Šta s tim? Jel to što milijardu i po Kineza jede pirinač svaki dan znači da je pirinač najbolja hrana koja postoji i da samim tim i ja treba da je jedem? E pa neće moći, ne volem pirinač, volem čvarke i pečenje, možda ga nema u količinama kao pirinča i nije za jelo svaki dan ali je milijardu puta ukusnije od proklete riže.
To što danas ima nekoliko desetina puta više kompjutera u raznim oblicima i nekoliko hiljada puta internet korisnika ne znači da ću igrati igre koje se prave isključivo za te nove korisnike koji nisu znali šta je kompjuter u vreme jednog Deus Exa.
Pa i WoW igra više od deset miliona ljudi a klonove te igre verovatno više od sto miliona. Isti taj WoW i princip na kome se zasniva ta igra ne mogu smisliti već 5 godina, to se tako ubuđalo da zaudara.
kvantitet =/= kvalitet
Cesto vidjam ovakve uglove gledanja kao njegov: nije da je lose ili mrtvo, nego je ovako kako sam opisao. Objasnio je uzroke nekih stvari i sad nam je kao lakse zbog toga? Meni nije. Stanje je i dalje takvo kakvo je.
Pa šta savetuješ, kako mi možemo nešto da promenimo?![]()
Prosto je bilo neverovatno da su rasturili studio koji je napravio Age of empires, ciji 4. deo (uz to i Swat 5) cekam vise nego bilo sta. Nazalost od svega toga naravno nema nista jer je preca gomila drugih multiplatform gluposti i brze zarade.
Closing down developers isn’t anything new and unfortunately it’s also not something that happens rarely. But the reason why it happens are almost always weak sales. In this case though it’s different. MS didn’t just get rid of some under performing PC devs. Age of Empires franchise sold over 20 mln copies (Age of Empires 3 sold well over 2mln copies alone), Zoo Tycoon franchise has sold over 5 mln copies and finally Flight Simulator franchise was taken up in the Guinness Book of Records with 21 million copies sold per June 1999 and who knows how much more it sold since then considering Flight Simulator X sold over million copies in USA alone.
Those were very successful and popular franchises. And from financial standpoint putting Ensemble on console RTS project just didn’t make any sense.
Your comments include statements regarding chasing people out of the industry, destroying “precious artists”, wrecking families, and causing people to “sacrifice their youth”.
Ensemble enjoyed a reputation as a place you didn’t leave. Our retention rates, including people who did not exit the company voluntarily, were in the vicinity of 90%. You will find few developers who can claim this at all and you will find none amongst the ones who actually “wreck families” or ask people to “sacrifice their youth”.
You have given people the impression that the closure of Ensemble was somehow a “fiscally responsible decision” and that Ensemble is to blame for the closure.
Every single game Ensemble Studios made, across more than a decade, paid for it’s development and made a profit. Microsoft had it’s reasons for closing the studio but to imply that it was because we cost too much is fiction. ES enjoyed a long relationship with Microsoft (as many ex-Studios people now at Robot or Bonfire still do), first as a partner and then as part of the corporation after 2001 – if, at any point, the leadership in Redmond wanted to reduce the cost of making games in Dallas, they could have done so with a phone call.
One thing I really like about ActivisionBlizzard as opposed to Sierra is that they’re willing to sell their old IPs, so we’ll be seeing the return of old beloved PC franchises in the future, something that was impossible with Sierra, which prefered to sit down on the IPs despite having no intention to actually use them.
Ono što umire ako nije već umrlo jeste ono malo ljudskosti što je nekada postojalo u industriji proizvodnje video igara. Moderi se i dalje drže, originalne i sveže ideje poput Portala i dalje prolaze ali za velike ideje nema mesta. Za grandiozne igre čiji autori imaju najbolje namere (da igra bude što sadržajnija, raznovrsnija, kvalitetnija) nema budućnosti. Sve zavisi od para koje su potrebne da tvoja ideja bude sprovedena u delo, ako je to mnogo a potencijalna zarada mala to neće ugledati svetlost dana.
Evo domaći primer, programer Roberto Koci koji je pre nekoliko godina imao intervju u Svetu kompljutera koji je čovek genijalac i neverovatan entuzijasta je doživeo sudbinu koja čeka svakoga kome su dobra namere ispred profita. Čovek je sam samcijat kreirao 3D endžin odradio brdo modela, efekata, tekstura i bio spreman da za relativno mali iznos to privede kraju i ponudi na grandioznu igru. Ovde imate video njegove tehnologija gde pominje da je njegov endžin u stanju da u realnom vremenu strimuje objekte nezavisno od njihove veličine time omogućavajući nedosanjani san svih sci fi fanova a to je sletanje i poletanje sa planeta u svemir, sve u RL. Od igara koje su to najavljivale tu je Infinity koji nikada neće izađi i pomalo i stidljivo ruski The Precursors.
Od cele priče usled nedostatka podrške je ostao Alien Dominion, uprošćeni spejs šuter koji se prodavao preko sajta dok sajt nije ugašen.
Čovek je na igri radio više od četiri godine i to za džabe. Sada tamo negde tavori jedinstven endžin koji neće ugledati svetlost dana.
Industrija igara je postala kao industrija deterdženata, kao što sam ranije govorio. 99% su bezveze, identični osim šarenih pakovanja i ogromne količine marketinga koji je neophodan da bi se prodali.
Ono što danas igrama fali je razrađen gejmplej. Heroji su igra koja je i danas u vrhu jer je gameplej doveden skoro do savršenstva i pred njim bledi kompletna prezentacija. Najbolje PC igre se pripisuje Blizzardu sa razlogom jer je glavna stvar u njihovim igrama doteran gejmplej na šta ide poveća količina šminke. Kada onaj WoW magarac ne bi bio glavni crtač Blizzarda ja bih svim srcem navijao da oni preuzmu HoMM franšizu jer bi to značilo savršenu igru. Herojima ne treba 3D mapa, treba im kvalitetna 2D mapa a sve ostale resurse baciti na razvoj onoga što vidimo u igrama bez gejmpleja, kvalitetnih animacija i intrigantne priče. Igri poput Heroja, Diabla i StarCrafta to treba jer je baza dovoljno uglačana da neko veće poliranje nije potrebno.
Sa druge strane je gomila "šupljih" igara gde se kreće od među animacija, prezentacije pa se negde na pola uradi nekakav broken gejmplej da imaju ljudi čime da se zanimaju u pauzama između cutscena. Ja u takvim igrama gasim cutscene jer me apsolutno ne zanima priča neke igre koja to nije. Jer da bi nešto bilo igra, mora imati jasna pravila igranja i biti zanimljiva. Većina FPS igara nikada nije imala jasna pravila igranja a u skorije vreme su prestale biti zanimljive. Pošto je većina nazovi PC gejmera FPS orijentacije, njima situacija sa FPS igrama govori da igre na PCju umiru i misle da na konzolama ima bolje (LOL).
PC igre nisu umrle samo se FPS žanr potrošio (čast jedinom izuzetku Portalu). FPS žanr je u toliko jadnom stanju od 2006. na ovamo da se Crysis franšiza čini ljudima fenomenalnom (2xLOL). Širite vidike ljudi, šta da vam kažem. Možda vam se i dopadne neka igra koju prethodno niste mislili da probate.
Ovom prilikom bih hteo da pozdravim Ivan®, koji me tako srdačno pozdravlja svaki put kada se pojavim posle dužeg odsustva sa foruma. Zaista cenim gest, ali stvarno![]()
Dynamix was one of the most prominent game developers of the 80s and 90s. If you could put your finger on a single element that inspired that success, what would it be?
We were young and idealistic. That kept us passionate and motivated to make the best games we could. We believed if we made the games great, then success would follow. I guess that’s what it means to be idealistic. We never compromised for a quick buck. It was always about the game.
Computer and Video Games has some thoughts on piracy and DRM from Christofer Sundberg, founder of Swedish developer Avalanche Studios. He admits piracy is as worrisome to them as it is to all other developers, but that 50% of his employees come from hacking background. He also once again explains his distain for DRM. "The DRM does not stop piracy," he said, "it just punishes the people who have actually paid for the game. It's completely useless. Forcing people to be online all the time and so on doesn't show respect to the people who actually buy PC games." To some degree he also blames PC piracy on bad PC games and console ports, saying: "I think piracy wouldn't be as much of an issue if there were better PC games out there. We could just scrap the whole concept of stupid DRM." Here's more:
I've always been of the opinion that we should design PC games for the PC players. PC players and console players are completely two different types of consumer. It's always unfair to not design the game for the consumer you're targeting. The PC version is always a second thought [for publishers], like: 'Oh, and we need a PC version too.'
You end up just doing a port, so there's not a lot of time, budget or creative thinking going into using the PC. I think that's quite sad. We [as an industry] should take the PC platform more seriously. Everyone is just complaining about piracy on the PC, but when it comes to in-game DLC or social connectivity, the options on PC compared to console are endless. I would like at some point to do a really good PC game designed specifically for PC players.
Važno da je rekao da ljudi neće privhatiti svašta. Ja neću da igram PC verzije Gears of War-a, Shadowrun-a, Viva Pinata-e i Halo 2 povezane sa GodFuckingaWfuL makar da izađu istog dana kada i konzolne i imale najbolju grafiku u tom trentuku.
Gdje mi je Nedjo da mi opet kaze kako M$ pomaze PC gaming industriji sa svojom GFW incijativom![]()
Speaker Kev Gee explained at the talk that Microsoft have been using Steam to survey users and learn about their hardware
PC prvo mora da podrži Couch Processing Unit* za Alan Wake.
*CPU
![]()
![]()
http://www.pcgamer.com/2011/03/02/microsoft-pc-gaming-is-not-dead”/
Stanje na PC tržištu u zadnje dve-tri godine se rapidno popravlja, a za to između ostalog je zaslužan baš steam, procenti su sasvim fino počeli da rastu. A za to ima više razloga, između ostalog danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.
Pored toga, steam i ostali vidovi digitalne distribucije su odlični za manje razvojne timove, posebno indie developere, iz čega može proizaći puno dobrog. Danas više ne može da se priča o smrti PC gaming-a.
Stanje na PC tržištu u zadnje dve-tri godine se rapidno popravlja, a za to između ostalog je zaslužan baš steam, procenti su sasvim fino počeli da rastu. A za to ima više razloga, između ostalog danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.
Pored toga, steam i ostali vidovi digitalne distribucije su odlični za manje razvojne timove, posebno indie developere, iz čega može proizaći puno dobrog. Danas više ne može da se priča o smrti PC gaming-a.
Daj rAMO uozbilji seUsrali su DA2 i Crysis2.
Sta je slijedece?
danas svaka kanta stara 4-5 godina može da tera svaku multiplatformu, tako da je PC gaming nikad jeftiniji.
Najveći problem je što sa svakom novom genaracijom neko uloži stotine miliona da izfabrikuje FUD oko PC-a, da se visokobudžetne PC-centric/only igre ne prodaju dobro, a HL2 ima LTD 12M.
Idu za novcem, a industrija je došla u taj stadium da je novac najvažniji, treba prilagoditi stvari širim masama, i to nema nikakve veze sa platformom na kojoj se igra pojavila. Mada meni je recimo C2 kampanja daleko bolja od C1/Warheada. Naravno da fali napredka što se tiče tehničkog aspekta i znojenja mašina, ali to ni nije najbitnije u jednoj igri, ali sve ostalo su digli na viši nivo, i sasvim je ok za jedan visokobužetni fps, kad se tu ubace stavke koje sam već pominjao (novac, široke mase, etc.). Prodaja takvih naslova je sada dobra i na PC, tako da neće zafaliti. Čitam u C2 temi da je retail prodaja PC verzije C2 čini 14%, a ako dodamo ono što je već pominjano u ovoj temi, da se dd izjednačio sa retailom, i da je praktično 1:1, dolazi se do odlične prodaje... Što uopšte nije loše.
Ali, ono što je najbitnije, i što sam spomenuo je da zahvaljujuću DD-u, manji/nezavisni timovi dobijaju priliku da se prezentuju na tržištu (i odlično žive od svog posla), i to je ono u čega se moramo uzdati, i što će uostalom doneti novi preporod u gaming-u. Sigurno nećemo očekivati od EA i ostalih kompanija što umupmaju milione u razvoj i marketing, da će da se kockaju i donesu nešto novo, ili što će se svideti manjem krugu ljudi, tako da i to isto moramo razumeti.
HL je primer kokilo je steam moćan, i dan danas se stare vavle-ove igre prodaju kao alva preko njega. A da nema tog servisa, retko ko bi danas ušetao u retail sa idejom da kupi recimo HL2....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari