Šta je novo?

Imola 1994 snimak

Učlanjen(a)
16.06.2003
Poruke
189
Poena
619
Treba mi video snimak trke u Imoli 1994-te,kada je A.Senna tragicno izgubio zivot.Nije bitno,ili na kaseti ili na CD-u.

Hvala :happy:
 
E, trebalo bi i meni, ali nemogu to da primim na mail, nego nekako da mi narezes i das...
Ajde na private napisi kad mozes i kako da mi dostavis?
 
Sto ste morbitni :twisted: :twisted: :twisted:
 
thunderchase je napisao(la):
Imam na kompu, saljem na e-mail?


To majstore!!!!Poslao sam ti privat message,ali ti me kontaktiraj na [email protected] ,da se dogovorimo kako da mi posaljes.

Placam ti.Hvala
 
Imam ja celu trku i par dokumentarnih emisija povodom senine smrti, sve na jednoj vhs kaseti, kao i dva tri inserta snimljena u quick time formatu iz kokpita seninog bolida (nikada objavljen materijal, pojavio se samo na sudjenju i kratko vreme bio na jednom sajtu) gde se vidi da je pukla letva volana, u kobnoj krivini. FIA nikada nije pustila snimak nesrece iz njegovog bolida, vec samo iz sumaherovog i hilovog.

Samo da to prebacim na hdd i moci cu da snimim svakome ko je zainteresovan.... na PM.

Pozdrav
 
ja sam zainteresovan!VEOMA!
 
I ja sam zainteresovan kad dolazim za BG kontaktiracu te...
 
Ja imam snimljen njegov zadnji krug u mpegu oko 10-ak MB i jos 1snimak iz Sumaherove,Hilove i TV kamere koji je oko 4-5MB
 
Morbidni - valjda se tako kaze!?
Pa da ... bili ste mali kad je kralj poginuo. Ja sam godinama posle menjao kanal na tv kad bi krenuo taj snimak. Uzas!
 
a nemoj zezat???

Sena je moj IDOL,tako da.......
 
... tako da sta? Gledaces idola dvesta puta kako mu se mozak pretvorio u pihtije, zato sto je smrdljivi $%#!@&&*#!@^@#% Frenk Vilijams nije platio 20$ za novu sipku volana, vec je skracivao postojecu!?!?
 
necu 200,samo jednom.... :rtfm:
 
melkor je napisao(la):
gde se vidi da je pukla letva volana, u kobnoj krivini. FIA nikada nije pustila snimak nesrece iz njegovog bolida, vec samo iz sumaherovog i hilovog.

Letva volana nije pukla pre udara vec nakon, a pomeraj koji vidis je samo elasticnost dugacke letve. Skoro je bio na National Geographic-u dokumentarac o seninoj pogibiji u kome se vide svi moguci snimci (i ti tajni) uz odgovarajuce objasnjenje vestaka i tehnicara.
 
[quote="Marti MisterijaFrenk Vilijams nije platio 20$ za novu sipku volana, vec je skracivao postojecu!?!?[/quote]

Nije skracivao nego produzivao, na Senin zahtev.
 
e,ako je tako kako ti tvrdis Veljo,zbog cega je onda poginuo?Vala u toj krivini nije mogao izlecet,a da nije imao tehnickih problema!!!

Cudno je da na netu,bilo gde da trazim,nigde ne mogu naci slike sa tog tragicnog vikenda u Imoli '94-te....
 
Velja je napisao(la):
Letva volana nije pukla pre udara vec nakon

To i jeste sporno, da li je pre ili posle. Ko je gledao trku (ili snimke) zna da je bolid otišao maltene pravo u zid, bez ikakve korekcije putanje. Zato se i smatra da je puklo vratilo volana (ne letva, nego onaj deo koji ide od obruča volana ka nogama - da budem slikovit). Samo pokojni Senna zna šta se stvarno dogodilo, a s obzirom kako se sve zataškalo i kako se suđenje završilo sve je moguće.
 
Poredeci snimak iz bolida prvo seninog pa zatim hilovog (koji je bio 3. cini mi se u tom trenutku) kroz istu krivinu, vidi se kako je hilov volan skoro statican, dok je Seni volan u kljucnom momentu takoreci pao u krilo (dok je jos bio na asfaltu). Zatim, nekoliko stotinki pre udara u zid, vidi se da se levi tocak zakrenuo udesno, za razliku od desnog koji je nastavio da 'gleda pravo'. (ovo je potvrdilo nekoliko ocevidaca koji su bili dovoljno blizu). Dodajuci tome cinjenicu da je par dana pre toga modifikovana sipka volana na senin zahtev (to je bila tek 3. senina trka za Williams i jos uvek su mu prilagodjavali kokpit) mislim da nema mesta koincidenciji. Sve tri stvari su usko vezane jedna sa drugom, a kvar upravljackog sistema uglavnom znaci pravolinijsko izletanje iz krivine, sto se, za divno cudo, upravo i desilo.
U pitanju je bio 2. ili 3. krug nakon ponovljenog leteceg starta, tako da nema mesta teoriji da su gume bile hladne i da je zato izleteo iz krivine. Pa tu krivinu je u prethodnom krugu provezao identicnom brzinom, pa se nista nije desilo, a u kobnom sledecem krugu su gume samo jos bolje 'lepile' za asfalt. A i pri toj brzini, downforce bolida je maksimalan, sto u tako blagoj krivini ne ostavlja mogucnost bolidu da se spinuje iz krivine.
Uzevsi u obzir da je Senna trenutacno reagovao i kocio silom od 3.75G (skoro maksimum) uspevajuci da smanji brzinu sa 320 na cirka 200km/h nema ni govora da je bio zaspao, poklekao pod pritiskom ili nesto trece... sto mu pripisuju. Uostalom, u bolidu je sakrio austrijsku zastavu, koju je nameravao da razvije u pocasnom krugu, u cast dan ranije poginulog Racenbergera, sto opet pokazuje da je bio dovoljno priseban i lucidan da razmislja i o takvim stvarima...
Crna kutija je predata zvanicnicima trke tek nekoliko sati posle udesa, tako da su inzenjeri Williamsa imali dovoljno vremena da 'urade sta je trebalo da se uradi' i izbrisu sve relevantne podatke... mislim da je cak predata u neispravnom stanju ;).
A fatalna povreda izazvana je probijanjem vizira kacige, sipkastim predmetom (prednje vesanje se uglavnom i sastoji od povezanih sipki) i povredom ceonog dela mozga... zato je i ostalo toliko krvi na zemlji, nakon sto su ga uneli u helikopter.

Jedino sto meni nije jasno je to kako je krivina koja se prolazi sa 320+ km/h bila zasticena armiranim betonskim zidom, umesto peskom i visestrukim slojem starih guma ???!?!?! :cuss: :boom: Neko je za to trebalo da dobije debelu zatvorsku kaznu.

Hail to the king !
 
Da,,, htedoh reci da produzi... svejedno. Frenk Vilijams snosi, po meni direktnu krivicu. Smrad jedan $*&%@^#@.
Od tada nisam uzeo Rothmans u ruke dok sam pusio, a sam Williams mrzim do granice gadjenja!
Sve u svemu, lepo je to zataskao Berni Ekleston!
 
da,stvarno sve je toliko tuzno :( ......
Toliko je zataskano,da nigde na sajtovima nema informacija o toj trci.....Ja mislim,pa mozda cete se sada smejati,i naziveti me budalom,ali mislim da mu je sve namesteno!!Jer,ne mogu da shvatim,da mu je letva volana pukla bas u najbrzoj krivini na stazi(pored modifikovanog Villeneuva,u kojem je zivot izgubio Roland)???Kako se ranije nije otkacila??I,zasto je,kako kaze Marti M,zasto bre jednostavno nisu ugradili novu letvu nego zavarivali staru??Tu ima mnogo misterija,koje na zalost,nikad nece biti razresene....I zasto se snimak prekida nekoliko sekundi pre udara??Snimak nije mogao biti ostecen prolikom udara,jer se kamera na tadasnjim bolidima nalazila sa leve strane,a Senna je udario desnom stranom.....

Vjecna Ti slava Sampione!Uvek Ces biti N1!!! :(
 
melkor je napisao(la):
Dodajuci tome cinjenicu da je par dana pre toga modifikovana sipka volana na senin zahtev (to je bila tek 3. senina trka za Williams i jos uvek su mu prilagodjavali kokpit) mislim da nema mesta koincidenciji.

Kako je John Watson svojevremeno napisao, stvar je bila u tome što je Ayrton tražio volan većeg prečnika, na kakav je inače bio navikao. Likovi iz Williamsa su navarili novi volan sa delom šipke na postojeću šipku koju su isekli (nije mi jasno kako su uopšte to zamislili, i zašto nisu zamenili kompletnu stvar). U to vreme sam pisao vesti iz motosporta za 5. brzinu (Studio B), pa mogu da kažem da sam i inače bio u toku..

U svakom slučaju, pošto vidim da ima interesovanja, postovaću na sajt nekoliko avi-ja starog majstora, nadam se da vas neće mrzeti da dl-ujete 30-ak mb.. :)
 
U redu je, dosta vise o trkama, ovo su oglasi a i ceo forum nije mesto za to. Marko ukloni potpis jer je prevelik ili ga svedi na neke razumne mere (kao sto je i vecini ovde).
 
Velja je napisao(la):
...Marko ukloni potpis jer je prevelik ili ga svedi na neke razumne mere (kao sto je i vecini ovde).

Pod hitno :!: Max velicina je 300x60 pixela i 15Kb, kao sto mozes da procitas ovde: http://www.benchmark.co.yu/forum/viewtopic.php?t=39873

A stvarno sta ovo radi u Malim Oglasima, nisam ni primetio ? Kolege, da prebacimo u Multimediu ili Dig/Video ( radi se o snimku ) ?
 
ako neko zeli, moze sve da mi posalje na [email protected] pa cu ja da okacim nek svi skidaju

takodje bi bio zainteresovan za melkorov celokupan video snimak ako ga neko prebaci... salite sta imate, ili se javite da dodjem da kopiram :)
 
Koju karticu mi preporucujete za to? Mislio sam neki ATi 9200 sa VIVO mogucnostima... Trenutno imam G450DH i ne treba mi nista jace.

Pozdrav
 
evo,poslusao sam!Sad mi je potpis 12.4 k!Drapine,pls,ne zatvaraj ovu temu,vec je premesti na odgovarajuce mesto!Thanx!
 
Mislim da na ovom forumu nema odgovarajuceg mesta za ovu temu, ali na ovom ima: http://www.grandprix.co.yu/ucgi-bin/ikonboard.pl

Vidimo se tamo :arrow:
 
Kol'ko ja znam, poslednja verzija teorije o tom incidentu je „loša aerodinamika” koja je dovela do gubitka prijanjanja a samim tim i kontrole. Ukratko, bolid je bio suviše nisko spušten pa je pri velikoj brzini lego podom na beton i time izgubio pritisak na podlogu (bernulijeva jednačina). Posle toga svi znamo šta je bilo... :(

P.S. melkor ja bih rado prebacio taj tvoj materijal u digitalni oblik i spakovao ga na jedan CD, a mogli mi možda i da napravimo DVD varijantu. Ako si rad, možemo to da organizujemo.
 
Vrh Dno