Šta je novo?

Industrija igara

There are two programming interfaces for Windows and every app has to choose one of them," he said. "Every Steam app – every PC game for the past few decades – has used Win32. It’s been both responsible for the vibrant software market we have now, but also for malware. Any program can be a virus. Universal Windows Platform is seen as an antidote to that. It’s sandboxed – much more locked down.

The risk here is that, if Microsoft convinces everybody to use UWP, then they phase out Win32 apps. If they can succeed in doing that then it’s a small leap to forcing all apps and games to be distributed through the Windows Store. Once we reach that point, the PC has become a closed platform. It won’t be that one day they flip a switch that will break your Steam library – what they’re trying to do is a series of sneaky manoeuvres. They make it more and more inconvenient to use the old apps, and, simultaneously, they try to become the only source for the new ones.

Slowly, over the next five years, they will force-patch Windows 10 to make Steam progressively worse and more broken. They’ll never completely break it, but will continue to break it until, in five years, people are so fed up that Steam is buggy that the Windows Store seems like an ideal alternative. That’s exactly what they did to their previous competitors in other areas. Now they’re doing it to Steam. It’s only just starting to become visible. Microsoft might not be competent enough to succeed with their plan, but they’re certainly trying.

Tim Sweeney thinks Microsoft will make Steam "progressively worse" with Windows 10 patches

Jedno prica a drugo radi. Doduse, nije da nije u pravu.
 
Nije u pravu, nalupetao se za medalju.
 
Ladno je Boogerman i dalje njihov IP. Mada ko bi u ovom politicko korektnom svetu pravio novu Boogerman igru. Ja bi je igrao, to je sigurno :)

Edit: Sacrifice je totalna generika i postoji samo jedna igra u tom svetu. Ne vidim zasto bi to neko kupovao kada moze sam da izmucka nesto slicno. Igra je toliko matora da je se retko ko seca a nikada nije ni bila narocito popularna.

Earthworm Jim je najjaci IP sa spiska. Descent, Giants, MDK i Freespace su kvalitetni IP sa tog spiska. Boogerman je interesantan jer je u pitanju unikatan svet. Kingpin je obicna generika kao i Sacrifice, Messiah i ostalo. Mada je Messiah bila interesantna igra ali nista sto ne mozes 99% iskopirati i nazvati drugacije.
 
Poslednja izmena:
Neki novi MDK i Messiah bi bili interesantni danas...

Kad pogledam, meni je u stvari sve interesantno, samo da neko ozbiljno shvati pravljenje nove igre.
 
Sacrifice je totalna generika i postoji samo jedna igra u tom svetu. Ne vidim zasto bi to neko kupovao kada moze sam da izmucka nesto slicno. .

Mozda jer je jedino ti nazivas Sacrifice generickim, dok svi ostali koriste reci poput "fenomenalno, originalno, jedinstveno, nezaboravno". Mozda jer ima odlicne ocene na Steamu, GOGu, Metacriticu. Mozda jer se stalno pojavljuje u "klasici koje morate odigrati" clancima sa raznih igrackih sajtova. Mozda jer nastavak kult klasika ima vece sanse za uspeh od potputno nove fransize. Ali samo nagadjam...

Sacrifice generika, au ***
facepalm.gif
 
***, nemaju svi isti ukus.

meni je recimo sacrifice prilično bledunjav u odnosu na to kakav je mogao biti. mislim da su autori hasali previše meksičkih pečurki dok su ga pravili, pa su nepotrebno odlutali u taj neki bizzare mdk fazon.

što se mene tiče, najozbiljniji ip koji im je preostao je svakako freespace, ali on beše nekako isprepletan sa descent imenom koji su već prodali.
 
Nisu prodali ni jedno ni drugo, Descent su dali na koriscenje ali je i dalje njihovo vlasnistvo. Sada se prodaje, sto bi moglo napraviti problem bivsim drugarima Krisa Robertsa sto prave Descent Underground.

Freespace uopste nije popularan IP, vec postoji grupica koja tu igru uzdize do besvesti. Kao sto ja na primer uzdizem Giants. Taj isti Giants je bio na Kickstarteru i napravio jedno veliko nista. Uprkos tome sto igra ima razradjene i relativno interesantne likove i setting.

Freespace i Sacrifice su genericki IP jer ne poseduju nista sto ih razlikuje od mora igara slicne tematike sa aspekta world settinga. Mehanicki jesu posebni ali sam svet u kojem se igra odvija je meh. Mogu sada pet varijanti sci-fi space opere da izmislim ali sve ce biti klise kao i Freespace. Zasto bi neko to placao, zbog imena? To ime danas ne vredi nista jer je poslednja igra izasla pre 20 godina. Danas ni ime Kvejk ne znaci apsolutno nista, a kamoli Descent i Freespace.

Earthworm Jim ima nesto sto nije tako lako napraviti a to je unikatan lik koji nije genericki. Tako nesto vredi para. Jim je uz Jazz Jackrabbita (jos jedan zaboravljeni IP) jedan od najpopularnijih likova iz PC igara 90-tih. Boogerman takodje ima ceo izgradjen svet, ali ipak je u pitanju malo popularna igra sa Sege. Kingpin je jedan od bezveznijih IP-ja, genericki mobsteri koji su predstavljeni predimenzioniranom grafikom jer je igra koristila matori endzin koji je mogao samo sunke da iscrtava, nikako ljude. Sta danas raditi sa tim, opet praviti igru sa smesnim karakterima?

Znaci, ne pricamo o kvalitetu igre (koju velika vecina danasnjih konzumenata nikada nije ni igrala) vec o primamljivosti imena i settinga u kojem se igra odvija. To se kupuje, ne mehanika igre. Bethesda je uzela Fallout zbog super interesantnog i razradjenog settinga a ne zato sto su hteli da prave turn based isometric RPG.

MDK kec je nako, mehanicki kvalitetna igra ali je sama prica tanka. U dvojci je to mnogo produbljeno pa igras sa tri lika. Sam koncept igre je opicen i relativno unikatan, mogla bi imati prodju danas. Ludi profesor, njegov domar od kojeg je napravio super vojnika i njegov pas sa cetiri ruke. To je ono sto je interesantno kod MDK.

Prvi put cujem da je Sacrifice kultna igra... pitam se samo sta je to sto je cini kultnom. Setting, mehanika, muzika, grafika, sta? Bila je tehnicki impresivna (GeForce T&L tech demo), relativno interesantna 3d strategija u vreme kada istih nije bilo ni za lek pa smo balavili nad Battle Realms dok nije stigao WarCraft III. U to vreme su Dark Reign i Earth 2150 bile 'vrh' igra samo zato sto su bile full 3d strategije. Da ne pricam kakvu je histeriju izazvala Myth: The Fallen Lords iako je igra bila tezak tresh, neigriva zbog nepostojeceg pathfindinga i potrebe za stalnim mikromenadzmentom jedinica (dobro ne bas kao Sudden Strike ali tu negde po bolu i patnji koje je igranje tih strategija izazivalo kod igraca).
 
Ok, sto se settingsa tice slazem se da ima mesta za poboljsanja ali ne mora igra da bude potpuno savrsena u svakom aspektu da bi bila fenomenalno iskustvo ili da bi bila smatrana kult classicom (svi znamo na sta je Bloodlines licio u startu, a valjda bismo se slozili da to jeste kultna igra?)

Ne verujem da postoji jedna definicija za kult classic koju svi koriste, ali ja se licno vodim ovom:
A work of fiction that is popular with a select audience but may or may not be successful at the time of the work's original publication.
E sad, koliko je primeraka prodato na Steamu, Gogu, Amazonu i koliko je dovoljno da bi se smatrala popularnom - o tome mozemo da raspravljamo do sutra.
Poenta je da se radi o kvalitetnoj igri koja zasluzuje nastavak.
 
Poslednja izmena:
Ok, sto se settingsa tice slazem se da ima mesta za poboljsanja ali ne mora igra da bude potpuno savrsena u svakom aspektu da bi bila fenomenalno iskustvo ili da bi bila smatrana kult classicom (svi znamo na sta je Bloodlines licio u startu, a valjda bismo se slozili da to jeste kultna igra?)

Ma idi, Freespace, Myth i Sacrifice nič posebno, a novi CoD bio do yaya do pre poslednjih trejlera. :D
 
Trejleri su bili dobri ali gejmplej... mislim ono, dobar je, ko voli Kolodjuti. Ja sam mislio da ce biti nista drugo.

Myth je tesko smece, o da. Igrica hajpovana samo zbog tehnickih karakteristika, jer je donela nesto novo u zanr. Ko ove sad VR igre sto su vrh a za deset godina ljudi nece verovati kakvo su smece igrali ;)

Mada na ovom forumu ljudi jos uvek hajpuju Far Cry od Cryteka iako je su nastavci daleko bolji.
 
Poslednja izmena:
ne znam, ntf, šivanci, teran vasudanci... dobra je to space opera, ništa lošija od sličnih danas popularnih setinga, a ima i razrađenu istoriju i priču, čak i armiju fanova. nisam baš siguran da bi nastavak ili reboot tek tako propao, pogotovo što je open freespace priliččno popularan. uz malo odgovarajućeg hajpa i dva - tri pržačka trejlera, only galactic hyperjump is a limit :)))
 
Mali broj igraca je zainteresovan za space sci-fi setting. Cak ni Star Citizen, koji se puva sa milion backera nema ni blizu toliko aktivnih. Mozda sto hiljada pravih backera u vrh glave, ostalo su kezuali koji su paket uzeli jer su videli da je popularno ili im neko reko da uzmu (broj backera je oko 500-600 hiljada, ona cifra na sajtu je broj brodova). Ista prica Elite: Dangerous. Prodali brdo kopija, aktivnih igraca relativno malo. Ostali ostavili negativnu ocenu na Steamu, uglavnom jer su uzeli igru koja ih nikako nije mogla privuci jer to njih ne zanima.

Mass Effect je od starta Bioware lajt RPG koji se do trojke transformisao u 3rd person shooter je trziste tako zahteva.

Verovatno da FreeSpace moze uzeti pola do milion na Kickstarteru u ovom momentu, ali to bi bio maksimum uspeha sto mogu da ostvare. Mada na Steamu danas svasta moze da se proda, cak i krsevi poput No Man's Sky.
 
pomenuti mass effect je, ako se ne varam, izuzetno popularan, a setting mu je manje više u toj klasi. star citizen ne znam kakav ima setting, ali ako bude nalik na freelance, i to je ok, samo što mi je realno slabije od freespace-ovog setting-a.
elita ima setting star dvadeset pet - šest godina (od frontiera), koji nikad i nije bio preterano popularan, i koji je doživeo izvesne izmene pri pravljenju elite: dangerous (trebalo je uklopiti fsd u okruženje), ali koji je savršen za background jedne elite iako nije ništa zanimljiviji niti bolji od šivanaca i vasudanaca. pritom, teza da se elita ne igra je smešna. ne igra se kao call of duty, ali i ne treba da se igra kao call of duty. ionako su mi neke odluke dev tima (tipa trenutni transport brodova i opreme koja nije tu) nalik na sumnjivo podilaženje najcasualnijoj publici a to je bzvz za jednu igru koja realno ima hard core letnu mehaniku.

inače, mislim da nisi u pravu. ne u smislu količine novca koji bi neki novi frespace mogao da pokupi sa kickstartera, nego u smislu toga šta publiku zanima. živimo u vreme globalizacije, danas je SVE popularno, pa i maca diskrecija i stanija. svako zadovoljstvo ima svoga kupca, i trgovci danas mogu da stignu do bukvalno svakog korisnika. pritom, piter džekson više ne pravi sage o patuljcima i zmajevima i suludo popularisanje fantasy settinga je polako iza nas. živimo u vreme kada disney planira da svake (*ebene) godine izbaci po jedan novi star wars za božić, i to polako vraća svemirske teme u fokus. to ne znači da će ljudi prestati da se prže na patuljke i vilenjake, ali kao što je u vreme wow-a postojao i odlučno mu je išlo jedan eve, tako će biti mesta i za svemirske igre u budućnosti.

ne daj da te neuspeh no mans sky-a zavara. to je neuspeh u pravljenju zanimljive igre, ne neuspeh u fokusiranju pažnje publike na svemirske teme.
 
Star Citizen ima identicnu pricu kao Descent: Freespace. Razlog jednostavan, u pitanju je najgori sci-fi klise. Ma i Mass Effect je isto njesra, samo malo bolje upakovano. Sve je to Star Trek/Babylon 5 varijanta. Ljudi kolonizovali planete van zemlje bla bla naisli na druge rase bla bla zaratili bla bla iz prikrajka ih napala super agresivna rasa za koju nisu znali bla bla katastrofa bla bla nadmocniji neprijatelj bla bla ljudska volja pobedjuje sve bla bla bla...

Druga varijanta je u ovoj novoj 4X strategiji Endless Space ili kako se vec zove. Ljudi kolonizovali svemir bla bla naisli na tragove predjasnje civlizacije koja ih je napravila/posejala bla bla ruine ukazuju na veliku pretnju po covecanstvo bla bla stvari se desavaju i mnogo je napeto bla bla bla...

Ova druga varijanta je Prometheus/Alien scenario, kao i mnogih drugih filmova.

Treca space opera varijanta je class struggle. Ljudi otisli u svemir bla bla sluze ih drugi ljudi ili roboti bla bla pobuna potlacenih bla bla ratovi bla bla promene bla bla avantura bla bla bla...

Treca varijanta je Battlestar Galactica, The Expanse i Firefly.

Toliko je izjahan sci-fi da zaista ne vredi placati tantijeme na neki universe kada svako moze da napravi svoj za pet minuta. Zato Roberts nije kesirao EA za Wing Commandera. Who fucking cares?
 
????

takvom trivijalizacijom možemo da se poslužimo kad pričamo o bilo kom žanru.

fantasy?

velika pretnja iz prošlosti davno pobeđena i zaboravljena. neoprezni a bezbrižni slučajno daju snagu starom neprijatelju koji polako raste i preti da pokori ceo poznati svet, stari čarobnjaci se udružuju sa... bla bla bla

ili:
mlade usijane glave rešile su da osvete starog (oca / dedu / strica) koga je sa prestola svrgnuo pokvareni _____. u to ime, oni žrtvuju sve što treba čuvati i time postaju gori od... bla, bla, bla

ili:
u budućnosti posebno odgajeni ratnik (čarobnjak, lopov, vrtiguz...) je još na rođenju sklonjen kako bi se stara loza održala. dobra vila (stari druid, veseli bard...) ga je sakrila u selo u koje sile zla nisu mogle dopreti do dana kada je veliki pekar (bombondžija, sarač, tokar...) ovladao svojom veštinom...

toliko izjahanih klišea, i svi se pravimo da prvi put igramo (gledamo, slušamo, ne spavamo dok traje) fantastično dosadnu priču kojoj nema kraja. ovako možemo da zajašemo i na krimiće, vesterne, bilo šta od literature ili filmova, da ne kažem igara kojima nas zasipaju kao da smo retardirani.
to je između ostalog i razlog zašto ja lično izbegavam igre "sa pričom" i hand crafted sadržajem - video sam toliko toga da me APSOLUTNO smara da čitam i jednu jedinu liniju dijaloga više od - odaberi da se bijemo.

ali ljudi i dalje prave settinge od bajkovitih preko post apokaliptičnih do space operastih. poenta nije u tome da ne može da se napravi bolji (mada fakat ne može za samo 5 minuta), nego u tome da se svako trudi da svom setingu da posebnu živost i atmosferu.

i tu je ono gde je veliki rat u obe iteracije objasnio - admiral boš se preznojavao upravo u mraku moje sobe dok je predavao svoj poslednji neo teranski brod šivancima, obaranje ravane je propraćeno frenetičnim aplauzom od strane mojih home wingmena, a zatvaranje vega node-a pretvaranjem sunca u supernovu je izmamilo i poneku suzu u mom starom svemirsko-vučijem oku.

stari setinzi se recikliraju iz dva razloga -
1) nema promašaja ako je dobar seting a ti ne odlutaš previše
2) u startu imaš neku popularnost koja zavisi od toga koliko je stara igra ostavila dubok trag

kompanije koje pribegavaju ovakvim poduhvatima ne žele da otkriju toplu vodu ili da naprave igru koja je bolja od prethodne. one žele da zarade srazmerno više nego što su uložili u otkupljivanje prava na stari seting i proizvodnju same igre. u tom smislu, šta god ti mislio o tome, pogotovo o sf-u, freespace seting je totalno odličan, pun velikih dela i problematičnih heroja, protkan znojem svih onih koji su bili dovoljno hrabri da spasu čovečanstvo i vasudanstvo od strašne pretnje iz drevnih vremena...

a što se tiče robertsa, pusti me njegovih odluka :) da mislim da je neko ko ume da donese pravu odluku, odavno bih se upecao.
 
Poslednja izmena:
Nije baš za ovu temu ali nemam gde da okačim. Danny O Dwyer je napustio Gamespot i započeo svoj YT kanal koji će biti finansiran preko Patreona. Za nekih 5-6 sati već je skupljeno skoro $5k mesečno.
https://www.patreon.com/dannyodwyer

Sent from mTalk
 
Ko ti je taj?
 
Ja sam voleo njegov rad do WarCrafta 2, posle toga i ne toliko...

Ali je legenda svakako...
 
Kako god, lik je Djordje Lukas Blizzarda i bez njega nista nece biti isto. U stvari, siguran sam da ce biti gore. Kao sto je Star Wars gori nego ikad.

Od stare Blizz ekipe ostao samo Samwise a bas on mi je najmrzi od svih. Nikad mu necu oprostiti promenu u grafickom stilu do kojej je doslo posle DII, on je bukvalno odgovoran za stanje crteza u gejmingu zadnjih deset godina. Sve Dote 2, LoL-ovi, Torchlighti, Wildstari, SWTOR idu njemu na dusu jer je bas on uveo taj cartoon stil crtanja na velika vrata u svet gejminga. Ostali su svi rasli i razvijali se na WoW-u a to po meni nije rezime za respekt. Nikad necu videti pravog naslednika Diabla :(
 
To za dizajn Diabla se potpuno slažem :(.

Nije čak cartoonish pravi izraz za taj vizuelni stil, jer to uopšte ne mora da bude loše, ima hiljadu varijacija.

Ali ovo sto je kod njih počelo WarCraft-om 3, pa se nastavilo zauvek mi je užas nad užasima...

Spoj tog art style-a, low poly modela sa kojima očigledno ne znaju da rade kako su znali u 2D-u i svega ostalog je učinio da se duh potpuno izgubi i da imamo nešto što liči na prastare, loše 3D modele u svim igrama.
 
Poslednja izmena:
Ispade na kraju da je jedino SC2 ostao dostojan svog imena.
 
Nazad
Vrh Dno