Šta je novo?

Intel Pentium D

Ima review-ova po internetu koliko hoces. Nista se nije promenilo u poretku osim sto je Presler za nijansu brzi od Smithfild-a na istom kloku.
 
Paradigma je napisao(la):
Ima review-ova po internetu koliko hoces. Nista se nije promenilo u poretku osim sto je Presler za nijansu brzi od Smithfild-a na istom kloku.

I što se overklokuje kao blesav.. Njemu je ionako namena da drži vodu dok Conroe stigne negde u junu/julu.
 
Nedjo je napisao(la):
Tom analogijom bi se moglo reci da nema specijalnih optmizacija za INTEL

Prvo, analogija ti ne valja jer ovde i HTT procesori koji su zvanicno single-core imaju lep boost dok AMD single-core moze samo da ga duva, iz cega se moze zakljuciti da je to ipak optimizacija koja je "specijalna" za Intel.

Nedjo je napisao(la):
S druge strane, za 64-bitni HL2 patch pominjan je samo AMD, iako znamo da bi on radio i na skaradno nazvanim "EMT64" procesorima iz supronog tabora.

Ako je tebi EM64T skaredno onda treba ponovo da proucis sta zaista donose AMD64 ekstenzije. Mogucnost pristupa vecoj kolicini memorije je tu najveci plus. Sve ostalo je kozmetika koju koliko vidim dobise i Celeroni i Sempr0ni.

Trece, dobitak u performansama je veci od threadinga nego od prelaska na 64 bita.

Nedjo je napisao(la):
Ovo nije ni prvi ni poslednji tred sa odredjenim devijacijama, tako da mala digresija koja je ipak nije oftopic, ne predstavljarzlog za zakljucavanje.

Thread je poceo pljuvacinom po Intelovoj hardverskoj implementaciji dual-core procesora. Gde je zavrsio valjda vidis i sam tako da ja to ne bih nazvao malom digresijom tim pre sto je prethodna diskusija odavno zavrsena, a naziv threada ne odgovara novoj ama bas nikako.

Nedjo je napisao(la):
Ono sto je Interesantno u FS-ovom testu jeste otkrovenje chinjneice da odgovornost za probleme s ovim Q4 patchom, o kojima smo mogli citati kad je izaso, zapravo snosi 'vidija sa njinim ForceWareovima. Negde sam procitao da SMP podrska za Q4 na 'vidija akceleratorima radi kako treba tek posle .reg patcha koji "gasi" SMP optimizaciju ugradnjenu u njih...

Ovo je i ocekivano. Ne mogu postojati optimizacije na dva mesta. Ne treba kriviti nVidiju sto je pokusala da vlasnicima dual-core procesora da koji FPS vise, mada koliko vidim to samo AMD-u nije prijalo u kombinaciji sa ovim patchom. U svakom slucaju pomenuti 1.0.4 patch koji je pravio probleme sa FW je zamenjen novim 1.0.5 tako da to cini mi se mozemo slobodno da zaboravimo.

Pitanje za sve:

Gde je AMD sada da on razvije ovakve SMP/SMT optimizacije kad se toliko busao u grudi u stilu "mi smo prvi sa dual-core i multi-core"?!?

Ja i dalje stojim 100% iza onoga sto sam davno ovde govorio, a to je:

1. Hardware je samo gomila gvozdjurije bez dobrog software-a.
2. Name of the game je optimizacija, a ne brute force.

A svi znamo ko je svo vreme bio za optimizaciju (Intel), a ko za brute force (tri slova, prvo slovo A, poslednje D). :d
 
Poslednja izmena:
Dečko ti si potpuno pobrkao lončiće. A pošto bi jako dugo trajalo (možda infintno) da ti se objasni zbog čega ostajem samo pri konstataciji. :smoke:
 
Ne mogu da odolim...

firingsquad je napisao(la):
Activision has just followed up with a patch for Call of Duty 2 turning on the same functionality, also facilitated in part by Intel’s efforts to get games threaded.

:D

Call of Duty® 2 Intel Dual-Core Hyper-Thread Optimization Patch

This Call of Duty® 2 update is recommended for Windows 2000/XP users with Intel Hyper-Threading Technology (HT Technology) enabled processors, multiple processors, or systems with a dual core processor. This update will bring any supported version of Call of Duty 2 up to version 1.01. This upgrade will not affect pure server, and will not affect your ability to join or host multiplayer games with version 1.0 players. Infinity Ward worked closely with Intel to improve Call of Duty 2 performance on systems with HT Technology, multiple processors, or dual core processors. If you do not know whether you have a multi-processor, dual core, or HT Technology enabled system, please see the ReadMe file for simple instructions on checking your system.

http://www.callofduty.com/patch_cod2/

Dakle, svi vi sto imate single-core AMD krenite sad lagano u novogodisnji shopping :d:d:d

A ja cu za to vreme da igram moj CoD 2 koji sam dobio uz ovaj 7800GT...
 
Poslednja izmena:
Paradigma je napisao(la):
Dečko ti si potpuno pobrkao lončiće. A pošto bi jako dugo trajalo (možda infintno) da ti se objasni zbog čega ostajem samo pri konstataciji. :smoke:

Neargumentovana konstatacija i gomila ispraznih izgovora kao i uvek -- potpuno ocekivano sa tvoje strane.
 
Poslednja izmena:
Paradigma je napisao(la):
Dečko ti si potpuno pobrkao lončiće. A pošto bi jako dugo trajalo (možda infintno) da ti se objasni zbog čega ostajem samo pri konstataciji. :smoke:

Pa ne znam bas...

Elem, pre nekoliko meseci sam pisao neki komentar u "PC"-u, o Intelu...

Da ne palamudim mnogo, rekao sam da se AMD zestoko *****ao zato sto je prihvatio Intelovu igru, tj. MultiCore arhitekturu, jer:

A - AMD ne moze ekonomski da konkurise Intelovom proizvodnom procesu i ceni proizvodnje Intelovih MultiCore procesora.

B - AMD ce dati razlog vise diveloperima da se pozabave SMT optimizacijom.

Realno gledano, ako diveloperi budu krenuli da RADE svoj posao, AMD moze samo da izgubi. Video sam da se spominju neke optimizacije za AMD-a??? Kakve bre crne optimizacije, jer decko mozda mislio na 3Dnow?!? :d

SSE2 i SSE3 ne zelim da spominjem...Da kojim slucajem danasnji diveloperi koriste SSE2 ili SSE3, video bih sta bi AMD uradio sa svojim K8 procesorima.

x86-64??? Kao sto rece AudioFreak, jedina korist od njih je veci adresni prostor, a po toj logici, Intel je ispao fer i korektan, jer ljudima nije mazao oci dve godine, sa svakakvim PR sranjima.

Sve je veoma prosto i svodi se na ekonomski momenat: ako se guzite sa nekim ko je veliki, jednostavno ne mozete da mislite na buducnost. Morate da koristite sve svoje resurse i prednosti za bolje danas, a ne sutra...
 
audiofreak je napisao(la):
:D

Call of Duty® 2 Intel Dual-Core Hyper-Thread Optimization Patch

This Call of Duty® 2 update is recommended for Windows 2000/XP users with Intel Hyper-Threading Technology (HT Technology) enabled processors, multiple processors, or systems with a dual core processor. This update will bring any supported version of Call of Duty 2 up to version 1.01. This upgrade will not affect pure server, and will not affect your ability to join or host multiplayer games with version 1.0 players. Infinity Ward worked closely with Intel to improve Call of Duty 2 performance on systems with HT Technology, multiple processors, or dual core processors. If you do not know whether you have a multi-processor, dual core, or HT Technology enabled system, please see the ReadMe file for simple instructions on checking your system.

http://www.callofduty.com/patch_cod2/

Dakle, svi vi sto imate single-core AMD krenite sad lagano u novogodisnji shopping :d:d:d

A ja cu za to vreme da igram moj CoD 2 koji sam dobio uz ovaj 7800GT...

I sta sad, da zbog jednog patch-a za igru koja ima engine koji od pocetka stuca i na poslednjim grafikama,ja sad da uzmem i "bacim u kantu" mog Newcastla koji moze provereno do 2.6Ghz(sa boljom memorijom) i kupim neki Intel 6XX ili 8XX.Yeas yeas,sure ,like that will happen,fair chance ....
Oce to zbog jednog(ili vise ,nebitno) patch-eva za neke igre.
Kad aplikacije koje zahtevaju DC( ili bas traljavo rade sa SC) zaista budu rasprostranjene(vise od 60%) onda cu vec da razmislim o tome,i tom prilikom cu uzeti verovatno neki X2 slabiji model ili neki adekvatni Intel dual chip u tom trenutku(ovo poslednje ako i samo ako Amd bude osetno skuplji;da ce biti bolji u to nemam sumnje).Za sada cu se samo nasmejati ovakvim "provokacijama" :p
Poz
 
ivanbo2003 je napisao(la):
I sta sad, da zbog jednog patch-a za igru koja ima engine koji od pocetka stuca i na poslednjim grafikama,ja sad da uzmem i "bacim u kantu" mog Newcastla koji moze provereno do 2.6Ghz(sa boljom memorijom) i kupim neki Intel 6XX ili 8XX.Yeas yeas,sure ,like that will happen,fair chance ....
Oce to zbog jednog(ili vise ,nebitno) patch-eva za neke igre.
Kad aplikacije koje zahtevaju DC( ili bas traljavo rade sa SC) zaista budu rasprostranjene(vise od 60%) onda cu vec da razmislim o tome,i tom prilikom cu uzeti verovatno neki X2 slabiji model ili neki adekvatni Intel dual chip u tom trenutku(ovo poslednje ako i samo ako Amd bude osetno skuplji;da ce biti bolji u to nemam sumnje).Za sada cu se samo nasmejati ovakvim "provokacijama" :p
Poz

Dobro je, makar si shvatio da je u pitanju provokacija ako vec ne umes da brojis :d

;) To su vec dva patch-a za manje od dve nedelje ;)
 
Poslednja izmena:
igru koja ima engine koji od pocetka stuca i na poslednjim grafikama
to kod mene nije slucaj...tj.ne stuca bre nista...i na amd i na intelu je igra odradila svoje....igrom slucaja sam promenio venice za intel(vratih se ponovo na staro :))....vidim da ovde ljudi imaju izvesnog znanja o arhitekturi CPU-a,instrkcijama i software-skim optimizacijama a ja laik samo mogu da kazem da je intel za moje zahteve dosta bolji cpu od AMD u istom cenovnom rangu.Sto bih se raspravljao i zestio kad me briga i za jedne i druge.Za novac koji sam dao hocu da mi komp radi onako kako ja hocu>pa ne vidim da sam"prevaren" kupovinom intel 630...chak sam zadovoljan.E sad dual core je lepa stavka za moj pc samo ce cena biti previsoka za nase uslove(barem u startu).I ne vidim logiku da su se intel inzenjeri zeznuli sa tim core odvajanjima i "predugackom" externom magistralom...ipak je to ogromna firma koja je jos od Marsiana H. i 4004 pokazala da je pionir u tim stvarima..valjda su testirali dual core pre nego sto su sve obelodanili?Ako bi taj cpu bio omaska koliko neki pricaju, onda bi intel imao ogromne gubitke...ispade da sad znalci za foruma znaju bolje od intel inzenjera>postujem ljude i ne vredjam nikoga sa nekom namerom ali meni je to malo verovatno.
 
Poslednja izmena:
Ah da... :

audiofreak je napisao(la):
Ako je tebi EM64T skaredno onda treba ponovo da proucis sta zaista donose AMD64 ekstenzije. Mogucnost pristupa vecoj kolicini memorije je tu najveci plus. Sve ostalo je kozmetika koju koliko vidim dobise i Celeroni i Sempr0ni.

genijalcin@23 je napisao(la):
x86-64??? Kao sto rece AudioFreak, jedina korist od njih je veci adresni prostor, a po toj logici, Intel je ispao fer i korektan, jer ljudima nije mazao oci dve godine, sa svakakvim PR sranjima.

Ljudi sta to pricate za ime Boga?!? Nema ubrzanja?!?Naravno negde ga nema uopste,ali u puno slucajeva ga ima itekako.
Pa bas je jedan od Valve-ovaca na (ja mislim ako me secanje ne vara) Gamespotu pre oko 5-6 meseci pricao da je mnogo veca korist od x86-64 nego od implemetacije multithreading-a u Source(a i uopste,po njegovim recima).Za ovo drugo potrebno je mnooogo vise posla dok su rezultati(po njegovim recima) nesrazmerno dobri(ima odredjenog pomaka ali se ne isplati ukratko).Sigurno je da ce biti u buducnocti sve vise aplik. koje ce koristiti multithread. ali kada?Kada se budu bas omasovili DC procesori...Godinu, dve verovatno.
Aj da ne kopam po netu za brojnim poredjenjima beta x84-64 i 32b verzijama istog softvera i koliko recimo odredjene aplikacije imaju koristi od toga(Ovo je sa :
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1665&page=6

Mini-GZIP: ubrzanje 190%...
RSA cryptography : od 10% do 400%,
DivX encoding: 20%
Ovo je sve sa Beta Windosom x64 i beta drajverima i beta softverom...
Ajmo malo reality check-a i bez naklapanja napamet
Niko ne spori dobitak u Dual Core optimiz. ali odbacivati AMD64 ekstenzije kao PR marketing je suludo i narrow minded
 
Ne znam sto dizete celu frku oko 64bita, to ne povlaci nikakvu magiju. Ista stvar se desila pre vise od 15 godina kada se preslo sa 286 na 386 (ko se seca). I sta smo tada dobili, umesto AX pisali smo EAX, a sada cemo RAX ..... to je sustina. Dobro ima 2x vise nekih zica ali to nije neka revolucija, veca revolcuija su npr SIMD intrukcije, pipeline, integrisani mem. ctl. ..... (dopisite ali ne neke gluposti ;)
 
pa to, drugo je sto mozda sednu i napiskaraju novi kod da radi brze pa posle ljudi misle da je samo do 64bitne verzije. Tipichan primer - cinebench :)
 
DARK SIDE je napisao(la):
I ne vidim logiku da su se intel inzenjeri zeznuli sa tim core odvajanjima i "predugackom" externom magistralom...ipak je to ogromna firma koja je jos od Marsiana H. i 4004 pokazala da je pionir u tim stvarima..valjda su testirali dual core pre nego sto su sve obelodanili?A
isto kao i Pentium4 - sjajan pochetak :>
ili mozda kao sto su testirali Penitum (onaj sto nije znao da rachuna, pravio gresku pri zaokruzivanju)...
Sjajna firma... da IBM 1981. godine nije izabrao njihov CPU za svoj PC sada ne bi ni postojala...
elem nisu se zeznuli (intel) sto su uveli HT (prava stvar) a to sto su odstupili od tradicionalnog koncepta sa NetBurstom je pohvalno ali mozda malo trapavo izvedeno...

genijalcin@23 je napisao(la):
Pa ne znam bas...

Elem, pre nekoliko meseci sam pisao neki komentar u "PC"-u, o Intelu...

Da ne palamudim mnogo, rekao sam da se AMD zestoko *****ao zato sto je prihvatio Intelovu igru, tj. MultiCore arhitekturu, jer:

A - AMD ne moze ekonomski da konkurise Intelovom proizvodnom procesu i ceni proizvodnje Intelovih MultiCore procesora.

B - AMD ce dati razlog vise diveloperima da se pozabave SMT optimizacijom.

Realno gledano, ako diveloperi budu krenuli da RADE svoj posao, AMD moze samo da izgubi. Video sam da se spominju neke optimizacije za AMD-a??? Kakve bre crne optimizacije, jer decko mozda mislio na 3Dnow?!? :d

SSE2 i SSE3 ne zelim da spominjem...Da kojim slucajem danasnji diveloperi koriste SSE2 ili SSE3, video bih sta bi AMD uradio sa svojim K8 procesorima.

da se AMD zeznuo sto je krenuo tim putem (dual core)...? - mislim da ne postoji alternativa i da je vishe krajnje vreme da se uvedu dual core procesori (za kucne usere).
btw kako se radi optimizacija za SSE set instrukcija? da li se sve svodi na ukljucivanje opcije za upotrebu SSE-a u npr. C kompajleru? ili se misli na pisanje koda u asembleru i upotrebu SSE instrukcija i postovanje pravila za upotrebu istih?

audiofreak je napisao(la):
Ja i dalje stojim 100% iza onoga sto sam davno ovde govorio, a to je:

1. Hardware je samo gomila gvozdjurije bez dobrog software-a.
2. Name of the game je optimizacija, a ne brute force.

A svi znamo ko je svo vreme bio za optimizaciju (Intel), a ko za brute force (tri slova, prvo slovo A, poslednje D). :d
Pa AMDu je to islo na ruku u poslednjih par godina :D popravio je svoj udeo na trzistu od kada se pojavio Athlon i bio je brzi (vs. Pentium4 koji je bio optimizovan za sta? software koga josh nije bilo? za buducnost? AMD ga je tu razbio jer je imao hardware koji je brze vrteo postojeci software i mislim da je to bolji pristup (optimizovati CPU za postojeci software) nego intelov pristup) osim toga sta je DualCore nego Brute Force :D ;)
 
kovacm je napisao(la):
isto kao i Pentium4 - sjajan pochetak :>
ili mozda kao sto su testirali Penitum (onaj sto nije znao da rachuna, pravio gresku pri zaokruzivanju)...
Sjajna firma... da IBM 1981. godine nije izabrao njihov CPU za svoj PC sada ne bi ni postojala...
elem nisu se zeznuli (intel) sto su uveli HT (prava stvar) a to sto su odstupili od tradicionalnog koncepta sa NetBurstom je pohvalno ali mozda malo trapavo izvedeno...
Pa taj Pentium 4 na pocetku je bio mnoooogoooo bolji procesor od AMD K7.

Da IBM nije izabrao njihov procesor ne bi postojao ni AMD ;)

A kako je to NetBurst trapavo izveden, objasni ?
 
ili mozda kao sto su testirali Penitum (onaj sto nije znao da rachuna, pravio gresku pri zaokruzivanju)...
mislis u decimalonom zarezu?
Pa dobro ali to je zaista bilo davno...ja sam jos imao amigu 500...a za AMD tada nisam ni cuo...:)
 
AMD? ...Intel = AMD = x86 = smece - Motorola Rulz! MC680x0 je tada bio jedno 5 godina ispred 8086...
Pentium4 bio bolji od K7 u pochetku? pa se kasnije pokvario :) Pentium4 je radio na max 1500MHz taktu i radio je sporije tada aktuelnog Athlona na 1.2GHz. Pentium4 je bio nedovrsen proizvod kada se pojavio na trzistu a sta mu je sve falilo mozes prochitati na http://www.emulators.com/docs/pentium_1.htm na istoj adresi mozes chitati i o NetBurst-u...
(malo sam umoran sad :| )
btw @darkside bitno je da su imali i takav propust, cisto da se zna/ne zaboravi.
 
illidan je napisao(la):
Pa taj Pentium 4 na pocetku je bio mnoooogoooo bolji procesor od AMD K7.

illidan kazi mi da si se salio za ovo molim te ili si pisao pod uticajem povece kolicine piva(i to dobrog) :d.Ako je od piva, nema veze,kao da i nisi napisao...
Kovacm ti je lepo odgovorio ,zaboravio je da kaze da je P4 kad se pojavio bio sporiji(sa tadasnjom kombinacijom tipa ploca i memorije) i od PIII a kamoli od K7...
 
Ser_Zile je napisao(la):
recimo da internet uopste nije radio brze :d
ovo je apsolutno najbolja dijagnoza koju sam do sada cuo!!!
 
kovacm je napisao(la):
btw @darkside bitno je da su imali i takav propust, cisto da se zna/ne zaboravi.

AMD je imao mnogo skorije.. 3DNOW! II je imao bag u nekim funkcijama. Manifestovalo se pri kompresiji/dekompresiji slika, na nekoliko hiljada frejmova zabrlja jedan. Kad se ugasi ta optimizacija sve radi normalno, ali sporije..

Iskreno, imao sam i P90 sa tim FPU bagom, radio mi je godinu dana kao sat, doduše nisam se ničim ozbiljnim bavio, samo win/igre/internet/mp3 kompresija itd. Na K6 mi se desilo da zabrlja tu i tamo na par različitih mašina, opet ništa toliko strašno, samo je umelo da smori povremeno..
 
Ser_Zile je napisao(la):
recimo da internet uopste nije radio brze :d
:) Ovo je toliko kvalitetna fora da je za potpis :smoke:
 
filipenko je napisao(la):
:) Ovo je toliko kvalitetna fora da je za potpis :smoke:

Ako je audiofreak stavi u potpis oprosticu mu sto sam ga kritikovao. :d
 
ivanbo2003 je napisao(la):
Ljudi sta to pricate za ime Boga?!? Nema ubrzanja?!?Naravno negde ga nema uopste,ali u puno slucajeva ga ima itekako.

Bog sa ovim nema ama bas nikakve veze. 64 bita mogu doneti ubrzanje na nekoliko nacina:

1. Veci adresni prostor = vise podataka u memoriji, manje ucitavanja sa diska = brzi rad
2. Vise registara = ~3% ubrzanja
3. Specificni slucajevi = proracuni sa velikim brojevima, enkripcija = vece ubrzanje

Dobro odradjen threading moze doneti vise ubrzanja nego sve to zajedno.

ivanbo2003 je napisao(la):
Pa bas je jedan od Valve-ovaca na ... Gamespotu pre oko 5-6 meseci pricao da je mnogo veca korist od x86-64 nego od implemetacije multithreading-a u Source(a i uopste,po njegovim recima).

Daj bre razmisljaj malo i sam, nemoj samo da mi prepricavas ko je sta rekao. To nema veze s mozgom. Ubrzanje od x86-64 je JEDNOKRATNO, dok se ubrzanje od threadinga SKALIRA sa brojem procesora. Prema tome njihova odluka da ulazu u jednokratnu optimizaciju je krajnje kratkovida.

Sto se tice 32 .vs. 64 bit FarCry da i to rascistimo:

AnandTech je napisao(la):
AMD's goals are quite admirable, but the fact of the matter is that none of the visual improvements enabled by the Far Cry patches had anything to do with AMD64 or EM64T. They are artificially limited to run on those platforms alone, but could work just as well on a 32-bit platform.

Dakle PR bullshit, a ne x86-64 optimizacije. Takodje za HL2:

Steam News je napisao(la):
Bellevue, WA. – December 22, 2005 – Valve, a leading entertainment and technology studio, unveiled a 64-bit version of its Source game engine technology today. The first 64-bit Valve games released will be native 64-bit versions of Half-Life 2 and Lost Coast, and have been developed to take advantage of AMD Athlon™ 64 FX processor-based systems - the ultimate 64-bit gaming platform for PC enthusiasts.

Sudeci po PR proseravanju iznad kojim je propraceno lansiranje u pitanju je placena reklama za AMD. Ima tu jos proseravanja, a rec AMD se pominje citavih 10 puta u relativno kratkom tekstu.

Za HL2 u press release-u NIGDE nije navedeno koliko je ubrzanje od prelaska na 64 bita, dok za CoD 2 i Quake 4 jeste. Na kraju ce kad izadju testovi za 64-bit HL2 da se ispostavi da je dobitak dosta manji nego sto je od threadinga.

ivanbo2003 je napisao(la):
Za ovo drugo potrebno je mnooogo vise posla dok su rezultati(po njegovim recima) nesrazmerno dobri(ima odredjenog pomaka ali se ne isplati ukratko).

To koliko je potrebno vise posla vidi se po brzini kojom su sredjene pomenute dve igre.

ivanbo2003 je napisao(la):
Mini-GZIP: ubrzanje 190%...
RSA cryptography : od 10% do 400%,
DivX encoding: 20%

Super je to sto si ti nasao primere koji idu u prilog tvojoj tvrdnji. Ako se jos malo potrudis naci ces i primere da sve ove aplikacije veci dobitak imaju od dual-core nego od prelaska na 64 bita.

Ako hoces detaljnije objasnjenje procitaj i ovo:

Mini-GZIP i njegov compression backend nikad nisu ni bili nesto narocito optimizovani tako da je cifra od 190% verovatno rezultat vise vezanih optimizacija koje su "uletele". Sam dobitak od 64 bita je verovatno slican kao i kod DivX-a (dakle do 25%).

Kriptografija zahteva mnozenje velikih brojeva i ubrzanje koje se dobija je znacajno ALI... samo u slucaju da aplikacija ranije nije vec koristila npr. SSE2 koji je takodje omogucavao brzo mnozenje velikih brojeva. Odatle i varijacije -- 400% ubrzanja kod softvera koji nije koristio SSE2 i 10% kod onog koji jeste.

DivX ti je bas ocigledan primer da je dobitak od SMP/SMT optimizacija veci nego od prelaska na 64 bita.

ivanbo2003 je napisao(la):
Ajmo malo reality check-a i bez naklapanja napamet

To ce bojim se pre svega biti savet za tebe.

ivanbo2003 je napisao(la):
odbacivati AMD64 ekstenzije kao PR marketing je suludo i narrow minded

Na ovo ti dajem dva odgovora pa biraj:

1. Odbacivati SSE/SSE2/SSE3 i HTT kao PR marketing je takodje suludo i narrow minded. To je nesto sto su sve pristalice AMD-a radile, a rade i dalje.

2. Pridavati AMD64 ekstenzijama vecu vaznost nego sto zasluzuju je takodje suludo i ne samo narrow vec i shallow minded. To je nesto sto i u svetu (sto je razumljivo), a i kod nas (sto je tragicno) radi vecina novinara. Ako malo pogledas strane forume videces da vlasnici AMD64 masina vise nisu tako sigurni da je kupovina AMD64 procesora (pogotovo single-core) bila investicija u bilo ciju buducnost osim Hektorove. U prilog tome govori i prilicno hladan docek za HL2 64-bitni patch.

Evo i prvih utisaka za isti:

I can say right away, that the 64-Bit version of HL2 is buggy, as is Lost Coast. There have been numerous reports of various bugs on the Steam forums, and I have experienced a few myself. After loading a saved game in HL2, some textures would be missing or distorted, as you can see in the below picture. In Lost Coast, loading a saved game would cease any AI. The only way to have the AI work was to completely exit the game and reload it again. Obviously, these are noticeable bugs and I question Valve on why they didn't catch them, because they are very easy to find and are widespread.

I ovo je bitan detalj:

Sadly, 64-Bit could not even muster enough to keep up to it's smaller brother. The only advantage it had was in the Lost Coast single player run, and even that's hardly an advantage. 32-Bit proved to be 22FPS faster than the 64-Bit version.. ouch.

Pff... smor. Ne samo da nema novih nivoa, poboljsane grafike, ne samo da nije brze nego je jos i puno bagova?!?

kovacm je napisao(la):
mislim da je to bolji pristup (optimizovati CPU za postojeci software) nego intelov pristup) osim toga sta je DualCore nego Brute Force

Dve logicke greske u jednoj recenici. Ti si moj idol, zaista.

Prvo, treba razvijati hardver sa novim mogucnostima, a zatim softver koji ih koristi inace kad se udari u brzinski zid (MHz) vise nema napretka. Potpuno bi bilo sumanuto da je obrnuto, tj. da se hardver pravi prema (lose napisanom) softveru.

Drugo, dual-core (pise se ispravno sa -), nije brute force jer nema od njega 'leba ako softver ne zna da uposli drugo jezgro.

kovacm je napisao(la):
Pentium4 je radio na max 1500MHz taktu i radio je sporije tada aktuelnog Athlona na 1.2GHz. Pentium4 je bio nedovrsen proizvod kada se pojavio na trzistu

Zato danas pusti neku SSE2 optimizovanu aplikaciju na tom 1500MHz P4 i na tom Athlonu pusti ono sto on moze da izvrsi pa uporedi rezultate. Jedino sto je bilo i ostalo (i sto ce verovatno i ostati) nedovrseno je softver.


Paradigma je napisao(la):
Ako je audiofreak stavi u potpis oprosticu mu sto sam ga kritikovao.

Oprostices mi sto si me kritikovao?!? Ja mislim da je tvoja recenica za potpis :d
 
Poslednja izmena:
audiofreak je napisao(la):
Oprostices mi sto si me kritikovao?!? Ja mislim da je tvoja recenica za potpis :d

E moj audio, ne znas jedan od najboljih fazona Dusana Kovacevica.

Ajde lepo priznaj a Djura ce ti oprostiti sto te je tukao!
(Balkanski spijun)
 
Paradigma je napisao(la):
E moj audio, ne znas jedan od najboljih fazona Dusana Kovacevica.

Ajde lepo priznaj a Djura ce ti oprostiti sto te je tukao!
(Balkanski spijun)

Davno sam to gledao, ali super se uklapa u ovu pricu posto i ti i Djura napadate postenog coveka drugacijih shvatanja bez razloga. :D
 
Poslednja izmena:
Davno sam to gledao, ali super se uklapa u ovu pricu posto i ti i Djura napadate postenog coveka drugacijih shvatanja bez razloga.
Ovo ti je dobar odgovor a u vezi potpisa:uzasan ti je...toliko je prepotentan da mi se povraca svaki put kad ga prochitam pa izbegavam da ti chitam postove do kraja.Iskreno,puno toga si u pravu kad je intel u pitanju a ovi opet sa druge strane(amd armada navijacha :)) su u vecini pa si u nezavidnoj situaciji.
ps.daj pls. promeni taj potpis...uffffffffffff
 
DARK SIDE je napisao(la):
Ovo ti je dobar odgovor a u vezi potpisa:uzasan ti je...toliko je prepotentan da mi se povraca svaki put kad ga prochitam pa izbegavam da ti chitam postove do kraja.Iskreno,puno toga si u pravu kad je intel u pitanju a ovi opet sa druge strane(amd armada navijacha :)) su u vecini pa si u nezavidnoj situaciji.
ps.daj pls. promeni taj potpis...uffffffffffff

Samo ako obecas da ces onda citati postove do kraja :D
 
audiofreak je napisao(la):
Dve logicke greske u jednoj recenici. Ti si moj idol, zaista.

Prvo, treba razvijati hardver sa novim mogucnostima, a zatim softver koji ih koristi inace kad se udari u brzinski zid (MHz) vise nema napretka. Potpuno bi bilo sumanuto da je obrnuto, tj. da se hardver pravi prema (lose napisanom) softveru.

Drugo, dual-core (pise se ispravno sa -), nije brute force jer nema od njega 'leba ako softver ne zna da uposli drugo jezgro.

Zato danas pusti neku SSE2 optimizovanu aplikaciju na tom 1500MHz P4 i na tom Athlonu pusti ono sto on moze da izvrsi pa uporedi rezultate. Jedino sto je bilo i ostalo (i sto ce verovatno i ostati) nedovrseno je softver.

Oprostices mi sto si me kritikovao?!? Ja mislim da je tvoja recenica za potpis :d
drago mi je da sam tvoj idol :D u pravo si da treba razivjati hardware sa novim mogucnostima ali PentiumV (NetBurst) je pored toga (dodavanje novih funkcija) odbacio masu stvari koje su se koristile prilikom razvoja novih procesora u protekle 2 decenije (npr. izbacivanje shiftera, izbacivanje vishe dekodera instrukcija i ostavljanje samo jednog...) dok je AMD sa Athlonom nastavio tamo gde je stao PIII, gotovo bi se moglo reci da je Athlon usavrseni PIII (doato josh FPU jedica...). To je poenta cele priche. Posle 4 godine vidimo da je i jedna i druga solucija opstala ravnopravno (brzinski pre svega) iako se drasticno razlikuju mada mi se cini da je Intel imao vishe problema da izvuche brzinu iz P4 sa "loshe" (tj. legacy ili ti non-SSE) napisanog softwarea :)
Vec sam pitao sta znachi SSE optimizovan software: da li se to svodi na chekiranje opcije SSE u kompajleru ili se mora raditi ruchna optimizacija koda?
 
@audiofreak

Cekaj audio, polako.
Gde sam ja napisao da ne valja ici na dual core prilagodjene aplikacije?
Naveo sam da trenutna situacija nije najbolja za razvoj programa(jer nema puno korisnika tog hw-a),ne ono sto ce se desiti za godinu ili dve(+).Ne pripisuj mi tvoje zamisljene insinuacije.
Mrzi me da quote-ujem sve sto si naveo pa cu ukratko o svemu.

Prvo nisam nigde ni rekao da je dual core=PR, ili ima losiji perf. gain od x86-64,vec sam citirao vas dva intelfana kako kazete da je x86-64 PR.Vrlo dobra i prirodna odluka AMD-a(gde je ono Itanium bese trenutno?!?Nije desktop cpu ali jeste intelov 64b projekat ako nista drugo-skoro propao).

Veci adresni prostor .OK,pomoci ce.
Odakle ti znas da vise registara donosi 3% ubrzanja?.....
Sa skaliranjem se slazem,ali kada ce quad(ili quad+) preci i zaziveti u desktop trzistu?Molim bez wild nagadjanja tipa "pri kraju sledece(06')" i sl.

Hvala Bogu da ce da optizmizuju aplik. za dual core,valjda je to prirodan(i elegantan) nacin da se nastavi povecanje perf. bez investiranje u totalno novi SC dizajn(koliko god dobar bio).SC ce verovatno biti za 2-3 god proslost u polovnim racunarima kad je desktop u pitanju,pa ce i razloga za ne-optimiz. za DC biti sve manje.

Sto se tice FarCry ,prica ispricana vise puta.Igra je samo rekompajlirana(u long modu nema MMX-a i 3Dnow! pa se mozda gubi koji precenat ako je igra koristila nesto od njih),znaci stari engine kao i kod Ridick-a,a ne nov from the ground-up.Sta bi bilo da intel nije ucinio isto sa orig. x86?Picili bi na derivatima cega :d ?
Za HL2 verovatno treba da prodje odredjeni vremenski period da se ispeglaju bug-ovi.Inace tek kad se budu pojavile igre iz temelja pisane za x86-64(ili Vistu),videcemo sta ce dobitak(ili mozda gubitak) biti.

Ponavljam,niti sam rekao da SSEx i HTT ne valjaju niti da je dual core PR.Procitaj lepo,ne izmisljaj i ne pretpostavljaj tudje stavove.Onda je lako i sam sebi odgovoriti...
Aj da ne gulimo vise oko toga ko je sta rekao(ili nije).
Ja nisam niciji navijac(za razliku od "nekih",tj. jednina je more appropriate)
Licno volim da vidim(kao i svi) sto nizu cenu dobrog proizvoda(Intel ili Amd,Ati ili Nv).
To sto je AMD bolje napravio DC(to je fakat),prvi probio 1Gz,integrisao mem. kontroler on-die,zamenio FSB sa HyperTransp. point-to-point linkovima(naravno posle Alpha-e koja je prva to uvela sa EV7),prvi uveo x86-64 i progurao ih iako je dosta manja firma ... nije niko "kriv",osim AMD-a :D .To su sve cinjenice ,svidjale se tebi ili ne.
Inace da nije AMD batalio FSB filozofiju,intel bi terao ovako jos ko zna koliko u x86 segmentu(CSI ce intel uvesti ko zna kada)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno