Šta je novo?

Industrija igara

Kao laik rekao bih da je devovima omoguceno da budu lenji i da se ne trude previse ako ne moraju. A oni koji su svezi i puni ideja imaju mogucnost da naprave nesto drugacije.

Vise govori o tome da covek ako ne mora i ako je stisnut rokovima nece preterano da se cima ako nije entuzijasta.
Kako je gaming postao veliki, tako je u njega ušla svaka osoba koja hoće pare. S nedostatkom talenta da napravi nešto dobro. I samo posvećeni fanatici koje gura pasija naprave nešto dobro.
 
Unikatan art direction i jedinstven izged je pre svega definisan kolicinom $$$ koja moze da se upumpa u igru. Video sam gomilu igara za koje bi se reklo da imaju taj UE genericki izgled, a na kraju su bile in-house engine, a opet gomilu UE igara koje nemaju taj izgled. Ukratko $$$ da se dovedu vrhunski ljudi da rade art i art direction kao i dovoljno vremena da se odradi kako treba.

Prva slika ima taj "genericki UE izgled" a zapravo je in-house engine (cak do samog izlaska ljudi su i pricali da je UE), a druga je zapravo UE.
Cak ima i clanak da bi ljudi poverovali da je neki fan napravio sa marketplace modelima.
ss_2b77ee8ba5497f29409d1110dd3010161be3da91.1920x1080.jpg


ss_c522813de52a370db47cfd74083e66175bb517df.1920x1080.jpg

Ljudi isto redovno poistovecuju endzin sa grafickim izgledom a zanemaruju neke druge bitne stavke prilikom odabira alata. Jednostavno ima dosta toga i do prakticnosti.
Neko drugi radi razvoj novih alata, support za razne postojece alate i bagove. Prvo treba potrositi barem par godina na razvoj alata da bi i moglo nesto da pocne da se pravi od igre. A onda kada se nadju neki bagovi, bude poduze cekanje na ispravku istih jer postoje neki drugi prioriteti da se zavrsi neki alat u razvoju.

Isto bitna stavka je migracija ljudi u industriji posto se danas dosta vise menjaju poslovi i firme nego ranije. Sa ih-house dovoljno je da ode par programera i nastane poprilican zastoj u razvoju. Dovedete novog, niti je upucen kako sta radi, dokumentacija je poprilicno cesto ocajna ili gotovo nepostojeca. Kada se koristi third party engine, barem ima dosta ljudi koji vec imaju visegodisnje iskustvno u radu sa tim alatom pa je onboarding dosta brzi. Ima ogromna baza tutorijala gde moze nesto da se vidi, ima mnogo bolja dokumentacija, ima mnogo veca podrska gde moze neko da se pita za resenje nekog problema. Sa ih-house endzinom, svu tu toplu vodu morate da izmisljate sami.
I sam Bioware je imao poprilicno problema kada su preuzeli DICE engine za DAO i MEA i koliko je nadgradnje i vremena trebalo da naprave komponente koje im trebaju. A EA je jos jedna od najjacih firmi sa vecim budzetima za igre.
CDP je isto imao cestu situaciju da kako se neka igra izbaci, napusti ih gomila ljudi zbog cruncha i losih uslova, i onda dolaze novi skroz neupuceni sa alatima.
 
Poslednja izmena:
CDP je isto imao cestu situaciju da kako se neka igra izbaci, napusti ih gomila ljudi zbog cruncha i losih uslova, i onda dolaze novi skroz neupuceni sa alatima.
Tako nešto sam i očekivao da studio bez novca i talenata koji su otišli ne može sebi da priušti in house engine.
Zato je CD Projekt digao ruke od RED Engine, dosta ljudi im je otišlo jer nisu konkurentni sa platama, pa bolje da još obore plate i svi da rade Unreal jer ih ima gde hoćeš.

Zašto onda manji studio kao švedski Frictional Games (koji su pritom i nezavisni tj indie), istrajava na in house engine, tj koja je njihova računica?
Očigledno uspevaju da održe talenat na okupu pošto kapiram da niko van njih ne zna da radi sa HPL engine.
 
Mogu samo da nagadjam ovako sa strane. Ali verovatno i stoji to da se ljudi zadrzavaju duze u kompaniji. Isto ako rade slican tip igara pomaze jer obicno vec imaju neku pocetnu osnovu a onda rade iterativni pristup nadogradnje novih stvari (kao recimo Segin studio za Yakuza fransizu sa Dragon endzinom).
U situacijama gde neki studio vec imaju razvijene alate za in-house, prelazak na drugi endzin, makad bio i bolji od postojeceg, isto moze da bude problematican jer sve te komponente treba nanovo napraviti sto iziskuje dodatne novcane i vremenske resurse (recimo za RPG igre sva logika za progresiju i kvestove).

Ali bas kada si ove pomenuo, ima jos jedna bitna stavka zasto bi neko u startu kada pocinje od nule odabrao 3rd party koju sam zaboravio da pomenem u prvoj poruci.
To je podrska za druge platforme. Jer i kada neko napravi svoj endzin, to obicno bude prvo samo PC, a onda treba portovati to na konzole.
Ovi Frictional Games bas imaju otvoren oglas za Engine programera. Vidim da su im dosadasnje igre bile do PS4, tako da verovatno treba da azuriraju endzin za PS5, gde bi sa nekim third party vec imali u startu podrsku za tu platformu.
Mada ni third party tu ne moze da bude magicno resenje na klik dugmeta, sto smo i videli po gomili losih portova, vec opet treba tehnicka ekspertiza onih koji rade na tome.

You will work within our tech team as one of our engine programmers, focusing on porting our games to new platforms, making sure they stay true to the original intent as well as utilize the unique strengths of the target platform. The role will also entail proactively developing the engine to streamline future porting projects, and preparing our new and upcoming titles to be released on several platforms. You will spend a majority of your time deep diving into the low level code of our in-house game engine HPL.

Your focus will be:
  • Preparing our proprietary engine and upcoming games to be released on several platforms.
  • Porting our existing games to new platforms.

  • Here are some essential skills we require:
    • Deep understanding of graphics pipelines, worked with in-house game engine, written own engine or worked with console graphics API.
 
@starac @rAMA

Da ne prepričavam, ispod je veći video koji govori detaljnije o sličnom fenomenu:


Ukratko, Unreal Engine je vrlo odgovoran za potpuni pad grafičkih ideja u modernim igrama. To nije samo moje mišljenje već dobrog dela gamedev zajedenice.
Dosta je bilo te relativizacije da je bitan umetnik a ne alat (Unreal Engine), engine te usmerava kao standardu odnosno istom (Unreal Store)
Znam da nije lako napisati engine od nule, što mogu samo sposobni timovi. Ali bolje jedna dobra igra nego 10 loših i ISTIH, a to je stanje koje imamo sada.
Čak i CD Projekt odlučio da ugasi svoj Red Engine i Witcher 4 će biti na UE5. Nije teško pogoditi kako će grafički da izgleda, tj kao crtani film.

Dead Space Remake (Frostbite Engine),
Death Stranding, Horizon:ZD (Decima),
RDR2 (Rage Engine),
to su sve naslovi kod kojih se kristalno jasno vidi šta je "ručni rad", ne proizvod sa trake.
Čak i mali studio (ali sa sposobnim gamedev timom) može da napravi odličan serijal sa svojim engine-om što dokazuje Amnesia serijal od strane Frictional Games.
Pomenimo i nadolazeći Alan Wake 2 (Northlight engine), ovaj prikaz UE nema šanse da proizvede.

Imamo dosta primera, samo ih je manje vide u moru UE plastikanera.

Ljudi koji podržavaju ekspanziju Unreal Engine (i ubijanje in-house engine se dele u dva tabora):
1) Profesionalci koji rade u gamedev. Tj žele što više UE projekata jer im to donosi lebac na sto.
2) Gejmeri-potrošači koji su navikli jedan te isti crtanoliki prikaz, i ne vole bilo šta drugačije.


Sto se tice Alan Wake 2 grafike, to UE5 bez problema moze postici, i bolje.
Samo moras napraviti dobre assetse.
 
Inace, ova tema o nekoj vizuelnoj dosadi je poprilicno zanimljiva ako gledamo gde smo tehnoloski sada u odnosu na dosta godina ranije i ma koliko nesto bilo naprednije zasicenjem moze da stvori odbojnost. Tek smo u pocecima AI automatizacije igara (RTX remix) ali vec se vide i blage naznake sledeceg talasa zasicenja kad sad raznorazni remasteri i verovatno dosta kasnije cele igre budu tako automatizovane i preplave trziste i koliko ce se onda tek ceniti hand/human made pristup pravljenju igara.

Ja sam stava da će AI automatizacija, najkasnije kroz 10-20 godina, upravo omogućiti umetnicima da se izraze najintimnije i najvernije.

Umetnik će moći u realnom vremenu da gradi prostor oko sebe, bez potrebe za autsorsingom i igranjem gluvih telefona sa indijcima i šrilančanima.

U realnom vremenu će moći da modifikuje svaki detalj scene u skladu sa svojim zamislima. Smanjiće veličine timova i izbaciti pešake iz cele priče.

Naravno postojaće opasnost od igara koje će AI raditi od nule, pa čak i taj umetnički deo. Ali upravo to će odvojiti ljude sa maštom i talentom koji moći lakše da pretoče svoje svetove i ideje.
 
Unapred se izvinjavam za dug post ali tesko je krace opisati (cak i ovako) sustinu nasih igrackih zelja/problema.

To je apsolutno tacno, samo mozda treba pogledati i sa drustvenog, ljudskog, tj. ovog naseg igrackog stanovista. Ako je kontekst price neko vizuelno zasicenje ma kakva god (napredna) tehnologija bila, nema sumnje da gledajuci igracke stavove i zelje necemo biti u prilici i da sa tako naprednom tehnologijom budemo svedoci slicnih diskusija da je nesto vec dosadilo i da zelimo nesto drugo.

Primera radi vraticemo se 15-20 godina unazad i recimo iz licnog iskustva iz nase sredine i raznoraznog satelitskog filefetcha, newza, kasnije torrenata i slicnog imao sam prilike da probam raznorazna scenska izdanja koja su ukljucivala i jake AAA igre i one najjeftinije produkte koji su i sa malo truda/ljudi i jeftinih internih endzina pokusavali da prodaju neku svoju igru ma kakva ona bila. E sada, zasto ovo spominjem - pa to vreme pre bilo kakvih digitalnih prodavnica nije ostavljalo mogucnost tako malim timovima da bilo sta olako distribuiraju i bez bilo kakvog jakog izdavaca i marketinga bili su zarobljeni na odredjeno trziste/prodavnice, a sva ta da kazem piraterija je zapravo omogucavala da pogledas ceo spektar i najjeftinih i najskupljih i najnaprednijih produkata svog vremena.

Kontrast izmedju njih u tom vremenu je da su mali studiji pisali svoje endzine ili ako su pazarili tudje, recimo UE, Q2/3, Jupiter i slicne nije im ostajalo mnogo inovacija na bilo kakvom polju i to zasicenje je i tada postojalo ali samim tim sto je distribucija bila ili slaba ili nepostojeca i sa malo naslova nije mogla da dopre do dosta igraca i pokrene slicne diskusije. Jednostavno em nije mogao svako da kreira igru i bilo ih je mnogo manje, em efekat vec vidjenog nije mogao da dopre do svih vec samo da odredjenog da kazem lokalizovanog trzista.

Premotavanjem par godina kasnije i pojavom digitalnih prodavnica, da budemo precizniji Steama, ubrzo stizemo do mogucnosti da svako distribuira svoje projekte i produkte i sem sto se kolicina njih enormno povecava, sve su vise dostupni vecem delu igraca, ako ne da ih probaju, onda bar da ih gledaju jer i taj aspekt neigranja vec gledanja tudje igre pocinje da dominira i oblikuje svest kako igra/produkt izgleda i kako se odvija. Kolicina stvari koje nekada nikada ne bi mogle da se tako siroko distribuiraju lako postaju dostupne svuda i na par klikova i samim tim efekat vizuelno vec vidjenog stvara neke nove ukuse i pokrece (n )ove diskusije. Postaje neverovatno lako prepoznati jeftin projekat/igru jer ih neverovatno puno ima slicnih.

Ako idemo dalje i pogledamo stanje trenutnih tehnologija i jedan od gomile slicnih UE5 projekata prezentujes nekome pre 15-20 godina tada bi bio nevidjeno remek delo (sa tehnickog aspekta) ali ako to isto sada ponovis gomilu puta postaje dosadno i nezanimljivo i ljudi hoce nesto novo i originalnije. Setimo se samo kako su predstavljana i ocekivana bila open world resenja, pa onda raznorazne automatizacije, proceduralno generisanje i sve slicno i koliko se ljudima to smucilo i hoce nesto drugo. Slicne price sam spominjao i za RT, to sto se nesto sto realisticnije forsira ne znaci da nece doci do zasicenja gde ce se i nerealno (baked) osvetljenje forsirati i promovisati radi umetnicke ekspresije.

Sa svim ovim gore recenim mozemo doci do toga da se trendovi i tehnologije menjaju ali jedan deo nas samih ostaje manje vise isti ili se tesko menja a to je da neke stvari mogu da dosade pogotovo ako smo bomardovani sa tim i da hocemo nesto drugacije, a u buducnosti i sa naprednim AI tehnologijama u koje ne sumnjamo da ce se svakako uvuci u ovu celu gaming visuals/tech pricu, slican efekat je isto moguc jer kad svi mogu da budu generisali svoje zelje/projekte i olako budu dostupni jos ce se teze isfiltrirati sta nam se originalno svidja i cemu hocemo da posvetimo vreme. Mozda ce prica sta nam se ne svidja ili pocinje da smara da bude nesto prefinjenija ali sustina ce manje vise biti slicna ili ista.
 
Koliko god da je jelte, omiljen lik nama PC igračima, ovde je on vrv najmanji krivac za fijasko

Yes, John is undoubtedly an asshole, since they don't let you be a CEO unless you are one. But he has also been the CEO of Unity since 2014 and oversaw its progress from "that engine that lets you port your game to anything" to "the platform that every single mobile game is made on and the backbone of the inde developer market." The main reason why so many of you are only hearing about him being the CEO now, is because he HAD (past tense) been doing a relatively good job.
What changed ... In 2020 Unity went public, and a bunch of shit heads bought their way onto Unity's board of directors. Ultimately the CEO works for the Board, so when these new bosses tell him to do something self destructive, he does it.
Here are the names you should be talking about instead of John:
Tomer Bar Zeev
Roelof Botha
Egon Durban.
(Edit: I forgot to say that they are Board members)
Remember IronSource, that dog shit monetization company that absolutely everyone in the industry dumped, and was circling the drain until Unity bought them for $4.4 billion? Tomer Bar Zeev is the founder of IronSource, and following the merger he became Unity's 3rd president (along with John and Marc) ... yes, this is the asshole who sold a package of malware under the guise of monetization software & ultimately is the root cause of this install tax. Given IronSource's history of malware, I feel that it is safe to say that the Unity runtime will likely start getting flagged by antivirus programs and casually request admin rights during installation.
How Unity got infected with IronSource, is that Sequoia Capitol and Silver lake pledged to invest $1 billion into Unity if the deal went through. Frankly, the math doesn't add up for Unity to trade $4.4 billion to buy a plague blanket of a company, only to receive $1 billion in return. Especially when a rival mobile monetization company offered to pay Unity $17 billion if they called off the IronSource deal & merge with them instead. Unless that $1b was for the sake of C-suite bonuses, in which case all of this makes perfect sense.
But who the Hell is Roelof Botha & Egon Durban, and why are they important names? Roelof is a Director of Sequoia, Egon is the founder of Silver Lake, and both of them have ties back to Elon Musk ... which is pretty obvious for how fast Unity has caught on fire.
If Egon's name is familiar, it is because he was on Twitter's Board and was the one who pushed to have them accept the deal, & then got thrown off the board when they realised that he was just spying for Elon during the resulting lawsuit. He also was the one who helped Elon with his fake " Taking Tesla private" scam.
Roelof was the CFO of PayPal before it got acquired and has a long history of being involved with mergers that result in a lot of money for some, but absolute shit deals for end users and employees.
Looping back to the top ... I think John is done with Unity, but not in the "yay, us consumers have protested hard enough to get him fired" kind of way the internet wants. I think he was done in 2020 when he went from being the guy actually running the company, to the guy who answers to a room full of investment fuck heads (of the 13 board members, 11 are investment managers), and then gets to take the blame for their shit decisions. I feel like the reason why he sold his stock is because he knew this was a shit idea that was going to tank the company, but these assholes wouldn't listen. So he cashed out his stock and will be announcing his retirement at the start of Q4.
Don't be shocked when Tomer Bar Zeev gets named as his replacement.
P.S. MAYBE THEY CAN MERGE WITH ZENGA NEXT!!!!!!
(Edited, because I realized I made a bunch of typos)


 


Ko bi rekao!
Kupili Zenimax, ali ostavili ustajalog Todda da i dalje pravi mediokritete od igara, i misle da ce tako privuci ljude da kupuju njihovu konzolu.
 
Videli da ne znaju da prave igre, konzole tu i tamo, pa se fokusiraju na cloud i pretplatice, jer je lagana zarada, bez puno ulaganja. Smece od firme.
 
Evo objašnjenje od žene koja je radila u XBOX odeljku.

 


Ko bi rekao!
Kupili Zenimax, ali ostavili ustajalog Todda da i dalje pravi mediokritete od igara, i misle da ce tako privuci ljude da kupuju njihovu konzolu.

To se dešava kada se konzola pretvori u smekšani PC.

Umesto da se fokusiraju na svoje IP igre, oni uvode gamepass, pretplate samo da ne bi morali nešto kreativno da osmisle.
Realno je jedini Nintendo kreativac, Sony takođe ide putem XBOXa (setite se da su rekli da eksluzive više neće postojati sve će kad tada doći na PC, tj. timed eksluzive).

Tamo gde nema eksluziva gubi se i kreativnost.
 
Strategije su mrtav žanr. Nema ništa od toga.
 
Pa zar ga nisu kupili poodavno, samo sad finalizovano.
Nisu kupili dok se ne odobri, a celi svet je morao da odobri zbog zakona o konkurenciji.

nVidia je htela da kupi ARM pa nisu dobili dozvolu...
 
Da podsetimo koja država je među prvima priznala aneksiju Activision Blizzarda 😁
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-10-14-11-37-47-182_com.android.chrome-edit.jpg
    Screenshot_2023-10-14-11-37-47-182_com.android.chrome-edit.jpg
    114.3 KB · Pregleda: 66
Diablo IV na Gamepass in 3.. 2.. 1..
Još kada igra ne bi bila žešče njesra kao i Starfield što je...

Pass. While we do not have plans to put Modern Warfare® III or Diablo IV into Game Pass this year, once the deal closes, we expect to start working with Xbox to bring our titles to more players around the world. And we anticipate that we would begin adding games into Game Pass sometime in the course of next year.



Kako reče onaj gejm dajrektor, neče nikad Diablo IV na gejmpass?
Biće to i pre kraja godine, valja početi peglati finansijske izveštaje što pre.

Edit: Najviše mi je drago što će ugasiti Battle.net. Najgori klijent od ovih koje koristim, čak je i EA klijent podnošljiviji.

Edit: Pošto je tema industrija igara, ne znam koliko pratite ali ne samo da se osipa domaće IT tržište as a whole, nego i Ubisoft i 3lateral (Epic) trpe udarce. Pitanje je šta će biti od njih.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno