Nisam ni napisao da je najjeftiniji vec da je jeftiniji i to ne puno, a Telekomu sam javno uputio izvinjenje, ako imas neki zvanicni e-mail mogu i direktno da im se izvinim. Ja sa tim nemam problema.
Vrdaš. Nije ništa od toga bitno i ne karikiraj - rekao sam već da sam ja tvoj istup razumeo kao reklamu za Ikom, a i kol'ko vidim nisam jedini koji je to tako doživeo.
Bez obzira da li je Ikom jeftiniji, najjeftiniji, ovakav ili onakav, stav da se cena usluge može podizati korisnicima koji su pod ugovorom nije na mestu i to se ne može i ne treba ničim opravdavati.
Ja zaista mislim da su (dobro, ako ne svi, onda najveci broj njih) isti i zaista mislim da vecina posluje na taj nacin da podizu cenu za vreme ugovorne obaveze.
Onda većina krši čitav niz zakona i propisa, što opet nije opravdanje za Ikom. Ovo je pak diskusija o Ikomu i držimo se teme.
Mozda to jeste tako (znam da sam mozda dosadan ali bih voleo i citat zakona koji o tome govori)
Više puta sam te uputio na diskusiju o Orion telekomu, gde je već razmatran
sličan slučaj.
U ovom slučaju, ja bih rekao da se može primeniti i Zakon o zaštiti potrošača:
Član 42
Nejasne odredbe ugovora između potrošača i trgovca tumače se
u korist potrošača.
Meni je ono "po aktuelnom cenovniku" prilično nejasno i ja ga tumačim kao "cenovniku koji je važio u trenutku potpisivanja ugovora". Drugo, u linkovanoj diskusiji član
sas28 takođe ističe da po Zakonu o obligacionim odnosima "
bitni elementi Ugovora se ne mogu jednostrano menjati" i da je potrebna saglasnost druge ugovorne strane. Cena usluge je, složićeš se, bitan element Ugovora.
Osim toga,
sas28 citira i član 89 Zakona o zaštiti potrošača, koji kaže:
Član 89
Potrošač ima pravo da jednostrano raskine ugovor o pružanju usluga od opšteg ekonomskog interesa ako nije saglasan sa promenom cene odnosno tarife i izmenom opštih uslova ugovora navedenim u obaveštenju trgovca.
Potrošač je dužan da uplati iznos za usluge koje su mu pružene do jednostranog raskida ugovora.
U mom slučaju to znači da bi mogao da im uplatim 2 x 1.900 RSD i raskinem ugovor za Flet 2, koji je počeo da teče od 1.11.2014.
Zadovoljan? Ako si iz Ikoma i ne baš. :d
ali zaista smatram da je tim pre manje smisleno pristajati na takav ugovor. Praksa IKOM-a, SBB-a i ostalih je da bar jednom godisnje podizu cene i za to ne treba previse prelistavati ovaj forum niti gubiti vreme na puno rasprave.
Ama nemam ja ništa protiv njihovog podizanja cena, korisnik sam Ikom kablovske već 10 godina, ali ne mogu tu promenu NAMETATI korisnicima koji su pod ugovornom obavezom, ma šta god u tom ugovoru pisalo! Šta da ti kažem, tako ti je to u civilizovanim društvima.
Cela rasprava je potekla od toga da se ovde pocelo dramatizovati ovakvo ponasanje IKOM-a, a znalo se da to i pise u njihovom ugovoru i da im je to praksa (dizanje cena).
Pa ništa, ti predloži izmenu Zakona o zaštiti potrošača. Šta uopšte zakon ima da ih štiti? Ko im kriv kad su jadni i glupi?
Inače, ja stvarno nisam znao da je Ikomu "praksa" da podiže cene za vreme trajanja ugovorne obaveze, jer je to apsurdno! Zašto da očekujem da će neko da pravi gluposti i ponaša se nefer i nezakonito?!
Otuda, ako ste toliko sigurni da je sve OK da sada ignorisete ovo poskupljenje i jednostrano raskinete obavezu onda ne treba ni praviti frku.
Frku praviš ti i zastupaš interes Operatera na štetu korisnika.
Nema potrebe raskidati Ugovor, već samo nastaviti plaćati po starom cenovniku, pa ako vam obustave uslugu oni su ga raskinuli. Ako prete tužbom, predočite im svoju poziciju i to kako vi tumačite sporni član Ugovora. Sve lepo i kulturno, bez nerviranja.
Lepo je videti da se na sasvim normalan nacin moze reci nekome da njihova prevara nece proci, to se onda prosledi ostalima na znanje i prevaranti su na gubitku
Evo, ja pokušavam da prosledim, a ti mi smetaš. Namerno? Ko će sada da čita sve ovo i koliko će biti teže doći do suštinski važne informacije da ne moraju da trpe maltretiranje Operatera?
Naravno da mislim da nije trebalo cutati dok je ugovor isao u korist korisnika, a bio nezakonit i neregularan. Zato mi ovakvo postupanje naknadno i smeta.
Pa ti si onda Operater?

Naravno da se neću buniti dok mi nešto odgovara - kada prestane da mi odgovara ne želim da budem više u tome, a ako pokušaš da me sprečim imaćemo spor. Pa nisu korisnici i operater ni u krvnoj ni u ljubavnoj vezi pa da je neko nekome dužan nekakvu lojalnost ili šta već. Čist ekonomski interes.
Svaki obligacioni odnos (Ugovor) je legalan dok se ne stavi na probu pred Sudom.
Nije tako jer jedino ako neko nije prisiljen da uzima usluge IKOM-a ne mora da bude licemeran u najgorem slucaju i da potpisuje gluposti koje su nezakonite samo zato sto je mislio da mu to u tom trenutku odgovara.
Licemeran je onaj koji svesno pokuša u Ugovoru da provuče nešto što na sudu ne može da se održi, samo da bi zastrašio drugu stranu, ali to je kod advokata redovna praksa.
Nego, je l' tebi krivo što je onako kako sam ja rekao i što je ovoliko reči istrošeno da bi se dokazalo da nisi u pravu i da ne znaš o čemu pričaš?
Sad kad si mi dozvolio...
Počinjem da se pitam zbog čega. :d