Evo obećanog prevoda:
Prevod članka sa nemačkog jezika iz "Pc Action", izdanje 06/2005 p.p. = primedba prevodioca
_______________________________________________________
Gothic fans već dugo čekaju treći deo, koji još uvek nije gotov, ali zato imamo gomilu mega informacija i ekskluzivnih slika.
- svet je oko tri puta veći u odosu na prethodne verzije
- 6 mogućih rasa na izboru za glavnog junaka
- 6 mogućih zanata
- poboljšano upravljanje
- izlazi početkom 2006-e godine
4 sata izjutra je, kada je budilnik zazvonio. Niko iz redakcije PC Action nije nikada ranije ustao, jer smo ovaj posao izabrali zato što ne želimo da radimo pre 12. Možda se pitate žašto onda dobrovoljno delimo muke ranog ustajanja sa vama? Razlog je jednostavan: zato sto smo mi igrači u srcu, i što možemo po prvi put videti RPG nadu Gothic 3 na delu. To je dovoljan razlog, zar ne?
Kada izlazi?
Najvažnija vest na početku: kao startni termin kruži već duže vreme "kraj 2005-e" kroz medije. Björn Pankratz (dizajner igrice) i Horst Dworczak (šefdizajner) prlikom našeg prijema u u "posvećenim" produkcionim halama Piranha Bytes u Bohumu, navode uzgredno kao termin "četvrti kvartal 2005-e ili prvi kvartal 2006-e". Što bi značilo: Gothic 3 izlazi u poslednjem tromesečju ove godine, ili u prvom sledeće godine. Istorija razvoja igrica nas uči da je početak sledeće godine verovatniji. Nešto nam je upalo u oči: svaka pepeljara u Piranha Bytes zgradi je puna do vrha. Skoro da nema saradnika koji nema pljugu u uglu usana. Kada bi se dizajnerima zabranilo pušenje, smanjile bi se i mnogobrojne pauze , tako da bi mogli već sledećeg meseca da računamo sa izlaskom igrice. Već smo stupili u vezu sa JoWood (izdavač igrice, p.p.), da bi izdejstvovali zabranu.
O čemu se radi?
Dizajneri nisu hteli da nam odaju puno tajni o priči, ograničili su se samo na osnovno. Samo toliko: glavni junak u prethodnim verzijama krstari po ostrvu Khorinis. Dok naš junak ide iz avanture u avanturu, na kontinentu besni ogorčeni rat između ljudi i orkova. Naš junak će prvi put kročiti na kontinent u trećem delu, gde orkovi vode glavnu reč. Oni zauzimaju čitave gradove, porobljavaju stanovništvo, i za razliku u odnosu na prethodne verzije nisu samo glupi monstrumi, već prava rasa sa sopstvenom kulturom i ciljevima. Ali najgore tek dolazi: magija je nestala sa površine zemlje. Time su dizajneri obezbedili da igrači ne mogu započeti igricu sa junakom koji je izrastao u supermena u prethodnom delu. Ali to ne znači da će junak opet početi od nule, ipak je on pobedio aždaje u prethodnom delu, tako da poseduje određene osnovne sposobnosti. "Glavni junak je već oprobani borac, i poboljšavaće sposobnosti već od početka", objašnjava Björn Pankratz. Naravno da će magija (3 različite vrste) naći ponovo svoj put u igrici i u repertoar junaka. Prizivanje moćnih demona će funkcionisati samo na određenim mestima, kao recimo na posebnim oltarima.
Veliko, veće, Gothic 3
U poređenju sa dolazećom avanturom, stari deo (Khorinis) izgleda smešno mali, kontinent je više od tri puta veći. Dizajneri nisu hteli da nam otkriju da li će junak biti osuđen da pešači, ili će moći da koristi životinje za jahanje. Ako smo mimiku dizajnera ispravno protumačili, biće i jahaćih životinja. Stefan Kalveram, između ostalog zadužen sa pisanje priče, pokazuje nam poster na kome je odštampana kompletna Gothic 3 karta. Pokušavamo da mu odvučemo pažnju, time što ga ispitujemo o problemima vezanim za pisanje takve priče, dok u međuvremenu pokušavamo da mu ukrademo kartu. Uzaludno. Sr@nje! Svet je podeljen u različite zone, između ostalih ima pustinja nepodesnih za život, ledenih snežnih prostranstava, velikih šuma - uključivši lokalne monstrume. Kao i u realnosti, gde možete sresti određene grabljivice samo u posebnim regionima . U Gothic-u 3 možemo posmatrati beštije kako slede sopstveni ritam, traže plen i love u čoporu. Odlična stvar: pošto su ljubitelji igrice zahtevali više gradova, biće ih čak 20. Pošto u puno gradova vladaju orkovi, naš junak će čak dizati pobune u njima. To funkcioniše navodno na sledeći način: gradovi tj. njihovi stanovnici poseduju nadređenu veštačku inteligenciju. Ako junak pobedi određeni broj orkova koji su zauzeli grad, to ohrabruje porobljeno stanovništvo da slede njegov primer. Takve akcije podižu ugled junaka, i istovremeno obezbeđuju da su posebno jaki NPCs spremni da se bore na njegovoj strani. Ugled je veoma važan. Određene rase proifitiraju od junačkih dela, dok se drugima time staje na žulj i obrnuto. Znači obratite pažnju koga upravo obmanjujete. Generalno gledano, Gothic 3 dozvoljava više slobode igračima nego prethodnici. Podela u posebna poglavlja (chapter, p.p.) ne postoji više. Piranha Bytes se ipak brinu o tome da nikada ne izgubite crvenu nit priče, između ostalog kroz različito grananje priče. Možda ce biti i različitih krajnih sekvenci?
Nemate volje za grupu?
I ovoga puta nema trajne grupe, zato su stari poznanici na startu. Kao na primer Diego, koga su ljubitelji igrice jako zavoleli, tako da ne sme nedostajati. Björn Pankratz: "dodelićemo ovaj put starim poznanicima sopstvenu priču. Potencijalno mogu svakog stanovnika povesti u grupu, ili trgovati sa njim. To ćemo ograničiti, tako da bi se koncentrisali na interesantne ličnosti, oni će me slediti do određenog mesta". 6 rasa dele kontinent, i za razliku od prethodnih verzija naš junak stoji nešto kasnije pred izborom kojoj strani da se prikloni. Uz to stoje 6 zanata na raspolaganju, kao na primer kovač ili čak gladijator. Pri tome igrač učestvuje u fascinantnim borbama gladijatora sa sopstvenim pravilima. Björn Pankratz objašnjava oduševljeno: "počinješ skroz sa dna, u smešnoj arenici, postaješ sve bolji, i konačno se kvalifikuješ za veće arene". Nakon toga spominje onako usput da će ovaj put biti i štitova. Takođe se možete naoružati magičnim štapovima i oružjem. To pobuđuje sumnju da će biti mnogo više opreme u igrici za nalaženje. Halo Blizzard!
Dobrog izgleda i dobro poslužen
Šefdizajner Horst Dworczak ima još više radosnih vesti: kompletno upravljanje je ovaj put mnogo intuitivnije, i može se slobodno konfigurisati. Tako da će recimo miš biti bolje integrisan u upravljanje. To isto važi i za grafičke opcije. Gomila opcija za podešavanje osigurava da će svaki igrač moći da izvuče maksimum iz svog sistema. Zabalavljeno smo odgledali pojedine scene i izreze iz igrice, koja je još uvek u razvojnom stadijumu. Ipak smo bili neopisivo oduševljeni. Čitav svet je ručno modeliran, nije spakovan po principu lego kockica. Šuma izgleda otprilke onako kao što je i poznajemo iz realnog sveta. Nijedan kamen ne liči na drugi, svuda ima markantnih, individualnih i živahnih grafičkih detalja. Monstrumi i igračke figure optički deluju takođe moćno. Tehnike kao "normal mapping", "ragdoll-sistem" i optički efekti u realnom vremenu se koriste masovno. Ono čega nema, je višeigrački modus. Björn Pankratz: "to nije dolazilo u obzir". Svejedno, Gothic 3 će biti i bez toga interesantan. Naš sestrinski časopis "PC Games" objaviće u ovom mesecu (izdanje 06/2005, 27.04. 2005) dodatne slike.
Intervju: "Gothic 3 je Mick Jagger"
Björn Pankratz je dizajner sa najkraćom kosom (nularica, p.p.) u Piranha Bytes, tu je od samog početka Gothic serije, i ne voli intervjue. Nešto malo nam je ipak ispričao.
PC Action: Šta čini Gothic 3 boljim nego njegove prethodnike ili u odnosu na konkurenciju?
Björn Pankratz: U svakom slučaju veličina sveta, a takođe je i sve ostalo bogatije. Ima više od tri rase (guilds, p.p.), koje sada nazivamo narodnim grupama: pobunjenici, orkovi, nordmar ili pustinjski narod. Uz to idu i zanati koji se mogu izučiti, kao na primer gladijator. Na početku u svinjcu mlatiš slabim protovnicima po njušci, a kasnije imaš mgućnosti da se boriš u velikim arenama protiv elitnih gladijatora ili orkova. Za razliku od ostalih igrica mi nudimo pravi živopisni svet, kao na primer naše NPCs. Ako posmatrate našeg kovača, videćete kako on izvršava različite radne zadatke: kovanje gvožđa, rashlađivanje mača u posudi sa vodom, naveče kako ide u kafanu i kasnije u krevet. Životinje pasu na livadi preko dana, noću se sakrivaju u šiblju i pećinama itd.
Pc Action: Kako izgleda sa slobodom?
Björn Pankratz: Nema zaključanih vrata tipičnih za RPG, za koje morate prvo tražiti ključ. Ništa te ne sprečava da na samom početku savlađuješ opasne misije, možda samo činjenica da ćeš poginuti zahvaljujući jačim protivnicima.
Pc Action: Da li žene imaju još uvek podređenu ulogu kao u prethodnim verzijama?
Björn Pankratz: Žene su imale već u drugom delu šta da kažu, za razliku od prvog dela gde su u najboljem slučaju raspirivale vazduh (

). Ali nema ljubavne priče ili nečeg sličnog.
Pc Action: Da li će izaći verzija za konzole? U današnje vreme izlazi sve za konzole?
Björn Pankratz: Mi nismo protivni, ali nećemo sada ništa reći o tome. Ako uopšte izađe takva verzija, onda verovatnije za X-Box 2 nego za PS3. Prvo ćemo se pobrinuti za PC verziju. Takođe želimo da podržimo i mod scenu.
Pc Action: Ako kažemo da je Morrowind Bryan Adams, a World of Warcraft Queen, šta je onda Gothic 3?
Björn Pankratz: Gothic 3 je Mick Jagger!
_______________
Originalni komentar autora:
Onako prave, gotove scene iz Gothic-a 3 nisam video. Piranha Bytes čuvaju verovatno taj materijal za sajam E3 u Los Anđelesu. Samo, ono što sam video iskreno me je oduševilo. Ono što sam čuo od dizajnera još više. Ako i polovina od toga pronađe put ka gotovoj igrici, to će biti igračko RPG otkrovenje. Na njima (dizajnerima igrice, p.p.) se primećuje da vole svoj posao, i da im je sveta obaveza da isporuče odličan produkt. Tako da je svejedno da li će igrica izaći ove godine ili tek 2006-e.