Šta je novo?

iPhone u Srbiji - diskusija o ponudi

Iphone lockovan na mrezu mora biti jeftiniji bar 100e inace ga niko nece kupiti.

To i ja mislim i realno je,inace bolje ga kupiti na ulici a da je sim free.Videcemo od subote ce neki biti u oglasima sigurno.
 
Sada je situacija drugacija - zakljucan na mrezu iz Srbije nije big dil jer otkljucavanje nije nuzno.
 
Poslednja izmena:
Upravo to. Zakljucan je na nase mreze. Znaci ako si mts korisnik, kupis mts locked i tebi je to kao i simfree (ako ne menjas kartice svaki dan).
 
boby07 je napisao(la):
Da li će ikoga biti u redu?

dsc0491.jpg
Са беобилда :3
 
Svajcarska nije u EU ali jeste u EEA i koliko sam procitao na europa.eu 2g vazi i kod njih kao i skoro sve vezano za EU ekonomiju.
 
Zato sam i pitao kako ide sa Telenorom postupak, posto me jos uvek niko nije kontaktirao kako bi potvrdio rezervaciju, a online status i dalje "u obradi"... Stvarno ne bih da dolazim u cetvrtak u 00:00 i da ne bude vise telefona... :( Ne znam ni po kom principu ce znati ko je odradio rezervaciju a ko nije u tolikoj gomili, ako iste uopste i bude bilo (ne verujem da ce po hladnoci prozivati ljude... :) ).



Odakle ti ta informacija? Znas li nekoga da ga je Telenor vec kontaktirao vezano za rezervaciju?

Ne, samo čitam sa njihovog sajta.
 
mt:s izgleda ima sve verzije u svim bojama i kapacitetima. Barem sam ja tako malopre razumeo operaterku koja je potvrđivala rezervaciju.
 
Cekaj, znaci posto sam ja kupio svoj telefon u Apple store-u, to znaci da mogu do 10. oktobra 2015. godine (dve godine od aktivacije) da odem sa tim racunom u store i da ostvarim garaciju? Jesi siguran u to i ako jesi, odakle si saznao taj podatak?

Pitam posto svi nagadjaju, a deluje mi da niko zapravno nista ne zna pouzdano.
Evo ovako, prvo, za iPhone važe drugačiji uslovi nego za ostale Apple proizvode:
1. iPhone garancija je internacionalna tj iPhone se može reklamirati bilo gde u svetu ako u državi gde se reklamira: a) postoji Apple Store b) postoji Apple Service Provider (ovo u Srbiji ne postoji i pitanje da li će biti trenutno)
2. Ako ne postoji ni a) ni b) telefon se reklamira ISKLJUČIVO kod PRODAVCA (operator ili ritejler) gde je kupljen (naravno, ako je u Telekomu, može na bilo kom mestu u bilo kom gradu, ali isključivo na Telekom prodajnim mestima)
3. Apple garancija standardna je 12 meseci i u tom periodu Apple Store, Apple Service Provider, operator i ritejler će vam izlaziti u susret i za svaku sitnicu zameniti telefon nekim drugim ako se ne može lako otkloniti greška
4. Drugih 12 meseci su garancija PRODAVCA (ako ste kupili on-line ili u Apple Store imate samo 12 meseci, bilo gde) i za nju odgovara ISKLJUČIVO prodavac i proizvod se reklamira ISKLJUČIVO kod prodavca ili lokalnog Apple Service Provider (ako postoji). U tom slučaju nećete tako lako dobiti zamenu jer će prodavac težiti da VI dokažete da šteta nije namerna i da niste odgovorni pa tako ako se žalite na dugme ili da telefon krcka i sl. imaju sva prava da kažu da se niste držali uputstva za rukovanje. SW probleme i teška oštećenje (ne radi wi-fi, bt i sl.) će naravno usvojiti ali opet ima sitnica a to je OKSIDACIJA!!! Ako pronađu bilo koji trag oksidacije vratiće uz izgovor da se niste pridržavali upustava i da je telefon bilo izložen vlažnoj sredini.
5. Apple Care je druga priča i po onome što važi na papiru u svetu je da bilo koje prodajno mesto mora da vam prihvati telefon i pošalje na popravku, ali ne znam kako je u praksi.

Iz navedenog sledi da ukoliko ne dobijemo Apple Service Providera (može biti i nezavisna firma a može i neki operator, mada retko uzimaju tu ulogu) svi telefoni kupljeni van Srbije ne mogu biti nigde reklamirani u Srbiji.

Ali opet, recimo u Sloveniji, garancija je jedna godina a preporuka da budu dve godine za potrošačku elektroniku (inako je EU) pa neki operateri daju dve a neki godinu dana. U teoriji, ako je iPhone kupljen u Sloveniji sa godinu dana garancije ne možete ga onda reklamirati u Srbiji i zahtevati drugu godinu jer će svakako Apple Service Provider (koji ponavljam ne postoji) proveriti.

To je to, ako nešto nije jasno u vezi post-prodajne podrške, pitajte.

P.S. Upravo vidim da se pojavilo http://www.apple.com/legal/warranty/products/emea-universal-warranty-serbian.html
Nisam čitao, ako nađete nešto drugačije, javite :)
 
Poslednja izmena:
Meni i dalje nije jasno i logicno ovo pod 4. Kako moze apple u apple store-u da prodaje telefone sa jednogodisnjom garancijom, ako po EU zakonima, prodavci moraju da da daju dvogodisnju garanciju?
 
Meni i dalje nije jasno i logicno ovo pod 4. Kako moze apple u apple store-u da prodaje telefone sa jednogodisnjom garancijom, ako po EU zakonima, prodavci moraju da da daju dvogodisnju garanciju?
Ne postoje EU zakoni, postoje regulative. Na državama je da ih primenjuju i tumače. Na kraju se ta REGULATIVA tumači tako da PRODAVAC mora da usvoji reklamaciju i omogući popravku ali ne piše o čijem trošku. Znači svi MORAJU da prihvate uređaj na servis u roku od 24m ali DOBRA VOLJA je kako će reagovati. Cenom mnogi pokrivaju slučajeve reklamacije pa izađu u susret korisnicima. Da ne ulazimo u detalje od države do države. Znači odgovornost je na PRODAVCU a ne na PROIZVOĐAČU. Apple Store jednostavno ako nemaš Apple Care neće da prihvati uređaj jer nema obavezu Zakonom, samo preporuku. Osim u Italiji gde važi 24m od strane Apple ali u praksi se u drugoj godini ponašaju kao što sam opisao, traže dokaze da korisnik nije kriv za kvar. Oni stav opravdavaju da postoji Apple Care i da u tom slučaju važi bezuslovna 24m garancija i da može da se dokupi, što realno i jeste tako. Postoji opcija pa ko želi neka dokupi.

Kod nas i nekim zemljama u regionu (i EU, recimo pomenuta Italija) važe eksplicitni Zakoni o zaštiti potrošača pa mora tako kako je.
 
Meni zaista nije normalno da neko ceka ispred Mts-a u ponoc iphone 6,a pritom placa ogromnu cifru.Budimo realni,to nije normalno i ne znam ko to moze da prihvati.Lepo se za kes kupi telefon u radnji u beogradu,a sve ih radnje imaju,dobije se jednogodisnja garancija sto je dosta,kao da ce nasa garancija nesto znaciti ako dodje do kvara.ne bih cekao u redu da ga daju besplatno.
 
Pa sto bi neko cekao u redu u ponoc za obican mobilni? To je valjda za ljude koji hoce da se slikaju za novine,tv itd itd ?
 
Svajcarska nije u EU ali jeste u EEA i koliko sam procitao na europa.eu 2g vazi i kod njih kao i skoro sve vezano za EU ekonomiju.
Pocetkom prosle godine u AT nisu hteli da zamene iPad kupljen u CH,mozda sad hoce

Evo ovako, prvo, za iPhone važe drugačiji uslovi nego za ostale Apple proizvode:
1. iPhone garancija je internacionalna tj iPhone se može reklamirati bilo gde u svetu ako u državi gde se reklamira: a) postoji Apple Store b) postoji Apple Service Provider (ovo u Srbiji ne postoji i pitanje da li će biti trenutno)
2. Ako ne postoji ni a) ni b) telefon se reklamira ISKLJUČIVO kod PRODAVCA (operator ili ritejler) gde je kupljen (naravno, ako je u Telekomu, može na bilo kom mestu u bilo kom gradu, ali isključivo na Telekom prodajnim mestima)
3. Apple garancija standardna je 12 meseci i u tom periodu Apple Store, Apple Service Provider, operator i ritejler će vam izlaziti u susret i za svaku sitnicu zameniti telefon nekim drugim ako se ne može lako otkloniti greška
4. Drugih 12 meseci su garancija PRODAVCA (ako ste kupili on-line ili u Apple Store imate samo 12 meseci, bilo gde) i za nju odgovara ISKLJUČIVO prodavac i proizvod se reklamira ISKLJUČIVO kod prodavca ili lokalnog Apple Service Provider (ako postoji). U tom slučaju nećete tako lako dobiti zamenu jer će prodavac težiti da VI dokažete da šteta nije namerna i da niste odgovorni pa tako ako se žalite na dugme ili da telefon krcka i sl. imaju sva prava da kažu da se niste držali uputstva za rukovanje. SW probleme i teška oštećenje (ne radi wi-fi, bt i sl.) će naravno usvojiti ali opet ima sitnica a to je OKSIDACIJA!!! Ako pronađu bilo koji trag oksidacije vratiće uz izgovor da se niste pridržavali upustava i da je telefon bilo izložen vlažnoj sredini.
5. Apple Care je druga priča i po onome što važi na papiru u svetu je da bilo koje prodajno mesto mora da vam prihvati telefon i pošalje na popravku, ali ne znam kako je u praksi.

Iz navedenog sledi da ukoliko ne dobijemo Apple Service Providera (može biti i nezavisna firma a može i neki operator, mada retko uzimaju tu ulogu) svi telefoni kupljeni van Srbije ne mogu biti nigde reklamirani u Srbiji.

Ali opet, recimo u Sloveniji, garancija je jedna godina a preporuka da budu dve godine za potrošačku elektroniku (inako je EU) pa neki operateri daju dve a neki godinu dana. U teoriji, ako je iPhone kupljen u Sloveniji sa godinu dana garancije ne možete ga onda reklamirati u Srbiji i zahtevati drugu godinu jer će svakako Apple Service Provider (koji ponavljam ne postoji) proveriti.

To je to, ako nešto nije jasno u vezi post-prodajne podrške, pitajte.

P.S. Upravo vidim da se pojavilo http://www.apple.com/legal/warranty/products/emea-universal-warranty-serbian.html
Nisam čitao, ako nađete nešto drugačije, javite :)
Netacno,Apple zvanicno daje godinu dana garancije,a nezvanicno 2 (u celoj EU).To precutkuju kako kupci ne bi koristili svoje pravo i kako bi prodali Apple Care,i tako dodatno zaradili.
Ako genius nece da primi i zameni telefon trazite store manager-a i protestujte dok god ne isterate vase pravo.Ponasaju se kao prodavci i operateri u Srbiji,sramotno !
 
Poslednja izmena:
Netacno,Apple zvanicno daje godinu dana garancije,a nezvanicno 2 (u celoj EU).To precutkuju kako kupci ne bi koristili svoje pravo i kako bi prodali Apple Care,i tako dodatno zaradili.
Ako genius nece da primi i zameni telefon trazite store manager-a i protestujte dok god ne isterate vase pravo.Ponasaju se kao prodavci i operateri u Srbiji,sramotno !
'Ajde ti sad mene uči moj posao pošto je to ovde praksa. Da li shvataš šta si napisao "daje nezvanično 2 godine". Nema zvanično-nezvanično, onako je kako "piše". Pre 10 dana sam u Parizu u Apple Storu namerno pitao kolika je garancija i odgovor je bio "godinu dana" sa pravom reklamacije 24 meseci ili Apple Care sa 24 meseci i "no-matter warranty", baš tako mi je rekla devojka. I baš kao što sam rekao, primiće ti na "silu i insistiranje" iPhone nakon 12 meseca ali će ti u 99% slučajeva vratiti uređaj i reći da nije proizvođačka greška već nestručna upotreba ili ponuditi popravku ali da platiš a ti se onda tuži za 700 evra vrednu robu po EU sudovima gde "dobar dan" košta toliko.

I šta je sramotno kod prodavaca, da li si svestan šta radi taj zakon o 24m garancije? To je zlo za svaku ekonomiju, pitaj bolje učenog ekonomistu da vam objasni kako se uništava privreda jedne države "nebuloznim" zakonima koji daju potrošačima sva prava a pri tome ne tretiraju moguću zloupotrebu potrošača. Da li znaš da svi mobilni telefoni koji se reklamiraju između 20 i 23 meseca garancije na prostoru Balkana su u 100% slučajeve ISPRAVNI što znači da potrošači imaju za cilj samo jedno, da izmanipulišu i prigrabe za sebe novi uređaj. Pri tome uvek preteći inspekcijom (koja i dođe) i sudom. Šta ti to govori o ponašanju, zar nije to sramotno ponašanje? Pa čak i ovde na forumu su neki savetovali kako "pokvariti" nešto po isteku garancije i tražiti novo! E to je sramotno kada zloupotrebljavaš zakon i privilegije a ne kada ti neko ponudi uslugu koju zloupotrebiš! Ako ti se usluga ne sviđa nemoj da je koristiš, niko ne primorava.
 
Poslednja izmena:
Ajde ti sad mene uci da ce u 99% slucajeva vratiti uredjaj a i oni od kojih sam cuo i ja i oni kojim sam rekao da je garancija 24 a ne 12 meseci i koji su pokusali su i dobili zamenu.
A sramotno je to sto tih (kupaca) koji zloupotrebljavaju garanciju ima 100 puta manje od prodavaca koji zloupotrebljavaju svoja prava i obaveze,bilo nekvalitetom robe ili izvrdavanjem garancije !
Jos samo da Apple pocne da se vadi na "ostecenje vodom" kao prodavci u Srbiji i slobodno moze da premesti HQ u Srbiju.

Zlo za ekonomiju i unistavanje privrede prouzrokovano pravima potrosaca???Pa u US potrosaci imaju sva moguca prava i bez zakona (prodavci zakljucili da im se to mnogo vise isplati od ciganjenja) i niko ni ne pomislja da odbije reklamaciju pa im nista ne fali,cak stavise najvece su i najbolje trziste !
 
@jopopo
To sto si napisao meni zvuci kao sto je decko iznad napisao,zvanicno godinu dana garancija a nezvanicno dve.
Posle godinu dana ti kao priznaju garanciju ali popravku moras sam da platis,ma lopovi bre neovejani.
Zivim u Nemackoj i dosad sam kupio 5 Ajfona pocevsi od iPhone 4 i uvek je bila garancija samo godinu dana pa sam morao da pazarim Apple Care da bi produzio garanciju jos godinu dana.
 
Prevarili su te,imas garanciju 2 godine po zakonu,njihova "zvanicna" ne znaci nista.
 
Apple daje samo godinu dana garanciju pa se ti slikaj.Taj zakon od 2 godine garancije za njih nevazi i tacka.
Ako hoces 2 godine garancije plati 99 evrica taj Apple Care sto i nija toliko losa stvar.
 
Kako ti kazes druze,ti placaj tih 99 ja necu,a i ti i ja cemo imati 2 godine garancije.
 
Apple daje samo godinu dana garanciju pa se ti slikaj.Taj zakon od 2 godine garancije za njih nevazi i tacka.
Ako hoces 2 godine garancije plati 99 evrica taj Apple Care sto i nija toliko losa stvar.

Izvedi ih na sud pa vidi jel vazi ili ne vazi :)
 
U Italiji su zbog toga plaćali kaznu i tamo je garancija 2 godine.
 
Pocelo je u IT i DE,onda su prosirili na celu EU.Na primer u Londonu se vise ni geniuses ne prave ludi,odmah vrse zamenu.
 
Kako ti kazes druze,ti placaj tih 99 ja necu,a i ti i ja cemo imati 2 godine garancije.

Kladim se u telefon da ti bez Apple Care (barem u Nemackoj)neces imati 2 godine garanciju.
Apple Care i ta cena je meni ok,em produzis garanciju em ti menjaju telefon (uz sitnu doplatu)bez problema u slucaju da ga svojom krivicom unistis,sto se meni do sad 3 puta desilo.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno