Šta je novo?

Industrija igara

Poslednja izmena:
Naravno da se držim činjenica. Činjenica je da pare investitora koje su ubačene u projekat The Witcher doprinose nemerljivo više od tamo nekih besplatnih developer alatki, koje su potpuno sekundarna stvar. Samim tim više doprinose PC gejmingu od bilo kakvih vaporware doprinosa raznih kompanija čija se merljivost vidi na nekom cloudu...




Nvidia je kompanija koja davljeniku baca peškir da se obriše, umesto užadi da ga povuče i spasi. Sad, da li je to više od ostalih koji stoje nemo sa strane i posmatraju...zavisi od tačke gledišta. Jedno je sigurno - na današnjem tržištu da bi se dobra igra probila developer alatke nisu ni potreban ni dovoljan uslov. Davno su startovale dvehiljadite godine...

Ako ti tako kazes :)

Nego, sama relacija "developer - Nvidia/AMD" ne cini PC gaming. Meni su njihovi alati puno pomogli.

A sto se tice trzista, monetarno primitivnog sistema kako ja to volim reci, takva je svijest vecine ljudi.
 
Poslednja izmena:
Ovo ce tesko da pogodi G@W-a. :D

hoce li se ovaj topik moderisati od bezvezne pljuvacine. dobra kritika je uvek dobro dosla al lupetanje nekog kome se ne svidja igra je totalno nepotrebna, nek zaobidje topik

Pošto me gospodin Degustator (g1) prozvao a gospodin apokaliptični RPGovac (g2) zabranio da komentarišem Kolodjuti odlučio sam (g3) da se tim svojevrsnim fenomenom pozabavim u ovoj temi. Ipak je Kolodjuti više od igre.

Daću moje viđenje fenomena Call of Duty uz ostvrt na neke druge bitne igre iz tog žanra sve imajući u vidu moje gejmersko iskustvo.

Beše jedno vreme u kojem su se počele pojavljivati prve onlajn multiplejer pucačine čiji je Kralj bio Joca Karmak. Joca, gik kao i većina tadašnjih kompjuteraša je bio u sci-fi, dark fazonu što je dovelo do toga da su njegove igre bile totalna fantazija, bez ikakvog uplitanja realnosti. Pošto je on bio Kralj, ostali podanici su sledili njega i pravili isto nerealne igre (Unreal, Shogo, Hexen, Jedi Knight, Duke Nukem itd.)

To je trajalo neko vreme i svi bili srećni i zadovoljni ali kao što uvek biva ljudska različitost i tendencija da sve smori u velikim količinama je dovela do pojave modova za najpopularniju multiplejer igru tog vremena, Quake 2. Jedan od tih modova se zvao Quake 2 i bio je pokušaj da se unese koliko toliko realističnosti u nerealno Quake okruženje.

U to vreme se desila revolucija u svetu FPS igara poznatija kao Half Life. Iako se igra bavila vanzemljacima ipak je sam kostur igre bio drugačiji, realniji od prethodnih igara što je navelo dva mlada modera da po uzoru na Action Quake počnu razvijati realističan mod. Oni su toliko daleko otišli u tom svom realističnom stremljenu da su kreirali mod koji izuzetno dobro simulira anti-terorističke operacije. Izbacili su mnoge karakteristične elemente tadašnjih FPS igara, poput svemirske fizike, powerupova i paketića sa zdravljem i implementirali kupovinu opreme pre partije a onemogućili izmene karakteristika likova kojeg vodimo.

Pošto su ljudi konačno dobili ono što su žarko želeli a ranije nisu imali i pošto je Kvejk smorio Counter Strike doživljava nezapamćen uspeh i planetarnu popularnost. Kralj je mrtav, živeo novi kralj!

Koju godinu posle nepoznati švedski studio, po izdavanju i solidnom uspehu i kritika igre Codename Eagle koja je nudila novine u tom žanru (vozila), dobija ponudu od velikana industrije Electronic Arts-a da urade multiplejeri pucačinu za njih, drugačiju od drugih. Pojavljuje se igra smeštena u WWII sa mnogo većim mapama, sa podrškom za mnogo više igrača nego što je nudio CS, sa neizbežnim vozilima koja donose novi taktički element u FPS igre i doživljava veliki uspeh. Kruna CSu nije spala ali je određen broj igrača prepoznao budući pravac u kome će ići multiplejer igre i Battlefield dobija brojne nastavke.

Tako negde, posle HL a pre Battlefielda za PC izlazi verzija čuvene igre za PSX Medal of Honor. To je još jedna igra smeštena u WWII, ovoga puta obogaćena solidnom kampanjom za jednog igrača.

Američki novoformirani studio Infinity Ward (formiran od strane ljudi koji su radili MOHAA) primećuje šta još fali a to je bolje dočarana kampanja za jednog igrača i prenošenje filmske atmosfere u svet igara. Izlazi još jedna igra smeštena u WWII ali sa puno skriptovanih sekvenci i izazito linearna ali uprkos tim nedostaticima doživljava veliki uspeh. Vraća se era interaktivnih filmova!

CoD doživljava nastavak koji u svet realističnih FPSova uvodi Halo feature, regeneraciju. Početak propasti gejminga!

Stižu brojni nastavci, svaki beleži bolju prodaju od prethodnika. Igra se smešta među PC klasike i narod se poziva na stari dobri CoD.

Karakteristika nastavaka je prebacivanje sa WWII filmskog fazona (Saving Private Ryan) na moderne ratne filmove 80tih holivudske B kategorije (oni sa kioska sa Dolf Lundgrenom u glavnoj ulozi). Svaki nastavak je sve primitivniji i primitivniji i igra usled popularnosti postaje marketinško i političko oruđe američke administracije. Kvalietan gejming je umro 2010. godine, svi igraju CoD a igra se prodaje u 20 miliona primeraka.

Takođe u igru se uvode RPG momenti poput perkova i otključavanja opreme što je udaljava od realističnog fazona.

Za nove igrače po kojima CS predstavlja prvi FPS Call of Duty je napredak a za one koji znaju da je pre CS bilo nečega znaju da je CoD zapravo korak nazad u odnosu na CS. CS je realno gledano naprednija simulacija sukoba vatrenim oružjem od Kolodjutija.

Naravno da ovo ne može da ukapira neko ko je do pojave CoDa bio zarobljen u nekom od Vault-ova širom Wasteland-a.
 
Poslednja izmena:
^
:D

Kako te ne mrzi vise? :) Ajde zanemaricu tvoj kratak opis istorije fps multija gore koju svi znamo i vecina je se seca sa iskustvom, da se samo nadovezem dole na ono o cod-u i propasti:

CoD doživljava nastavak koji u svet realističnih FPSova uvodi Halo feature, regeneraciju. Početak propasti gejminga!

Stižu brojni nastavci, svaki beleži bolju prodaju od prethodnika. Igra se smešta među PC klasike i narod se poziva na stari dobri CoD.

Karakteristika nastavaka je prebacivanje sa WWII filmskog fazona (Saving Private Ryan) na moderne ratne filmove 80tih holivudske B kategorije (oni sa kioska sa Dolf Lundgrenom u glavnoj ulozi). Svaki nastavak je sve primitivniji i primitivniji i igra usled popularnosti postaje marketinško i političko oruđe američke administracije. Kvalietan gejming je umro 2010. godine, svi igraju CoD a igra se prodaje u 20 miliona primeraka.

Takođe u igru se uvode RPG momenti poput perkova i otključavanja opreme što je udaljava od realističnog fazona.

Za nove igrače po kojima CS predstavlja prvi FPS Call of Duty je napredak a za one koji znaju da je pre CS bilo nečega znaju da je CoD zapravo korak nazad u odnosu na CS. CS je realno gledano naprednija simulacija sukoba vatrenim oružjem od Kolodjutija.

Kao prvo tebe popularnost igre vise ubija nego sto sama igra nudi. :D Kao drugo, igram cod i skoro sve fps-ove odavno i mogu ti reci da veoma gresis. Nikakve realnosti u "kanteru" i cod-u nema, tj. svaka je realna za sebe, koliko ti zamislis sta moze u igri da bude realno. Cod nikakav korak nazad nije u odnosu na CS vec je korak napred u odnosu na MOH multiplayer. ;) Revolucija u fps svetu multija cod-a su bili cod1, manje vise cod2 i naravno cod4. Sa cod5 je pocelo sve vise da smara, posto igra nije bila nesto, dok MW2 i ovaj novi Black ops totalno uproscavaju nekadasnju revoluciju i predstavljaju materijal koji se ponavlja.
E sad ono glavno, ja ne razumem kako ti mozes tako da komentarises da je cod apsolutna propast i otkud tebi uopste ideja da je cod realistican, tj. kad se on trudio to da bude? Ja se ne secam da je ijedan bio. Sta sad, sto se uvode fazoni perkova i slicnog tebi to smeta i zato je jos veci "grand" i glupost? Prosto ne razumem kako mozes tako nesto da pricas a ni ne igras ga u multiju vec pricas napamet. Ako hoces neki fazon i to sto tebe pali imas promodove za cod pa malo baci pogled na njih jer se oni klanski igraju.
Deljenje lekcija o gaming istoriji gotovo nikad nikoga ne interesuje, a i one koje interesuje mogu to u par klikova na netu da saznaju.
Jednom sam rekao, a i takodje u ovoj temi, ako nesto ne razumes, tj. ne svidja ti se, ne kritikuj ga, tj. ne pljuj jer ljudska shvatanja nisu ista a samim tim i smisao zabave. ;) Nista tu nekog ne cini pametnijim jer ne igra nesto sto je omasovljeno i "sabanizam". I ja sam gamer sa donekle velikim iskustvom, doduse neke zanrove manje igram, ali nikad, bas nikad, ne pravim teme o necemu sto ne igram i pri tome ga pljujem. ;) Uglavnom se oslanjam na objektivnost i izbegavam tinejdzerske komentare ovo je trash, krs, shit, uninstal after 5 minutes i ostalo.
 
CoD doživljava nastavak koji u svet realističnih FPSova uvodi Halo feature, regeneraciju. Početak propasti gejminga!

I sam si na kraju napravio odrednicu - ko se seća vremena pre CS-a i ko se seća vremena posle CS-a. Isto tako ja mogu da napravim paralelu "početak propasti za one kojima je FPS sve i svja, dok ostale to ne dotiče" :)

Inače, da li si siguran da je regeneracija HP-a toliko tragična stvar? Da se razumemo, i ja sam se tako osećao u početku. Međutim, onda sam vremenom shvatio da je 90% posledica koje iz toga proizilaze u stvari odbacivanje totalnog štekanja kao glavne, da ne kažem jedine taktike u FPS-ovima, što je najviše i smaralo, istovremeno. Ima toga i dalje, ali ne u tolikoj meri. Ima i drugih posledica, dabome, ali na ovaj način su konačno postali mogući veći sukobi koji dočaravaju otvoreno bojno polje sa mnoštvom protivnika, umesto fokusiranja na koridorske pucačine, kakve su rulale tržištem nekada. Samo je bitno kako se dozira regen sistem i kako se dizajniraju nivoi i protivnici.

A oko realističnosti...pa nije valjda upotreba health paketića koji dovodi igrača od 20 do 100 HP-a daleko realističnija od regeneracije HP-a?

Sve je užasno izmenjeno u odnosu na Quake i Action Quake. Dabome, u suštini igranja, to da li je nešto u realističnom okruženju ili na svemirskim platformama je manje bitno. Imamo evoluciju koja pomera FPS od modela gde je samo bilo bitno da nekoga uhvatiš u crosshair bez obzira na ostale uslove (kretanje, brzina, skakanje, cimanje) i gde je bilo bitno kontrolisanje mesta za powerupove po mapi. Sve se pomerilo ka režimu nešto drugačijeg igranja, gde je bitno da li skačeš ili ne, da li se krećeš ili miruješ, da li si čučnuo ili trčiš, bitni su timovi, i to sa različitim profilima članova gde je jedan član specijalista za blisku borbu, drugi koristan overall, treći je snajperista, četvrti medic itd. a kontrola mape se zasniva na drugačijim principima. Mape su veće, otvorenije, sa mnogo više vođenja računa o taktici, fizika je skroz drugačija i znatno više utiče na igru... Da li je nešto na svemirskoj stanici ili u urbanom okruženju grada je sekundarna stvar.

Po vrlo sličnoj putanji, ja mogu da napravim paralelu kako je Diablo uništio izometrijske igre sa gotovo beskonačnim količinama HP bočica dostupnim na 1 hotkey, i da zaključim da je smeće koje nije vredno igranja.
 
Poslednja izmena:
A oko realističnosti...pa nije valjda upotreba health paketića koji dovodi igrača od 20 do 100 HP-a daleko realističnija od regeneracije HP-a?

Meni se prilicno svideo sistem u MGS3, mada, pretpostavljam da bi to previse usporilo akciju u FPS-u.
 
A oko realističnosti...pa nije valjda upotreba health paketića koji dovodi igrača od 20 do 100 HP-a daleko realističnija od regeneracije HP-a?

Ako pričamo o mp, bilo kakav vid regeneracije je fail. Još kad se doda recoil koji praktično prestaje da postoji...
 
Poslednja izmena:
Treba priznati da problem postoji, da bi se ikako resavao (ako zaista ne smatras da bilo sta fali danasnjem pc gejmingu, ok, i to razumem). Meni fali. Iako mi je prosto zao da idem protiv svih stvari koje si nabrojao, i bez mnogo mozganja i detaljisanja mi je jasno da nisam zadovoljan.

Sorry za re-up, Ivane, ali tvoj stav me mnogo podseća na ovo. :)
 
Blizzard odgovara Vivendi-u, ne ACTI-u.
poenta price je da su svi jedno i da svi traze PARE a bitno je sta nude :) blizz je act koji je vivendi, nebitno u celoj prici svi su na jednom mestu sa jednim zadatkom - da nam izmame parice :)
Eto, što je za nekoga originalna ideja, za drugoga je plagijat :d

Dabome, hteo sam da kažem G!!!-ju da prepakivanje i peglanje postojećih ideja/žanrova nije nužno vodič u katastrofu/konzolašenje, te da imamo primer Blizzarda koji tako radi od pamtiveka. A niko ih ne asocira sa krađom ideja i prepakivanjem postojećih stvari, već pre svega sa dobrim igrama :) Džaba je i najbolja ideja ako nije izvedena na pravi način.

da da aj ti meni objasnjavaj sta je originalna ideja :) wow sam spomenuo kao primer komercijalnog uspeha na globalnom nivou a ne originalnosti (jebte najbolje da sam wow spomenuo u kotekstu bilo cega dobrog), spakovanih sa par vec koriscenih ideja koje su koristili geekovi u svojim podrumima, a to su toliko nebitne stvari sa aspekta globalne price. blizz nije vise sto je bio - normalno, nit je ekipa u njemu ista. bitno je da je napravio pravu revoluciju po pitanju komercijalnog uspeha, kada bi smo krenulio sta je originalno dosli bi smo do 70.oh godina i table-top igara

da li mi se svidja nacin do kojeg je blizz dosao do uspeha, naravno da ne
da li je to put kojim treba da se ide, ne
sta je sledece, diablo 3 sa konzolama u vidu, ipak wow koliko god uspesan bio nije obuhvatao konzolase, mora i to da se ispravi.
 
poenta price je da su svi jedno i da svi traze PARE a bitno je sta nude :) blizz je act koji je vivendi, nebitno u celoj prici svi su na jednom mestu sa jednim zadatkom - da nam izmame parice :)

A ostali ne rade za pare?
GlGD2.gif
:)
 
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=277729
Yerli added that multi-format games not reaching their technical potential on PC couldn't be squarely blamed on consoles, however. "I generally think it's still developers' mentality [that is to blame]," he added. "A lot nowadays don't consider PC a big issue any more; their [sales] expectations are nowhere near what they are for the console versions. Until the PC market creates comparable revenues, companies are not going to spend enough on the PC SKU of a game."
 
Poslednja izmena:
Kakav BS. Mogao bi prvo da razmisli zašto se njegova igra nije prodala kao što je zamišljao. On očekuje da se Crysis 2 proda kao CoD i Halo na konzolama. PC tržište donosi više novca nego bilo koja konzola, samo je mnogo više raznovrsno i nije fokusirano na akcioni blokbaster jedan za drugim. I uvek se poredi PC vs. sve konzole zajedno kao da sav novac ide u jednu "kofu" SMH - http://news.bigdownload.com/2010/05...s-represent-16-percent-of-total-us-game-reve/


Valve: Single-Player Experiences Not Going Away:
http://www.gamasutra.com/view/news/31401/Valve_SinglePlayer_Experiences_Not_Going_Away.php
 
Poslednja izmena:
Sa druge strane, evo šta je Ken Levine skoro rekao kao deo iste Kotaku PC nedelje:

But when it comes down to it, as a gamer, I'm a PC. I like the kind of games you can play on it. I like that designers know they have your full attention, so they feel comfortable EXPECTING your full attention. I like the ergonomics of the thing, the mouse and keyboard, the effortless transition from gaming to browsing to typing. I'm an alt-tab kind of guy.

What's the future of the PC? Social games? MMOs? Freemium?
If you want to know the future of gaming, buy a PC.

Fuck if I know. But I know this: The PC will always be the place that drives innovation. The PC is the place where great game developers are born, even—and maybe especially—where great console game developers are born. Halo, Mass Effect, Call of Duty…PC developers first. And it's on the PC where the leading-edge ideas form, primarily because the barrier of entry is low and you can have an idea that goes like this:

"Hey, I've got an idea!"

"Cool! Who do we need to approve this idea?"

"Umm…nobody?"

And then the idea gets done. Because magic can happen when there are no middle men, no marketers, and no naysayers.

But here's something you can take the bank: If you want to know the future of gaming, buy a PC. And pay attention. Because above all, that thing on your desk is a crystal ball.
 
Ma Levat je tipicna prodana dusa :)
 

Što, po meni je i Chaos theory bio super, a mislim da ga je i igračka komuna prihvatila lepo.
Elem, sećam se prvog dela... kako sam pokupio neki demo sa nekog mikrolike cd-a pre više od pola decenije. U trenucima dokolice instaliram, ocekujuci neku bljuvotinu naravno, i kako sam igrao i igrao sve više nisam mogao da verujem da je neko napravio igru iz moje mašte. Tada sam postao poklonik franšize. Bilo je lepo.
 
Poslednja izmena:
I Chaos Theory je bio vrlo dobar:)
Posle je sve otislo dodjavola, tako da je svejedno ko ce producirati novu igru, Jade Reymond ili neko drugi, ovi sto su bili na prethodna dva se nisu proslavili.
 
CT je najbolji deo IMO.

[YOUTUBE]-dy9w7N0hgI[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]dF25O4P7oCg[/YOUTUBE]
 
Poslednja izmena:
A ne ne nisam razumeo, mislio sam i treći deo :D ok do četvrtog, ne računajući četvrti, to stoji. Chaos Theory je najbolji po mom mišljenju :)
 
Nice view on the neighborhood:d
 
To je mogao i bucko Gejb da mu kaže pre koju godinu, samo je trebao da ga pita.
 
Postovao sam ovo u 3ds temi, ali pretpostavljam da vecina tamo ne zalazi :D

http://www.gamasutra.com/view/feature/5987/putting_the_xcom_in_xcom.php#comment61000
Publishers run a mile from anything with turn-based mechanics - it is regarded as too niche. RTS games pretty much killed off turn-based strategy games in the mid-90s - but now even RTS games are regarded as niche. So all my experience working turn-based games from 1983-1997 is now somewhat obsolete, despite the success of X-Com. However, I am now working on a turn-based tactical RPG which will be a 3DS launch title. Thanks to 'Advance Wars', 'Fire Emblem' and 'Final Fantasy Tactics' it seems turn-based games are not totally dead - at least for Nintendo handhelds.
 
Većina je u CoD, NFS, WoW fazonu iliti downloadmobile fazon. Mi malobrojni preostali što nismo u tom fazonu igramo nešto zabavno ali ne tri ej polirano i boli nas patka za gejming u pokretu, pogotovo ako dolazi od Nintenda. Taj 3DS će ionako biti na isti fazon kao Wii, wow efekat prvih pola sata a posle će se na njemu igrati samo klinci i oni koji se tako osećaju.
 
Nije bitan ni Nintendo ni 3ds, bitno je sto covek kaze da jedino na toj platformi postoji dovoljno interesovanje za turn-based igre.
Porazavajuce, zar ne?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno