjaj testira bez diranja podataka i da stari softver ostane ali to je pitanje sta ce biti.
Otkud znaš da su mu dali taj dokument?
 
Ako je sestri ostalo manje od mesec dana do isteka prve godine garancije, po Apple procedurama, potrebno je da se dostavi dokaz o kupovini, jer Apple nece prihvatiti servis u garanciji uz samo popunjenu CL formu uz uredjaj. Do Apple procedura je, ne do servisa. Tako da ako imas dokaz o kupovini u bilo kom obliku, servis ce poslati dokaze Apple-u i zavrsice ti u garanciji.
U samom telefonu se naravno nalazi dokaz, u delu menia General ima deo AppleCare & Warranty, gde lepo piše do kada traje garancija. kakav više dokaz treba da je telefon u garanciji ako u samom telefonu piše (što će sigurno pisati u sistemu ako u servisu provere)?

Ako je Istyle prihvatio onda je ovo iživljavanje ProMobi servisa i skraćivanja uredne internacionalne garancije koju daje proizvođač.
 
O tome bas i pricam svo vreme, jedan servis je odbio da prihvati, dok je drugi prihvatio bez ikakvih problema i dodatnih pitanja. Oba su ovlasceni od strane apple-a tako da bi trebali da postuju iste obaveze i procedure, sto ocigledno ne rade.
 
A opet ima razlike ko šta može i sme oko Apple garancija:
Maxthon Snap20241114140236.jpg
Bila je priča skoro oko Macole npr:
Maxthon Snap20241114140431.jpg

Ne brani ovde niko ProMobi po mom mišljenju. Problem je što se izgleda svi jako dobro razumeju u uređaje a salbo se razumeju u posledice svojih postupaka :)
Lično imam podešen stalni back-up a posebno ga radim ako idem u servis na kafu ili samo zbog "doabar dan, nešto da Vas pitam".
Razumem ogorčenost sa ljudima ali opet ako toliko poprilično znate...
 
Mnogo ste razmaženi.
Udarate o bubanj kako vama odgovara, ništa drugo niti želite da dopre do vas niti vas zanima ali imate vremena i volje za kukanje po forumima.

Posao se precizira ugovorima i kada budete imali uvida u ugovor onda možete osnovano da kritikujte nekoga da ne poštuje dogovoreno.
 
Ja sam smatrao da "ovlasceni apple servis" znaci isto za sve, eventualno ako postoji razlika u tome koje uredjaje servisiraju. Ali ako postoje i drugi detalji, neki nivoi saradnje ili kako god da je to definisano onda je to druga prica. Nisam ovde da pljujem pro mobi, nista nemam ni za ni protiv njih, samo sam zeleo da iznesem iskustvo iz svoje okoline sto se tice saradnje sa njima.
 
Otkud znaš da su mu dali taj dokument?
A odakle ti znas da mu nisu dali? Ili da su mu dali, a on nije procitao sta tamo pise, kao sto i vecina ljudi ne cita nista sto treba da cita?
U samom telefonu se naravno nalazi dokaz, u delu menia General ima deo AppleCare & Warranty, gde lepo piše do kada traje garancija. kakav više dokaz treba da je telefon u garanciji ako u samom telefonu piše (što će sigurno pisati u sistemu ako u servisu provere)?

Ako je Istyle prihvatio onda je ovo iživljavanje ProMobi servisa i skraćivanja uredne internacionalne garancije koju daje proizvođač.
"Izivljavanje" jer trazi dokaz o kupovini, koji mu trazi proizvodjac? Au brate, pa ovo je kao da imas trinest godina... Kako to iStyle radi, to je stvar iStyle. Ali kao sto je vec napisano vezano za Macolu, iz tog razloga mozda i Macoli traze te dokaze o kupovini, hm? Mozda traze i iStyle-u ali iStyle prakticno kao Apcom podruznica ima neki vid protekcije?
 
Ljudi zaboravljaju da Apple ima procedure koje važe kod njih a da te iste procedure ne važe kod ovlašćenih servisa. Servis će izaći u susret kada god to može(zameni deo, ureðaj...) o trošku proizvoðača jer od toga "žive". Ako je procedura kompanije takva da servis ne može da izaðe u susret osim da o svom trošku izvrši popravku ili zamenu (što je sumanuto očekivati) isto će odbiti.
Mnogo je puta tada glavni čovek iStyle servisa pisao i na ovom i na drugom forumu o tome da pravila u Apple Store-u i u iStyle-u/ProMobiju/Macoli... nisu ista.
 
Mozda traze i iStyle-u ali iStyle prakticno kao Apcom podruznica ima neki vid protekcije?
A što bi mene kao korisnika trebalo to da interesuje?
Inače odnos između ovlašćenog servisa, zastupnika i matične kompanije je mnogo komplikovaniji nego što ljudi zamišljaju. Igrom slučaja sam upućen u to. Ima tu svega, troškova za servisere, raznoraznih aranžmana, obaveza itd. To sve, krajnjeg korisnika ne treba da interesuje.
Poenta je da Apple pruža internacionalnu garanciju u okviru 12 meseci bez dokaza o kupovini. Naravno da domaći pilićari imaju motiv da to izbegnu jer vrv imaju neke troškove oko toga ali poenta je da to ne bi smeli
 
Poslednja izmena:
Uslovi jednogodišnje garancije:

Sekcija YOUR RESPONSIBILITIES
"Before receiving warranty service, Apple or its agents may require that you furnish proof of purchase details..."

Dakle jasno je da je traženje računa svidelo se to nama ili ne potpuno u skladu sa Apple-ovim procedurama.
 
Ako tebe kao korisnika ne interesuje koji su uslovi garancije, onda bi bar radi reda trebalo da se informišeš o tome pre etiketrianja nekoga ko radi svoj posao, u skladu sa propisanim.

Još da neko pročita ponekad uslove ogovora, garantne uslove i ne daj bože neko uputstvo ... :)
Ima to i na srpskom, hrvatskom i još mnogo jezika. Uglavnom sve piše i treba pročitati.
 
A što bi mene kao korisnika trebalo to da interesuje?
Inače odnos između ovlašćenog servisa, zastupnika i matične kompanije je mnogo komplikovaniji nego što ljudi zamišljaju. Igrom slučaja sam upućen u to. Ima tu svega, troškova za servisere, raznoraznih aranžmana, obaveza itd. To sve, krajnjeg korisnika ne treba da interesuje.
Poenta je da Apple pruža internacionalnu garanciju u okviru 12 meseci bez dokaza o kupovini. Naravno da domaći pilićari imaju motiv da to izbegnu jer vrv imaju neke troškove oko toga ali poenta je da to ne bi smeli
Za nekoga ko tvrdi da je upucen u problematiku, ispostavlja se da nije bas tako... Kao sto covek rece, u samim uslovima Apple jednogodisnje garancije lepo pise da Apple ima pravo da zahteva fiskalni racun. Dakle, pre nego neke ljudi koji rade svoj posao nazoves pilicarima, informisi se malo tj. uputi se dublje u problematiku.
 
Naravno da sam upućen u temu kakvi su odnosi između servisa, uvoznika i matične kompanije. To je često tačka na kojoj se najviše zateže i zna da bude jako komplikovana, a ne kako većina zamišlja, popravi ovlašćeni servis i naplati od matične kompanije. Jest malo sutra. Često servisi imaju malo više obaveza, čak i da snose deo troškova otklanjanja kvara na ime toga što su dobili privilegiju da budu ovlašćeni i na drugoj strani ubiraju zaradu.
Ali to nije tema, možemo da otvorimo novu za ovakve stvari. Poenta je da jesu pilićari jer pokušavaju da izbegnu obavezu servisiranja (vrv zbog ovoga što sam ja napisao) jer nisu obavezni da traže dokaz o kupovini. Definisamo je sa "mogu da traže" a ne "obavezni ste da dostavite" i to čisto u svrhu dijagnostikovanja kvara a ne u svrhu ostvarenja prava na garanciju.
Naravno da pilićari to koriste, jer verovatno imaju trošak a ne zato što im to apple traži. Opšte je poznato kako funkcioniše apple internacionalna garancija
 
Šta se "vetovatno" desilo ne znamo, niti imamo informaciju zašto su to tražili. Možda je tačno da su odbili iz nekog svog hira a možda i nije. S tim u vezi, nije baš fer nazivati nekoga pilićarom na osnovu pretpostavke. Lepo je naznačeno u uslovima da pre servisiranja mogu zatražiti račun, što su oni i uradili, lično ne vidim ništa sporno na bazi informacija koje imamo.
 
^ Pa upravo zato što mogu a ne moraju su pilićari. Da traže a nemaju pravo onda bi bili nešto drugo, da ne upotrebljavam preteške reči

Edit: Da ne bude da su samo oni takvi, većina ovlašćenih servisa u svim oblastima je, nažalost, takva. Samo gledaju da se izvuku kako god mogu. Čast izuzecima
 
Pa, evo i mog iskustva sa Promobi servisom Huawei GT2pro sata.
Odneo sam lično sat. Tražili mi fiskalni, nisam imao. Znao sam da je još oko 6 meseci u garanciji po serijskom broju. Popravili su sat i to iz dva puta. Prvi put su zamenili matičnu ploču i bateriju, a posle par dana i ploču sa tasterima i displej. Faktički sam dobio nov sat.
Tako da sam bio prijatno iznenađen sa uslugom.
 
Ja sam ih pre ~mesec dana pitao mail-om za popravku Samsung soundbara kome je istekla garanacija, posle 2 dana su mi zatrazili sliku nalepnice da provere i vise se nisu javili...
Priča je dobila epilog.
Nakon prethodne poruke kontaktiran sam od strane zaposlenih u Promobi servisu, proverili su dobavljivost delova za model koji posedujem i dogovoren je servis.
Uz čekanje na uvoz dela i servis, sve je završeno za 7-8 dana.
Osim početnog zastoja u komunikaciji, sve ostalo je prošlo glatko tako da je ovo iz negativnog postalo pozitivno iskustvo. 🍻
 
Vrh Dno