Šta je novo?

Industrija igara

Pitanje je sad ko je na toj aukciji kupio njihov source code, i zašto? Kako to da je sad pod ugovorom da ne sme da ga podeli dalje?... Smrdi dosta toga...
Ne bi me čudilo da ga je Ubi kupio :sneaky: Mada šta će im...
 
Sve se to uzima sa dozom rezerve. Ne mozes na crnom trzistu imati pravila i ugovore "nema kopiranja". Nema od toga nista. Ja sumnjam da se uopste prodao jer su to informacije sa "dark weba" sa slobodnim prevodom: Ne pise koliko je placeno i kome je prodano vec da je su prodavac i kupac "zadovoljni".

A ne bi me cudilo da je sve bullshit od strane CDPR-a da skrenu sa teme i ako je hajp vec davno prosao.
 
Neki lik, a čije su se ranije objave ispostavile kao tačne, tvrdi da sledeće igre dolaze na PC: Bloodborne, Uncharted: The Nathan Drake Collection, God of War i Ghost of Tsushima. Sigurno je da će neke PS ekskluzive doći na PC, to je potvrđeno od strane ljudi iz Sonya ali pitanje je samo kada i koje?... Ovo su ipak veliki naslovi ali ne bi trebalo da čudi. Kod Microsofta mi se mnogo sviđa da sve što dođe na Xbox dolazi i za PC. Mislim da bi Sony trebao ići sličnim putem, mada ako jake ekskluzive navale na PC to će svakako smanjiti PS kao unikatniji deo u igračkoj industriji koji je do sada imao.
 
Dzabe im to ako mi treba jos i joypad da igram to pored misa i tastature. (mislim, imam ga, ali ne mogu da podesim koordinaciju mozga, pecurki i palceva :p )
 
njima je sve problem sem novca
zelim im sve najgore i da ih MS ugasi za godinu dana :)
 
Hahaha, vrlo moguce :D Cega se Microsoft lati tesko to prezivi jedno leto :D
 
Dobar je lik. Pratim ga odavno. Svidjaju mi se one njegove retro price dosta.
 
Moram da pitam nesto, u poslednje vreme igram ove open world igre, Tomb Raider, Fallout 4, Borderlands, Rage 2 i nekako mi deluje kao totalni smor. Totalni promaseni zanr. Jbte kao da igram Wot i nesto grindam u igri koju sam vec platio i gde treba da pratim neku pricu, a ne da skupljam cackalice i odnesem druidu da bih dobio 100 zlatnika. I ovi infinite questovi. Proklet bio onaj ko ih izmislio. Nedostaje mi jednostavnost i linearnost starijih igara. Ili je prosto do mene i godina :D

Mada i dalje volim Doom-olike fps-ove ili RPG-ove poput Kotor-a.
 
Pa koje ti je pitanje? :LOL:
 
Mislim da odgovor na problem danasnje industrije lezi u prvih 10min klipa dole... Naleteo bas skoro dok sam jurio recenzije za "novije" Splinter Cell naslove.
Mozemo Ubisoftu da se zahvalimo na to, kao i danasnjoj generaciji "gejmera" cough...ovaca...coughcough, koja preferira sljastece mp fps looter shootere nego li kvalitetnije SP naslove...
Uz to je industrija je prihvatila i njihov model naplacivanja/segmentacije igara (vanilla/gold/deluxe/ultimate) na launchu koje podrazumeva izbacivanje nedovrsene igre koja se pegla godinu dana dok se ne izbaci full verzija odnosno sav sadrzaj koji ukljucuje famozni "Season Pass".
A najnoviji primer je Sony koji je prebacio fokus na digitalnu platformu (konzolu) i podigao cenu za igre na 70e/$, verujem da ce postepeno da u PS5 eri integrisu sve negativne aspekte koji EA/Ubi potenciraju u svojim igrama.
M$ cak na kraju mozda ispadne zaista korektan prema svojim igracima/korisnicima - XBOX konzola+godisnja pretplata po ceni jedne Sonijeve ekskluzive (ako ne i manje) uopste ne deluje kao los deal.

 
Moram da pitam nesto, u poslednje vreme igram ove open world igre, Tomb Raider, Fallout 4, Borderlands, Rage 2 i nekako mi deluje kao totalni smor. Totalni promaseni zanr. Jbte kao da igram Wot i nesto grindam u igri koju sam vec platio i gde treba da pratim neku pricu, a ne da skupljam cackalice i odnesem druidu da bih dobio 100 zlatnika. I ovi infinite questovi. Proklet bio onaj ko ih izmislio. Nedostaje mi jednostavnost i linearnost starijih igara. Ili je prosto do mene i godina :D

Mada i dalje volim Doom-olike fps-ove ili RPG-ove poput Kotor-a.

Pre jedno 10 godina se i na ovom forumu cesto drvilo i linearne igre obelezavane kao proste igre ili nesto sto jelte ne zahteva neki "trud", kako su open world, RPG mehanike buducnost svega i kako ce sa tim gejming industrija da se duhovno uzdigne.

Isto tako jos pre nekoliko godina docekasmo tu buducnost sa neverovanto generickim i repetitivnim igrama, automatizacijom svega i svacega i monetizacijom kao osnovnim dizajnom na kom sve to pociva.

Svaka cast izuzecima ali na zalost ne moze se reci da sam jedan deo igracke populacije ovo nije trazio/zeleo a kompanije samo pametno prebacile u svoju korist. To je trenutno stanje gejming industrije koje je tako bar jedno minimum 5 godina unazad i veliko je pitanje da li ce se u skorije vreme tu nesto promeniti.
 
Mislim da odgovor na problem danasnje industrije lezi u prvih 10min klipa dole... Naleteo bas skoro dok sam jurio recenzije za "novije" Splinter Cell naslove.
Mozemo Ubisoftu da se zahvalimo na to, kao i danasnjoj generaciji "gejmera" cough...ovaca...coughcough, koja preferira sljastece mp fps looter shootere nego li kvalitetnije SP naslove...
Uz to je industrija je prihvatila i njihov model naplacivanja/segmentacije igara (vanilla/gold/deluxe/ultimate) na launchu koje podrazumeva izbacivanje nedovrsene igre koja se pegla godinu dana dok se ne izbaci full verzija odnosno sav sadrzaj koji ukljucuje famozni "Season Pass".
A najnoviji primer je Sony koji je prebacio fokus na digitalnu platformu (konzolu) i podigao cenu za igre na 70e/$, verujem da ce postepeno da u PS5 eri integrisu sve negativne aspekte koji EA/Ubi potenciraju u svojim igrama.
M$ cak na kraju mozda ispadne zaista korektan prema svojim igracima/korisnicima - XBOX konzola+godisnja pretplata po ceni jedne Sonijeve ekskluzive (ako ne i manje) uopste ne deluje kao los deal.


Odgledah video. Pa da , to je to u najkracim crtama.
Pre jedno 10 godina se i na ovom forumu cesto drvilo i linearne igre obelezavane kao proste igre ili nesto sto jelte ne zahteva neki "trud", kako su open world, RPG mehanike buducnost svega i kako ce sa tim gejming industrija da se duhovno uzdigne.

Isto tako jos pre nekoliko godina docekasmo tu buducnost sa neverovanto generickim i repetitivnim igrama, automatizacijom svega i svacega i monetizacijom kao osnovnim dizajnom na kom sve to pociva.

Svaka cast izuzecima ali na zalost ne moze se reci da sam jedan deo igracke populacije ovo nije trazio/zeleo a kompanije samo pametno prebacile u svoju korist. To je trenutno stanje gejming industrije koje je tako bar jedno minimum 5 godina unazad i veliko je pitanje da li ce se u skorije vreme tu nesto promeniti.
Izgleda da je buducnost dobrih linearnih akcionih igara mracna.
 
Pre jedno 10 godina se i na ovom forumu cesto drvilo i linearne igre obelezavane kao proste igre ili nesto sto jelte ne zahteva neki "trud", kako su open world, RPG mehanike buducnost svega i kako ce sa tim gejming industrija da se duhovno uzdigne.

Isto tako jos pre nekoliko godina docekasmo tu buducnost sa neverovanto generickim i repetitivnim igrama, automatizacijom svega i svacega i monetizacijom kao osnovnim dizajnom na kom sve to pociva.

Svaka cast izuzecima ali na zalost ne moze se reci da sam jedan deo igracke populacije ovo nije trazio/zeleo a kompanije samo pametno prebacile u svoju korist. To je trenutno stanje gejming industrije koje je tako bar jedno minimum 5 godina unazad i veliko je pitanje da li ce se u skorije vreme tu nesto promeni

Isto se pricalo i o SP igrama generalno, u stilu "Mnogo mi je bolje da igram protiv zivih protivnika" i slicne izjave ljudi koji uopste ne razumeju game dizajn. Kao da to ima ikakve veze jedno sa drugim.

Cak je Valve koji svi cenimo prvi pokrenuo tu pricu i proglasavao SP igre necim sto ljude vise ne interesuje i legalizovao celu tu pricu, forsirao "ekonomiju" u igrama kao nesto revolucionarno, a ispade da njihov pristup apsolutno nista dobro nije doneo gamingu, samo je pokrenuo par najcrnjih trendova.

Sony je delovao kao neko ko je spreman da ponudi bas to sto je falilo, ali i kod njih pocinje da se vidi kako je sve "preveliko" u smislu biznisa i tacno se zna sta mozes da ocekujes, koje su to fransize i sve na tu temu.

Nikad se nisam osecao ovako diskonektovano u odnosu na industriju, a imam istu zelju i interesovanje kao nekad. Mada, kad je tako u filmu i muzici, sto ne bi bilo i ovde, ali opet je tesko pomiriti se.

Treba mi neko da me ubedi u svetliju buducnost, neki pozitivan ton, dajte nesto ljudi :D
 
Poslednja izmena:
Uz to bih dodao da i ono SP igara, medju jacim naslovima, sto se pojavi odradi se tako da mora da cilja sto vecu publiku odnosno "namiri" razlicite manjine.
Rekao bih da je sve manje igara koje mogu da izguraju viziju autora do kraja i da se tu uglavnom svede na manje nezavisne studije. *Disco Elysium mi recimo pada mi kao poslednji primer.
Ovi koji su pod cizmom vecih kompanija moraju da ubace sve zivo i podilaze odredjenim auditorijumima kako ih ne bi napljuvali, odnosno kako bi mogli sto vise kopija da uvaljaju.
Primer CP2077 gde su podlegli pritisku odredjenih grupa ili bilo koji Ubisoft naslov gde se bukvalno uz pomoc algoritma cilja najsiri moguci auditorijum i guraju najbljutavije aktuelne "progresivne" (politicke) teme.
 
Sve to stoji, ali imam problem i sa tim što su indie timovi postali.

Kao da se ne trude da naprave novu igru sa novom idejom, ali sa manjim budžetom i ograničenjima, nego uglavnom prave nešto što udara na nostalgiju i što smo igrali pre 20 godina, samo sa 10 puta manje para i manpower-a nego onda.

Koliko god da nam smeta ono što rade veliki, decenijama smo naviknuti na groundbreaking igre, a to indie studio ne može da pruži.

Može da bude originalno i da deluje sveže u nekom segmentu, ali sve su to mnogo lošije verzije nečega što su ranije pravili veliki timovi.

Plus treba da se kopa po tonama i tonama đubreta da bi se do nečega došlo, prosto ne znam kako su zamislili da to funkcioniše. Kao android gaming, recimo.

Više od 50% indie igra na steamu ne zaradi više od 4000$ (lifetime!), to dovoljno govori i o tom segmentu.


Disco elysium je dobar primer, ali i igra za vrlo usku publiku. Bude ponešto, ali nikako ne mogu da kažem da nema veze sto je u mainstream-u stanje onakvo, jer nas vade indie studiji.

Čekam neko bolje vreme ili da se desi bar jedna velika stvar koja će da eksplodira na dobar način.
 
Slazem se da indie igre jesu za nisnu publiku ali nemam nista protiv naslova kao sto su FTL/Into the Breach, Hollow Knight, Hades, Dead Cells, Kentucky Route Zero ili koju klasicnu p&c avanturu koja tu i tamo iskoci...
Kao ni ono sto izbacuje Mimimi Games, studio koji je prakticno rezurektovao a potom sam na ledjima nosi "mrtav" zanr - iz kog itekako zelim nove naslove da mi "pocesu svrab".Nadam se da mogu Commandose da dignu iz groba.
Nemam cak nista protiv ni klasicnih cRPG naslova u "old skul" Infinity endzinu, niti nekom klasicnom rts-u...
Cak bih vole i novi Mass Effect ako imaju 00 da ga propisno odrade, kao i Splinter Cell/MGS/SIlent Hill ali samo ako su na projektu ljudi koji znaju sta su te igre i da ih ne ciljaju i pokleknu pred aktuelnim strujama u industriji.

Mislim da je Rockstar jedini koji moze da izbaci igru bez kompromisa po pitanju odlicne price i tehnikalija, sa zero f's given politicke korektnosti i bez zelje da podilazi sjw struji u industriji, ali je pitanje da li imaju motivacije od dalje muznje GTA V i odlaska svih vecih glavonja... Isto kao i Valve, lepse je da gledaju kako kaplje lova nego da pomere guz*ce.

MS mozda prijatno iznenadi sa nekim novim naslovom nekog studija koji su kupili, isti ce imati svakako vise budzeta i nesto vece kreativne slobode... Mada sa druge strane ne znam koliko su spremni da "rizikuju" i koliko je kreativnosti preostalo u Obsidianu i Bethesdi...(rekao bih malo za ovo potonje)

Od Sonija ocekujem da ce cediti na PS5-ici solidnim ali ne i ground-breaking sequelima, uz nesto vise naslova na PC-u da premeoste do naredne ekskluzive, jer su ocigledno solidno ide prodaja Uz to su i solidno podigli cene za digitalne verzije, tako da ocekujem da krenu da se bahate kao i Nintendo.

CDPR ce svakako pokusati da zakrpi (i muze) CP2077 dok moze, a potom se vraca na Witcher franzisu koja ce verovatno biti dobra igra ali ne verujem da mogu ikad dostignu nivo trojke.

Mozda gresim ali uz svu ovu situaciju sa cenama hardvera i zbog gore navedenih stvari, ne ocekujem preterano dobre "jace" naslove naredne 4-5 godine... Bice poprilicna stagnacija uz stancovanje standardnih godisnjih mp fps naslova
 
Videćemo šta subscription model donosi MS-u. U teoriji, moglo bi i da stimuliše kreativnost u smislu da su im potrebne igre da popunjavaju game pass, a da uz to ne moraju da budu ogromne kao AAA naslovi i raznovrsnost je poželjna.

Idealno bi bilo da tu zaživi nešto što bi ličilo na nekadašnji AA, ali videćemo.

Za manje timove isto moze da bude vrlo interesantno, odjednom im ne treba marketing, ne takmiče se sa ostatkom industrije za poziciju, nego su tu da popune mesto, a igru će probati mnogo više ljudi onako usput, dok je van game pass-a je ne bi pogledali.

Čak može da utiče na problem bloated igara koji je takođe prisutan. Uz subscription model se ne gleda koliko obavezno mora da traje "iskustvo koje su ljudi platili", nego može da se dođe do prirodnije dužine igre bez mnogo fillera. Kraće, jeftinije i raznovrsnije igre.

Naravno, Sony i Valve mogu na klik da spreme odgovor na to i ponude svoj subscription servis koji je bliži gamepass-u.
 
Meni iskreno XBOX deluje interesantno i razmisljam da uzmem kada izbace neku buducu reviziju, uz PS5 naravno.
MS konzola uz godisnji gamepass, koji je na Amazonu smesan i jeftiniji nego jedan Sonijev naslov, je skroz odlicna opcija da se makar isprobaju neke starije igre iz njihove biblioteke ako nista drugo.
 
Pre jedno 10 godina se i na ovom forumu cesto drvilo i linearne igre obelezavane kao proste igre ili nesto sto jelte ne zahteva neki "trud", kako su open world, RPG mehanike buducnost svega i kako ce sa tim gejming industrija da se duhovno uzdigne.
Znači tadašnji kritikovani carrot on a stick model je surovo izdominirao scenom. :p
 
Nazad
Vrh Dno