Pa uopshte nije pitanje ko moze da napravi highend "neshto", vec ko moze da ga proda. Kupci su u proseku "glupi" i ubedljivu vecinu robe kupuju na osnovu svega osim znanja o toj robi, pa tako Hummer ili Corvette-a koji su konstruisani na nachelima automobilske industrije osamdesetih, zahvaljujuci patriotizmu opstaje. U USA sve moze da opstane bez obzira kakvo bilo, samo zbog toga shto su ih nauchili da kupuju domace. Skupu HIFI opremu ne kupuje svako, i to nije neotkriveni deo svemira da bi sad trebao da budesh Ajnshtajn da bi je napravio, vec je samo pitanje kvalitetnih delova i brenda. Amerikanci imaju i gomilu vrhunske vojne opreme, a da li mislite da je to zato shto su pametniji od ostalih ili zato shto ulazu 1000x vishe para ? Ja o tome pricham. Za 1000 ulozenih evra japanac ce napraviti bar 50% bolju stvar i sve je samo zbog efikasnosti i nachela kojim se vode u poslu. Zato americhki auto mora da ima duplo veci motor da bi se poredio sa Japancem, zato je japanska elektronska industrija unishtila ostatak sveta. Zar je moguce da ste toliko mladi da se ne secate osamdesetih kada su bili potpuno jednaki sa evropom u svim vrstama elektronike, a nishta highend nisu imali jer nisu imali brend koji prodaje robu. Danas, oni nemaju samo brendove, nego imaju i kvalitet u isto vreme. Toyota je najprodavaniji a u isto vreme najkvalitetniji automobilski brend, Honda S2000 nekoliko godina u engleskoj je proglashena kao najpouzdaniji automobil, a u isto vreme drzi rekord atmosferskog motora u konjima po litri, a na stazi protiv slichnih automobila ne moze da joj pridje niko. Shta se desilo sa fotoaparatima ? Mozda Leica ili Carl Zeiss danas prave 10% bolja stakla, ali dok oni naprave 10 takvih stakala za 5000e, japanci ce napraviti 10000 za 1000e. Da li neko misli da oni ne mogu da naprave taj kvalitet ? Evo josh jedan primer. Nemac Felix Wankel koji je napravio rotacioni motor 50ih godina se iz nekog razloga svideo Mazdi, shta mislite da li nemci danas imaju najbolji "Wankelov" motor ? Japanci naravno ne mogu da budu najbolji u svemu, ali sve chega se dohvate oni su u samom vrhu i to je sve zbog najvece efikasnosti, organizovanosti i vrednosti koje vladaju kod njih u svakom poslu koji rade. Dok je u americi estetika sve, vrednosti nula, sve je u plastici, veshtachko, preduvano, sve je u marketingu, u Japanu je prvi cilj uraditi neshto najbolje moguce pa ce se samo prodati i tako su za samo 30 godina vodeci u velikom broju raznih industrija i poslova koje rade. Pogledajte japanske reklame danas, izgledaju kao one na radio televiziji beograd pre 20 godina. Japanci su drugi svet i nacija koja pokrece tehnologiju na ovoj planeti, a na sve to su jedini kojima je ostalo malo obraza i chasti u bavljenju poslom.