Šta je novo?

image scaling preko grafičke u igrama

Grunt

Čuven
Učlanjen(a)
22.07.2002
Poruke
2,524
Poena
690
Raytracing bi koristio da, ali mi nije kljucan feature.
DLSS je glavni razlog sto mi samo Nvidia dolazi u obzir, video sam ga na delu i ja nisam mogao da provalim da je bio ukljucen kod druga deluje kao native a performanse koje dobijes snjim su postene i to bas RT igre uglavnom podrzavaju i DLSS tako da mozes da uzivas u ray tracing-u a da ne oboris previse FPS fantasticna stvar. AMD tu zesce kaska :(
 
Koja rezolucija monitora? Ako je 1080P onda DLSS i FSR nemaju smisla osim ako ne govorimo o low-end uređajima.
Mada FSR i nije toliko lošiji od DLSS.
 
^ to si u pravu, za DLSS je barem potrebno 1440p
 
Igram se (tj igracu se valjda) na 1440p monitoru i 4k TV-u.
 
Onda je sve na mestu, bolje je nV u tom slučaju.
 
DLSS je glavni razlog sto mi samo Nvidia dolazi u obzir, video sam ga na delu i ja nisam mogao da provalim da je bio ukljucen kod druga deluje kao native a performanse koje dobijes snjim su postene i to bas RT igre uglavnom podrzavaju i DLSS tako da mozes da uzivas u ray tracing-u a da ne oboris previse FPS fantasticna stvar. AMD tu zesce kaska :(
Kako ovo brzo postaje "obsolete" pored RSR koji fantastično obavlja posao...
 
RSR je iskreno dosta daleko od DLSS-a
 
Pandan RSR je nV Image scaling. FSR je pandan DLSSu
 
HardwareUnboxed pre koji dan izjavio na video, da RSR i NVidia Image scaling treba da se koriste samo kad igra ne podrsava FSR/DLSS, u suprotnom FSR/DLSS su superiornija opcija koja rade manje vise isto. i naravno DLSS najsuperiornija od svih.

 
Navodno, FSR 2.0 je vidno unapređenje i vrlo se lako implementira. To mi daje nadu da ću možda da pređem na AMD kartu u skorijoj budućnosti...

Mada, AMD i NV se vazda igraju mačke i miša kad su tehnologije u pitanju i, na kraju, zavisi od developera da li će, šta i koliko dobro da implementiraju, možemo mi da se nadamo kol'ko hoćemo...
 
RSR je iskreno dosta daleko od DLSS-a

Pandan RSR je nV Image scaling. FSR je pandan DLSSu

Navodno, FSR 2.0 je vidno unapređenje i vrlo se lako implementira. To mi daje nadu da ću možda da pređem na AMD kartu u skorijoj budućnosti...

Mada, AMD i NV se vazda igraju mačke i miša kad su tehnologije u pitanju i, na kraju, zavisi od developera da li će, šta i koliko dobro da implementiraju, možemo mi da se nadamo kol'ko hoćemo...

RSR je u stvari FSR 1.0 forsiran iz drajvera, koji je svakako bolji od NIS (nVidia Image Scaling).

A FSR 2.0 biti jos bolji od FSR 1.0 jer ce raditi temporal a ne spatial upscaling.

Naravno, DLSS 2.3+ je i dalje iznad svega, jer radi trenirani AI upscaling.

Najavljeno je da ce Intelov XeSS (Xe Super Sampling) takodje raditi kao DLSS 2.3+, ali ce ga za razliku od nVidie pustiti kao open source. :)
 
Poslednja izmena:
Znam da je RSR forsiran FSR iz drajvera, ali na "pogresnom" mestu u pipeline-u renderinga.
 
NIS i RSR su dokaz da je FSR (1.0) nepotreban jer rade isto to samo iz drajvera dakle rade u svakoj igri. Jedina razlika je sto se upscale-uje i HUD.
Implementirati spatial upscale algoritam zasebno za svaku igru je suludo, koliko god da je jednostavno.
 
Nije skroz tema, ali dotakli ste se FSR-a i DLSS-a, sada i ovaj TSR ubiva takođe. Bolje od RSR/FSR-a.


Ima čak i na 1080p poboljšanja, kao što su žice u pozadini i slično (to ja mrzim npr na manjim rezolucijama kada se dešava)
 
HardwareUnboxed pre koji dan izjavio na video, da RSR i NVidia Image scaling treba da se koriste samo kad igra ne podrsava FSR/DLSS, u suprotnom FSR/DLSS su superiornija opcija koja rade manje vise isto. i naravno DLSS najsuperiornija od svih.
Razlike između svega toga možeš da vidiš JEDINO i SAMO ako se igra pauzira, uveliča screen na 200-300% i onda se vide sitne razlike. Što sam video na svakom testu pa i tom od HU. Ako želite tako da igrate, sa tim zaustavljanjima, uveličavanjima, gledanjima da li se na kosi vidi više dlaka ovako ili onako, onda je to vaša stvar.

Meni lično, kad sednem na dva metra od monitora u svojim pedesetim potpuno je nebitno da li će se travka od pola santimetra videti jedva vidljivo krzavije nego bez RSR/DIS/FSR/DLSS, već mi je ipak važnije to što sad podesim RDR2 na maksimum maksimuma u 1920x1080, prikazuje se podjednako lepo u 1440p bez padanja frejmrejta ispod 60 FPS. Zahvaljujući tome koja igra može da mi namuči grafiku???

Neverovatno je kako proizvođači hardvera i igara forsiraju potpuno nebitne tehnikalije u odnosu na kvalitet igara. U zadnjih godinu dana izuzev Elden Ring nije izašla igra vredna igranja (God of War je ipak igra iz 2018, pa taj PC port ne računam) da se kaže WOW kako je dobra, Dobro, to je moj ukus, ali opet ne znam grešim li??

A i druga stvar koja mi nikako ne ide u glavu je upravo forsiranje tog FSR/DLSS i to od strane proizvođača hardvera. Pa, već sada možeš na relativno prosečnoj mašini da ferceraš bilo koju igru na 4K monitoru?? Zašto bi kupovao, na primer, 4080 ili 4090, kad već sa 3070TI možeš mirne duše da pikaš sve na 4K sa slikom koja se razlikuje JEDINO i SAMO kad se zaustavi i tri puta uveliča, a ne verujem da ima toliko obolelih od opsesivno-kompulzivnog sindroma da im je to toliko bitno,,,
 
Razlike između svega toga možeš da vidiš JEDINO i SAMO ako se igra pauzira, uveliča screen na 200-300% i onda se vide sitne razlike. Što sam video na svakom testu pa i tom od HU. Ako želite tako da igrate, sa tim zaustavljanjima, uveličavanjima, gledanjima da li se na kosi vidi više dlaka ovako ili onako, onda je to vaša stvar.

Meni lično, kad sednem na dva metra od monitora u svojim pedesetim potpuno je nebitno da li će se travka od pola santimetra videti jedva vidljivo krzavije nego bez RSR/DIS/FSR/DLSS, već mi je ipak važnije to što sad podesim RDR2 na maksimum maksimuma u 1920x1080, prikazuje se podjednako lepo u 1440p bez padanja frejmrejta ispod 60 FPS. Zahvaljujući tome koja igra može da mi namuči grafiku???

Neverovatno je kako proizvođači hardvera i igara forsiraju potpuno nebitne tehnikalije u odnosu na kvalitet igara. U zadnjih godinu dana izuzev Elden Ring nije izašla igra vredna igranja (God of War je ipak igra iz 2018, pa taj PC port ne računam) da se kaže WOW kako je dobra, Dobro, to je moj ukus, ali opet ne znam grešim li??

A i druga stvar koja mi nikako ne ide u glavu je upravo forsiranje tog FSR/DLSS i to od strane proizvođača hardvera. Pa, već sada možeš na relativno prosečnoj mašini da ferceraš bilo koju igru na 4K monitoru?? Zašto bi kupovao, na primer, 4080 ili 4090, kad već sa 3070TI možeš mirne duše da pikaš sve na 4K sa slikom koja se razlikuje JEDINO i SAMO kad se zaustavi i tri puta uveliča, a ne verujem da ima toliko obolelih od opsesivno-kompulzivnog sindroma da im je to toliko bitno,,,

Naravno. I meni komsinica preko puta, sa nekih stotinjak metara razdaljine deluje mlado i zgodno, mada kada se priblizim, nekako vise nije to to.

A i ova zadnja recenica apsolutno nema smisla. Ajde da sve stagnira, da nemamo napretka, nema potrebe razvijati ista. Evo, sada mogu sve sa 3070Ti (ne, ne mozes, veruj mi, pokreni Cyberpunk) da igram. Necemo da ulazemo u bolje tehnologije, nema potrebe da napreduju grafike i slicno.

U sustini, samo opravdavas svoju kupovinu 6700XT u ovoj situaciji. Zasto si onda menjao 5700XT na 6700XT. Verujem da bi i 5700XT radila dobro sa RSR, ali da ga skaliras sa nekih 940p na 1440p.
 
Navodno, FSR 2.0 je vidno unapređenje i vrlo se lako implementira. To mi daje nadu da ću možda da pređem na AMD kartu u skorijoj budućnosti...

Mada, AMD i NV se vazda igraju mačke i miša kad su tehnologije u pitanju i, na kraju, zavisi od developera da li će, šta i koliko dobro da implementiraju, možemo mi da se nadamo kol'ko hoćemo...
Zar nije bila priča da FSR tehnologija neće biti eskluziva za AMD kartice, tj. da neće diskriminisati kupce Nvidia, tj. da će raditi i na Nvidia karticama...
 
Pa nije ekskluziva. I naravno da radi i na nVidia kartama.

Otkud ti sada to... :D
 
Mene vise zanima XeSS od Intel-a. Intel se probija na trziste, pa ce da bude nekoliko meseci/godinu dana customer-friendly xD Al realno dzabe i da su slicni, kad se sve na kraju svede da li odredjena igra podrzava, i da li ti kao korisnik imas onu karticu koju podrzava.
 
Naravno. I meni komsinica preko puta, sa nekih stotinjak metara razdaljine deluje mlado i zgodno, mada kada se priblizim, nekako vise nije to to.
Kad se približiš i bez RSR/DIS/FSR(DLSS se dešava isto. :)
A i ova zadnja recenica apsolutno nema smisla. Ajde da sve stagnira, da nemamo napretka, nema potrebe razvijati ista. Evo, sada mogu sve sa 3070Ti (ne, ne mozes, veruj mi, pokreni Cyberpunk) da igram. Necemo da ulazemo u bolje tehnologije, nema potrebe da napreduju grafike i slicno.
NIsam ama baš nigde pomenuo budućnost već se samo dotakao današnjice u kojoj u narednih godinu dana najmanje nema ama baš nikakvog smisla kupovati 4080 ili 7800XT jer će sve igre koje izađu u narednih godinu dana bez problema leteti na 4K sa 3070 ili 6700XT. Inače sam probao Cyberpunk sa FSR-om, odšrafljen na maksimum i medium RT-om ne spada ispod 45 FPS. A nemam Nvidia grafičku. Kad isključim RT ne spada ispod 70-80 FPS u sekundi na maksimalnim podešavanjima i ne primećujem neku bitnu razliku, jer mi je važnije kako ide igra od toga da li će se neko svetlo presijavati u bari kako treba ili ne.
U sustini, samo opravdavas svoju kupovinu 6700XT u ovoj situaciji. Zasto si onda menjao 5700XT na 6700XT. Verujem da bi i 5700XT radila dobro sa RSR, ali da ga skaliras sa nekih 940p na 1440p.
Nemam šta da opravdavam, imao sam pare i dao na to. Želeo i uradio. I nisam uzeo 6700XT već 6800 ne-XT verziju. I uzeo sam je pre bilo kakve najave FSR-a i RSR-a, ali svejedno ne bih čekao. Moja jedina želja je bila da igram RDR2 fluidno na što većim podešavanjima.
 
Nazad
Vrh Dno