MS ne zanima kratkorocni profit Xbox divizije. Da ih zanima ne bi potrosili 70 milijardi (!!!) dolara na Activison Blizzard koji je trenutno u ogromnoj krizi na svim poljima. MS zanima sadrzaj, i samo sadrzaj zato sto im je Game Pass glavna strategija za buducnost. Takodje, nema logike da Game Pass bude filovan samo AAA igrama napravljenim oko GaaS modela i mikrotransakcijama jer MS targetira SVE gejmere. Znaci i one sto samo cepaju CoD i Fifu (ne bi me cudilo da naprave neki deal sa EA u buducnosti da FIFA i Madden dolaze day one na Game Pass, mozda i kupe EA za godinu ili dve, al ozbiljno), i one sto igraju samo AAA single player igre, i one koje vole indie naslove, itd. Ne mozes imati servis baziran na mesecnoj pretplati i nafilovati ga samo jednom vrstom igara, ne ide.
Sto znaci da ce Game Pass nastaviti kao do sada, da nudi sve vrste igara, od skrivenih indie hitova do engagement-based AAA igara baziranim na mikrotransakcijama (Halo Infinite multiplayer). Drugim recima, MS ce dozvoliti slobodu vecini studija (ne verujem da ce 343 ili Turn 10 raditi na necemu drugom sem Forze i Halo fransiza. Ili recimo Sledgehammer koji je pretplacen na CoD) tako da cemo videti sve vrste igara od strane MS studija u buducnosti. A i ne znam zasto GaaS model mora biti los. Evo, recimo, Forza Horizon 5 ima prilicno dobar GaaS model koji nije baziran na miktrotransakcijama. Svake nedelje imate nov sadrzaj koji se moze odraditi sa kolima koja svako moze otkljucati, sto dovodi do dugorocnog engagementa, sto je i glavni cilj Game Pass-a. A i MS sad ima dovoljno developer studija pod kontrolom da uskoro moze krenuti da izdavaje po par igara svakog meseca. Drugim recima za godinu-dve ce biti u mogucnosti da zadrzi pretplatnike samo preko first party naslova.
E sad, s obzirom da MS samo zanima kako da povecaju Game Pass korisnicku bazu, ocekujem da sledeci CoD izadje samo na Xbox i PC. Vrv cemo i videti Game Pass pretplatu preko Steam-a u jednom trenutku. I da, nastavice da izdaju igre na Steamu a nece izdavati ActiBlizzard igre na PS zato sto je Windows glavna platforma za ogroman broj Steam korisnika. Tako da, cak i ako nemaju Game Pass igraju se preko Windowsa sto je i dalje pobeda za MS. Jes da se Valve trudi da poboljsa Linux podrsku, al to im nece uspeti jer je Linux i dalje ekstremno nepristupacan za prosecnog PC korisnika koji samo hoce da se igra, gleda YouTube, surfuje po netu, i eventualno koristi par aplikacija za posao (Word, Photoshop).
Sto se tice NFT-a, kad bude moguce da prebacujete iteme iz jedne igre u drugu to jest iz jednog engina u drugi, sto je trenutno nezamislivo, mozda mozemo pricati o ulasku NFT u mainstream. Do tada NFT-based igre ce biti samo niche i nista vise. Mozda ako Facebook zaista lansira metaverse. Do tada nista od NFT-a u mainstream igrama.
I da, sa kupovinom Activison Blizzarda i lansiranjem uzasa zvanog RX 6500 XT, graficke koja je potvrdila da mozemo zaboraviti na sub $200 gejming graficke, Xbox Series S je postao jos bolja kupovina i trenutno je ubedljivo najbolja kupovina za gejmere na budzetu.
Za kraj, iako koristim PC Game Pass od kada je izasao smatram da je ovo lose za gejming generalno. Lose je sto jedna kompanija drzi neverovatan broj fransiza jer u nekom trenutku, kada budu dostigli dovoljno visok broj pretplatnika, mogu samo odluciti da krenu sa subscription-only strategijom. Ili, ako im cela ova Game Pass strategija propadne, mogu ugasiti ogroman broj studija da ustede novac, sto je realna opcija. Ili, ako pobede u ovoj generaciji konzola, mogu krenuti sa losim odlukama kao sto su radili posle Xbox 360, ili kao sto je Sony krenuo da radi nakon sto je pocistio MS sa PS cetvorkom. U svakom slucaju, konsolidacija moci nikada ne moze biti dobra, videcemo sta ce se desavati narednih godina.