Šta je novo?

Gigatron sajt ne radi

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Moram komentar na ovo. Kod mene u firmi stalno dobijamo upozorenja o raznim fishing mail-ovima i da obavezno se pogleda header maila. Dobio načelnik taj mail i poslao kod nas koleginicu da pita šta je to. Ulazi ona u kancelariju i pita Jel neko zna šta je heder? Kolega, koji pojma ne zna o računarima, ispali kao iz topa To je deo kombajna. Ona se okrene i ladno to prenese načelniku. Što je najgore, to je stvarno deo kombajna. Čovek zemljoradnik. MUP je u pitanju inače.


Ovo kao kod Nušića kad lokalni panduri prijave učitelja da je analfabeta. :D
 
Izgleda da će izgurati mesec dana u haosu. Oni kao da čekaju implementaciju novog softvera koji je u izradi..

Pitam se koliko će im pasti promet za ovih mesec dana, naravno neće javno ništa objaviti ali očekujem da zatvore neke prodavnice koje nisu dovoljno profitabilne.
verujem da su im tolike marze da mogu da ne rade 3 meseca i da nece zatvoriti nista, pa za vreme korone im je radila jedna radnja pa su opet sve opstale plus su otvorili jos 4 5 radnji izmedju ostalog i jednu ogromnu..
 
Vidim ima i popusta što su obećali...
Po svemu sudeci tek su osposobili online porucivanje, valjda je logicno da vide da li je sve ok i funkcionise, sta bi ti, da odmah puste akciju pa da se desi nesto i onda da se uhvatimo i za to kako su stavili na akciju proizvode i opet problem, mada kakav smo narod nije ni cudo, zinulo dupe za 10% popusta
 
Po svemu sudeci tek su osposobili online porucivanje, valjda je logicno da vide da li je sve ok i funkcionise, sta bi ti, da odmah puste akciju pa da se desi nesto i onda da se uhvatimo i za to kako su stavili na akciju proizvode i opet problem, mada kakav smo narod nije ni cudo, zinulo dupe za 10% popusta
Auu genije svaka ti čast ako misliš da se softver testira na live s klijentima. Ne zaslužuješ dalju repliku.
 
Auu genije svaka ti čast ako misliš da se softver testira na live s klijentima. Ne zaslužuješ dalju repliku.
Genije? Samo kazem kakav smo narod i da bi onda bile prozivke na kontu toga, a i otkud znas, mozda su ostavili neku rupu pa ponovo popiju viruscic😂

Olujche, zapitaj se o tvom komentaru "vidim ima i popusta koji su obecali" a tek danas pustili mogucnost porucivanja
 
Boli me uvo za popuste, ja njih pratim šta govore, šta obećavaju i šta rade. Mogu da stave šta hoće na popust opet će biti najskuplji. Skoro mesec dana im ne radi sajt, krili su šta se desilo i sumnjivi su što se tiče gubitka podataka.

Jedna ozbiljna firma mora da pazi kako postupa u ovakvim situacijama. Ako nisu kao što kažeš "zakrpili rupu" i testirali softver pre puštanja u rad onda debelo ne znaju da rade svoj posao. Sve se to odradi i pušta u rad. Ludilo je očekivati korisnici da ti budu QA testeri.
 
Boli me uvo za popuste, ja njih pratim šta govore, šta obećavaju i šta rade. Mogu da stave šta hoće na popust opet će biti najskuplji. Skoro mesec dana im ne radi sajt, krili su šta se desilo i sumnjivi su što se tiče gubitka podataka.

Jedna ozbiljna firma mora da pazi kako postupa u ovakvim situacijama. Ako nisu kao što kažeš "zakrpili rupu" i testirali softver pre puštanja u rad onda debelo ne znaju da rade svoj posao. Sve se to odradi i pušta u rad. Ludilo je očekivati korisnici da ti budu QA testeri.
Naravno, slazem se, samo je suludo ocekivati da prvi dan od "osposobljavanja" puste akciju, a trebalo je 15-20 dana da rese problem.
 
Gospn. @Bebiron jel Gigatron garantuje da nisu podaci korisnika procurela? Pitam možda imas neka informacije jer za 45min od učlanjenja 3 poruke ovde u temi pa mozda ste inside man.
 
Sad gledam te podatke na sajtu. Imaju moje ime, telefon i adresu. Moje ime i prezime samo kod mene u gradu ima sedam ljudi. A mali je grad u pitanju. Telefon je na ugovor na moje ime i kontam da ga ima sigurno preko 500 ljudi (ja ima toliko u imeniku), A adresu, čim je ima EPS i MTS imaju je svi. Zbog čega se brineš?
 
Ima mnogo razloga za brigu, i zato je neophodno što pre otkriti da li je došlo do curenja podataka. Prvi koji mi pada na pamet je phishing, gde haker uz pomoć korisničkih podataka može da sastavi uverljiv email i phishing stranicu i ukrade podatke sa kreditne kartice. Da phishing napadi nisu uspešni, ne bi ni postojali. U normalnim državama se svako curenje podataka shvata vrlo ozbiljno.
 
Sve to stoji, samo se to neće otkriti u ovoj temi. Razumem frustracije i bes ali može se ovde još godinu dana raspravljati o propustima Gigatrona, samo se vrti u krug i neće se doći do bilo kakvog zaključka osim da je amaterski propust i da je suštinski nedopustiv, ali opet znamo gde živimo i ništa ne treba da nas čudi.
 
Gigatron u Staroj Pazovi danas. Ne znam da li se zatvara, seli na drugu adresu ili vlasnik lokala ima još jedan lokal od 100m² 🤷🏼‍♂️
Radnja radi.
IMG_20230304_092148_copy_1561x1171.jpgIMG_20230304_092152_copy_1561x1171.jpg
 
Ma kakav drugi lokal, pa ne bi ljudima zalepio reklamu.. Čudno je da su mu dozvolili da i na ovom zalepi s obzirom da sigurno imaju još uvek zakupljenu kiriju.

Ajd da vidimo koliko još lokala pada. Iskreno, žao mi je, nije dobro da se prodavnice zatvaraju i smanjuje konkurencija.
 
Iz mog iskustva kad god sam nesto trazio kod njih su bile najvece cene, tako da ne verujem da ce mnogo da se odrazi na trziste.
 
Ajd da vidimo koliko još lokala pada. Iskreno, žao mi je, nije dobro da se prodavnice zatvaraju i smanjuje konkurencija.
Gigatron ima godišnji promet preko 110 miliona eura i oko 1000 zaposlenih. Firma te veličine ako zapadne u problem, ne može da ga reši zatvaranjem nekoliko prodavnica u mestima kao što je Pazova.
 
Ako stavimo sve po strani, realno njima je celokupna situacija dobro dosla sad i kao "reklama" s obzirom da se poslednje dve tri ned o tome prica, a verujem da su mozda i osigurani
Reklama kakva god da je, reklama je...
 
Proradio im sajt, ne znam tacno kada, videh malopre doduse (ne vidim timestamp na vesti)
 
I ono obavestenje im je momentalno obrisano, sad sledi faza amnezije i "nije se desilo" ponasanje, klasika.
 
Da, klasika... cak se u ovoj i ne pominje ista vezano za prethodnu obavest, bljuc na etiku...🤮
 
Sajt je proradio u petak negde oko podne i odmah su skinuli sve tragove da su imali problem. Mislio sam da će ispasti profesionalni, napraviti blog post kako su sredili problem, eventualno detaljnije objasniti šta se desilo i možda napraviti neku akciju za vikend. Ali naravno od toga nema ništa. Nije baš ni da nam treba njihov popust ili bilo šta. Ali baš su se loše poneli sa svojim ponašanjem tokom ovog problema.
 
Ako sam nesto naucio u poslu unazad 30 godina.. musterije/klijenti/kupci (vecina!) vise cene iskrenost pa makar se i najedes sopstvenih go... nego gaslighting, i BS koji neminovno prati prethodno navedeno.
 
Poslednja izmena:
Izgleda da su napravili i novi sajt ali fali puno proizvoda pa verovatno popunjavaju data base još uvek i to ručno. Nisu baš detaljno opisali problem ali to velikoj većini ne bi ništa značilo. Neko ih je baš dobro uništio, možda osveta ili uklanjanje konkurencije bar za neko vreme. Obećali su i popuste "uskoro" videćemo već. Valjda će od sada da ulože u zaštitu a izgleda da nisu imali ni backup kako treba.
Možda zaposle nekoga za ovaj posao
4d9d03cee476029d.png
 
Ima mnogo razloga za brigu, i zato je neophodno što pre otkriti da li je došlo do curenja podataka. Prvi koji mi pada na pamet je phishing, gde haker uz pomoć korisničkih podataka može da sastavi uverljiv email i phishing stranicu i ukrade podatke sa kreditne kartice. Da phishing napadi nisu uspešni, ne bi ni postojali. U normalnim državama se svako curenje podataka shvata vrlo ozbiljno.
Ti kakav si ekspert, ne bi trebalo da se upecaš, zar ne?
Ne znam zašto se onda brineš da li je bilo curenja podataka ili ne. Nije kao da si ostavio JMBG, BRLK...

Nivo flejma koji se ovde provlači je neverovatan.
A Srbi k'o Srbi, samo komšiji da crkne krava.
 
Šta god da je procurelo od podataka, previše je. To apsolutno ne treba da dolazi u pitanje. I definitivno nije pozivanje firme na odgovornost "da komšiji crkne krava", već jedini način koji imamo da skrenemo pažnju na ozbiljnost ovakvih bezbjednosnih gafova, jer kad na red dođe neki sistem gdje JESU uneseni podaci kao što su kartice za plaćanje (recimo aplikacija "Srbija voz" na kojoj plaćanje karticom ide bez tokena i dodatne potvrde korisnika) biće kasno.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno