Šta je novo?

Heavy Rain: The Origami Killer (PS3)

Pa danas kad sam igrao demo klinci su me pitali koji je to film........
Stoga 4-6 h + replay value je taman to sto treba za te pare......
 
Ova igra je po sistemu "tresla se gora rodio se mis", bar po komentarima drugih, ispade da se sve svodi da gledas animiran film, koji se odvija nekim tempom, i s' vremena na vreme stisnes koje dugme ili protreses dzojped i onda opet tako gledas..... sta je tu toliko revolucionarno, stvar koja pomera sve granice, bla bla...nemam pojma, al ajde
 
Pa recimo da je revolucionarno to sto se scene drugacije odvijaju u odnosu na to kako "treses dzojped". Dakle, imas osecaj da ti "glumis glumca". :)
U demou to ne utice mnogo na finalni rezultat, a ne znam kako je u full igri. U svakom slucaju ovo vidim tek kao zacetak novog zanra, i kao takav, vise nego dobar zacetak.
 
To nije novi zanr niti nesto revolucionarno... To se zove interaktivni film i to se pojavilo (i nestalo) sredinom 90ih... Uglavnom je puklo zbog toga sto su igre zahtevale gomilu CD-ova i nisu imale osecaj da zaista ucestvujes u igri... Ovde su samo razradili taj princip time sto su ubacili malo elemenata klasicne avanture... Videcemo kako ce proci kod igraca...
 
To nije novi zanr niti nesto revolucionarno... To se zove interaktivni film i to se pojavilo (i nestalo) sredinom 90ih... Uglavnom je puklo zbog toga sto su igre zahtevale gomilu CD-ova i nisu imale osecaj da zaista ucestvujes u igri... Ovde su samo razradili taj princip time sto su ubacili malo elemenata klasicne avanture... Videcemo kako ce proci kod igraca...

Cini mi se da je sve pocelo sa http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon's_Lair.
Sam gameplay nije revolucionaran, ali je drugaciji od onoga sto se danas igracima nudi, da li je to dobro ili lose, zavisi od coveka koji igra igru.
Ono sto je trebalo da bude revolucionarno je sto bi ova igra trebalo da se priblizi filmu vise od svih igara do sada(i ovo moze da bude i pro i con), da ima zanimljivu pricu, odlicnu prezentaciju i da ostvari emotivnu vezanost sa likovima.
 
To nije novi zanr niti nesto revolucionarno... To se zove interaktivni film i to se pojavilo (i nestalo) sredinom 90ih... Uglavnom je puklo zbog toga sto su igre zahtevale gomilu CD-ova i nisu imale osecaj da zaista ucestvujes u igri... Ovde su samo razradili taj princip time sto su ubacili malo elemenata klasicne avanture... Videcemo kako ce proci kod igraca...

Tako je, to je upravo to. Taj zanr je pukao, odn. nikad nije doziveo da postane zanr upravo zbog toga sto nije bilo dovoljno interakcije. Nivo interakcije u HR je impresivan. A da li ce to neko nazvati klasicnom avanturom ili cime god, nije toliko bitno. Ima dovoljno elemanata raznih zanrova da bi se mogao nazvati i novim zanrom, kao sto je vec vise recenzenata u svetu i primetilo.
 
Pa revolucionarno je, ako nista drugo, sama cinjenica koju su istakli autori da im PS3
omogucava izradu ozbiljnijih stvari osim sto su jahanje zmajeva i lutanja po
Morodorima i sl. tantarice...napravili su igru sa ozbiljnijim pretenzijama - da te
natjera da malo razmislis, igru koja ce te uvuci u atmosferu dobrog trilera i igru
koja ce dati vizuelna rjesenja na tragu MGS 4 i Uncharted2 cutscenes-a sa likovima
koji su prilicno realni tako da za razliku od tebe koji si mali pixel na nekakvom zmaju
mos’ se identifikovat sa nekim dok igras, sto uostalom podsvjesno i radimo kad gledamo
film zar ne? Po meni puno ima da se zahvali i Heavenly Sword-u koji je koliko znam prvi
krenuo sa produkcijom igre poput velikog holywoodskog blockbustera (muzika veliki prashki
simfonijski orkestar, glumci iz LOTR-a, firma koja pravi zvukove za holivudske filmove...)
da bi dosli polako do toga da su MW2 radili ljudi koji su radili akcione sekvence za sve major
holivudske akcione produkcije. Meni se svidja taj trend i nadam se da ce izlaziti sto vise igara
filmlike. Jos se sjecam kako sam uzivao 1986. kada smo u tekstualnoj avanturi Neverending
story na Schneider Amstrad 464 otkljucali neke tragove i otkrili misterij...woow super osjecaj.
 
Evo dodje jedan koji nema pojma o igri i pljucne igru a pojedinci izvuku staru pricu o dragon's lair i interaktivnom filmu :wall:. Daj bre, ovo nema nikakve veze sa Dragon's Lair niti sa interaktivnim zanrom 90-ih koji je pukao. Ovo moze da se poredi samo sa Farenhajtom i zanrom Avantura, tj. ima korene u njima.

@Vampirbg
Kako ovo moze da bude interaktivni film kad je sve uradjeno u engine-u igre (velika razlika) i kad imas mnogo veci nivo interakcije od puke promene FMV scene. Nisu ubacili malo elemenata klasicne avanture nego je igra od pocetka napravljena da funkcionise tako kao sto je i Farenhajt bio takav. Po ovoj logici onda je i Mass Effect 2 interaktivni film samo sto tamo izmedju interaktivnih scena trcis i pucas a u HR hodas i radis neke obicne radnje.
 
koliko je dobar havy rain ...sad odigrah demo.... kakva mracna atmosfera, koliko dobar zvuk....o grafici necu nishta ni da kazem ....ovo je LEKTIRA za ps3
 
Kako ovo moze da bude interaktivni film kad je sve uradjeno u engine-u igre (velika razlika) i kad imas mnogo veci nivo interakcije od puke promene FMV scene. Nisu ubacili malo elemenata klasicne avanture nego je igra od pocetka napravljena da funkcionise tako kao sto je i Farenhajt bio takav. Po ovoj logici onda je i Mass Effect 2 interaktivni film samo sto tamo izmedju interaktivnih scena trcis i pucas a u HR hodas i radis neke obicne radnje.

evo qoute sa wikipedia:

Quantic Dream prefers to brand it as the first truly "interactive film" rather than an adventure

Sami QD kazu da je to interaktivni film... :)

Znaci ti hoces da kazes da npr LOTR ili 300 ili Avatar nisu filmovi zato sto je vecina prerenderovana?! Film moze biti igrani, animirani (ove mozes podeliti na renderovane i crtane) itd Naravno moguce su i kombinacije...

Druga stvar je sto nisam siguran da si igrao previse pravih avantura... (nazalost posle 90ih su retko izlazile) Ali, evo demantuj me... Reci koja ti je omiljena... (Fahrenheit se ne racuna posto je po izjavi tvoraca to interaktivni film)

I na kraju, nemoj da mislis da kazem da je igra ******... Pa rekao sam da cu je najverovatnije nabaviti... Samo kazem da je to specifican zanr i da ne verujem da ce igra opravdati hype koji je prati...
 
evo qoute sa wikipedia:

Quantic Dream prefers to brand it as the first truly "interactive film" rather than an adventure

Sami QD kazu da je to interaktivni film... :)

Znaci ti hoces da kazes da npr LOTR ili 300 ili Avatar nisu filmovi zato sto je vecina prerenderovana?! Film moze biti igrani, animirani (ove mozes podeliti na renderovane i crtane) itd Naravno moguce su i kombinacije...

Druga stvar je sto nisam siguran da si igrao previse pravih avantura... (nazalost posle 90ih su retko izlazile) Ali, evo demantuj me... Reci koja ti je omiljena... (Fahrenheit se ne racuna posto je po izjavi tvoraca to interaktivni film)

I na kraju, nemoj da mislis da kazem da je igra ******... Pa rekao sam da cu je najverovatnije nabaviti... Samo kazem da je to specifican zanr i da ne verujem da ce igra opravdati hype koji je prati...

Naravno da su LOTR i Avatar filmovi za mene sve dok postoje kao: projekcija u bioskopu, prikaz na TV-u, gledanje preko dvd-a i bd-a itd. Nije bitna tehnogija koja je koriscena za pravljenje tog filma sve dok to potpada pod one 3 kategorije koje sam naveo. Heavy Rain je software koji ja reprodukujem na PS3 KONZOLI tako da se ne slazem uopste sa Cage-om i QD-om u vezi toga da je igra interaktivni film ili drama. To bi mozda on hteo tako da nazove igru ali nije u pravu. Ne znam sto mu trebaju takve izjave kada ce bas takva izjava da priziva misljenje kao tvoje da je igra ustvari poput dragon's lair-a a to nema veze sa mozgom. Ako su tebi te dve igre slicne nemam nista protiv, meni nisu.
 
Heavy Rain je software koji ja reprodukujem na PS3 KONZOLI tako da se ne slazem uopste sa Cage-om i QD-om u vezi toga da je igra interaktivni film ili drama.

Pa i ja filmove gledam preko PS3 :) Film je nacin umetnickog izrazavanja, a ne medijum...

Znaci, da zakljucimo, ti znas bolje od autora sta su oni hteli da naprave posto oni ocigledno nemaju pojma da je to avantura i iz neznanja ga zovu drugacije? Takodje, posto vidim da je stalno poredis sa Dragon's Lair, da li si ti tu igru uopste igrao? Ja nisam, ali sam igrao (tj probao pa se smorio) druge igre iz zanra interaktivnih filmova...

Takodje, primecujem da nisi napisao koja ti je omiljena avantura... Ako nemas neku bas omiljenu onda napisi bilo koju cisto da vidim sta smatras avanturom :)
 
Aman ljudi, igra se najbolje svrstava u zanr Point & Click avantura, samo sto imas malo vise slobode i ne koristis mis, vec dzojstik i sixaxis funkcije.. To sto Cage kaze, je verovatno da on zeli da se osecas kao da 'kontrolises film', misleci na vezanost sa likovima, filmsku atmosferu itd..
 
Meni se Heavy Rain strashno igra ali nemam PS3 vec X-kutiju. Fahrenheit sam igrao na PC i bio je odlichan osim onog Matrix zapleta na kraju.

Daj boze da HR u skorije vreme izadje na PC:u.

Neuzima mi se PS3 samo radi jedne igre mada na kraju moze i to da se desi...e Sony, sony...:smackbum::)
 
Poslednja izmena:
Neuzima mi se PS3 samo radi jedne igre mada na kraju moze i to da se desi...e Sony, sony...:smackbum::)

Shta to znachi, ljutish se na Sony shto nisu omogucili pirateriju :)

Za sada na PS3 ima bar 5 igara ne zbog kojih vredi kupiti konzolu, vec koje su najbolje u zanru i kakve ne mozesh da igrash na X360, a tek ce ih biti. Odavno je postojao razlog kupovine i isplativost PS3.
 
Ko je tebi pomogao u "Ban Break-u"? :D Mislim da se ljuti jer su 'ukrali' igru samo za sebe :)
 
Ja sam oduševljen, demo baš obećava. Jedino što mi secka ponekad, moraću da menjam grafičku :d
 
Pa i ja filmove gledam preko PS3 :) Film je nacin umetnickog izrazavanja, a ne medijum...

Znaci, da zakljucimo, ti znas bolje od autora sta su oni hteli da naprave posto oni ocigledno nemaju pojma da je to avantura i iz neznanja ga zovu drugacije? Takodje, posto vidim da je stalno poredis sa Dragon's Lair, da li si ti tu igru uopste igrao? Ja nisam, ali sam igrao (tj probao pa se smorio) druge igre iz zanra interaktivnih filmova...

Takodje, primecujem da nisi napisao koja ti je omiljena avantura... Ako nemas neku bas omiljenu onda napisi bilo koju cisto da vidim sta smatras avanturom :)

Ne znam sto je bitno sta sam ja igrao, nigde nisam rekao da sam strucnjak za avanture, ti verovatno jesi i ne sporim to.

Pokretao si film na ps3 konzoli koja ti je samo posluzila kao plejer za taj FILM, sigurno nisi igrao taj film nego si ga gledao a ja govorim o ps3 softveru pisanom za ps3 sto je za mene igra zato sto je ps3 hmm, igracka konzola jos uvek.

Dakle tebi je sve sto neki developer izjavi tacno ili korektno samo zato sto su oni to pravili? Znaci ako Piter Molineu kaze za MILO-a da ce biti revolucija a da nismo ni videli u potpunosti o cemu se tu radi ti ces poverovati i u to sto on kaze?

Da zakljucim sto se mene tice, nisam rekao da znam bolje od Cage-a nego da mislim da nije u pravu to sto prica. On stalno potencira da njegova igra nije ni film ni igra i da ni sam ne zna sta je ustvari. Mislim da on iz njegove pozicije nekad nije ni u stanju da sagleda svoj rad objektivnim ocima sa strane zato sto on i ne moze da bude objektivan ali jel to znaci da ja nisam u pravu ako kazem da HR ima korene iz zanra avantura i da je nalik avanturi?
 
Poslednja izmena:
Ko je tebi pomogao u "Ban Break-u"? :D Mislim da se ljuti jer su 'ukrali' igru samo za sebe :)

E upravo to, ranije je Quantic Dream razvijao i za Xbox i za PC a sad Sony exkluziva. Prodali se *amu im francusku...:)

Potpuno sam svjestan da za PS3 ima pored HR:a par jako dobrih igara (Uncharted 1 i 2, Little Big Planet) ali postavlja se pitanje kako opravdati kupovinu PS3 u vremenu finansijske krize, velike nezaposlenosti, nadolazece josh vece krize i kao slag na tortu 360:e sa par neodigranih AAA naslova (GTA 4, Mass Effect 1, Fallout 3)...

Mada avanture su mi omiljeni zanr...dileme, dileme...:)
 
Nisu se prodali, mislis da bi mogli sami finansijski da isprate takav projekat na PC-u? Trebao im je izdavac, a Sony je prepoznao kvalitet studija i igre, u cemu su veoma dobri... i onda bi bilo malo nefer da izadje i na drugim sistemima, zar ne?
 
Nisu se prodali, mislis da bi mogli sami finansijski da isprate takav projekat na PC-u? Trebao im je izdavac, a Sony je prepoznao kvalitet studija i igre, u cemu su veoma dobri... i onda bi bilo malo nefer da izadje i na drugim sistemima, zar ne?

Ako su pametni, vec su krenuli u razvoj sledeceg naslova koji ce biti multiplatformski (sem ako Sony i to nije platio).
 
Ako su pametni, vec su krenuli u razvoj sledeceg naslova koji ce biti multiplatformski (sem ako Sony i to nije platio).

Zar nisam negde procitao da imaju ugovor za 2 igre ekskluzivno za Sony?
 
Ne znam sto je bitno sta sam ja igrao, nigde nisam rekao da sam strucnjak za avanture, ti verovatno jesi i ne sporim to.

Bitno je zato sto ne mozes da tvrdis da je nesto avantura ako nisi nikad igrao pravu avanturu... Interaktivni film ima dodirne tacke sa avanturama (utoliko sto je bitno samo razmisljanje, a refleksi i brzina su nevazni), ali mu je karakteristika obicno mnogo veca jednostavnost i mnogo veca usmerenost... Dok u pravoj avanturi imas ogroman broj kombinacija (mozes ti sve da probas nasumice, mada je mnogo pametnije ako razmisljanjem dodjes do zakljucka sta treba) kod interaktivnih filmova dobijas izbore na kasicicu...

Sve imas svoje dobre i lose strane... Kod avantura se gubi tempo igre ukoliko zagonetke nisu dobro osmisljene (nekad samo najuporniji uspevaju da ih zavrse) ali je ucesce igraca vece, dok je kod interaktivnih filmova dinamika bolja ali ti je mogucnost izbora smanjena... Kao sto vec rekoh probacu ja i HR posto verujem da je to najblize avanturi sto trenutno moze da se dobije na PS3 (neka me neko ispravi ali ja ne znam nijednu avanturu P&C tipa na PS3)

BTW pitanje za one koji su mnogo vise pratili HR od mene... Pretpostavljam da ce biti sustinskih izbora u igri (tj onih koje mozes i da zazalis)? Ono iz demoa je bila samo demonstracija interfejsa :) Cela ona fora sa astmom i inhalatorom mi je dala osecaj kao da sam u Sims :)
 
Bitno je zato sto ne mozes da tvrdis da je nesto avantura ako nisi nikad igrao pravu avanturu... Interaktivni film ima dodirne tacke sa avanturama (utoliko sto je bitno samo razmisljanje, a refleksi i brzina su nevazni), ali mu je karakteristika obicno mnogo veca jednostavnost i mnogo veca usmerenost... Dok u pravoj avanturi imas ogroman broj kombinacija (mozes ti sve da probas nasumice, mada je mnogo pametnije ako razmisljanjem dodjes do zakljucka sta treba) kod interaktivnih filmova dobijas izbore na kasicicu...

Sve imas svoje dobre i lose strane... Kod avantura se gubi tempo igre ukoliko zagonetke nisu dobro osmisljene (nekad samo najuporniji uspevaju da ih zavrse) ali je ucesce igraca vece, dok je kod interaktivnih filmova dinamika bolja ali ti je mogucnost izbora smanjena... Kao sto vec rekoh probacu ja i HR posto verujem da je to najblize avanturi sto trenutno moze da se dobije na PS3 (neka me neko ispravi ali ja ne znam nijednu avanturu P&C tipa na PS3)

BTW pitanje za one koji su mnogo vise pratili HR od mene... Pretpostavljam da ce biti sustinskih izbora u igri (tj onih koje mozes i da zazalis)? Ono iz demoa je bila samo demonstracija interfejsa :) Cela ona fora sa astmom i inhalatorom mi je dala osecaj kao da sam u Sims :)

Igrao sam ove novije avanture kao npr. Syberia, prvi deo presao, dvojku nesto malo, Post Mortem, Still Life, onu igru od Spanskog studia sto je grafika kao u stripu i to prvi deo i to sve u skorije vreme jer me avanture nikad pre nisu interesovale a desilo se da su mi razni shooteri i akcione avanture dosadili. Eto zasto kazem da nisam strucnjak za avanture ali ima nesto dopadljivo u njima sto ne nalazim u drugim zanrovima. Ako avantura mora da ima gomilu zagonetki i zvrcki da bi se zvala point & click onda neka ti bude, HR uopste nije takva igra i najvise podseca na Farenhajt sto je i logicno jer su obe igre radili quantic-ovci ali po meni ne moze ni da se kaze da su Farenhajt/HR cisto interaktivni filmovi jer je ovde po meni sloboda ipak malo veca.

U vezi sustinskih izbora pada mi na pamet da kod Jaydena (FBI agent) imas izbor da li ces da uzimas drogu od koje je zavisan i olaksati mu ali opet sa sansom da se do kraja igre overdozira i umre ili mu neces dati drogu pa ce krizirati i nalaziti se u teskim situacijama u nekim segmentima (Mad Jack scena)

Kod Ethana Marsa (oca ciji je sin kidnapovan) ce postojati izbora da li ce igrac brinuti o sinu ili ga totalno zapostaviti pre kidnapovanja ali pitanje je sa kakvim posledicama. Moguce da ce i detektiv i riba imati neke stvari kod kojih ce biti nekog izbora ali ovo nagadjam.
 
Oi oi, cemu spojleri?
 
Vrh Dno