Šta je novo?

Garancija na poklone

Isto sam dobio Happy Plugs BT slušalice na poklon u nagradnoj igri, nije mi priložen fiskalni, tako da ni nema garancije. Ispravne su, hvala im, dok mogu, služiće me.
 
Kada sam dobio poklon JBL bluetooth zvučnik na Coca-Cola nagradnoj igri, pogledao sam na kutiji deklaraciju ko je uvoznik. Poslao sam im mail sa upitom da li zvučnik podleže garanciji, dobio sam odgovor da garancija može da se realizuje kod njih na osnovu serijskog broja sa kutije.
 
Nije tema, ali kakva je garancija na Samsung poklone? tj. ono što se dobija uz telefone poput slušalica i sličnih dodataka
 
Ja mislim da to nije poklon jer se najčešće kupuje kao paket i obično je cena 1 dinar.
 
Ja mislim da to nije poklon jer se najčešće kupuje kao paket i obično je cena 1 dinar.
Je l' misliš na Samsung ili nešto drugo? Zato što je prijava za poklone bila direktno preko Samsunga nezavisno od prodavca i dobija se dosta kasnije. Poslednji put kad sam ih zvao nisu imali pojma o tome.
 
Ja sam dobio slušalice za 1 Dinar u A1.
Kad su riknule baterije, u poslovici si mi rekli da moram i telefon da reklamiram jer sam ja kupio taj paket...
Mojoj logici nema smisla jer sam ih ja platio dodatno ali možda su u pravu, ne poznajem zakone tako dobro?
 
Pa to je ono što sam pričao već ovde.
Ti se obratiš u poslovnicu sa pitanjem i očekuješ da ti osoba koja je manje inteligenta od tebe i koja često manje zna da tačan odgovor.
I takva osoba ti da takav odgovor da te navede na odustanak od reklamacije jer je to onda manje posla za nju.
Zato treba poznavati zakon a ne oslanjati se na šalterske radnike koji su priučeni da pričaju budalaštine korisnicima.
Svaki proizvod za koji je izdat poseban fiskalni račun može odvojeno da se reklamira.
Ne postoji nikakav razlog da zbog sluški reklamiraš ispravan telefon osim da te ubede da to ne radiš.
 
^ Postaje zanimljivo. Zašto?
Zato što nisam dobio račun već je tih 1 dinar provučeno negde kroz neku mesečnu pretplatu. Tako da možda nisi u pravu a ja nisam dovoljno informisan iz razloga koje sam naveo u prethodnom postu jer ne poznajem dovoljno zakone koji bi "kačili" ovu tematiku.
Ako si ti ubeđen da su zakoni pravedni i uvek na strani pravde - ja sam uveren da nisu.
Meni na primer nije dovoljno da pročitam šta piše u nekom ugovoru, ja moram to da razumem u potpunosti (u skladu sa važećim zakonima) a za to mi sve češće treba savet treće strane koja će mi pomoći u svemu tome (koja poznaje aktuelnu praksu) jer se kompleksnost ostvarivanja nekakvih prava samo uveličava sa protokom vremena.

Dakle, i kada bi neko hteo da rešava ovu zavrzlamu u mom slučaju, potrebno mu je vreme da to izanalizira, proveri mogućnosti i dođe do nekih smislenih zaključaka. A jasno je i meni i tebi da je vreme = $$$, u takvom sistemu živimo.
I onda se sve svodi ima li tu neke isplativosti (a nema jer su te slušalice prodavane zasebno za 50€) nego da se pomirim sa činjenicom da sam još jednom u žiovtu izigran od strane malverzanata i da na dobrovoljnom principu, onoliko koliko je u mojoj moći - delim to znanje kako i drugi ne bi potpali pod iste marketinške trikove.
 
Obrati se nekoj od organizacija za zastitu potrosaca, pa vidi sta ce ti oni reci i da li ce uzeti slucaj pod svoje. U toj varijanti nemas mnogo da se cimas i gubis vreme, a pozitivan ishod je vrlo verovatan, plus radis dobro i za druge jer ce sada taj tip slucaja biti poznat i udruzenju za zastitu potrosaca, ali i prodavcu/proizvodjacu.
 
Dakle, ako ja kupim Bingo listić i osvojim recimo automobil, ja neću dobiti garanciju na taj automobil i to je sve po zakonu?
Meni je logično da predmeti koji se osvajaju u igrama na sreću budu uobičajenog kvaliteta a to podrazumeva i postojanje garancije tj. prava na saobraznost.
Rekao bih da nenaglašavanje da su nagrade bez prava na garantnu popravku predstvalja obmanu učesnika u nagradnim igrama....

Kao što sam napisao malo iznad, ne postoji jedna jedina reč u našem zakonu o tome da za poklone, ili predmete i stvari osvojene u nagradnim igrama, važe uslovi kao kod kupovine.
 
Nije tema, ali kakva je garancija na Samsung poklone? tj. ono što se dobija uz telefone poput slušalica i sličnih dodataka
Trebalo bi da poklon stigne sa popunjenom garancijom.
Ostvario sam pravo na poklon slusalice kupovinom telefona u promo periodu (prijava je isla kroz Members aplikaciju) i slusalice su stigle sa popunjenom garancijom.
 
^ Postaje zanimljivo. Zašto?
Zato što nisam dobio račun već je tih 1 dinar provučeno negde kroz neku mesečnu pretplatu. Tako da možda nisi u pravu a ja nisam dovoljno informisan iz razloga koje sam naveo u prethodnom postu jer ne poznajem dovoljno zakone koji bi "kačili" ovu tematiku.
Ako si ti ubeđen da su zakoni pravedni i uvek na strani pravde - ja sam uveren da nisu.
Meni na primer nije dovoljno da pročitam šta piše u nekom ugovoru, ja moram to da razumem u potpunosti (u skladu sa važećim zakonima) a za to mi sve češće treba savet treće strane koja će mi pomoći u svemu tome (koja poznaje aktuelnu praksu) jer se kompleksnost ostvarivanja nekakvih prava samo uveličava sa protokom vremena.

Dakle, i kada bi neko hteo da rešava ovu zavrzlamu u mom slučaju, potrebno mu je vreme da to izanalizira, proveri mogućnosti i dođe do nekih smislenih zaključaka. A jasno je i meni i tebi da je vreme = $$$, u takvom sistemu živimo.
I onda se sve svodi ima li tu neke isplativosti (a nema jer su te slušalice prodavane zasebno za 50€) nego da se pomirim sa činjenicom da sam još jednom u žiovtu izigran od strane malverzanata i da na dobrovoljnom principu, onoliko koliko je u mojoj moći - delim to znanje kako i drugi ne bi potpali pod iste marketinške trikove.
E pa ukoliko nisi dobio fiskalni račun za taj jedan dinar onda ostvarivanje prava na garanciju stvarno zalazi u mutne vode pravnih tumačenja, kao što reče ed209
ne postoji jedna jedina reč u našem zakonu o tome da za poklone, ili predmete i stvari osvojene u nagradnim igrama, važe uslovi kao kod kupovine.
A zakon o igrama na sreću? Ništa?
Prepušteni smo dobroj volji organizatora?
 
Pa pročitaj i zakon o igrama na sreću. Da, prepušten si dobroj volji organizatora, odnosno pravilima konkretne nagradne igre, što ne znači da organizatori takvih igara idu i traže oštećenu i pokvarenu robu ili stvari, jer to nikom ne ide u prilog.
 
Trebalo bi da poklon stigne sa popunjenom garancijom.
Ostvario sam pravo na poklon slusalice kupovinom telefona u promo periodu (prijava je isla kroz Members aplikaciju) i slusalice su stigle sa popunjenom garancijom.
Zanimljivo pošto sam ja poručio početkom 2021. i nisam dobio ništa slično.
 
Pa pročitaj i zakon o igrama na sreću. Da, prepušten si dobroj volji organizatora, odnosno pravilima konkretne nagradne igre, što ne znači da organizatori takvih igara idu i traže oštećenu i pokvarenu robu ili stvari, jer to nikom ne ide u prilog.
Svakako, ali isto tako postoji verovatnoća da "srećni dobitnik" dobije neotpakovani uređaj iz fabrike koji ne radi, kao što se desilo meni sa BT sluškama...
i ukoliko se desi da organizator ne reaguje na takav slučaj (kao što se Ananas sada pravi mrtav) to polako počinje da podseća na onaj slučaj gde organizator ide i traži oštećenu i pokvarenu robu za svoju "nagradnu igru" ...
 
Pa svasta je moguce, ali i drugacije je kada proizvodjac nagradno deli svoje proizvode, a sasvim druga prica kada to radi neko trece lice, u ovom slucaju diskutabilna online prodavnica.
 
Poslednja izmena od urednika:
Malo se raspitao vecina firmi uzima te poklone od carinske uprave na licitaciju.
Pre neki mesec je carina prodavala sve zapljenjene stvari u 2022g na licitaciji ko je hteo mogo je da se prijavi, bilo je na tv u veatima. Moguce da oni tu kupe tv, telefone, satove i ostalu robu i daju kao poklon.
Tako cuo ako su mene slagali onda sam i ja vas.
 
Još bolje, jer se kod carine sva roba prodaje u viđenom stanju, bez prava na probu i vraćanje. Carina inače redovno objavljuje licitacije predmeta koje prodaje, može se učestvovati i online.
 
Kada su u pitanju pokloni koje Samsung daje u okviru promocija uz kupovinu telefona ti pokloni ( slušalice buds, watch 4 npr) imaju istu garanciju kao i sam telefon. Meni su tako objasnili kad sam zvao Samsung call centar.
 
Samsung cesto pravi promocije na taj nacin da imas dodatni korak da se registrujes da bi ostvario pravo na poklon koji je aktuelan i bar u mom slucaju dobijas garantni list ne i sam racun racun za telefon se smatra dovoljnim.

Svaki prodavac u SR je obavezan da evidentira promet robe i tu pokloni nisu izuzeti, drugim recima oni imaju pravo da poklone ono sto je njihovo tj robu ali su isto tako obavezni da obracunaju porez na vrednost koja nije manja od nabavne vrednosti robe i da taj porez plate. Sa druge strane kada bi bilo koji inspektor "presreo" kurira i proverio saobraznost robe i papirologije prodavac bi bio u problemu jer nema racun na kojem je naveden taj artikal koji predstavlja poklon, to spada u sivu ekonomiju. Sa trece strane niko nikad to nece uraditi i proveravati na taj nacin.

Klasicni retail-eri moraju kako je neko prethodno naveo da iskazu makar 1 dinar na racunu jer kod nas nije moguc rabat 100% vec najvise 99% (sto na primer u CG nije slucaj, moze 100% rabata ali ostaje ista prica sa porezom).

Kada postoji racun koji je makar na 1 dinar onda na snagu stupaju svi nasi zakoni o zastiti potrosaca, zakonske garancije itd.
 
Nazad
Vrh Dno