Šta je novo?

Intel vs Motorola

Super hik

Cenjen
Učlanjen(a)
06.10.2010
Poruke
102
Poena
169
Koji su odgovarujuci PC pandami Motorolinim procesorima serije 68 0x0 i PowerPC i kako su se ti procesori nosili sa PC konkurencijom u pogledu performansi. Za G3 znam da mu je pandam bio PII od koga je bio brzi posto je na testovima PowerBook sa ovim procesorom bukvalno rasturio Intel konkurenciju ali kako su ostali njihovi procesori stajali u odnosu na Intel mi je nepoznato. :type:
 
Svaki 680x0 je bio brzi od Intel parnjaka sve do pojave DX486-ca i Pentiuma preko 100MHz. 68040 na 25MHz ~ 486 na 33MHz.

Dok je 68060 bio monster koji je na 50MHz bio brzi i od Pentiuma na 75MHz.
 
Vidi, 1997-e smo na Niškoj lokalnoj TV radili uporedni test MC68060 na 60MHz i Pentium 200 MMX u renderovanju u LightWave (mislim da je bila verzija 5 ili 6, nisam siguran) i 060 je odrala P200MMX za više od 30% iako je pentium radio na ~350% višem taktu.
 
Vidi, 1997-e smo na Niškoj lokalnoj TV radili uporedni test MC68060 na 60MHz i Pentium 200 MMX u renderovanju u LightWave (mislim da je bila verzija 5 ili 6, nisam siguran) i 060 je odrala P200MMX za više od 30% iako je pentium radio na ~350% višem taktu.

Tu problem nije bio u procesoru, vec u operativnom sistemu i optimizaciji programa pod isti... Lightwave je bio pravljen za OS koji je radio sa MC680x0 procesorima.
 
Ako se ne varam, x86 procesori su davali znatno bolje brzinske rezultate kod 3D vektorske grafike sa cim je Amiga uvek kuburila, to je ja mislim i posledica razlicite arhitekture procesora, naravno svaka je imala svoje prednosti i mane
Treba se setiti samo one manije kada se pojavio prvi Doom za PC (u sustini to je bila igra sa 3D vektorskim hodnicima na koju su lepljeni 2D sprajtovi i teksture, kao uostalom i prvi Wolfenstein) i da je trebalo da prodje jos par godina pa da Amiga ojacana sa accel karticama dobije nesto pribliznog kvaliteta (npr Fears ili Alien Breed 3D)
Medjutim, interesantno je da na Amigi 500 jos pre Doom-a svetlost dana ugledala igra koja je donela slican koncept kao Wolfenstein, samo sto je prosla totalno i nezasluzeno nezapazeno iako je imala sjajne tehnicke karakteristike s obzirom na mogucnosti hardvera - Legends Of Valour se zvala :)
 
Poslednja izmena:
Svaki 680x0 je bio brzi od Intel parnjaka sve do pojave DX486-ca i Pentiuma preko 100MHz. 68040 na 25MHz ~ 486 na 33MHz.

Na koji 486 mislis SX ili DX posto 68040 ima integrisan koprocesor koji SX nema. Uzged da li su i Motorolini koprocesori bili brzi od Intelovih.
 
Ako se ne varam, x86 procesori su davali znatno bolje brzinske rezultate kod 3D vektorske grafike sa cim je Amiga uvek kuburila, to je ja mislim i posledica razlicite arhitekture procesora, naravno svaka je imala svoje prednosti i mane
Treba se setiti samo one manije kada se pojavio prvi Doom za PC (u sustini to je bila igra sa 3D vektorskim hodnicima na koju su lepljeni 2D sprajtovi i teksture, kao uostalom i prvi Wolfenstein) i da je trebalo da prodje jos par godina pa da Amiga ojacana sa accel karticama dobije nesto pribliznog kvaliteta (npr Fears ili Alien Breed 3D)
Medjutim, interesantno je da na Amigi 500 jos pre Doom-a svetlost dana ugledala igra koja je donela slican koncept kao Wolfenstein, samo sto je prosla totalno i nezasluzeno nezapazeno iako je imala sjajne tehnicke karakteristike s obzirom na mogucnosti hardvera - Legends Of Valour se zvala :)

Problem je bio u planar (Amiga) vs chunky (PC) nacinu rada sa grafickim podacima. AB3D, Fears, Gloom, Breathless i slicne igre moraju da rade chunky2planar konverziju sto trazi dosta resursa.

Na koji 486 mislis SX ili DX posto 68040 ima integrisan koprocesor koji SX nema. Uzged da li su i Motorolini koprocesori bili brzi od Intelovih.

Naravno da je 486DX u pitanju ;)
 
Evo malo testova u pitanju je program BIT.

604/130 Mhz 3.4 s
60060/50 Mhz 4.47 s
Pentium 90 Mhz 5.9 s
 
Vidi, 1997-e smo na Niškoj lokalnoj TV radili uporedni test MC68060 na 60MHz i Pentium 200 MMX u renderovanju u LightWave (mislim da je bila verzija 5 ili 6, nisam siguran) i 060 je odrala P200MMX za više od 30% iako je pentium radio na ~350% višem taktu.

e bas!

malo mi je tesko da poverujem u to... jedino ako na Pentiumu nije koristio FPU :D

Tu problem nije bio u procesoru, vec u operativnom sistemu i optimizaciji programa pod isti... Lightwave je bio pravljen za OS koji je radio sa MC680x0 procesorima.

racunanje (renderovanje) je najveovatnije pisano u C-u, ne vidim kako moze da bude "neoptimizovan" za intel procesor?

Treba se setiti samo one manije kada se pojavio prvi Doom za PC (u sustini to je bila igra sa 3D vektorskim hodnicima na koju su lepljeni 2D sprajtovi i teksture, kao uostalom i prvi Wolfenstein)

Doom nije vektorska igra vec raycast.

Medjutim, interesantno je da na Amigi 500 jos pre Doom-a svetlost dana ugledala igra koja je donela slican koncept kao Wolfenstein, samo sto je prosla totalno i nezasluzeno nezapazeno iako je imala sjajne tehnicke karakteristike s obzirom na mogucnosti hardvera - Legends Of Valour se zvala :)

Wolfenstein 3d se pojavio pre Legends Of Valour ;)




@Super hik sta je BIT?

EDIT: u ovom tekstu su lepo objasnjene razlike izmedju 040 i 486 ... http://www.skepticfiles.org/cowtext/comput~1/486vs040.htm
 
Poslednja izmena:
Doom nije vektorska igra vec raycast.

Si siguran da raycasting nije samo za sprajtove?
Svi hodnici su tamo uobicajeni vektorski objekti na koji su lepljenje teksture - dakle pravilni geometrijski oblici
Protivnici u Doom nisu u 3D, prva igra koja je donela cini mi se 3D protivnike je bila Quake
Vidim da se pominje Comanche ali Comanche je 2d igra koja koristi specijalnu voxel tehniku - okruzenje u Doom-u bi trebalo da je 3D, protivnici i itemi nisu ili gresim?

Wolfenstein 3d se pojavio pre Legends Of Valour ;)

Nije poenta u tome, vec u tome da se Legend Of Valour pojavio pre Dooma i masovnog stancovanja klonova za Amigu, i da je vec tada ponudio vise nego zavidan kvalitet nego pojedini Doom klonovi koju su ugledali svetlost dana tek par godina posle - i to sve na goloj A500 sa 1MB RAM-a :)
 
Poslednja izmena:
Svi hodnici su tamo uobicajeni vektorski objekti na koji su lepljenje teksture - dakle pravilni geometrijski oblici
...
cekaj, jesi li igrao npr. Obsession? Fliper za Amigu i Atari... http://wet.atari.org/obsession/ ako se secas uvodne animacije, dok biras fliper, imas onaj pravougaonik koji mozes da rotiras. Raycast radi na slicnu foru: izbacuje pixele samo po vertikali u zavisnosti koliko je zid/objekat udaljen od tebe.

Doom je isto raycast.

Nije poenta u tome, vec u tome da se Legend Of Valour pojavio pre Dooma i masovnog stancovanja klonova za Amigu, i da je vec tada ponudio vise nego zavidan kvalitet nego pojedini Doom klonovi koju su ugledali svetlost dana tek par godina posle - i to sve na goloj A500 sa 1MB RAM-a :)
pa to da :)
 
nego sad nesto razmisljam...

Quake za Amigu i Atari sa 68060/66MHz ima 15, odnosno 14FPSa (kazu da je limit chip ram).

nasao sam sjajan sajt lika koji ima ovu kolekciju: http://thandor.net/hardware :D - ubija sta sve ima od krshware-a :D a pritom je uradio i test svega toga!!! - http://thandor.net/benchmarks/cpu

Kaze da npr. Pentium 60MHz ima 16FPSa sto mu dodje 10% brze od MC68060 ...
 
...
cekaj, jesi li igrao npr. Obsession? Fliper za Amigu i Atari... http://wet.atari.org/obsession/ ako se secas uvodne animacije, dok biras fliper, imas onaj pravougaonik koji mozes da rotiras. Raycast radi na slicnu foru: izbacuje pixele samo po vertikali u zavisnosti koliko je zid/objekat udaljen od tebe.

Doom je isto raycast.

Nisam igrao Obsession
E vidis nisam znao za to i Doom, sada gledam i wiki (ima dosta o tome kako je igra pravljena) i zaista nije to vektorski 3D
Hvala na pojasnjenju - ja sam posao od pogresne pretpostavke da to mora biti vektorska grafika s obzirom da je bila preovladjujuci oblik 3D grafike u to vreme a i jos ranije

Recimo Scarabaeus ili Total Eclipse za C64 :)
 
Poslednja izmena:
pitanje

koji je zadnji processor u seriji 680x0 to jest svi iz te serije?
 
ok da prosirim pitanje nije rec koji je motorola proizvela zadnji procesor za amigu vec koji je zadni koji je proizvela u 68k seriji jednom sam citao ali sad nemogu da nadjem gde da je zadnji bio 68100

A da za amigu je bilo jeftinije sa 68060 prci na ppc tako da je 060 zadnji za amigu
 
Poslednja izmena:
Poslednji komercijalno dostupan je bio 68060. Moguce da si pomesao sa 88100.

Amiga je u vreme izlaska 68060 bila mrtva.
 
Poslednja izmena:
Zadnji 68xxx procesor u proizvodnji je bio 68060 i posle njega se islo na PowerPC seriju procesora. Pre PowerPC serije Motorola je razvijala paralelno CISC granu 680x0 i RISC granu 88x00.

Ne znam sta ti tu nije jasno?!
 
Zadnji 68xxx procesor u proizvodnji je bio 68060 i posle njega se islo na PowerPC seriju procesora. Pre PowerPC serije Motorola je razvijala paralelno CISC granu 680x0 i RISC granu 88x00.

Ne znam sta ti tu nije jasno?!

Pitanje je bilokoji je zadnji procesor proizvela motorola u seriji 68k

ne ppc seriju

ne 88k seriju

i opet 68060 je zadnji proizveden za amigu

vec par sati trazim clanak gde sam procito da je zadnji proizvedan iz serije 68k bio 68100 kad nadjem clanak postavi cu link ako ga neko nenadje prej mene inace procesor 68100 je bio radjen za vojne potrebe ttoliko se secam iz clanka moram ga naci pa ce biti jasnije i meni

cinjenica je da nije tacna lista na wikipediji
 
Koju Amigu? Jel ti znas da je 29.04.1994. Commodore bankrotirao? Ni Commodore ni Escom a pogotovo ne Gateway nisu proizveli 68060 turbo/cpu karte. Samo Phase5, DCE, QuickPack, GVP...

A4000T Amiga Technologies (Escom) je dolazila sa QuickPack 4060 turbo kartom umesto C= 3640.

Da li je ikada Motorola proizvela nesto sto je 68k kompatibilno, ali nikada nije izaslo na svetlo dana? Moguce, kao sto i danas Freescale proizvodi 68k procesore i mikrokontrolere, ali sumnjam da je postojao 68100 jer ga nikada niko nije spomenuo niti je moguce naci nesto o tome.

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/homepage.jsp?code=PC68KCF
 
Koliko je meni poznato 88100 se koristio za vojne potrebe...Mozda je u clanku koji si citao pogresno napisano 68100 mesto 88100. Poslednji motorolin procesor iz 68k serije je 68060 ako su i imali nesto u istrazivanju nisu dalje razvijali buduci da su zajedno uz IBM i aple razvijali ppc seriju procesora kao novu snagu procesora za racunare.Onda je dosao intel pentium sa sve greskom u fpu jedinici i resto je istorija....
 
Imao je i intel u to doba slican procesor koji je nosio oznaku 80860. A sto se tice 68060 koliko se ja secam POWER PC i 68xx procesori su jedno vreme razvijani zajedno tojest vec su postajali POWER PC procesori koje je Motorola razvila zajedno sa IBM i Appleom koji su bili zasnovani na osnovu IBM-ovih serverskih procesor kada je izbacena Motorola 68060 sto znaci da 68060 nikad i nije bio najjaci Motorolin procesor. Na sto upucuje i spisak odgovarajucih Intelovih pandama koji je naveden dole na kome fale pojedini Motorolini procesori posto G3 sasvim sigurno nije bio prvi POWER procesor.

68000 i Intel 8086
68010 i Intel
68020 i Intel 286
68030 i Intel 386
68040 i Intel 486
68060 i Pentium
G3 i Pentim II
G4 i Pentim III
 
Poslednja izmena:
Da. Prvo su se pojavili PowerPC 601, 603 i 604 procesori. To su prvi PowerPC koji su se pojavili 1992-e. G3 je model iz kasnih 90-tih.

The first implementation of the architecture was the PowerPC 601, released in 1992, based on the RSC, implementing a hybrid of the POWER1 and PowerPC instructions. This allowed the chip to be used by IBM in their existing POWER1-based platforms, although it also meant some slight pain when switching to the 2nd generation "pure" PowerPC designs. Apple continued work on a new line of Macintosh computers based on the chip, and eventually released them as the 601-based Power Macintosh on March 14, 1994.
 
Poslednja izmena:
Koliko je meni poznato 88100 se koristio za vojne potrebe...Mozda je u clanku koji si citao pogresno napisano 68100 mesto 88100. Poslednji motorolin procesor iz 68k serije je 68060 ako su i imali nesto u istrazivanju nisu dalje razvijali buduci da su zajedno uz IBM i aple razvijali ppc seriju procesora kao novu snagu procesora za racunare.Onda je dosao intel pentium sa sve greskom u fpu jedinici i resto je istorija....

Izgleda da si upravu da sam ja to pomesao ili je pisalo pogresn vec ceo dan trazim i nisam naso sem isto da je 88100 bio u vojnu korist ipak je 68060 zadni procesor iz serije 68k
 
To, sada ga muci :)
 
Nazad
Vrh Dno