Ne zaboravite da ja ovde pišem o servisu uglavnom i servis ovakve stvari naplaćuje. Ukoliko i postoji zakonski problem on može biti samo na relaciji prodavnica - korisnik pošto servis ne prodaje iPhone. Servis će u svakom slučaju naplatiti svoj rad koji nije pokriven garancijom. Da li će platiti radnja ili korisnik nama je sve jedno. Ali svaka softverska usluga mora da se plati.
I do svega ne bi doslo da smo se razumeli u prvom postu - ja sam pricao da zakonski prodavac (znaci radnja u kojoj je kupac kupio telefon) treba da resi problem bez novcane nadoknade, a to dal ce ovlasceni servis radnji da naplati i slicno nije nesto sto krajnjeg kupca zanima. Tom logikom konkretno kod ovog problema, pod pretpostavkom da je kupac kupio telefon u iStyle prilikom reklamacije popravka ne bi trebala da bude naplacena, a ako neki kupac koji nije kupio telefon u iStyle ga donese na servis, primenjuje se ta druga garancija o kojoj pricas (jer kupac ne reklamira kod prodavca) i koja je vise dobra volja iStyle i dogovor sa Apple i sama procedura se naplacuje. Takodje ukoliko neka radnja koja je prodala telefon, a salje na servis telefone u iStyle ima isti problem - kupcu se ne naplacuje nista u radnji, dok sama radnja placa iStyle-u popravku.
A sto se tice software greske u telefonima prilikom reklamacije inspekcije gledaju sledece - "Softver ne potpada pod Saobraznost jer je podložan izmenama samog korisnika." ovo je delimicno tacno, ali servis je taj koji treba da dokaze da telefon ne radi zbog software-a, kao i da je greska koja je nastala uzrokovana greskom korisnika (u ovom slucaju je to bug i korisnik nije odgovoran za isti). Isto se primenjuje i kod Android telefona gde samo root-ovanje i neke stvari ponistavaju garanciju. Ukoliko telefon zeza zbog sw(ali ne greskom korisnika, vec losim sw samog proizvodjaca uredjaja) prodavac je duzan da problem otkloni, zameni uredjaj za drugi ili vrati novac. Opet naglasavam prodavac, a ne sam servis. Relacija prodavac - servis je druga prica i nije regulisana zakonom o zastiti potrosaca, niti krajnje kupce zanima
Realno ja mislim da svakom treba da izgori telefon ko ukuca taj datum i ko gurne olovku naopacke u note 5 i da im za to firma nista ne nadoknadi!
To je vec druga stvar, sigurno ce biti neko ko ce slucajno to uraditi, ali problem je samog principa jer je ovo striktno greska proizvodjaca. Zamisli da je greska da ne smes dva puta da pritisnes da pozoves nekoga i da se ovo desi - jel bi logicno bilo da korisnik plati stetu jer je 2 puta pritisnuo dugme/ikonicu? Naravno da ne...
Opet, ovo je bukvalno nista naspram toga sta drugi prodavci rade i kako krse zakon (vise puta iskuseno sa Telenorom, svaki put resavano inspekcijom ili jednostavnim vadjenjem telefona da se zove inspekcija).
Takodje bilo bi dobro da moderator prebaci ovo u temu predvidjenu za to jer stvarno zatrpavamo malo ovu temu bez potrebe.