Šta je novo?

iPhone Autorizovani Servis - Srbija

^ izlupetao si se. Ne moras preko mts-a, ali je bolja opcije jer ukoliko menjaju telefon onda dobijas i novu garanciju. Zamenske tj reversne telefone ne dobijas bas tako lako. Koliko znam, cak ih nema ni u svim poslovnicama, a u onim u kojim ih ima to bude obicno 2 komada koje treba vijati.
 
Pre 10ak dana sam slao svoj 6+ i u Macoli i u iStyle su mi rekli da ako sam uzeo preko operatera moram njemu da šaljem. To je čak i spominjano u ovoj temi ili nekoj drugoj. Kao što sam napomenuo ukoliko je u prvoj godini garancije možda može preko serijskog broja. Takođe imaj na umu da MT:S daje dve godine garancije a Apple jednu standardno tako da molim te objasni mi gde grešim ili šta sam ja loše shvatio? Kad već tvrdiš da lupetam...

EDIT : Sad vidim u prvom postu da je navedeno da iStyle servisira uređaje kupljene kod operatera. Ali ja sam dobio drugačiju informaciju kad sam zvao iStyle tako da moguće da se nešto promenilo ili je opet netačan info dat putem telefona.
 
Poslednja izmena:
Pre 10ak dana sam slao svoj 6+ i u Macoli i u iStyle su mi rekli da ako sam uzeo preko operatera moram njemu da šaljem. To je čak i spominjano u ovoj temi ili nekoj drugoj. Kao što sam napomenuo ukoliko je u prvoj godini garancije možda može preko serijskog broja. Takođe imaj na umu da MT:S daje dve godine garancije a Apple jednu standardno tako da molim te objasni mi gde grešim ili šta sam ja loše shvatio? Kad već tvrdiš da lupetam...

EDIT : Sad vidim u prvom postu da je navedeno da iStyle servisira uređaje kupljene kod operatera. Ali ja sam dobio drugačiju informaciju kad sam zvao iStyle tako da moguće da se nešto promenilo ili je opet netačan info dat putem telefona.

Ajde ja da ti unapred dam izvinjenje ako ti je neko iz iStyle-a preneo pogrešnu informaciju ali možemo da reklamiramo telefone svih operatera i u drugoj godini garancije. Za drugu godinu nam treba garantni list, ugovor ili račun.
 
@mikenziyu - zanima me kako iStyle regulise 1.1.1970. problem? Vidim da je Macola objavila da ukoliko je neko prebacio na datum 90 dana od kupovine da treba da plati 3500 RSD popravku, ali ukoliko je telefon kupljen kod njih to je onda krsenje Zakona o zastiti potrosaca, zato sto samo modifikacija samog OS-a (poput jailbreak) bi trebala da ponistava garanciju, dok je ovo software-ski bug, odnosno zakonski posmatrano defekt (greska proizvodjaca) i samim tim prodavac treba da zameni/popravi uredjaj o svom trosku (dakle kupac nista ne placa)?
 
Isto naplaćujemo. Tj. mi generalno naplaćujemo bilo kakav softverski problem jer softver ne spada pod garanciju. Samim tim mi ne odvajamo grešku 1.1.1970 od bilo kog drugog softverskog problema.
 
Ali cekaj, ako je telefon tipa kupljen u iStyle vi ste onda prodavac. Ako je problem software-ske prirode, ali je uzrokovan greskom proizvodjaca po zakonu prodavac je duzan da isti problem otkloni o svom trosku ili da zameni uredjaj. U ovom slucaju se veoma lako dokazuje da je to greska proizvodjaca.
 
Ali mi na našem garantnom listu imamo upisano da softver ne spada pod garanciju. Samim tim nije bitno da li je softverska greška delo korisnika ili proizvođača. Nesaobraznost se ne primenjuje u ovom slučaju.
 
Citat:
Zloupotreba izraza garancija

Član 55

Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno drugih prava u skladu sa ovim zakonom.

Mnogo njih to radi, ali ne vredi kada pozoves inspekciju - garancija moze samo biti povoljnija za potrosaca u odnosu na zakon :)
 
Pa i ovde nema prekršaja. Mi koristimo izraz garantni list zato što potrošač stiče više prava nego što je zakonom propisano, a to je jednogodišnja internacionalna garancija validna bilo gde u svetu u Autorizovanom servisu.
 
E, ako ste napisali u garantnom listu - onda nista [emoji57]
 
Pa i ovde nema prekršaja. Mi koristimo izraz garantni list zato što potrošač stiče više prava nego što je zakonom propisano, a to je jednogodišnja internacionalna garancija validna bilo gde u svetu u Autorizovanom servisu.
Svaki tehnicki proizvod ima 2 godine garancije (propisane zakonom) na osnovu fiskalnog racuna. Stavke u garantnom listu mogu biti samo povoljnije nego sto je propisano zakonom - dakle ne gleda se u odnosu na Apple-ovu garanciju, vec onu propisanu zakonom. Dakle, ukoliko ima nekih problema kupac ima pravo da se pozove na Zakon o zastiti potrosaca, a ukoliko prodavac ne zeli da primeni isti kupac ima pravo da pozove inspekciju koja dalje resava problem. Problem se resava dalje tako sto inspekcija dodje i utvrdi da li je kupac u pravu. Dalje pretpostavljam da ste upoznati kako ide sa zamenama, popravkama i eventualnim kaznama za nepostovanje tog zakona.

Jos jednom
Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza "garancija" i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno drugih prava u skladu sa ovim zakonom.
 
Poslednja izmena:
Pa i dalje pričamo istu stvar. Korisnik ima sva prava propisana zakonom. U garantnom list stoji i da ima internacionalnu garanciju. Zato i dobija garantni list. Da nema internacionalne garancije dobio bi samo fiskalni.
 
Ali iPhone nije PC gde sam imas slobodu instaliranja OS-a. Dakle korisnik kada se zali da se telefon ne pali (a do ovog problema je) to je vec situacija za servis. Korisnik nije uradio nista sto ponistava garanciju (modifikacija OS-a tj. jailbreak), i u stanju je da reprodukuje problem na drugom telefonu kako bi dokazao da je u pitanju greska proizvodjaca u sw. U slucaju telefona hw i sw se posmatraju kao proizvod, a ne sami hw. Neovlasceno modifikovanje sw ponistava garanciju, ali koriscenje istog nikako ne moze da ponisti garanciju.
 
Pa ti si upravo odgovorio na pitanje zašto softver ne spada pod garanciju. Korisnik može da izazove kvar koji se otklanja reinstalacijom. Ja znam još 5 načina minimum da onesposobim telefon da mora da se uradi reinstalacija. hW je pokriven garancijom, SW nije. I to je to.
 
Тужиће вас неко, само ако буде довољно љут. Лоше вам је то тумачење... Не продајте само АјФ, већ и систем који иде уз њега као целину. Ово је чиста грешка произвођача.
Грешка код промене датума је толико проста, да никако не може да се подведе под хаковање или сличне термине, с обзиром да би купац пред судом могао да докаже да дете од 5 година може да "убије" телефон.
Правник сам бај д веј :Д

Не знам, можда неко мисли другачије
 
Poslednja izmena:
Kao i uvek kada je zakon o zaštiti potrošača u pitanju, svako ima svoja tumačenja.
Ja mogu samo da prenesem naše odredbe koje su u skladu sa zakonom po našem mišljenju:
Saobraznost se primenjuje na hardversku ispravnost uređaja. Softver ne potpada pod Saobraznost jer je podložan izmenama samog korisnika. I hardver je naravno podložan izmenama i zato se proverava u servisu, tj. ako je oštećen ili modifikovan možemo da odbijemo reklamaciju. Takođe i baterija delimično, jer se očekuje da njen kapacitet vremenom opada, a može se zameniti u saobraznost samo ako je hardverski mrtva (telefon radi na punjaču).
Radnja izdaje i garantni list jer se njime daju veća prava nego što je zakonski propisano, a to je jednogodišnja internacionalna garancija validna bilo gde u svetu. Na tom istom papiru stoji da softver nije pokriven reklamacijom.
I takođe pismeno obaveštavamo korisnika, a i tokom prijema na servis ih obaveštavamo da se softverske usluge naplaćuju.
 
Pa tom logikom, i VW automobili rade ok, hardver im je dobar, to što imaju softversku falinku (svojom greškom, kao i ovo sa datunom) nije problem, oni garantuju za hardver tj automobil, a automobil radi, zar ne, ne bi trebalo da bude problema.. Oh wait, ima ga, i te kako.. Lepo ste se vi ogradili od ovog problema, svima je jasno čija je greška, ali se uhvatili za tehnikaliju da ne bi sebi pravili problem.. I za to dati soma evra, da ti jedan bag potpuno onesposobi telefon.. Hit
 
Ne zaboravite da ja ovde pišem o servisu uglavnom i servis ovakve stvari naplaćuje. Ukoliko i postoji zakonski problem on može biti samo na relaciji prodavnica - korisnik pošto servis ne prodaje iPhone. Servis će u svakom slučaju naplatiti svoj rad koji nije pokriven garancijom. Da li će platiti radnja ili korisnik nama je sve jedno. Ali svaka softverska usluga mora da se plati.
Znam da nekima to ne odgovara, znam da Apple to radi besplatno, a i mnogi drugi servisi takođe, ali naša poslovna politika je da se takve stvari naplaćuju.
Iako smo mi deo radnje, Servis ima odvojene procedure, odvojenu ekonomsku politiku i naš profit dolazi iz drugih izvora u odnosu na radnju.
Ova tema je i pokrenuta sa tim ciljem, da budete upoznati kako mi radimo stvari kako bi unapred znali da ako dođete u naš servis mi ćemo naplatiti.
Time se olakšava komunikacija, nema širenja dezinformacija i svako može da bira da li mu to odgovara ili ne.
 
Jasna je vaša pozicija i pogled na problem, vas posao je da naplatite ono što popravite, poenta je da to treba da regulisete sa onim ko prodaje, nij3 problem kupca što mu zbog fabričke greške ne radi telefon, kao što se vaš ne tiče ko će platiti, dok su vaše "ruke" plaćene, tako i kupca ne zanima da plati nešto što nije njegova krivica pa očekuje da se neke druge 2 strane dogovore ko će to srediti(sad i tu se može tražiti dlaka u jajetu tipa, a što si kucao taj datum)..
 
(sad i tu se može tražiti dlaka u jajetu tipa, a što si kucao taj datum)..

Realno.

Ali sada znate stav iStyle Servisa, znate i stav Macole, oba servisa naplaćuju rešavanje takve vrste problema.

Da ne bi više spamovali temu sa relacijom softver - zakon o zaštiti potrošača, ta tema može da se nastavi u adekvatnoj temi za to koja već postoji na forumu.

Možemo da se vratimo na pitanja i razgovore o servisu i servisnim procedurama.
 
Uopšte ne smatram da je ovo spam priča, priča se o servisu i servisnim procedurama.. Kad je već tako neka štampaju na a4 papiru velikim fontom *NE KUCAJ DATUM taj i taj, pa selotejpče na kutiju, svetski da izgleda..
 
iPhone se prodaje od 2007. Godine. I pre par dana je neko 'otkrio' kako da blokira telefon. Kako zaboga misliš da neko drugi to može da zna i štampa unapred upozorenja. Šta bi na njemu pisalo. Mole se korisnici da ne stavljaju 46. godina stariji datum od trenutnog?
Smešno. Nepotrebno. Nemoguće.
 
Ne, meni je jasno da je ******ski to problem, jasno sto bi iko kucao datum taj jer je čuo da može da onesposobi telefon, ali, ako sam već dovoljno da ne kažem glup, da ne uvredim neke koji su to uradili, ali zaintrigiran da probam, Slozices se da mene kao kupca ne zanima zašto i kako, ako nisam radio sa softverom ništa što nije dozvoljeno, a zna se šta nije dozvoljeno, na proizvođaču je da reši problem.. (servisu ili kome god, podvescu ga pod proizvođačem).. (ponovo paralela sa vw..
 
Proizvođač može da rešava. To je Apple-ova odgovornost.
Korisnikova odgovornost je da ne onesposobljava telefon namerno. U skladu sa uputstvom nemoguće je staviti 46 godina stariji datum.
Na servisu je da to naplati jer to nije deo garancije.
Ne mogu da prihvatim paralelu sa VW jer su oni namerno stavili softver koji lažira rezultate. To ovde ipak nije slučaj.
 
Nisam mislio o namerama, samo o softverskoj grešci. Slažemo se da servis naplaćuje ono što mu je delatnost ne slažemo se da je na korisniku da plati to i to je to. Hvala na odg, iako nemam iPhone, lepo je razmeniti neku reč sa nekim "zvanicnim"...
 
Realno ja mislim da svakom treba da izgori telefon ko ukuca taj datum i ko gurne olovku naopacke u note 5 i da im za to firma nista ne nadoknadi!
 
I ko stavi iPhone u mikrotalasnu da napuni bateriju? Haha
 
Ne zaboravite da ja ovde pišem o servisu uglavnom i servis ovakve stvari naplaćuje. Ukoliko i postoji zakonski problem on može biti samo na relaciji prodavnica - korisnik pošto servis ne prodaje iPhone. Servis će u svakom slučaju naplatiti svoj rad koji nije pokriven garancijom. Da li će platiti radnja ili korisnik nama je sve jedno. Ali svaka softverska usluga mora da se plati.
I do svega ne bi doslo da smo se razumeli u prvom postu - ja sam pricao da zakonski prodavac (znaci radnja u kojoj je kupac kupio telefon) treba da resi problem bez novcane nadoknade, a to dal ce ovlasceni servis radnji da naplati i slicno nije nesto sto krajnjeg kupca zanima. Tom logikom konkretno kod ovog problema, pod pretpostavkom da je kupac kupio telefon u iStyle prilikom reklamacije popravka ne bi trebala da bude naplacena, a ako neki kupac koji nije kupio telefon u iStyle ga donese na servis, primenjuje se ta druga garancija o kojoj pricas (jer kupac ne reklamira kod prodavca) i koja je vise dobra volja iStyle i dogovor sa Apple i sama procedura se naplacuje. Takodje ukoliko neka radnja koja je prodala telefon, a salje na servis telefone u iStyle ima isti problem - kupcu se ne naplacuje nista u radnji, dok sama radnja placa iStyle-u popravku.

A sto se tice software greske u telefonima prilikom reklamacije inspekcije gledaju sledece - "Softver ne potpada pod Saobraznost jer je podložan izmenama samog korisnika." ovo je delimicno tacno, ali servis je taj koji treba da dokaze da telefon ne radi zbog software-a, kao i da je greska koja je nastala uzrokovana greskom korisnika (u ovom slucaju je to bug i korisnik nije odgovoran za isti). Isto se primenjuje i kod Android telefona gde samo root-ovanje i neke stvari ponistavaju garanciju. Ukoliko telefon zeza zbog sw(ali ne greskom korisnika, vec losim sw samog proizvodjaca uredjaja) prodavac je duzan da problem otkloni, zameni uredjaj za drugi ili vrati novac. Opet naglasavam prodavac, a ne sam servis. Relacija prodavac - servis je druga prica i nije regulisana zakonom o zastiti potrosaca, niti krajnje kupce zanima :)

Realno ja mislim da svakom treba da izgori telefon ko ukuca taj datum i ko gurne olovku naopacke u note 5 i da im za to firma nista ne nadoknadi!
To je vec druga stvar, sigurno ce biti neko ko ce slucajno to uraditi, ali problem je samog principa jer je ovo striktno greska proizvodjaca. Zamisli da je greska da ne smes dva puta da pritisnes da pozoves nekoga i da se ovo desi - jel bi logicno bilo da korisnik plati stetu jer je 2 puta pritisnuo dugme/ikonicu? Naravno da ne...

Opet, ovo je bukvalno nista naspram toga sta drugi prodavci rade i kako krse zakon (vise puta iskuseno sa Telenorom, svaki put resavano inspekcijom ili jednostavnim vadjenjem telefona da se zove inspekcija).

Takodje bilo bi dobro da moderator prebaci ovo u temu predvidjenu za to jer stvarno zatrpavamo malo ovu temu bez potrebe.
 
Poslednja izmena:
Upravo tako.
 
Korisnikova odgovornost je da ne onesposobljava telefon namerno. U skladu sa uputstvom nemoguće je staviti 46 godina stariji datum.

Ljudi su bili "navuceni" sa Easter Egg-om ako podese datum na 1.1.1970

A i malo je suludo da se uredjaj moze pokvariti (brikovati) takvom banalnoscu
 
Nazad
Vrh Dno