ivanbo2003 je napisao(la):
Ljudi sta to pricate za ime Boga?!? Nema ubrzanja?!?Naravno negde ga nema uopste,ali u puno slucajeva ga ima itekako.
Bog sa ovim nema ama bas nikakve veze. 64 bita mogu doneti ubrzanje na nekoliko nacina:
1. Veci adresni prostor = vise podataka u memoriji, manje ucitavanja sa diska = brzi rad
2. Vise registara = ~3% ubrzanja
3. Specificni slucajevi = proracuni sa velikim brojevima, enkripcija = vece ubrzanje
Dobro odradjen threading moze doneti vise ubrzanja nego sve to zajedno.
ivanbo2003 je napisao(la):
Pa bas je jedan od Valve-ovaca na ... Gamespotu pre oko 5-6 meseci pricao da je mnogo veca korist od x86-64 nego od implemetacije multithreading-a u Source(a i uopste,po njegovim recima).
Daj bre razmisljaj malo i sam, nemoj samo da mi prepricavas ko je sta rekao. To nema veze s mozgom.
Ubrzanje od x86-64 je JEDNOKRATNO, dok se
ubrzanje od threadinga SKALIRA sa brojem procesora. Prema tome njihova odluka da ulazu u jednokratnu optimizaciju je krajnje kratkovida.
Sto se tice 32 .vs. 64 bit FarCry da i to rascistimo:
AnandTech je napisao(la):
AMD's goals are quite admirable, but the fact of the matter is that none of the visual improvements enabled by the Far Cry patches had anything to do with AMD64 or EM64T. They are artificially limited to run on those platforms alone, but could work just as well on a 32-bit platform.
Dakle PR bullshit, a ne x86-64 optimizacije. Takodje za HL2:
Steam News je napisao(la):
Bellevue, WA. – December 22, 2005 – Valve, a leading entertainment and technology studio, unveiled a 64-bit version of its Source game engine technology today. The first 64-bit Valve games released will be native 64-bit versions of Half-Life 2 and Lost Coast, and have been developed to take advantage of AMD Athlon™ 64 FX processor-based systems - the ultimate 64-bit gaming platform for PC enthusiasts.
Sudeci po PR proseravanju iznad kojim je propraceno lansiranje u pitanju je placena reklama za AMD. Ima tu jos proseravanja, a rec AMD se pominje citavih 10 puta u relativno kratkom
tekstu.
Za HL2 u press release-u
NIGDE nije navedeno koliko je ubrzanje od prelaska na 64 bita, dok za CoD 2 i Quake 4 jeste. Na kraju ce kad izadju testovi za 64-bit HL2 da se ispostavi da je dobitak dosta manji nego sto je od threadinga.
ivanbo2003 je napisao(la):
Za ovo drugo potrebno je mnooogo vise posla dok su rezultati(po njegovim recima) nesrazmerno dobri(ima odredjenog pomaka ali se ne isplati ukratko).
To koliko je potrebno vise posla vidi se po brzini kojom su sredjene pomenute dve igre.
ivanbo2003 je napisao(la):
Mini-GZIP: ubrzanje 190%...
RSA cryptography : od 10% do 400%,
DivX encoding: 20%
Super je to sto si ti nasao primere koji idu u prilog tvojoj tvrdnji. Ako se jos malo potrudis naci ces i primere da sve ove aplikacije veci dobitak imaju od dual-core nego od prelaska na 64 bita.
Ako hoces detaljnije objasnjenje procitaj i ovo:
Mini-GZIP i njegov compression backend nikad nisu ni bili nesto narocito optimizovani tako da je cifra od 190% verovatno rezultat vise vezanih optimizacija koje su "uletele". Sam dobitak od 64 bita je verovatno slican kao i kod DivX-a (dakle do 25%).
Kriptografija zahteva mnozenje velikih brojeva i ubrzanje koje se dobija je znacajno ALI... samo u slucaju da aplikacija ranije nije vec koristila npr. SSE2 koji je takodje omogucavao brzo mnozenje velikih brojeva. Odatle i varijacije -- 400% ubrzanja kod softvera koji nije koristio SSE2 i 10% kod onog koji jeste.
DivX ti je bas ocigledan primer da je dobitak od SMP/SMT optimizacija veci nego od prelaska na 64 bita.
ivanbo2003 je napisao(la):
Ajmo malo reality check-a i bez naklapanja napamet
To ce bojim se pre svega biti savet za tebe.
ivanbo2003 je napisao(la):
odbacivati AMD64 ekstenzije kao PR marketing je suludo i narrow minded
Na ovo ti dajem dva odgovora pa biraj:
1. Odbacivati SSE/SSE2/SSE3 i HTT kao PR marketing je takodje suludo i narrow minded. To je nesto sto su sve pristalice AMD-a radile, a rade i dalje.
2. Pridavati AMD64 ekstenzijama vecu vaznost nego sto zasluzuju je takodje suludo i ne samo narrow vec i shallow minded. To je nesto sto i u svetu (sto je razumljivo), a i kod nas (sto je tragicno) radi vecina novinara. Ako malo pogledas strane forume videces da vlasnici AMD64 masina vise nisu tako sigurni da je kupovina AMD64 procesora (pogotovo single-core) bila investicija u bilo ciju buducnost osim Hektorove. U prilog tome govori i prilicno hladan docek za HL2 64-bitni patch.
Evo i
prvih utisaka za isti:
I can say right away, that the 64-Bit version of HL2 is buggy, as is Lost Coast. There have been numerous reports of various bugs on the Steam forums, and I have experienced a few myself. After loading a saved game in HL2, some textures would be missing or distorted, as you can see in the below picture. In Lost Coast, loading a saved game would cease any AI. The only way to have the AI work was to completely exit the game and reload it again. Obviously, these are noticeable bugs and I question Valve on why they didn't catch them, because they are very easy to find and are widespread.
I ovo je bitan detalj:
Sadly, 64-Bit could not even muster enough to keep up to it's smaller brother. The only advantage it had was in the Lost Coast single player run, and even that's hardly an advantage. 32-Bit proved to be 22FPS faster than the 64-Bit version.. ouch.
Pff... smor. Ne samo da nema novih nivoa, poboljsane grafike, ne samo da nije brze nego je jos i puno bagova?!?
kovacm je napisao(la):
mislim da je to bolji pristup (optimizovati CPU za postojeci software) nego intelov pristup) osim toga sta je DualCore nego Brute Force
Dve logicke greske u jednoj recenici. Ti si moj idol, zaista.
Prvo, treba razvijati hardver sa novim mogucnostima, a zatim softver koji ih koristi inace kad se udari u brzinski zid (MHz) vise nema napretka. Potpuno bi bilo sumanuto da je obrnuto, tj. da se hardver pravi prema (lose napisanom) softveru.
Drugo, dual-core (pise se ispravno sa -), nije brute force jer nema od njega 'leba ako softver ne zna da uposli drugo jezgro.
kovacm je napisao(la):
Pentium4 je radio na max 1500MHz taktu i radio je sporije tada aktuelnog Athlona na 1.2GHz. Pentium4 je bio nedovrsen proizvod kada se pojavio na trzistu
Zato danas pusti neku SSE2 optimizovanu aplikaciju na tom 1500MHz P4 i na tom Athlonu pusti ono sto on moze da izvrsi pa uporedi rezultate. Jedino sto je bilo i ostalo (i sto ce verovatno i ostati) nedovrseno je softver.
Paradigma je napisao(la):
Ako je audiofreak stavi u potpis oprosticu mu sto sam ga kritikovao.
Oprostices mi sto si me kritikovao?!? Ja mislim da je tvoja recenica za potpis :d