Samo jedno pitanje.
Ako sam kupio 780 pre dve godine recimo za 55.00din. a sada kosta 30.000din. ako je raklamiram i uvaze mi garanciju, koliko sam shvatio mogu da trazim povracaj novca na dan kada sam je kupio, tj. 55.000din.
Da, baš tako.
Ako nemogu da je poprave i ako nemaju drugu GTX 780 da ti daju, onda moraju da ti vrate novac (ako to zahtevas), a mozete i da se dogovorite za nesto drugo, recimo GTX 970.
Da, ali ako je taj gtx970 jeftiniji nego što je on platio njegovu 780-ticu, onda mu sleduje i 970-tica i razlika u lovi, a ne samo da mu daju 970 i kažu: "Evo ti, budi srećan".
Dakle, na fiskalnom računu za 780 ti piše npr. 55 hiljada, cena neke 970 je npr 45 hiljada. Tebi crkne 780-tica i ti je reklamiraš.
Tebi prodavac mora da prvo popravku ili istu karticu, a ako to nije moguće, da ti ponudi neku robu u toj vrednosti ili povraćaj novca, a ne samo da ti ponudi karticu koja je deset hiljada jeftinija nego ona koju si ti kupio i to je to.
Dakle, ti hoćeš 970-ticu koja košta 45 hiljada. Oni ti lepo izdaju fiskalni za 45 hiljada i vrate ti razliku od 10 hiljada dinara ili ti izabereš nešto u toj vrednosti ako želiš.
Poenta je u količini novca koju si izdvojio za reklamirani artikal, a ne da li je dve godine nakon toga jeftiniji artikal bolji od tog reklamiranog ili ne, samo se gleda iznos na fiskalu i on mora da bude nadoknađen u novcu ili robi.
Čak i da ti oni kažu da mogu da je poprave ili imaju novu da ti daju, ti opet imaš pravo da tražiš povraćaj novca.
Naravno, oni će pokušati da te ubede da to nije tačno ili će ti reći ovo ili ono, sve po APP principu, pa ko na šta nasedne.
Na prodavcu je samo da ponudi sve opcije, a na kupcu je da izabere koja mu najviše odgovara, ali to se retko kad dešava, čast izuzecima.
Naravno, većina prodavaca će pokušati da izmuljari nešto, tako da to pravo ne može baš uvek lako da se ostvari, ali je uglavnom dostižno uz pisanje molbe, zvanje CEPS-a da posreduje, a u slučaju veoma drskih prodavaca i zvanje inspekcije ako CEPS ne uspe da reši stvar.
Ja nisam morao da idem dotle, kod mene su uglavnom usmene ili pisane molbe rešavale stvar.
Sve u svemu, najsigurnije je uzeti lovu nazad pa opet u kupovinu.
I da, ako ti zamene za isti artikal, tj. ponude ti novu 780-ticu i ti pristaneš, moraš da dobiješ novu garanciju, a ne samo da ti oni uvale onu staru.
Dobiješ novo, mora da ide nova garancija, mnogi se prave ludi na to... ali samo treba biti fin i uporan, a ako zatreba i drzak, kao i oni na kraju krajeva.