Šta je novo?

Industrija igara

C,c,c... one flop to rule them all.
 
The Elder Scrolls IV: Oblivion remake/remaster:


Dobra vijest, ali ne za Skyblivion, ako je istina.
 
Glupost. Imaju dovoljno provincija da pokriju novim igrama pre nego što krenu remasteri.
Ali razumljivo ako će remaster raditi Indijci za 200 dolara mesečno (pošto je njih najteže pogodila ova kriza, najveći broj ostalih bez posla su upravo radili za indijske outsource firme pa su sada faktički robovi). Kvalitet će naravno i biti na tom nivou, tu negde kao WarCraft 3...

Mada je ovo što si linkova tip youtube videa gde neki random lik vadi podatke iz guzice i pravi video šta bi bilo kad bi bilo, kao oni montirani trejleri za filmove koji nikad nisu izašli nego neko skucka video od postojećeg materijala za klikove...

Čim čujem if it was real znam koliko je sati...
 
U pitanju je leak bivseg clana Virtous Games kompanije, a ne vadjenje podataka iz guzice! Da li je sve to istina, to je druga prica.
I ako je on random lik, ti si vjerovatno not random!
Sto se tice Indijaca koji rade za 200 dolara, to je njihov problem, izbor.
 
Stats.png


Windows 96.21%
Linux 1.96%
MacOS 1.84%

Prestiže Linux MacOS :)

https://store.steampowered.com/hwsu...are-Survey-Welcome-to-Steam?platform=combined
 
Poslednja izmena:
Ne znam u kom forumu bih pitao pa ajde ovde. Koje igre znate da su istorijski tačne? Ili da su geografski dobro urađene? Npr AC Odyssey, je l građevine i okolina izgledaju kao što je bilo i u realnosti(barem ono koliko znamo da je bilo), ili AC syndicate u Londonu?
 
Nemam tacan odgovor na tvoje pitanje, ali mi je pala jedna igra na pamet koju sam bas davno igrao, a moguce da su se koliko toliko potrudili, a mozda i nisu.

Radi se o The Saboteur koja je vecinski smestana u Pariz, tj bar ono sto sam ja igrao je mahom bilo po Parizu.
 
PS4 i Switch
Ala izvlace lovu, jos malo ce i postere krenuti da prodaju.

Bar izgleda da nisu upropastili vizuelni stil kao u onim GTA remasterima. Ali puna cena za igru koju nisu ni unapredili grafički i lansiraju je na last gen konzoli. LOL.
Rockstar je postao definicija spavanja na lovorikama.
 
Ne znam u kom forumu bih pitao pa ajde ovde. Koje igre znate da su istorijski tačne? Ili da su geografski dobro urađene? Npr AC Odyssey, je l građevine i okolina izgledaju kao što je bilo i u realnosti(barem ono koliko znamo da je bilo), ili AC syndicate u Londonu?
Geografski, Watch Dogs: Legion, kažu da je centar Londona prikazan prilično verno, ali sažeto.
 
Poslednja izmena:
Bila je i ona priča da je Ubisoft podelio sken Notr Dama nakon požara, da pomognu obnovu - imali su najprecizniji i verniji sken građevine. Tako da o AC unity možda.
 
Можда Call of Pripyat. 😀
 
Posledjih godina primećujem razliku između naslova koji koriste sopstveni (proprietary) engine u odnosu na Unreal-Unity engine.

Kada pogledam trejlere za nadolazeće Crimson Desert (BlackDester Engine) ili Dragon Dogma 2 (RE Engine), tačno vidim taj "umetnički" deo u igri jer su kompletno rađene in-house.
Nove UE igre deluju kao sa proizvodne trake.

Mislim da se o ovome ne priča dovoljno, i bolje bi bilo da AAA timovi koriste sopstevni engine,
umesto da štancaju naslove po volji investitora (slično grafičko modeliranje, skaliranje sveta itd.)

Verujem da nisam ciljna publika jer se ni ne igram često, ali da i mi "umetnici" da kažemo svoje. 🎨
 
Umjetnicki dio nije uopce vezan za engine.
Trejleri mogu biti slicni, ali i dosta razliciti od in game grafike.
Sjecate se price o UE3 igrama koje sve izgledaju plasticno. I onda ljudi naprave ovo sa tim enginom.

 
Upravo tako, umetnički deo nema veze sa endžinom, ne prave umetnici indžin, već programeri koji često nemaju ni nekog kontakta sa umetnicima. Već umetnici iz onoga što dobiju gledaju da izvuku maksimum. Endžin je samo alat/instrument i ništa više.
 
@starac @rAMA

Da ne prepričavam, ispod je veći video koji govori detaljnije o sličnom fenomenu:


Ukratko, Unreal Engine je vrlo odgovoran za potpuni pad grafičkih ideja u modernim igrama. To nije samo moje mišljenje već dobrog dela gamedev zajedenice.
Dosta je bilo te relativizacije da je bitan umetnik a ne alat (Unreal Engine), engine te usmerava kao standardu odnosno istom (Unreal Store)
Znam da nije lako napisati engine od nule, što mogu samo sposobni timovi. Ali bolje jedna dobra igra nego 10 loših i ISTIH, a to je stanje koje imamo sada.
Čak i CD Projekt odlučio da ugasi svoj Red Engine i Witcher 4 će biti na UE5. Nije teško pogoditi kako će grafički da izgleda, tj kao crtani film.

Dead Space Remake (Frostbite Engine),
Death Stranding, Horizon:ZD (Decima),
RDR2 (Rage Engine),
to su sve naslovi kod kojih se kristalno jasno vidi šta je "ručni rad", ne proizvod sa trake.
Čak i mali studio (ali sa sposobnim gamedev timom) može da napravi odličan serijal sa svojim engine-om što dokazuje Amnesia serijal od strane Frictional Games.
Pomenimo i nadolazeći Alan Wake 2 (Northlight engine), ovaj prikaz UE nema šanse da proizvede.

Imamo dosta primera, samo ih je manje vide u moru UE plastikanera.

Ljudi koji podržavaju ekspanziju Unreal Engine (i ubijanje in-house engine se dele u dva tabora):
1) Profesionalci koji rade u gamedev. Tj žele što više UE projekata jer im to donosi lebac na sto.
2) Gejmeri-potrošači koji su navikli jedan te isti crtanoliki prikaz, i ne vole bilo šta drugačije.
 
@starac @rAMA

Da ne prepričavam, ispod je veći video koji govori detaljnije o sličnom fenomenu:


Ukratko, Unreal Engine je vrlo odgovoran za potpuni pad grafičkih ideja u modernim igrama. To nije samo moje mišljenje već dobrog dela gamedev zajedenice.
Dosta je bilo te relativizacije da je bitan umetnik a ne alat (Unreal Engine), engine te usmerava kao standardu odnosno istom (Unreal Store)
Znam da nije lako napisati engine od nule, što mogu samo sposobni timovi. Ali bolje jedna dobra igra nego 10 loših i ISTIH, a to je stanje koje imamo sada.
Čak i CD Projekt odlučio da ugasi svoj Red Engine i Witcher 4 će biti na UE5. Nije teško pogoditi kako će grafički da izgleda, tj kao crtani film.

Dead Space Remake (Frostbite Engine),
Death Stranding, Horizon:ZD (Decima),
RDR2 (Rage Engine),
to su sve naslovi kod kojih se kristalno jasno vidi šta je "ručni rad", ne proizvod sa trake.
Čak i mali studio (ali sa sposobnim gamedev timom) može da napravi odličan serijal sa svojim engine-om što dokazuje Amnesia serijal od strane Frictional Games.
Pomenimo i nadolazeći Alan Wake 2 (Northlight engine), ovaj prikaz UE nema šanse da proizvede.

Imamo dosta primera, samo ih je manje vide u moru UE plastikanera.

Ljudi koji podržavaju ekspanziju Unreal Engine (i ubijanje in-house engine se dele u dva tabora):
1) Profesionalci koji rade u gamedev. Tj žele što više UE projekata jer im to donosi lebac na sto.
2) Gejmeri-potrošači koji su navikli jedan te isti crtanoliki prikaz, i ne vole bilo šta drugačije.

Sa druge strane Hellblade pokidao sa vizuelno kreativnog aspekta sa UE4 engine.
Očekujem i da Hellblade 2 pokida sa UE5.
Dakle nije samo da alata, nego i do onog ko ga koristi...
 
Može i u Wordpressu da se prave vizuelno različiti sajtovi pa su opet njih milion napravili sajt koji slično izgleda. Nije pitanje šta može nego udobnosti koju pruža developerima taj UE5. Ako im je lakše da koristeći alate koje koriste i većina drugih developera naprave igru sličnog vizuelnog dizajna to će i uraditi. To važi za full 3D AA ili AAA igre, indie obično prodaje art direction pa nezavisno od endžina se vizuelno razlikuju mada su često 2D ili jednostavnije 3D igre.

Tako da se slažem sa @vatrogasac53. Igre će većinom imati sličnu grafiku, teksture koje budu koristile Unreal engine jer je tako lakše.

Verujem da većina ovde radi neki IT posao. Zar vam se nije dešavalo da imate super ideju kako neki zadatak odraditi, onako baš proper ali se nema vremena tj. menadžment je nabio tesne rokove, vi ipak terate po svom, pred kraj roka niste još gotovi dođe vam PM mikromenadžersko zlo i krene da skače po mozgu. Naravno uzmete i otaljate task za par sati, čisto da ispunite kvotu, da ispuni minimalne zahteve taska. Rezultat je proizvod sa minimum jednim inferiornim aspektom. Kada to uradi 10 developera dobijemo inferioran proizvod all around. A nije da su ti ljudi tako hteli ***a.
 
@starac @rAMA

Da ne prepričavam, ispod je veći video koji govori detaljnije o sličnom fenomenu:


Ukratko, Unreal Engine je vrlo odgovoran za potpuni pad grafičkih ideja u modernim igrama. To nije samo moje mišljenje već dobrog dela gamedev zajedenice.
Dosta je bilo te relativizacije da je bitan umetnik a ne alat (Unreal Engine), engine te usmerava kao standardu odnosno istom (Unreal Store)
Znam da nije lako napisati engine od nule, što mogu samo sposobni timovi. Ali bolje jedna dobra igra nego 10 loših i ISTIH, a to je stanje koje imamo sada.
Čak i CD Projekt odlučio da ugasi svoj Red Engine i Witcher 4 će biti na UE5. Nije teško pogoditi kako će grafički da izgleda, tj kao crtani film.

Dead Space Remake (Frostbite Engine),
Death Stranding, Horizon:ZD (Decima),
RDR2 (Rage Engine),
to su sve naslovi kod kojih se kristalno jasno vidi šta je "ručni rad", ne proizvod sa trake.
Čak i mali studio (ali sa sposobnim gamedev timom) može da napravi odličan serijal sa svojim engine-om što dokazuje Amnesia serijal od strane Frictional Games.
Pomenimo i nadolazeći Alan Wake 2 (Northlight engine), ovaj prikaz UE nema šanse da proizvede.

Imamo dosta primera, samo ih je manje vide u moru UE plastikanera.

Ljudi koji podržavaju ekspanziju Unreal Engine (i ubijanje in-house engine se dele u dva tabora):
1) Profesionalci koji rade u gamedev. Tj žele što više UE projekata jer im to donosi lebac na sto.
2) Gejmeri-potrošači koji su navikli jedan te isti crtanoliki prikaz, i ne vole bilo šta drugačije.

Problem je do nedostatka ideja i nedostatka volje da se ideje sprovode. Sam engine ne sprečava da ima drugi vizuelni identitet, što i možeš videti iz igara rađenih u UE koje ne deluju kao sa trake.
 
@starac @rAMA

Da ne prepričavam, ispod je veći video koji govori detaljnije o sličnom fenomenu:


Ukratko, Unreal Engine je vrlo odgovoran za potpuni pad grafičkih ideja u modernim igrama. To nije samo moje mišljenje već dobrog dela gamedev zajedenice.
Dosta je bilo te relativizacije da je bitan umetnik a ne alat (Unreal Engine), engine te usmerava kao standardu odnosno istom (Unreal Store)
Znam da nije lako napisati engine od nule, što mogu samo sposobni timovi. Ali bolje jedna dobra igra nego 10 loših i ISTIH, a to je stanje koje imamo sada.
Čak i CD Projekt odlučio da ugasi svoj Red Engine i Witcher 4 će biti na UE5. Nije teško pogoditi kako će grafički da izgleda, tj kao crtani film.

Dead Space Remake (Frostbite Engine),
Death Stranding, Horizon:ZD (Decima),
RDR2 (Rage Engine),
to su sve naslovi kod kojih se kristalno jasno vidi šta je "ručni rad", ne proizvod sa trake.
Čak i mali studio (ali sa sposobnim gamedev timom) može da napravi odličan serijal sa svojim engine-om što dokazuje Amnesia serijal od strane Frictional Games.
Pomenimo i nadolazeći Alan Wake 2 (Northlight engine), ovaj prikaz UE nema šanse da proizvede.

Imamo dosta primera, samo ih je manje vide u moru UE plastikanera.

Ljudi koji podržavaju ekspanziju Unreal Engine (i ubijanje in-house engine se dele u dva tabora):
1) Profesionalci koji rade u gamedev. Tj žele što više UE projekata jer im to donosi lebac na sto.
2) Gejmeri-potrošači koji su navikli jedan te isti crtanoliki prikaz, i ne vole bilo šta drugačije.


Nesto nisam siguran da game dev zajednica tvrdi to sto ti tvrdis. U tom videu lik kaze da je UE kriv, pa onda kaze da nije!
Vec sam eto dao primjer UE3 igre koja potpuno izgleda drugacije, i to nije proizvod nekog velikog tima. Problem je sto neki timovi koriste UE default postavke, shadere i ostalo. Valjda im tako dogovara, da se to sve odradi na brzinu, pogotovo manji timovi.

Imam i ja tim, i ima ljudi koji bi to na brzinu, ma nema veze, ko to gleda, itd. Naravno, ja to ne dozvoljavam.
Evo par fotki kako to kod mene izgleda u UE 5. Nista nije plasticno niti crtanoliko.

EP5lebr.png
3Ar1699.png
 
Nesto nisam siguran da game dev zajednica tvrdi to sto ti tvrdis. U tom videu lik kaze da je UE kriv, pa onda kaze da nije!
Hvala na prikazu ali slika je jedno, a komercijalni projekat stistnut rokovima sasvim drugo. Sam si vrlo dobro rekao, neki ljudi koriste "default postavke, shadere i ostalo". E to se došava sve češće nažalost.
Ne kažem da svi gamedev tako tvrde, ali ima ih kako na tom YT snimku tako i na drugim zajednicama. Ovo više i nije tako revolucinarno mišljenje, prosto se ne mogu zatvarati oči pred ovogodišnjim UE perjanicama u odnosu na ne-UE igre.

Uostalom, ne očekujem neku vrstu "priznanja" da su in-house engini bolji.
Znam da se to neće dogoditi sve da se pojavi 10 Elden Ring-ova, ljudi će i dalje pičiti o novim opcijama na UE5.3 i kako bi Elden Ring "bolje izgledao" na Unreal.
 
Znam da se to neće dogoditi sve da se pojavi 10 Elden Ring-ova, ljudi će i dalje pičiti o novim opcijama na UE5.3 i kako bi Elden Ring "bolje izgledao" na Unreal.
Upravo to pravi taj "osecaj" koji imas ...ubaci u youtube search "best soulslike games in unreal engine 5"
Previse forsiraju "pravac" i sve izgleda isto !
 
Ovo isto se desavalo i sa prethodnim iteracijama endzina, ako idemo unazad skoro pa od druge iteracije su igre tako pomalo licile jedna na drugu, naravno ne govorimo o igrama gde su vreme/trud i novac ulozeni u art design cinili da se igre izdvajaju. Sa omasovljenjem i olaksavanjem pristupu endzinu ovo samo sve vise upada u oci dosta cesce se govori o tom generickom izgledu. Sa druge strane endzin mnogo toga donosi naprednog sto neki timovi jednostavno ne mogu ili nemaju sredstava da razviju in house pa se prebacuju na UE5 da bi ispratili trendove.

Inace, ova tema o nekoj vizuelnoj dosadi je poprilicno zanimljiva ako gledamo gde smo tehnoloski sada u odnosu na dosta godina ranije i ma koliko nesto bilo naprednije zasicenjem moze da stvori odbojnost. Tek smo u pocecima AI automatizacije igara (RTX remix) ali vec se vide i blage naznake sledeceg talasa zasicenja kad sad raznorazni remasteri i verovatno dosta kasnije cele igre budu tako automatizovane i preplave trziste i koliko ce se onda tek ceniti hand/human made pristup pravljenju igara.
 
Kao laik rekao bih da je devovima omoguceno da budu lenji i da se ne trude previse ako ne moraju. A oni koji su svezi i puni ideja imaju mogucnost da naprave nesto drugacije.

Vise govori o tome da covek ako ne mora i ako je stisnut rokovima nece preterano da se cima ako nije entuzijasta.
 
Moze li da se zna koje ostvarenje je u pitanju?

Cuo si za Dezowave tim, Lost Alpha kreatore.
Pravimo nesto STALKER inspired. Napravili smo demo verziju, ali treba to jos utegnuti. Ovo sto vidis na fotkama je vise proceduralno generisano. Izgleda dobro, ali moze puno bolje kada se rucno sve podesi.

Hvala na prikazu ali slika je jedno, a komercijalni projekat stistnut rokovima sasvim drugo. Sam si vrlo dobro rekao, neki ljudi koriste "default postavke, shadere i ostalo". E to se došava sve češće nažalost.
Ne kažem da svi gamedev tako tvrde, ali ima ih kako na tom YT snimku tako i na drugim zajednicama. Ovo više i nije tako revolucinarno mišljenje, prosto se ne mogu zatvarati oči pred ovogodišnjim UE perjanicama u odnosu na ne-UE igre.

Uostalom, ne očekujem neku vrstu "priznanja" da su in-house engini bolji.
Znam da se to neće dogoditi sve da se pojavi 10 Elden Ring-ova, ljudi će i dalje pičiti o novim opcijama na UE5.3 i kako bi Elden Ring "bolje izgledao" na Unreal.

Nije to samo slika vec demo verzija koja se moze igrati. Ima quest koji se moze odigrati do kraja, AI, dialog sistem gdje mozes komunicirati, kompletan UDS weather/day/night sistem gdje se sve mijenja, kisa, sunce, oluja, itd.
I sve jos dobro radi sa 3060 TI i Ryzen 7 3700X. Ide preko 60 fps sa Lumen opcijom u UE 5.2 verziji. Nova UE 5.3 verzija kako vidim donosi neka poboljsanja po pitanju performansi, tako da ce jos bolje raditi. Mada nisam jos portovao na UE 5.3.

In house engini jesu bolji, ali to zahtijeva ogroman posao da se sve podesi kako ti odgovara. Ali, UE 5 stvarno donosi ogromna unaprijedjenja, tako da je veliki dio posla vec odradjen.
 
Nazad
Vrh Dno