Šta je novo?

Graficke karte, Aquamark3 i NFS MW

GoranM

Čuven
Učlanjen(a)
15.12.2001
Poruke
8,985
Poena
945
Navedene aplikacije imaju vrlo cudan "problem".
Aquamark3 ima problem da na pocetku testa, kada ona mala podmornica "vozi" kroz kanjon dolazi do preskakanja u momentu kada se kamera "izdize" i kada se pojavljuje podvodni grad. Slicne probleme ima i NFS MW na nekoliko mesta u igri, tj. Kada se dolazi do krivine i pojavljuje se poveci prostor sa dosta objekata. Ovo se uocava i pri malim brzinama automobila, kada polako prilazite "problematicnom mestu" (10-20km/h) u jednom trenutku pocinje da preskace (traje manje od sekunde), a zatim se fps vraca na 50 i nesto (iako nije drasticno opadao za vreme preskakanja, fraps prikazuje 35-40fps). Nakon toga mozete se odvesti unazad i 3-4 krivine i u punom "zaletu" proci problematicno mesto, nece preskakati. Neko bi rekao da nedostaje memorije na grafickoj karti, pa se to zbog toga javlja. Netacno. Aquamark3 sam testirao sa svim detaljima na minimumu, jedino su texture bile na 64MB, i preskakalo je. Sa 32MB isto, a tek sa 8MB je bilo bez preskakanja, tj. neuocljivo. Pitanje je zasto se to desava kada graficka karta sa 128 ili 256 MB memorije (fps. na minimumu je 300+). Jos misterioznije je sto nema nikakvih pravila ovome ponasanju. Na istom racunaru sam pre godinu dana isprobavao graficke karte u Aquamarku3 i sve sem jedne su pravile taj problem: 5900XT 128MB, 9600 256MB, 5200 128MB, 9550 128MB, 5700 128MB, 9800pro 128MB, sve su imale ovaj problem, jedino 9800SE nije pravio problem??? Probano je sve, od cackanja po BIOS-u maticne ploce, do opcija u drajverima. Gde je tu logika. Da stvar bude jos komplikovanija danas sam pokusao da resim problem i jedno 2-3 sata cackao po raznim programima i isprobavao sve moguce i nemoguce, da bih najzad u 3DAnalyze programu otklonio problem kada cekiram opciju ANTI-DETECT MODE - Textures. Jedino sto se tada na nekim mestima javljaju plave ili zelene "fleke" na teksturama, nema ih mnogo, ali postoje. Texture nisu izgubile na kvalitetu (bar na oko), a problem je nestao. Pitanje glasi sta tacno "radi" taj ANTI-DETECT MODE? Sta je to bilo "razlicito" kod onog 9800SE (koji je objektivno slabiji od 9800pro)? BIOS graficke karte i neka opcija koju nije moguce menjati u drajverima i u programima za OC i podesavanje? Napominjem da nemaju sve graficke karte ovaj problem, ali ih ima podosta, po mom misljenu 80-90%!!! Zanima me strucno misljenje nekoga sa vise iskustva.

P.S. Sve graficke karte su testirane pod istim uslovima, isti racunar i isti drajveri. Podesavanja u BIOS-u maticne ploce koja se odnose na AGP (kolicinu dodeljene memorije, mod rada, 4x ili 8x i slicno) nisu nista promenila.
 
hm, hm !

ja imam isti problem, ali mu ne pridajem mnogo paznje. mislio sam da mi je proc slab da izvuce maximum iz vga karte...

so, nemam nista pametno da kazem i pridruzujem se goranm-u.

poz!
 
Ako vam nije tesko zamolio bih vas da kazete svoje utiske. Koja ploca+ koja grafika, da li ima preskoka u Aquamarku3 ili ne. Da napravimo neku listu, mozda i zakljucimo nesto pametno. Nedjo i Max ako procitate ovo recite mi molim vas kakava su vasa iskustva.
 
Gorane, evo mojih iskustava:

BF2:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - u prvih 15sec seckanje, kasnije zna da bude i po neko učitavanje za neki efekat (explozija, oblak dima i sl.)...
Probao drivere od 4.8 pa do 5.11, kartice sa 128Mb i 256Mb - potpuno isto.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve ide bez ikakvog seckanja. Bio koji driveri, stariji od 78.xx.

Unreal 2K4:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - u prvih 15sec obavezno seckanje, zastajkivanje pri zvuku (pre nego kaže "MultiKill" - freeze na 1-2sec) igra je neigriva.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve ide bez ikakvog seckanja.

3DMark03:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - sve prolazi bez ikakvih problema.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - Puca u "Mother Nature" testu bet obzira na bilo šta, resetuje mašinu.

3DMark05:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - Ne mogu ni da ga instaliram, kada ga instaliram sa nVidiom, čim pokrenem bench, monitor ode "Sync out of range...", moram da resetujem mašinu.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve prolazi bez ikakvih problema.

Da se igram / otkrivam nemam živaca, potrošio sam 2 dana na zezanje i ništa nisam postigao. Da ne pričam koliko sam drivera skinuo na 33.6K vezi.

Ostatak confe je:
Intel Celeron [email protected]
512Mb SDRAM
GA-6OXT-A

E, sada, ono najbitnije:

Na ABIT nF2 i Bartonu 3DMark05 ne može nikako da se pokrene, 3DMark03 prolazi svakako, Unreal 2K4 radi super, BF2 isto kao na Celeronu. N4S:U2 secka u kombinaciji sa ATI-jem, isto ako Unreal 2K4 na Celeronu...
Ima jš bug-ova ali ne mogu da ih rešim i ne uzbuđujem se...
 
SuperStarr je napisao(la):
Gorane, evo mojih iskustava:

BF2:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - u prvih 15sec seckanje, kasnije zna da bude i po neko učitavanje za neki efekat (explozija, oblak dima i sl.)...
Probao drivere od 4.8 pa do 5.11, kartice sa 128Mb i 256Mb - potpuno isto.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve ide bez ikakvog seckanja. Bio koji driveri, stariji od 78.xx.

Unreal 2K4:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - u prvih 15sec obavezno seckanje, zastajkivanje pri zvuku (pre nego kaže "MultiKill" - freeze na 1-2sec) igra je neigriva.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve ide bez ikakvog seckanja.

3DMark03:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - sve prolazi bez ikakvih problema.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - Puca u "Mother Nature" testu bet obzira na bilo šta, resetuje mašinu.

3DMark05:
ATI R9550 / R9600 (Pro / XT) - Ne mogu ni da ga instaliram, kada ga instaliram sa nVidiom, čim pokrenem bench, monitor ode "Sync out of range...", moram da resetujem mašinu.
GF5700, GF 6200 (64b), GF6600 - sve prolazi bez ikakvih problema.

Da se igram / otkrivam nemam živaca, potrošio sam 2 dana na zezanje i ništa nisam postigao. Da ne pričam koliko sam drivera skinuo na 33.6K vezi.

Ostatak confe je:
Intel Celeron [email protected]
512Mb SDRAM
GA-6OXT-A

E, sada, ono najbitnije:

Na ABIT nF2 i Bartonu 3DMark05 ne može nikako da se pokrene, 3DMark03 prolazi svakako, Unreal 2K4 radi super, BF2 isto kao na Celeronu. N4S:U2 secka u kombinaciji sa ATI-jem, isto ako Unreal 2K4 na Celeronu...
Ima jš bug-ova ali ne mogu da ih rešim i ne uzbuđujem se...

Dobro.. a Aquamark3, ako ti nije tesko. Slobodno "ojadi" sve, sem 64MB textures i stavi rezoluciju 640*480. Pokreni demo i posmatraj da li preskace u trenutku kada se kamera izdize iz kanjona i pojavljuje se grad.
Pozdrav! :wave:
 
Ne preskače, makar ne na Celeronu, to i jeste poenta. :)
Hoću da kažem da kada bi promenio ploču na toj konfi na kojoj imaš probleme (drugi čip-set ili čak samo drugi proizvođač) oni bi mogli nestati.
Meni svaki sistem bug-uje ako je instaliran sa nVidia grafičkom a kasnije "prešaltovan" na ATI. Kada instaliram OS (Win XP) sa ATI VPU-om, kasnije ga zamenim nVidijinim čipom, pa vratim na ATI sve se ponaša sjajno. To je još 1 fenomen za koji nemam objašnjenje...
:wave:
 
Poslednja izmena:
Taj fenomen se zove Winblows :d :d :d

Pozdrav!
 
Ja imam i svoj thred o problemima sa 9800pro. U NFSMW seckanje je tacno onako kako je GoranM opisao s tim sto se ponekad desi da igrica toliko krene da secka da je prosto negriva. Sa GeForce 5700 nije bilo tih problema. 3D markovi (03 i 05) su na obe kartice radili bez problema. Upavo skidam i taj aquamark pa cemo da vidimo i za njega...
Ostatak masine je Barton2500@3200, asus A7N8X-e/dl (nforce2) i 1Gb PQI-a...
 
Danas sam uspeo da probam sledece:

ABIT KV8pro "od nule" + MSI 9600 preskace AM3 (VIAKT800pro)
MSI K8N Neo "od nule" + MSI 9600 takodje preskace (NF3), dakle nema veze sa cipsetom.

Ovih dana cu probati jos kombinacija ploca+grafika, pa da vidim. Moj je zakljucak da MSI9600 preskace, a isto to radi i ABIT9550, kao i HIS9800pro, sto mi je poznato od ranije. Verujem da tek 10-20% grafickih karti nema ovaj problem.
Preskakanje u Aquamarku3 je izrazenije kada se "potera" demo mod, nego li u merenju.
 
Athlon64 3000+, DFI ultra-d, Sapphire X800 GTO Fireblade, 1GB:

U demo modu ima preskakanja, takodje i u score modu. Nebitno, sto je u tom trenutku bilo >60 fps-a. Difolt setovanja.
 
Kisa je napisao(la):
Athlon64 3000+, DFI ultra-d, Sapphire X800 GTO Fireblade, 1GB:

U demo modu ima preskakanja, takodje i u score modu. Nebitno, sto je u tom trenutku bilo >60 fps-a. Difolt setovanja.
E bas to, sada znas o cemu govorim. Bas to se i dogadja u NFS MW, "povuce" texture kroz AGP/PCI-E umesto da ih na vreme iskesira u memoriju graficke. Cudno je jedino sto Aquamark3 to radi i sa 32MB texturama, a sve ostalo na minimumu, a tvoja grafika ima koliko? 256MB?? Moja pretpostavka je da ako se na nekom racunaru ne dogadja ovo preskakanje u Aquamarku3 ne dogadja se ni u NFS MW, jer problem izgleda identicno.
Secam se da je pre oko godinu dana i GF4 Ti4600 (128MB) radio OK. Drajveri su bili mislim iz 6x.xx serije.
Hajde jos neko ako ga ne mrzi neka proba Aquamark3. Ima ga na Digital! CD-u, 04/2003 ili ...
 
Poslednja izmena:
ista situacija i kod mene - stuca mi Street Racing Syndicate iako ne secka nego malo malo pa sastaje.

Igrica nista posebno zahtevna, ali me za*ebava i nervira - jel mouce da je do drajvera za graficku?

2.1Ghz Athlon, 1GB mem, 9600 kartica....
 
Suicide_samurai je napisao(la):
ista situacija i kod mene - stuca mi Street Racing Syndicate iako ne secka nego malo malo pa sastaje.



Igrica nista posebno zahtevna, ali me za*ebava i nervira - jel mouce da je do drajvera za graficku?

2.1Ghz Athlon, 1GB mem, 9600 kartica....
Maloverovatno> ako pojava izgleda onako kako sam opisao onda je to taj isti problem. Sve bi bilo OK da su programeri to napisali kako dolikuje, ali ne rade svi to bas najbolje. Pravo pitanje se postavlja zasto kombinacija ploca+grafika ne daje svoj maximum. Mislim da je problem u grafikama, tj. do neke male "zackoljice" koja nije kod svih njih omogucena u BIOS-u, a ne moze se menjati rucno jer oni misle da ne treba. Da li igde postoji test za merenje protoka kroz AGP ili PCI-E? Pa jos na sve to dok meri transfer da pokazuje zauzece procesora. Mada ni to nije ocigledno presudno... moze tu biti OK transfer (u 10% razlike), a da opet neki test ili igra na vreme ne "dovuku" teksture u memoriju graficke, a kod nekih "dovuku" iz meni potpuno neposnatog razloga. Ne bi me cudilo da se to dogadja i na 7800GTX/X1800XT sa 512DDR3 memorije na nekoj "zverskoj" masini (sa onim podesavaljem 64MB sve low u AM3). Tamo neki mali programer sedi i "prcka po tastaturi" misleci da sve zna.. kad ono :smash:
:mad: :mad: :mad:
P.S.
Cekam samo da se javi neko kome ne preskace ovo u AM3, pa da ga pitam za NFS MW :D
 
Poslednja izmena:
Evo probao sam i ja na mom Newcastl-u @2.43Ghz+Asus K8N+Asus 6600/128MB@515/655 i desava sa kao da jedan frejm preskoci(vrlo kratko,reda pola sekunde).Posle je sve normalno.U demo modu se problem skoro i ne primecuje.Markovi rade bez problema.NFS:MW desi se ponekad da zastane na pola sekunde ali to je zbog swap-a jer imam 512MB rama(PQI@ddr440).

Poz
 
ivanbo2003 je napisao(la):
Evo probao sam i ja na mom Newcastl-u @2.43Ghz+Asus K8N+Asus 6600/128MB@515/655 i desava sa kao da jedan frejm preskoci(vrlo kratko,reda pola sekunde).Posle je sve normalno.U demo modu se problem skoro i ne primecuje.Markovi rade bez problema.NFS:MW desi se ponekad da zastane na pola sekunde ali to je zbog swap-a jer imam 512MB rama(PQI@ddr440).

Poz
Da dodas jos 512MB i dalje bi se desavala to u NFS MW.
:wave:
Dogadja se i na 6800GT-u ;)
 
Poslednja izmena:
Isti problem u NFS MW sa Sempronom [email protected] GHz, 2x512 DDR400, Gainward 6600GT@580/1020, Abit NF7 sa 5.10 drajverima za nF2 i 81.85 za grafiku. Takodje se desava i sa mojim Sempron 64 [email protected], 512 DDR400, Gainward 6600@380/680, EPoX 8KDA7I sa 5.11 drajverima za nF3 i 81.85 kao i 81.98 drajverima za grafiku. Skinuo sam sa neta i update za NFS MW (1.3) i isto se desava :wall:
 
Aquamark 3: preskok kod iskakanja iz kanjona, reda 3-4 frejma (odokativno). Cini mi se da secne dvaput uzastopce, ako me oci ne varaju. Radjeno na default setovanjima.

NFS9: MW: povremeno kocenje (kad se otvara nova deonica puta, iza coska i sl), iako ATI TT daje preko 25 frejmova konstantno (oboreni detalji). (AA na pola, filtering do kraja, world details 3/4, road reflection 1/3, car reflection update rate 1/3 ostatak high/on, 1024x768).

Aquamark testiran sa Catalyst 4.8; 5.3; 5.6; 5.12
NFS sa 5.6 i 5.12 Catalyst-ima, konfa iz potpisa u oba slucaja.
 
Kod mene ne seca.
 
borab je napisao(la):
Kod mene ne seca.
Mislis li na AM3? Ako ne sece onda je to jako dobro. Proveri da budemo 100% sigurni ;)
Evo kako izgleda NFS MW framerate iz Frapsa. Negde na 80% vremena je bila ona cuvena krivina kada preskoci, a minimalni fps je 41! Bas cudna pojava, ne opadne fps, a preskoci zestoko.
 

Prilozi

  • fps_NFSMW.GIF
    fps_NFSMW.GIF
    22.2 KB · Pregleda: 43
Znaci : mistery remains! :crash:
 
Nisam siguran da li u AquaMark03 u prvom benchmark-u secne pri izlasku iz kanjona, ali opadne frame rate. Bio oko 110 pa na nekih 65, pa se podigne na 85.
U Demo Mode-u sam siguran da nema seckanja.
 
Da se ja ispravim gore za nebulozu: 800x600 za pomenuta setovanja u NFS:MW, a za 1024x768 je ugasen AA i filtering do pola
 
Dragan1985 je napisao(la):
Nisam siguran da li u AquaMark03 u prvom benchmark-u secne pri izlasku iz kanjona, ali opadne frame rate. Bio oko 110 pa na nekih 65, pa se podigne na 85.
U Demo Mode-u sam siguran da nema seckanja.
Onda kod tebe ne preskace, primecuje se to jako lako.
Znaci da MSI 7800GT radi kako treba.
 
ABIT NV8 + MSI 6800GT Lite (PCI-E) ne preskace, radi perfektno glatko. :)
ABIT KV8pro + Leadtek6200@6600 (Sparkle) preskace :smash:
 
to je zavera protiv nas koji nemamo za bolju grafiku da bi nas naterali da kupimo nesto novo :d
 
I meni se to desava u NFSMW a imam GF4 Ti 4600 i Gb Rama, definitivno igra ne radi nesto kako treba jer sve ide oko 40 fps (znaci nista prebudzeno od detalja), a onda na delic sekunde proguta koji frame, ovo se cak i ne vidi na FRAPsu ali se vidi ako driver iscrtava performance grafikon (ovo se moze enableovati u nekim detonatorima ako se doda coolbits 1 (ili 2 za novije) u reg). Bas jadno, ali verujem da je u pitanju losa konverzija.
 
Nema to veze sa skupom ili jeftinom grafikom. Leadtek 6800@6800GT radi to isto. Evo neka se javi Starac pa da potvrdi ili opovrgne ovu tvrdnju.
 
GoranM je napisao(la):
ABIT NV8 + MSI 6800GT Lite (PCI-E) ne preskace, radi perfektno glatko. :)
ABIT KV8pro + Leadtek6200@6600 (Sparkle) preskace :smash:
MSI ne preskace u AM3, ali zato preskace u NFSMW
LEADTEK i u AM i u NFSMW prwskace.
ABIT NF8+Connect3D 9550 radi OK i AM3 i NFSMW!!!
Ko sad tu koga "dribla" ???
 
Nazad
Vrh Dno