Šta je novo?

Industrija igara

Garantujem da svi imamo i vise nego dovoljno odlicnih starijih naslova u backlogu na Steamu/GoG-u/PS-u za barem 5-10 godina aktivnog igranja...
Potpuno tacno! Zato se izgubilo to nesto. Elem, toga pre nije bilo.... Jedan deo je "izgubljen" kroz sazrevanje (delom sto nam masta nije kao pre), a jedan poveci deo sto je sad za saku $ dostupno zilion naslova... Pre... izmedju ostalih izvora, krenem kuci iz grada i iznajmim igu za PC u igraonici... Ili je svlacim sa NET - a par dana, i kad stigne - TO JE OSECAJ! (igras dok ne izgulis DISK, da se ne moze ocitati :) ) Sad uplatim GP, odusevljen vidim onoliko naslova i brzo se smorim. Ugasim i odem u prirodu :cool:
 
Tako sam i ja mislio. Ali mlatim CP2077 koliko mi vreme dozvoljava. Jednostavno mi druge igre ne odgovaraju, bačene pare.
 
Nema sta da mislis :) No, desava se da ti jedna uzme paznju... Kao ER meni - par meseci samo to igrao, i uzivao...
 
Pa i ja sam isto tvrdio, omatorilo se, nema više užitka kao kada sam bio klinac (realno i nema, drugo vreme i okolnosti) ali ta priča imam backlog, što kupovati nove igre? Pa da imam backlog i to će i ostati i kada mi se kosti u prah pretvore jer mi se te igre jednostavno ne igraju, ne drže mi pažnju, džabe sam ih kupio. Piraterija jeste dobra da se proba nešto pošto ja baš i nemam naviku da kupim igru i tražim refund posle prvih par sati ako mi se ne dopadne.

CP2077 mi sada drži pažnju gotovo kao Bloodlines ili Deus Ex nekad i na tome sam im jako zahvalan :)
Sa druge strane i posle tri kupljene verzije Skajrima, modovanja sve i svačega, ja to ne mogu da igram jbga.
 
Mislim da samo više cenim svoje slobodno vreme i igram igre koje mi se svide, legnu, zovite to kako hoćete. 'oće to s godinama...

Ranije sam gledao da sve što instaliram, ne samo probam, već i pređem, makar i na silu, makar i posle 6 meseci, ali to ima da se vodi kao odigrana igra u mojoj nekoj tabeli.
Onda sam se zaludeo HLTB-om pa sam vodio evidenciju koliko sam šta igrao, pravio planove koje ću igre da igram i shvatio da sam samom sebi ubio uživanje i napravio posao od hobija....

Kupovao sam igre na popustu, gledao da, pored kolekcije, imam i taj backlog koji ne znam čemu služi....

Odavno sam počeo da praktikujem sistem u kome ako me igra ne "kupi" u prvih sat-dva, uninstall i ćao, zdravo.

A sad, pratim možda par igara koje me zanimaju, prošle godine sam uzeo Final Fantasy 16, Lies of P, Spiderman 2 i Phantom Liberty za Cp2077 i to je to od mene.
U međuvremenu sam isprobao neke igre iz Ps + kataloga, igrao Destiny sa društvom.

I pored obaveza, stižem i da se igram i opet ne mislim da nema kvalitetnih naslova, samo sam ja, kao što rekoh, daleko probirljiviji postao, nego kad sam bio mlađi. (što je apsolutno normalno)
 
Kod mene je više problem to što mi se svidjaju razne vrste igara pa imam neke single player igre sa narativom koje želim da odigram a isto tako imam i live service igre i sportske igre koje mi se svidjaju a traže da se uloži dosta vremena u igranje njih da bi postali dobri u njima ili da bi napredovali u igri pa je teško odabrati šta igrati.
 
Kao i gomila slicnih "retro fps" kanala gde igraju igre sa 15-20 godina zaostatka... u mnogo slucajeva totalno promase poentu i porede sa iskustvom novijih igara, pogotovo sto su apsolutno neiskusni i neupuceni povodom starijih evropskih fps igara ili kako ih nazivaju eurojank. Jednostavno nisu bili tu da igraju u to vreme i jako tesko razumeju cega su oni klonovi i koja motivacija/insipiracija je bila iz njih, pogotovo od istocnoevropskih devova koji su uglavnom bili PC orijentisani.

Interesantno je mozda pogledati zbog podsecanja na te starije igre ali sto se tice recenzija nekako su jako slabi, mozda jedino Gman ima najvise iskustva od tih poznatijih kanala ali i on cesto radi ponovne recenzije jer je verovatno stekao drugaciji pogled/misljenje i generalno novo iskustvo.

Takodje, sto se tice teme FPS igara generalno, zanr stagnira vec godinama unazad (iskljucujuci VR FPS), pojave se ponegde neki naslovi o nekoj renesansi a uglavnom se odnosi na onaj glupi naziv boomer shooter i neke kvazi klonove igara sa krajem 90ih i tu se kao prica zavrsava. Ima tu zanimljivih igara ali to je daleko od bilo kakve inovacije, plus sto je taj pikselizovan i sprajt stil dosadio odavno i odise neinovativnoscu i izbegavanjem devova da bar malo istupe sa necim originalnijim, a kamoli da se negde neko pojavi sa vecim budzetom i napravi neki single FPS sa modernom grafikom, gomilom destrukcije i realisticne interakcije a da to ne bude neki looter i RPG XP shooter.
 
Kolko sam stekao utisak AH je u zanru nesto najsvezije. Nisam ga jos probao ali koliko vidim svuda je nahvaljen.
 
Kolko sam stekao utisak AH je u zanru nesto najsvezije. Nisam ga jos probao ali koliko vidim svuda je nahvaljen.
Najnoviji naslov jeste, ali je recikliran System Shock/Bioshock...
Mislim da je taj zanr story-driven FPS+RPG elementi najvise (uspesno) osvezio Dishonored serijal odnosno dodao neke nove gameplay mehanike i to se odlicno poklopilo sa novim settingom/pricom/gameplayom...
Mislim da je i Battlemage (ili Lichdom, zaboravih naziv) pokusao da proba nesto novo, ali nije dobro prosao kod publike...
Generalno ni u tom zanru nema nesto puno naslova, a meni licno odgovara od "klasicnog" rostilj FPS-a poput Wolfa i Dooma.
 
Kolko sam stekao utisak AH je u zanru nesto najsvezije. Nisam ga jos probao ali koliko vidim svuda je nahvaljen.
Najsvezije ali mozda u vizuelnom smislu nista dalje od toga.

Ma nema tu vise revolucije nikakve, jedino sto moze da se vidi jesu ta neka vizuelna i dizajnerska resenja ali gameplay mehanike tesko. Nece niko da se vise bavi tim zanrom na taj nacin, narocito studiji sa vecim budzetom. Svi idu na siguricu i nesto sto je vec ustanovljeno i vidjeno milion puta, jedino eto u grafici mogu da se "ispolje".

Meni jedino Superhot deluje kao nesto najinovativnije u poslednjih 10ak godina da je izaslo, ne mogu da se setim neke druge FPS koja je donijela nesto novo sto se tice gameplaya.
 
Poslednja izmena:
Mada ruku na srce, moram priznati da su Doom i Doom Eternal vanserijske igre - iako u sustini ne donose nita revolucionarno ali su na neki nacin uspeli da modernizuju pa cak "da vrate iz mrtvih" klasicne pucacine ili "doomacine". :)
 


Ne pratim ga redovno ali ovu mu je jedna od boljih podcast epizoda duze vreme...
Po svemu sudeci mozda i poslednji trzaji za Xbox konzolu, sa potencijalno poslednjim ekserom u sledecoj generaciji.
Xbox GP dolazi na PS5 (vec duze vreme se radilo na dogovoru), Soni uzima 30% od prodaje, tako da su ovu generaciju "kapitulirali" po pitanju naslova -> to im je kao poslednji pokusaj da "kupe vreme" i eventualno povecaju bazu igraca ( i finasije) za eventualno poslednji "gung ho" u sledecoj generaciji sa nekim ekskluzivama.
 
Mozda sam dosadan ali po meni fokus ide u smeru platformi sa igrama a ne na hardware. Mojih 5 centi sto bi se reklo
 
Gaming services, yep...
Mada navode da u podcastu da svi u industriji tvrde da Xbox tj MS ne zaradjuje novac na tom konceptu (prevashodno 3A/4A igre). Lova lezi u live services i vecim "4A" naslovima za 69.99$, pod uslovom da su uspesni projekti.
Za Xbox je verovatno jedini spas da bolje integrisu "Game pass" brend sa Xbox-om za sledecu generaciju, posebno sada kada imaju tonu velikih studija u vlasnistvu...
Eventualno da sa sledecom generacijom spoje PC i konzolni ekosistem -> Win12+Steam i Xbox u dual boot na konzoli koja bi bila povoljnija od Sonija i ujedno zamenilo skuplje desktop hw...

Ali dzabe kada 10g nisu izbacili kvalitetnu ekskluziva kojima bi privukli musterije, prespavali su celu PS4 eru zato sada Sony moze da radi sta hoce...
Mogu samo remastere i rimejkove da stancuju do 2027.
 
So it begins: Disney Acquiring $1.5 Billion Stake in Epic Games, Multi-year Project Teased

 
🤮
 
Tužno svakako. Dizni je usrao sve što je dodirnuo.
Mada kad razmislim ovo je neki logičan sled dogadjaja. Gde su pare tu su ljudi u odelima da prave profit. Ko voli gaming moraće da traži alternative u indie naslovima.
 
Zasto tuzno, sta se konkretno gubi akvizicijom Epica iz perspektive nas igraca?
Besplatne igre i kupovina na drugom, jeftinijem regionu?
Veci udeo/harac za koriscenje Unreal engine/assets-a?

Nisu uspeli da se pozicioniraju kao konkurent Steamu.
Par timed ekskluziva koje su platili odredjenim studijima su vise stete doneli istim, to su studiji priznali i prodaja tj profiti bi bili veci su igre plasirali na svim platformama...
Generalno ne generisu dovoljan profit preko prodavnice Sweeneyu se ocigledno vise ne bakce sa gaming industrijom, odlucio da kesira i ode u "penziju"...

Mislim da je veca steta za trziste da CDPR tj GoG store vrisne tj padne u tudje ruke nego Epic...
 
Mislio sam tužno u smislu na ozbiljniji upliv Diznija u gaming, nevezano za Epic i Epic store. Jer sa tolikom finansijskom potporom mogu da utiču kako će se gaming razvijati.
 

Yojinbo

Sve sto Disney dotakne. Uništi. Epic nije toliko bitan. Ovo je ulazak Miki Mausa u gaming industriju. Uradit ce isto sto su uradili sa filmskom industrijom sa kupovinom svih IP-eva. Pogledaj sta je uradio Embracer Group gaming industriji sa kupovinama studija i IP-eva, a deset puta su manji od Diznija.

Epic je vlasnik najpopliarnijeg enginea ( i vlasnik ostalih aseta popuit Art Station marketa, Quixela, Bandcamp, Harmonix sistema itd) a sada ga kontrolisu malo Disnay malo Tencent (48%). Nista dobro nece izaci iz ove kupovine.

Zadnjih godinu dana je 15000 developera dobilo nogu iz gaming industrije. Samo u januaru 2024te 5 hiljada. Mislim da nas cekaju crni dani gaminga.
 
Embracer je odlican primer, a za njima sada sledi MSFT koji je poceo ozbiljan killing spree pokupovanih studija i tek cemo jos da vidimo koliko ce biti otkaza i gasenja. Ova Disney vest je za sad manje vise nebitna jer sem svojih fransiza oni nemaju mnogo sta da poguraju, dok ce im postojece i u ono u planu najverovatnije biti u quick cash GaaS Fortnite stilu.

Sa druge strane ono sto je dosta bitnije je sta MSFT interno radi pogotovo za najvecom akvizicijom, ABK, koliko ljudi je otpusteno, koliko je projekata napusteno i pa cak i najvecu mogucu fransizu (COD), guraju ka istom live service modelu a vec kruze glasine da je nov COD open world, sto se bas uklapa u celu pricu.
 
Realno, Activision Blizzard jako dugo gule i radnike i mušterije dok je COD godinama cirkus. Sumnjam da MS moze gore. Activision Blizzard je svakako trebao jedan dobar hard reset. Oni su benchmark zla gaming industrije. EA pored njih izgleda nevino. Jedino mi je zao Playstation igraca. Ali kako Sony nudi neke Švabo Rajlala dno dna igre za masno placene pretplate, dabogda im MS uzeo sve pa da se malo opamete.
 

Yojinbo

Sve sto Disney dotakne. Uništi. Epic nije toliko bitan. Ovo je ulazak Miki Mausa u gaming industriju. Uradit ce isto sto su uradili sa filmskom industrijom sa kupovinom svih IP-eva. Pogledaj sta je uradio Embracer Group gaming industriji sa kupovinama studija i IP-eva, a deset puta su manji od Diznija.

Epic je vlasnik najpopliarnijeg enginea ( i vlasnik ostalih aseta popuit Art Station marketa, Quixela, Bandcamp, Harmonix sistema itd) a sada ga kontrolisu malo Disnay malo Tencent (48%). Nista dobro nece izaci iz ove kupovine.

Zadnjih godinu dana je 15000 developera dobilo nogu iz gaming industrije. Samo u januaru 2024te 5 hiljada. Mislim da nas cekaju crni dani gaminga.
Da, ali Epic nema puno da im ponudi u "gaming" smislu.
Ne smatram da ih interesuje klasican razvoj igara (veci 4A/3A naslovi) i ekspanzija Marvel/Dizni brenda kroz iste vec samo zarada kroz mtx naslove u suprotnom bi recimo kupili Ubisoft.
Ok zele da se dokopaju Valorant kolaca i Epic-ove prodavnice, eventualno prava (procente) na Unreal assete.
Svakako ce gurnuti svoje Dizni proizvode kroz Valorant, ali ni ti MP shooteri nisu vecni.
Epic je u svom nekom kutku gde ova akvizicija ne bi trebalo da naskodi toliko industriji. Svakako ocekujem da ce ih Dizni iscediti i prodati kasnije.

Inace ovi leakovi oko MS-a (game pass-a, gasenje Xbox hw) izgleda da su rezultat internog sukoba u Xbox diviziji od strane onih koji podrzavaju Spencera.
Ovo sada sa game passom im je all-in, da poguraju na sve platforme i kupe jos malo vremena dok ne krenu sa novim ekskluzivama.
Inace nece kompletan katalog doci na ostale platforme, veci tier ostavljaju i dalje za Xbox.
Tu je rekao bih veci problem ako oni prsnu jer Sony posle moze da radi sta hoce, mada i sada to vec cine..
 
Embracer je odlican primer, a za njima sada sledi MSFT koji je poceo ozbiljan killing spree pokupovanih studija i tek cemo jos da vidimo koliko ce biti otkaza i gasenja. Ova Disney vest je za sad manje vise nebitna jer sem svojih fransiza oni nemaju mnogo sta da poguraju, dok ce im postojece i u ono u planu najverovatnije biti u quick cash GaaS Fortnite stilu.

Sa druge strane ono sto je dosta bitnije je sta MSFT interno radi pogotovo za najvecom akvizicijom, ABK, koliko ljudi je otpusteno, koliko je projekata napusteno i pa cak i najvecu mogucu fransizu (COD), guraju ka istom live service modelu a vec kruze glasine da je nov COD open world, sto se bas uklapa u celu pricu.
Jel mozes da pojasnis sta je to MSFT i ABK?
 
Microsoft i Activision Blizzard... (AB)K je valjda za King (Digital Entertainment), publisher za mobile igre...
 
Nazad
Vrh Dno