Šta je novo?

Industrija igara

Gamer nikada nije bio nešto posebno ozbiljan časopis, ali kao što sam već napisao, uzimao se zbog Ranka i njegovog gamemaster kutka. Neki zlatni period im je bio 1999-2001. Posle toga su imali neke reorganizacije kada je rasterano sve što je valjalo, mada ništa im tu ne bi pomoglo jer je tu negde počeo da ulazi Hacker na naše tržište sa kojim se ni jedan domaći časopis nije mogao meriti, baš kao što je u tom periodu ulazak BUG-a kvalitetom razbucao naše hw časopise.

Izvolite malo lošeg kvaliteta :D

Uvod za B&W opis je dobar primer njegovog pisanja.
 

Prilozi

  • IMG_20180126_035009.jpg
    IMG_20180126_035009.jpg
    1.2 MB · Pregleda: 145
  • IMG_20180126_035123.jpg
    IMG_20180126_035123.jpg
    1.1 MB · Pregleda: 116
Poslednja izmena:
Cela ta priča oko cena i proizvodnje je prosipanje iz šupljeg u prazno, prevashodno zato što se bazira na američkom modelu koji je totalno naopak. Bilo je zanimljivih platnih modela koji su predlagani ranije, a koji su podrazumevali čak i izvestan oblik pretplate koji bi bio relativno nizak a sa kojim bi svako ko je plati, stekao pravo da u toku meseca skine sa neta bilo koju video igru, film ili audio fajl. Naravno ovaj predlog je brzo pao u zaborav jer to nekim izuzetno moćnim kompanijama ne odgovara iz više raloga, od kojih je čini mi se glavni kontrola internet saobraćaja. Umesto toga digli su hajku sa pričom o pirateriji kao pokriće za menvere koji su bezuslovno vodili 1. ka drakonskim merama u vidu nakaradnih zaštita ili konstatnoj online konekciji bez koje nema igranja 2. dlc-ima, sezonskim kartama i ostalim sličnim zezalicama, 3. višim cenama za sva ostala tržišta van USA, odnosno otrpilike većini ovih stvari, koje se ispostavljaju sada kao problem u ovim reportažama. I to im nije dovoljno, što se lepo vidi iz ovih filmića, nego bi još da podignu cene gore ako je to ikako moguće!

Umesto ove američke propagandne zavrzlame koja očigledno nije popila vodu koliko vidim iz komentara ispod filma, bolje je pogledati recimo TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard gde se zapravo govori o suštini problema!
 
Poslednja izmena:
Acquisition rumors

Some of the names being thrown around as possible acquisitions by Microsoft are, frankly, astounding, even unthinkable. But the fact that they are doing the rounds is instructive. The most recent one we heard (from a reliable source close to Microsoft) was, in fact, Electronic Arts. We also heard a whisper about Valve and about Korean outfit PUBG Corp., which Microsoft last year signed to a timed exclusive for its hit survival shooter, PlayerUnknown’s Battlegrounds.

https://www.polygon.com/2018/1/29/16930892/xbox-one-exclusive-games-analysis-microsoft
 
Nek ukinu marketing i svedu ga na minimum pa će imati jeftinije igre...došlo se do toga da marketing troškovi budu 2-3x veći nego izrada same igre..negde mora da se preseče

Pa ako ukinu marketing ko će da im kupi igru?
Cena igara je samo deo priče ovde. Ne sporim da korporativna pohlepa ovde ima velikog udela ali ima i drugih uzroka npr cena nekretnina i celo makroekonomsko stanje u Zapadnom svetu.
Pogledajte koje su cene iznajmljivanja nekretnina u Americi. U Njujorku npr iznajmljivanje jednosobnog stana je nedge oko 4000 dolara mesečno, a gde su ostali troškovi kao što je otplata studentskih kredita koje se mere stotinama hiljada dolara? Tržište nekretnina (pa i akcija) u Americi i Velikoj Britaniji je prenaduvano i pitanje je vremena kad će pući. To sve utiče na cenu rada ljudi u gejming industriji pa i na samu cenu igre.

Sent from mTalk
 
Pa ako ukinu marketing ko će da im kupi igru?
Cena igara je samo deo priče ovde. Ne sporim da korporativna pohlepa ovde ima velikog udela ali ima i drugih uzroka npr cena nekretnina i celo makroekonomsko stanje u Zapadnom svetu.
Pogledajte koje su cene iznajmljivanja nekretnina u Americi. U Njujorku npr iznajmljivanje jednosobnog stana je nedge oko 4000 dolara mesečno, a gde su ostali troškovi kao što je otplata studentskih kredita koje se mere stotinama hiljada dolara? Tržište nekretnina (pa i akcija) u Americi i Velikoj Britaniji je prenaduvano i pitanje je vremena kad će pući. To sve utiče na cenu rada ljudi u gejming industriji pa i na samu cenu igre.

Sent from mTalk

Koja cena rada ljudi? Pa cela gaming industrija poslednjih par godina je outsource. Kada bi ljudi znali koje sve igre se ovde prave u Beogradu, a placeni su ljudi dodatno da ne govore za koji studio prave. Ta prica da igre treba da kostaju vise je cista ******stina. Ono sto jeste nenormalno naduvano u poslednje vreme je marketing ali to je prica za sebe.
 
Pa ako ukinu marketing ko će da im kupi igru?
Cena igara je samo deo priče ovde. Ne sporim da korporativna pohlepa ovde ima velikog udela ali ima i drugih uzroka npr cena nekretnina i celo makroekonomsko stanje u Zapadnom svetu.
Pogledajte koje su cene iznajmljivanja nekretnina u Americi. U Njujorku npr iznajmljivanje jednosobnog stana je nedge oko 4000 dolara mesečno, a gde su ostali troškovi kao što je otplata studentskih kredita koje se mere stotinama hiljada dolara? Tržište nekretnina (pa i akcija) u Americi i Velikoj Britaniji je prenaduvano i pitanje je vremena kad će pući. To sve utiče na cenu rada ljudi u gejming industriji pa i na samu cenu igre.

Sent from mTalk
2 1/2 stan u NYC, u finom kraju, 1900 dolara mesecno. Prosecna plata je 4000 dolara. Provereno.
 
Meni je muka kad puknu milione za poznate glumce da se pojave u igri. Osim LA Noire, tu je imalo smisla.
 
Ajde da okacim i ovde, posto metnuh u Witcher temi, a latili smo se drugih tema...

Posto je tamo pokrenuta prica o RPG-ovima.

Trenutno je gratis knjizica o istoriji RPG igara - od Ultime do TW3. Gratis je za download i projekat je jednog lika. Ceka editorijal i malo "svecanije" izdanje...

Edit:

112 dobrovoljaca je radilo na projektu. Obuhvata cRPG igre od 1975-2015. (~400 naslova na ~500 stranica)
 
Poslednja izmena:
2 1/2 stan u NYC, u finom kraju, 1900 dolara mesecno. Prosecna plata je 4000 dolara. Provereno.

LA garsonjera 2000 običan kraj(nije geto). Provereno. Ako u registru imaš da si napravio neki saobraćajni prekršaj ode osiguranje automobila na nekoliko stotina dolara mesećno. I tako dalje, SAD su dobre dok si mlad, zdrav i sam.
 
Kao što rekoh...cena igara treba da ide dole...imam utisak da traže izgovor da ukradu novac za sebe, zato guraju troškove gore i još ih maskiraju kroz marketing
 
Poslednja izmena:
Odlican summary trenutnih desavanja u kom smeru mnogi veliki izdavaci pokusavaju da skrenu industriju. Za Ubisoft ce ovo biti idealno, konacno mogu ga naprave svoj Ubisoft the game (service) i da prodje kao dobar izgovor. :D
 
po koji put...

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
 
Od kad je Brent Knowles najuren Bioware za mene više ne postoji. Ali ovakav stampedo još nije viđen s moje strane.

Sent from mTalk
 
Sta EA-u ostaje od jacih licenci i studija kada i Bioware "zvanicno" pukne zbog Anthema? Jos Respawn i DICE koji nesto vrede...

Sportske igre (na FIFI/NFL-u) najvise mlate para ako se ne varam? Ostatak im je u slobodnom padu (NFS, SW BF) i pitanje koliko ce moci da stancuju po istoj formuli...

Ovaj novi NBA Live 18 im je bio korak u dobrom pravcu ali je igra ocigledno nezavrseni produkt i jasno se vidi da je dizajnirana da bude natrpana loot boxovim koji ce biti naplacivani u NBA live 19 (sada se placaju/otvaraju kroz in-game exp poenima)
 
Bolje pitanje je ko ce da im pravi/pise buduce igre?

Sent from mTalk
 
Bolje pitanje je ko ce da im pravi/pise buduce igre?

Sent from mTalk

Sto se mene tice "gasi mesalicu, motaj kablove". I ono od kvalitetnih IP-eva, na koje polazu sape, da skinu sa leda verovatno bi jos vise srozali (kao sto je sada bilo sa ME: Andromedom).
Ocigledno ne zele da menjaju filozofiju cedjenja i unistavanja do samog kraja svakog boljeg studija kojeg su drzali...
 
^
Da se nadovezem. Citao sam negde da Dizni razmislja da im uzme Star Wars licencu nakon fijaska Battlefront 1 i 2.
Sprema im se propast, pre ili kasnije..
 
^Voleo bih da je tako ali sumnjam da ce se to desiti. Kapiram da je Disney-u mnogo vaznija kinta koju ce EA da zgrce sa svojim "live service" budal*stinama, tako da ce verovatno da dobiju packu,
malo da smire dozivljaj kad je preterano sisanje ovaca u pitanju i to je to... Kao sto rece jedan lik iz Biowarea - broj ljudi koji je pravio frku oko Day1 dlc-a je smesan u poredjenu sa brojem ljudi koji ga je kupio. Verujem da je isto
i za lootbox debakl.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno