Nisam naleteo na neki "trik", ali upravo je to ono sto me nervira na tim uvodnim predavanjima. Bice vremena za trikove, oni su skoro uvek vezani za konkretnu sintaksu, mislim da na uvodnom nivou samo zbunjuju ljude. Da ne pricam o tome sto ne vidim korist od trika koji si tako naucio, tj. nisi ga sam provalio, ili bar "nanjusio". To je problem i sa pristupom matematici u ovoj zemlji, ali ne bih da sirim pricu. :d
Pa ako nisi naleteo ni na jedan trik u uvodnim, a smatraš da ima vremena za trikove, šta onda nervira? A za ovo drugo, sve zavidi od prirode trika. Neki mogu da se najuše ako se dobro analizira problem, a neki jednostavno ne mogu. Neko ih je pronašašo sasvim drugim putem koji nema veze sa problemom za koji se kasnije pokazalo da trik može da reši, ili su pronađeni nagađanjima, probanjima (uz educated guess, koji samo iskusni ljudi mogu da pokušaju). Tako da neki jednostavno moraju da se izlože bez "izvođenja". (A za matematiku ja već odavno pizdim zbog takvog načina predavanja :smash
U svakom slučaju, što se hvataš za detalje, važan je opšti utisak koji stekneš na kraju, ovo su predavanja koja su napravljena da se prate od početka do kraja. Moj opšti utisak na kraju je veoma dobar kad saberem šta sam video, čuo i mislim da sam bar malo unapredio svoje razmišljanje tokom programiranja. U stvari mislim da sam počeo više da cepidlačim o efikasnosti koda
, i čak i kad programiram u C#-u programiram pretežno proceduralno, bez mnogo objekata sa metodama, interfejsa... Mada dizajn implementacije jako zavisi od prorode problema. Mislim da je najvažnija stvar koju sam poneo sa tih predavanja da ne treba uvek koristi idiomatske (ili id*otske
) konstrukcije nekog jezika za svaki problem koji se rešava u tom jeziku, već treba implementirati u stilu najpogodnijem za problem, a da to jezik dozvoljava. Zato su predavanja koncentrisana na C, jer u njenu moš da radiš šta oćeš, ništa nije nametnuto, pa se onda za svaki problem razvije najefikasnije ili najintuitivnije rešenje, koje se možda uklopi u idiomatske konstrukcije nekog drugo jezika (najčešće OOP-a).