Šta je novo?

Industrija igara

Ne, pirinač treba da jedeš pre čvaraka, zato što je zdraviji :D
 
[Profit po dolaru investicije u procentima] i [profit po dolaru investicije po vremenu povratka novca] su jedine stvari na planeti zamlji koja je trenutno binta i odlucuja pravce u kojima se svet krece. A sto se igara tice, Zynge >>>> Blizzard.
 
Šta s tim? Jel to što milijardu i po Kineza jede pirinač svaki dan znači da je pirinač najbolja hrana koja postoji i da samim tim i ja treba da je jedem? E pa neće moći, ne volem pirinač, volem čvarke i pečenje, možda ga nema u količinama kao pirinča i nije za jelo svaki dan ali je milijardu puta ukusnije od proklete riže.

To što danas ima nekoliko desetina puta više kompjutera u raznim oblicima i nekoliko hiljada puta internet korisnika ne znači da ću igrati igre koje se prave isključivo za te nove korisnike koji nisu znali šta je kompjuter u vreme jednog Deus Exa.

Pa i WoW igra više od deset miliona ljudi a klonove te igre verovatno više od sto miliona. Isti taj WoW i princip na kome se zasniva ta igra ne mogu smisliti već 5 godina, to se tako ubuđalo da zaudara.

kvantitet =/= kvalitet

cheers
 
Ni on bas ne kapira na sta se misli kad se kaze "death" (ko god da kaze), i on se odma' zapita da li je situacija takva da izlazi nula igara za PC i onda kao dokaze da nije. Doduse, to i ne cudi, posto 99.9999 posto ljudi tako bukvalno shvata sve po internetu...

Cesto vidjam ovakve uglove gledanja kao njegov: nije da je lose ili mrtvo, nego je ovako kako sam opisao. Objasnio je uzroke nekih stvari i sad nam je kao lakse zbog toga? Meni nije. Stanje je i dalje takvo kakvo je.

Rekao je i par dobrih stvari, s druge strane. Inace, ljudi koji prave strategije i ostale "takve" PC centric igre imaju skroz drugaciji pogled na industriju kao celinu, neke stvari vide bolje od drugih, a neke ne vide UOPSTE.
 
Poslednja izmena:
Cesto vidjam ovakve uglove gledanja kao njegov: nije da je lose ili mrtvo, nego je ovako kako sam opisao. Objasnio je uzroke nekih stvari i sad nam je kao lakse zbog toga? Meni nije. Stanje je i dalje takvo kakvo je.

Pa šta savetuješ, kako mi možemo nešto da promenimo? :)
 
Jedino da uzmemo puske u ruke i da krenemo da posecujemo te iracionalne nosioce akcija velikih publisher kompanija. Mozda ce se opametiti kad budu shvatili da znamo gde zive. :)
 
Pa šta savetuješ, kako mi možemo nešto da promenimo? :)

Pa mi posmatraci i korisnici tesko da mozemo, ali ako postoji elementarna dobra volja kod ljudi od kojih sve to krece, moglo bi mnogo toga da se uradi. Nvidia bi mogla mnogo da uradi, MS takodje, AMD, Intel, Valve (koji vec mnogo radi), Google...kad bi postojao i najnizi nivo dobre volje, svasta bi moglo da se uradi, a posto ocigledno ne postoji, glupo je i da nabrajemo neke silne ideje koje niko ne zeli da sprovodi iz svojih razloga.

Kad bi postojala "politicka volja", MS bi 'ladno mogao preko noci da se izbaci iz PC gaminga (ovog koji nas zanima, ne new age pc gaminga na facebook-u). Bukvalno bi bilo dovoljno da ovi ostali sednu i odluce da izbace MS iz svega toga, toliko bi lako bilo da se to sprovede u delo. Entuzijastima nece biti nikakav problem da predju na neki novi (gaming) OS zarad stostruko boljeg iskustva i neogranicenih mogucnosti, a windows nek bude tu zauvek za one kojima treba i za sta im treba. Mozda prica zvuci naivno, ali zaista bi bilo toliko jednostavno, samo da uopste saradjuju i imaju bilo kakvu viziju umesto presipanja iz supljeg u prazno vec godinama (mislim na sve sem MS-a koji je makar jasno rekao sta hoce, a sta nece).

Kao ne bi mogla da se napravi neka totalno user friendly gamerska distribucija Linuxa (ili bilo cega drugog, nek smisle nesto novo), da se koristi OpenGL (ili nek opet smisle nesto novo), Steam je vec tu - za par dana bi stovorili paralelni univerzum u pc gamingu.

Plus da se dogovore oko finansiranja, umesto bacanja silnih para na kojekakve kampanje i gluposti i takvo "podrzavanje" developera, nek daju te pare ljudima koji zaista zele da razvijaju nesto za pc i nek probaju kako sve to funkcionise. Nek stvore nove timove (u svom interesu, nicijem drugom) i nek im daju desetinu ovoga sto danas mnogi trose i bice dovoljno u takvom sistemu i sa takvom ciljnom publikom. Razvoj hardvera bi ponovo imao smisla, kao sto danas nema, pa bi i sa te strane imali samo koristi. Sve te grane pc gaminga moraju da budu usko povezane i da maksimalno saradjuju, ne moze neko ko razvija hardver prvenstveno za igre da nema nikakve veze sa razvojem igara (ili nikakav interes u tome). To je besmisleno i potpuno neprirodno. Kako oni danas ucestvuju, tako sto pisu drajvere i placaju da se pojavi njihov logo na pocetku igre i kao nesto optimizuju? To su po meni teske gluposti.

Sve ovo sto sam rekao moze da se atraktivno upakuje i ponudi ljudima (kojima pritom ne bi moralo da se nabija na nos troseci milijardu dnevno na marketing).


Nek sam se i izlupetao u ovim razmisljanima, nek je nesto i skroz nerealno, ali samo hocu da kazem da bi MOGLO mnogo toga da se uradi, da svi od kojih to zavisi to hoce i da imaju ikakvu viziju.


Sad kad je vec doslo do ovog stadijuma, pitanje je sta stvarno moze da se uradi, ali eto, rekao si da kazem nesto :)

Kad bi STVARNO HTELI da se nesto promeni, mogli bi...ovako mogu samo da pisu/citaju sve gluplje i glupllje clanke o tome da li je i koliko pc gaming "mrtav" iz dana u dan.
 
Poslednja izmena:
To bi možda bilo moguće kada razvoj ne bi išao kroz DirectX, a OpenGL bio u mnogo boljoj poziciji nego sada zbog razloga opisanih ovde. I taj neki idealni low-level API o kome su pričali u onom članku skoro bi bio koristan samo onima koji razvijaju high-end igre, zbog cene razvoja - http://www.crn.com/news/components-...-micrsofts-directx-api.htm?pgno=1&itc=refresh
Neki developeri su dali svoje mišljenje ovde, pa koga zanima nek' pogleda.


Prosto je bilo neverovatno da su rasturili studio koji je napravio Age of empires, ciji 4. deo (uz to i Swat 5) cekam vise nego bilo sta. Nazalost od svega toga naravno nema nista jer je preca gomila drugih multiplatform gluposti i brze zarade.

Da, nema nikakvog smisla, ni finansijskog ni bilo kog drugog, zatvoriti studio koji nikada nije napravio igru koja se prodala u manje od 2 miliona kopija, a ceo serijal više od 20, i sa tako visokoprofilnim statusom. Razlog zašto su to uradili jer se Ensemble i ostali core studiji nisu uklapali u budući (da li kratkoročni ili drugoročni, ne znamo) "casual" pravac:
http://remember-ensemblestudios.com/?p=661

http://adrianwerner.wordpress.com/2009/01/24/end-of-an-era/
Closing down developers isn’t anything new and unfortunately it’s also not something that happens rarely. But the reason why it happens are almost always weak sales. In this case though it’s different. MS didn’t just get rid of some under performing PC devs. Age of Empires franchise sold over 20 mln copies (Age of Empires 3 sold well over 2mln copies alone), Zoo Tycoon franchise has sold over 5 mln copies and finally Flight Simulator franchise was taken up in the Guinness Book of Records with 21 million copies sold per June 1999 and who knows how much more it sold since then considering Flight Simulator X sold over million copies in USA alone.
Those were very successful and popular franchises. And from financial standpoint putting Ensemble on console RTS project just didn’t make any sense.

http://remember-ensemblestudios.com/?p=1038
Your comments include statements regarding chasing people out of the industry, destroying “precious artists”, wrecking families, and causing people to “sacrifice their youth”.

Ensemble enjoyed a reputation as a place you didn’t leave. Our retention rates, including people who did not exit the company voluntarily, were in the vicinity of 90%. You will find few developers who can claim this at all and you will find none amongst the ones who actually “wreck families” or ask people to “sacrifice their youth”.

You have given people the impression that the closure of Ensemble was somehow a “fiscally responsible decision” and that Ensemble is to blame for the closure.

Every single game Ensemble Studios made, across more than a decade, paid for it’s development and made a profit. Microsoft had it’s reasons for closing the studio but to imply that it was because we cost too much is fiction. ES enjoyed a long relationship with Microsoft (as many ex-Studios people now at Robot or Bonfire still do), first as a partner and then as part of the corporation after 2001 – if, at any point, the leadership in Redmond wanted to reduce the cost of making games in Dallas, they could have done so with a phone call.


Ogromna šteta, imali su još dosta interesantnih projekata u izradi - http://www.gamasutra.com/view/feature/3919/ensemble_studios_the_last_tour.php

Biće potrebna velika interna promena kulture, kao i na menadžerskom nivou, da bi se videla promena MS-ovog stava prema PC gamingu Treba im novi Ed Fries. Otprilike od kako je on otišao, i došli novi ljudi na čelo MGS-a, Microsoft ne zna šta da uradi ni sa postojećim timovima na obe strane, Rare npr. je dobar primer, sada rade neke gluposti a nekada su bili na vrhu. Možda Rahul Sood nešto uspe da uradi, ali nemam previše nade u to.

Number of PC games published by Microsoft each year since 1994:
fAVQr.png





Što se tiče SWAT-a, Sierra i svi njeni studiji su mrtvi. IP je sada u vlasništvu Activisiona. Activision nema šanse da radi novu igru interno, isto važi i da Take Two ga kupi i da Irrationalu da razvija novu igru. U jednom od Irrational Behavior podkasta su pričali kako im je Sierra prišla da rade SWAT 5 ali su odbili jer ne bi znali kako da unaprede koncept dalje od onog u 4-ci (sa razlogom, jer je skoro savršen), a ne bi hteli samo da kopiraju postojeći dizajnJedino postoji solidna šansa je da prodaju IP kao što su uradili sa Red Baron-om i ostalim Sierra-inim franšizama. Tripwire npr. da dođe u posed vlasništva, nam je najbolja šansa da vidimo dostojan nastavak. :)

http://adrianwerner.wordpress.com/2...soar-high-the-infantry-grunts-fall-into-dirt/
One thing I really like about ActivisionBlizzard as opposed to Sierra is that they’re willing to sell their old IPs, so we’ll be seeing the return of old beloved PC franchises in the future, something that was impossible with Sierra, which prefered to sit down on the IPs despite having no intention to actually use them.
 
Poslednja izmena:
Ono što umire ako nije već umrlo jeste ono malo ljudskosti što je nekada postojalo u industriji proizvodnje video igara. Moderi se i dalje drže, originalne i sveže ideje poput Portala i dalje prolaze ali za velike ideje nema mesta. Za grandiozne igre čiji autori imaju najbolje namere (da igra bude što sadržajnija, raznovrsnija, kvalitetnija) nema budućnosti. Sve zavisi od para koje su potrebne da tvoja ideja bude sprovedena u delo, ako je to mnogo a potencijalna zarada mala to neće ugledati svetlost dana.

Evo domaći primer, programer Roberto Koci koji je pre nekoliko godina imao intervju u Svetu kompljutera koji je čovek genijalac i neverovatan entuzijasta je doživeo sudbinu koja čeka svakoga kome su dobra namere ispred profita. Čovek je sam samcijat kreirao 3D endžin odradio brdo modela, efekata, tekstura i bio spreman da za relativno mali iznos to privede kraju i ponudi na grandioznu igru. Ovde imate video njegove tehnologija gde pominje da je njegov endžin u stanju da u realnom vremenu strimuje objekte nezavisno od njihove veličine time omogućavajući nedosanjani san svih sci fi fanova a to je sletanje i poletanje sa planeta u svemir, sve u RL. Od igara koje su to najavljivale tu je Infinity koji nikada neće izađi i pomalo i stidljivo ruski The Precursors.



Od cele priče usled nedostatka podrške je ostao Alien Dominion, uprošćeni spejs šuter koji se prodavao preko sajta dok sajt nije ugašen.



Čovek je na igri radio više od četiri godine i to za džabe. Sada tamo negde tavori jedinstven endžin koji neće ugledati svetlost dana.

Industrija igara je postala kao industrija deterdženata, kao što sam ranije govorio. 99% su bezveze, identični osim šarenih pakovanja i ogromne količine marketinga koji je neophodan da bi se prodali.

Ono što danas igrama fali je razrađen gejmplej. Heroji su igra koja je i danas u vrhu jer je gameplej doveden skoro do savršenstva i pred njim bledi kompletna prezentacija. Najbolje PC igre se pripisuje Blizzardu sa razlogom jer je glavna stvar u njihovim igrama doteran gejmplej na šta ide poveća količina šminke. Kada onaj WoW magarac ne bi bio glavni crtač Blizzarda ja bih svim srcem navijao da oni preuzmu HoMM franšizu jer bi to značilo savršenu igru. Herojima ne treba 3D mapa, treba im kvalitetna 2D mapa a sve ostale resurse baciti na razvoj onoga što vidimo u igrama bez gejmpleja, kvalitetnih animacija i intrigantne priče. Igri poput Heroja, Diabla i StarCrafta to treba jer je baza dovoljno uglačana da neko veće poliranje nije potrebno.

Sa druge strane je gomila "šupljih" igara gde se kreće od među animacija, prezentacije pa se negde na pola uradi nekakav broken gejmplej da imaju ljudi čime da se zanimaju u pauzama između cutscena. Ja u takvim igrama gasim cutscene jer me apsolutno ne zanima priča neke igre koja to nije. Jer da bi nešto bilo igra, mora imati jasna pravila igranja i biti zanimljiva. Većina FPS igara nikada nije imala jasna pravila igranja a u skorije vreme su prestale biti zanimljive. Pošto je većina nazovi PC gejmera FPS orijentacije, njima situacija sa FPS igrama govori da igre na PCju umiru i misle da na konzolama ima bolje (LOL).

PC igre nisu umrle samo se FPS žanr potrošio (čast jedinom izuzetku Portalu). FPS žanr je u toliko jadnom stanju od 2006. na ovamo da se Crysis franšiza čini ljudima fenomenalnom (2xLOL). Širite vidike ljudi, šta da vam kažem. Možda vam se i dopadne neka igra koju prethodno niste mislili da probate.
 
Ono što umire ako nije već umrlo jeste ono malo ljudskosti što je nekada postojalo u industriji proizvodnje video igara. Moderi se i dalje drže, originalne i sveže ideje poput Portala i dalje prolaze ali za velike ideje nema mesta. Za grandiozne igre čiji autori imaju najbolje namere (da igra bude što sadržajnija, raznovrsnija, kvalitetnija) nema budućnosti. Sve zavisi od para koje su potrebne da tvoja ideja bude sprovedena u delo, ako je to mnogo a potencijalna zarada mala to neće ugledati svetlost dana.

Evo domaći primer, programer Roberto Koci koji je pre nekoliko godina imao intervju u Svetu kompljutera koji je čovek genijalac i neverovatan entuzijasta je doživeo sudbinu koja čeka svakoga kome su dobra namere ispred profita. Čovek je sam samcijat kreirao 3D endžin odradio brdo modela, efekata, tekstura i bio spreman da za relativno mali iznos to privede kraju i ponudi na grandioznu igru. Ovde imate video njegove tehnologija gde pominje da je njegov endžin u stanju da u realnom vremenu strimuje objekte nezavisno od njihove veličine time omogućavajući nedosanjani san svih sci fi fanova a to je sletanje i poletanje sa planeta u svemir, sve u RL. Od igara koje su to najavljivale tu je Infinity koji nikada neće izađi i pomalo i stidljivo ruski The Precursors.



Od cele priče usled nedostatka podrške je ostao Alien Dominion, uprošćeni spejs šuter koji se prodavao preko sajta dok sajt nije ugašen.



Čovek je na igri radio više od četiri godine i to za džabe. Sada tamo negde tavori jedinstven endžin koji neće ugledati svetlost dana.

Industrija igara je postala kao industrija deterdženata, kao što sam ranije govorio. 99% su bezveze, identični osim šarenih pakovanja i ogromne količine marketinga koji je neophodan da bi se prodali.

Ono što danas igrama fali je razrađen gejmplej. Heroji su igra koja je i danas u vrhu jer je gameplej doveden skoro do savršenstva i pred njim bledi kompletna prezentacija. Najbolje PC igre se pripisuje Blizzardu sa razlogom jer je glavna stvar u njihovim igrama doteran gejmplej na šta ide poveća količina šminke. Kada onaj WoW magarac ne bi bio glavni crtač Blizzarda ja bih svim srcem navijao da oni preuzmu HoMM franšizu jer bi to značilo savršenu igru. Herojima ne treba 3D mapa, treba im kvalitetna 2D mapa a sve ostale resurse baciti na razvoj onoga što vidimo u igrama bez gejmpleja, kvalitetnih animacija i intrigantne priče. Igri poput Heroja, Diabla i StarCrafta to treba jer je baza dovoljno uglačana da neko veće poliranje nije potrebno.

Sa druge strane je gomila "šupljih" igara gde se kreće od među animacija, prezentacije pa se negde na pola uradi nekakav broken gejmplej da imaju ljudi čime da se zanimaju u pauzama između cutscena. Ja u takvim igrama gasim cutscene jer me apsolutno ne zanima priča neke igre koja to nije. Jer da bi nešto bilo igra, mora imati jasna pravila igranja i biti zanimljiva. Većina FPS igara nikada nije imala jasna pravila igranja a u skorije vreme su prestale biti zanimljive. Pošto je većina nazovi PC gejmera FPS orijentacije, njima situacija sa FPS igrama govori da igre na PCju umiru i misle da na konzolama ima bolje (LOL).

PC igre nisu umrle samo se FPS žanr potrošio (čast jedinom izuzetku Portalu). FPS žanr je u toliko jadnom stanju od 2006. na ovamo da se Crysis franšiza čini ljudima fenomenalnom (2xLOL). Širite vidike ljudi, šta da vam kažem. Možda vam se i dopadne neka igra koju prethodno niste mislili da probate.

Ovom prilikom bih hteo da pozdravim Ivan®, koji me tako srdačno pozdravlja svaki put kada se pojavim posle dužeg odsustva sa foruma. Zaista cenim gest, ali stvarno :)
 
Poslednja izmena:
Ono što umire ako nije već umrlo jeste ono malo ljudskosti što je nekada postojalo u industriji proizvodnje video igara. Moderi se i dalje drže, originalne i sveže ideje poput Portala i dalje prolaze ali za velike ideje nema mesta. Za grandiozne igre čiji autori imaju najbolje namere (da igra bude što sadržajnija, raznovrsnija, kvalitetnija) nema budućnosti. Sve zavisi od para koje su potrebne da tvoja ideja bude sprovedena u delo, ako je to mnogo a potencijalna zarada mala to neće ugledati svetlost dana.

Evo domaći primer, programer Roberto Koci koji je pre nekoliko godina imao intervju u Svetu kompljutera koji je čovek genijalac i neverovatan entuzijasta je doživeo sudbinu koja čeka svakoga kome su dobra namere ispred profita. Čovek je sam samcijat kreirao 3D endžin odradio brdo modela, efekata, tekstura i bio spreman da za relativno mali iznos to privede kraju i ponudi na grandioznu igru. Ovde imate video njegove tehnologija gde pominje da je njegov endžin u stanju da u realnom vremenu strimuje objekte nezavisno od njihove veličine time omogućavajući nedosanjani san svih sci fi fanova a to je sletanje i poletanje sa planeta u svemir, sve u RL. Od igara koje su to najavljivale tu je Infinity koji nikada neće izađi i pomalo i stidljivo ruski The Precursors.



Od cele priče usled nedostatka podrške je ostao Alien Dominion, uprošćeni spejs šuter koji se prodavao preko sajta dok sajt nije ugašen.



Čovek je na igri radio više od četiri godine i to za džabe. Sada tamo negde tavori jedinstven endžin koji neće ugledati svetlost dana.

Industrija igara je postala kao industrija deterdženata, kao što sam ranije govorio. 99% su bezveze, identični osim šarenih pakovanja i ogromne količine marketinga koji je neophodan da bi se prodali.

Ono što danas igrama fali je razrađen gejmplej. Heroji su igra koja je i danas u vrhu jer je gameplej doveden skoro do savršenstva i pred njim bledi kompletna prezentacija. Najbolje PC igre se pripisuje Blizzardu sa razlogom jer je glavna stvar u njihovim igrama doteran gejmplej na šta ide poveća količina šminke. Kada onaj WoW magarac ne bi bio glavni crtač Blizzarda ja bih svim srcem navijao da oni preuzmu HoMM franšizu jer bi to značilo savršenu igru. Herojima ne treba 3D mapa, treba im kvalitetna 2D mapa a sve ostale resurse baciti na razvoj onoga što vidimo u igrama bez gejmpleja, kvalitetnih animacija i intrigantne priče. Igri poput Heroja, Diabla i StarCrafta to treba jer je baza dovoljno uglačana da neko veće poliranje nije potrebno.

Sa druge strane je gomila "šupljih" igara gde se kreće od među animacija, prezentacije pa se negde na pola uradi nekakav broken gejmplej da imaju ljudi čime da se zanimaju u pauzama između cutscena. Ja u takvim igrama gasim cutscene jer me apsolutno ne zanima priča neke igre koja to nije. Jer da bi nešto bilo igra, mora imati jasna pravila igranja i biti zanimljiva. Većina FPS igara nikada nije imala jasna pravila igranja a u skorije vreme su prestale biti zanimljive. Pošto je većina nazovi PC gejmera FPS orijentacije, njima situacija sa FPS igrama govori da igre na PCju umiru i misle da na konzolama ima bolje (LOL).

PC igre nisu umrle samo se FPS žanr potrošio (čast jedinom izuzetku Portalu). FPS žanr je u toliko jadnom stanju od 2006. na ovamo da se Crysis franšiza čini ljudima fenomenalnom (2xLOL). Širite vidike ljudi, šta da vam kažem. Možda vam se i dopadne neka igra koju prethodno niste mislili da probate.

Ovom prilikom bih hteo da pozdravim Ivan®, koji me tako srdačno pozdravlja svaki put kada se pojavim posle dužeg odsustva sa foruma. Zaista cenim gest, ali stvarno :)

Citam sve ovo i pozdravljam (mislim i na par postova pre i na postove drugih korisnika)
Ali:
1. Zar expanzija i zlatno doba PC gejminga nisu bili pre 2000. godine, jesu, razlog je opsti haos koji je vladao na svim poljima, od hardvera do broja razvojnih timova koji su se trudila da ubace svoju viziju u PC gejming (konzole su bile na dnasnjem nivou)
2. Oko 2000. god. se slegla situacija, neodlucni su odustali, finansijski jaci su progutali slabije (mislim i na polju HW-a i softvera)
3. Oko 2000e i par godina posle ide vestacki uspon pojedinih firmi koje su opstale, uglavom se usavrsavaju oprobane proverene fore i svi su naizgled srecni ( Nvidia, MS, ATI( ati malo kasnije oko 2002.god ) krecu u naglo bogacenje, vrednost akcija skace firme plivaju u lovi, vrsi se finansiranje timova i imamo vrednih hitova koji su opet nekako reprize ranijih zaboravljenih stvari)
4. Od 2006 ostalo je par softverskih kuca (mislim na gejming industriju) MS-u je u interesu da fura Xbox ( izdao je svoju PC populaciju), svi igraju na provereno, dolazi finansijska kriza i ujedno....pod 5
5. Ono sto sad nama treba je ni manje ni vise nego krah neke od ovih monopolistickih firmi, to bi otvorilo sansu za probijanje svezih ideja....ne bi bilo lose da pukne MS...Nvidia ili WTF nek idu svi oni zajedno...jedno je sigurno dok ne zavlada haos nece biti dobrih ideja (sto bi rekli veliki ljudi posle rata je uvek napredak i izgradnja) ova finansijska kriza za malo da odradi nesto...ali sta se moze
Do tada imacemo samo po neki biser poput S.T.A.L.K.E.R.A odrdjenog samo kao PC-exluzive ( koji se zbog piaterije prodaje kao online dawnload za 3,5e :D )
 
Dynamix/Mad Otter Games Interview
Damon Slye is interviewed on Gamasutra where they discuss his new studio Mad Otter Games, as well as Dynamix, the beloved studio he co-founded back in the day to produce some classic computer games. They discuss the success of Dynamix, coding games in assembly language, the lack of risk-aversion in the old days, the increased emphasis on graphics as years passed, being acquired by Sierra, his departure from Dynamix, and his ambitions for his new studio.

Dynamix was one of the most prominent game developers of the 80s and 90s. If you could put your finger on a single element that inspired that success, what would it be?

We were young and idealistic. That kept us passionate and motivated to make the best games we could. We believed if we made the games great, then success would follow. I guess that’s what it means to be idealistic. We never compromised for a quick buck. It was always about the game.


http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamix

Mislim da ne postoji drugi studio koji ima tako raznovrstan portfolio odličnih igara.
 
Poslednja izmena:
http://www.bluesnews.com/s/120120/avalanche-on-piracy-drm-and-ports


Computer and Video Games has some thoughts on piracy and DRM from Christofer Sundberg, founder of Swedish developer Avalanche Studios. He admits piracy is as worrisome to them as it is to all other developers, but that 50% of his employees come from hacking background. He also once again explains his distain for DRM. "The DRM does not stop piracy," he said, "it just punishes the people who have actually paid for the game. It's completely useless. Forcing people to be online all the time and so on doesn't show respect to the people who actually buy PC games." To some degree he also blames PC piracy on bad PC games and console ports, saying: "I think piracy wouldn't be as much of an issue if there were better PC games out there. We could just scrap the whole concept of stupid DRM." Here's more:

I've always been of the opinion that we should design PC games for the PC players. PC players and console players are completely two different types of consumer. It's always unfair to not design the game for the consumer you're targeting. The PC version is always a second thought [for publishers], like: 'Oh, and we need a PC version too.'

You end up just doing a port, so there's not a lot of time, budget or creative thinking going into using the PC. I think that's quite sad. We [as an industry] should take the PC platform more seriously. Everyone is just complaining about piracy on the PC, but when it comes to in-game DLC or social connectivity, the options on PC compared to console are endless. I would like at some point to do a really good PC game designed specifically for PC players.


Konačno je neko došao pameti. :)
 
Poslednja izmena:
...dok je sve na nivou price :)

Videcemo kako ce se ponasati na sledecoj i danas jedino bitnoj prepreci: "Koliko to kosta i da li se isplati" itd...
 
Pa da :). Važno da je rekao da ljudi neće privhatiti svašta. Ja neću da igram PC verzije Gears of War-a, Shadowrun-a, Viva Pinata-e i Halo 2 povezane sa GodFuckingaWfuL makar da izađu istog dana kada i konzolne i imale najbolju grafiku u tom trentuku. Doduše, neke multiplatform igre se dobro prodaju i više su uspešnije na PC-u od drugih jer dolaze od nekadašnjih PC-only studija. Bioshock je dobar primer.
 
Poslednja izmena:
Važno da je rekao da ljudi neće privhatiti svašta. Ja neću da igram PC verzije Gears of War-a, Shadowrun-a, Viva Pinata-e i Halo 2 povezane sa GodFuckingaWfuL makar da izađu istog dana kada i konzolne i imale najbolju grafiku u tom trentuku.

A igrao bi Viva Pinata da ne koristi gwf :D ?
 
Ne :). Poenta je da Microsoft ne može da očekuje da se te igre na PC-u prodaju kao AoE i igre napravljene od nule za PC i onda posle kukaju "welp, we've tried, I guess the PC market just isn't worth supporting". Isto važi i za sve ostale, uključujući i one koji izbace PC verziju mesecima/godinama nakon originalnog izlaska, bez obzira koji je razlog.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Stanje na PC tržištu u zadnje dve-tri godine se rapidno popravlja, a za to između ostalog je zaslužan baš steam, procenti su sasvim fino počeli da rastu. A za to ima više razloga, između ostalog danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.

Pored toga, steam i ostali vidovi digitalne distribucije su odlični za manje razvojne timove, posebno indie developere, iz čega može proizaći puno dobrog. Danas više ne može da se priča o smrti PC gaming-a.
 
Poslednja izmena:
PC prvo mora da podrži Couch Processing Unit* za Alan Wake. :)

*CPU

alan_wake_logo.jpg


twimtbp.jpg


http://www.pcgamer.com/2011/03/02/microsoft-pc-gaming-is-not-dead”/

:)

Stanje na PC tržištu u zadnje dve-tri godine se rapidno popravlja, a za to između ostalog je zaslužan baš steam, procenti su sasvim fino počeli da rastu. A za to ima više razloga, između ostalog danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.

Pored toga, steam i ostali vidovi digitalne distribucije su odlični za manje razvojne timove, posebno indie developere, iz čega može proizaći puno dobrog. Danas više ne može da se priča o smrti PC gaming-a.

Daj rAMO uozbilji se :) Usrali su DA2 i Crysis2.

Sta je slijedece?
 
Stanje na PC tržištu u zadnje dve-tri godine se rapidno popravlja, a za to između ostalog je zaslužan baš steam, procenti su sasvim fino počeli da rastu. A za to ima više razloga, između ostalog danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.

Pored toga, steam i ostali vidovi digitalne distribucije su odlični za manje razvojne timove, posebno indie developere, iz čega može proizaći puno dobrog. Danas više ne može da se priča o smrti PC gaming-a.


Pa o tome niko i ne prica, nego o velikim promenama koje su se desile.

Situacija je pre ove generacije konzola bila mnogo drugacija, pa smo njihovim dolaskom doziveli sve ovo. Mogu da zamislim sta ce biti kad u ovoj novoj klimi izadje sledeca generacija konzola.
 
:)



Daj rAMO uozbilji se :) Usrali su DA2 i Crysis2.

Sta je slijedece?

Idu za novcem, a industrija je došla u taj stadium da je novac najvažniji, treba prilagoditi stvari širim masama, i to nema nikakve veze sa platformom na kojoj se igra pojavila. Mada meni je recimo C2 kampanja daleko bolja od C1/Warheada. Naravno da fali napredka što se tiče tehničkog aspekta i znojenja mašina, ali to ni nije najbitnije u jednoj igri, ali sve ostalo su digli na viši nivo, i sasvim je ok za jedan visokobužetni fps, kad se tu ubace stavke koje sam već pominjao (novac, široke mase, etc.). Prodaja takvih naslova je sada dobra i na PC, tako da neće zafaliti. Čitam u C2 temi da je retail prodaja PC verzije C2 čini 14%, a ako dodamo ono što je već pominjano u ovoj temi, da se dd izjednačio sa retailom, i da je praktično 1:1, dolazi se do odlične prodaje... Što uopšte nije loše.

Ali, ono što je najbitnije, i što sam spomenuo je da zahvaljujuću DD-u, manji/nezavisni timovi dobijaju priliku da se prezentuju na tržištu (i odlično žive od svog posla), i to je ono u čega se moramo uzdati, i što će uostalom doneti novi preporod u gaming-u. Sigurno nećemo očekivati od EA i ostalih kompanija što umupmaju milione u razvoj i marketing, da će da se kockaju i donesu nešto novo, ili što će se svideti manjem krugu ljudi, tako da i to isto moramo razumeti.
 
danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.

Ovo moze da bude dobro za korisnike koji su casual gameri jer ce im konfiguracije trajati mnogo duze bez potrebe da ih upgrejduju par godina sigurno. A i sami hc gameri nisu vise kupci najnovijih grafickih i chipsetova. To su danas overklokeri, koji jure rekorde i idu na takmicenja. Dakle ovde jedino gube oni koji zele da se trziste igara razvija daleko brze, sa razvojem novih endzina koji bi znali da uposle i ovako besan hw koji je moguce kupiti za relativno finu cifru, cak i u nasim uslovima.
 
Poslednja izmena:
Najveći problem je što sa svakom novom genaracijom neko uloži sve više i više para da izfabrikuje FUD oko PC-a, da se visokobudžetne/bilo kog ranga PC-centric/only igre ne prodaju dobro, a HL2 ima LTD 12M.
 
Poslednja izmena:
Najveći problem je što sa svakom novom genaracijom neko uloži stotine miliona da izfabrikuje FUD oko PC-a, da se visokobudžetne PC-centric/only igre ne prodaju dobro, a HL2 ima LTD 12M.

Mislim da cak pridajes previse znacaja PC-u u toj prici oko novih generacija konzola, ne verujem da se "oni" toliko bave time da bi uopste dosli do FUD-a i bilo kakvog fabrikovanja...samo se ne bave time i maksimalan fokus bace na sve drugo. Nemaju oni razloga da ljude odvracaju od PC-a, dovoljno je velika stvar jedna generacja konzola sama za sebe, nema sta da vuces ljude od pc-a (kao da ne znam kako idu ka njemu i ne vide konzole).


HL je mocan primer, ali redak...
 
HL je primer kokilo je steam moćan, i dan danas se stare vavle-ove igre prodaju kao alva preko njega. A da nema tog servisa, retko ko bi danas ušetao u retail sa idejom da kupi recimo HL2....
 
Idu za novcem, a industrija je došla u taj stadium da je novac najvažniji, treba prilagoditi stvari širim masama, i to nema nikakve veze sa platformom na kojoj se igra pojavila. Mada meni je recimo C2 kampanja daleko bolja od C1/Warheada. Naravno da fali napredka što se tiče tehničkog aspekta i znojenja mašina, ali to ni nije najbitnije u jednoj igri, ali sve ostalo su digli na viši nivo, i sasvim je ok za jedan visokobužetni fps, kad se tu ubace stavke koje sam već pominjao (novac, široke mase, etc.). Prodaja takvih naslova je sada dobra i na PC, tako da neće zafaliti. Čitam u C2 temi da je retail prodaja PC verzije C2 čini 14%, a ako dodamo ono što je već pominjano u ovoj temi, da se dd izjednačio sa retailom, i da je praktično 1:1, dolazi se do odlične prodaje... Što uopšte nije loše.

Ali, ono što je najbitnije, i što sam spomenuo je da zahvaljujuću DD-u, manji/nezavisni timovi dobijaju priliku da se prezentuju na tržištu (i odlično žive od svog posla), i to je ono u čega se moramo uzdati, i što će uostalom doneti novi preporod u gaming-u. Sigurno nećemo očekivati od EA i ostalih kompanija što umupmaju milione u razvoj i marketing, da će da se kockaju i donesu nešto novo, ili što će se svideti manjem krugu ljudi, tako da i to isto moramo razumeti.

Vjeruj mi da se moze napraviti vizuelno puno bolji Crysis 2 od ovog sto smo dobili, a da radi isto ili slicno kao prvi Crysis, i da bolje izgleda nego li prvi Crysis.

A sto se tice gameplay-a, to je za mene prilagodjavanje, a ne dizanje na visi nivo. Nisam veliki ljubitelj corridor/linearnih FPS-ova.
 
HL je primer kokilo je steam moćan, i dan danas se stare vavle-ove igre prodaju kao alva preko njega. A da nema tog servisa, retko ko bi danas ušetao u retail sa idejom da kupi recimo HL2....

To jeste tacno, takve stvari nam je digitalna distribucija donela...

A iako si mozda zadovoljan Crysisom 2, nije TO ono sto svi ocekujemo od PC gaminga, zar ne? Da bude ok i da moze da prodje kad se sve uzme u obzir, tezimo necemu boljem od toga valjda...

Nijedna odluka vezana za Crysis 2 nije mogla da bude donesena sa bilo kakvom PC filozofijom na umu, jer se igra razivja i za konzole. (iako nije TO problem kod ove igre, ali da ne sirimo)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno