Šta je novo?

Game Development

Gamedev je najgori posao. Svi bi da prave igrice, samo veliki prave pare. Stres zbog lose organizacije, kasnjenja zbog bagova, na kraju raspad tima jer nisu postignuti zeljeni rezultati. Gejm dizajnera niko ne ceni a posao uopste nije naivan.. Kada radis u malom timu obavljas vise razlicitih uloga sto zahteva multidisciplinarno znanje.

Pravljenje igrica =/= igranje igrica. Nije to bezmozgaska zabava nego konstantno rvanje sa problemima koji iskacu ko na traci.

Na zapadu, gde je industrija razvijena se pocinje od QA ukoliko nemas neko iskustvo na poziciji koje bi te preporucilo da postanes neki junior game programmer ili nesto slicno. Bolje nauci nesto pametno da radis, odradis taj "smoreni" posao tokom radnog vremena i onda kuci igraj igrice koliko ti volja. Jer gamedev nije nista zabavniji posao od bilo kog drugog programiranja. Jedino sto vredi je pogled na finalni rezultat tvog rada, tu igricu koju napravis.

Sa svime se slazem. :)

Ono sto je mene privuklo da probam da se bavim ovim jeste bas taj krajnji proizvod.
 
m4rkoni - po meni HTML jeste ok izbor ako ides bas super jednostavne stvari, ali ako ides bilo sta slozenije (cak i simple 3D) HTML engine-i zavrte ventiltore cak i u iMac sa M290X... Poredjenja radi neke 3D mmo igrice to ne urade. Sa takvim engine-om ces uvek imati negativnih reviews. Po meni bolji izbor bi bio Unity ako bas hocete igre, ali u samim igrama ima dosta logike, mnogo manje programiranja, a dosta osmisljavanja koncepta, i najvise umetnosti...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gamedev je najgori posao. Svi bi da prave igrice, samo veliki prave pare.
Istina je da u gamedevu nije lako uspeti, ali reci da je to najgori posao je neozbiljno :)

Gejm dizajnera niko ne ceni a posao uopste nije naivan..
Dobri gejm dizajneri su izuzetno cenjeni. Zapravo je najveci problem naci dobre gejm dizajnere. Raspitaj se npr. u Nordeusu koliko ih cene i koliko su uspeli da ih nadju na nasem trzistu ;)

Pravljenje igrica =/= igranje igrica. Nije to bezmozgaska zabava nego konstantno rvanje sa problemima koji iskacu ko na traci.
Sta fali problemima i izazovima koji oni nose? Veliki problemi nose i veliko zadovoljstvo kada ih resis.

Na zapadu, gde je industrija razvijena se pocinje od QA ukoliko nemas neko iskustvo na poziciji koje bi te preporucilo da postanes neki junior game programmer ili nesto slicno.
Ovo nije tacno. Istina je da postoje slucajevi da ljudi iz QA-a postanu programeri (ili dizajneri), ali oni su mali procenat medju junior game programerima. Uglavnom su to ljudi koji su tek zavrsili fax ili su pred krajem istog, koji su u tom momentu vec dosta dobri programeri. Dakle prag tehnickog znanja koji je potreban da bi se uslo u industriju kao junior je poprilicno visok. Radno iskustvo nije potrebno, ali potrebno je da vec znas da pravis video igre. Dobar nacin za ulazak je da se direktno sa fakulteta prijavis kao internista u nekoj gamedev firmi pa ako se pokazes kao dobar kasnije samo nastavis da radis za tu firmu (ali i od internista se ocekuje da vec imaju znanja o gamedevu kada se prijavljuju :)).

Bolje nauci nesto pametno da radis
Ovo zvuci kao kad su nam nekad roditelji govorili: "Bolje uzmi nesto korisno da radis, osim sto se po ceo dan zamlacujes na tom racunaru" :) Posao nije lak, ali besmisleno je odgovarati ljude od necega samo zato sto je izazovno. Postoje ljudi koji vole izazove i uzivaju u njima.
 
Mislim da je njegov post vise bio u fazonu da je teze napraviti game dev startup nego nesto drugo "korisnije" sa cim bi se ja slozio. Za dobru igricu je gotovo uvek potrebno vise truda, a za dobru ideju za app/sajt je potrebno manje resursa i samim tim je mnogo manji rizik baciti se u takav posao, jer i po zavrsetku ili ne daj boze pucanje imas osnov da se zaposlis negde ili formiras drugi startup.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
S tim se slazem, sansa da game startup uspe nije velika (jos ako se nema prethodnog iskustva - onda je prakticno ravna nuli, ali dobro, startup bez iskustva tesko pali u bilo kojoj oblasti).

Edit: Ali samo da dodam da je pravljenje igre od nule veliko iskustvo, i ako se u to udje svesno da je osnovni cilj napredovanje i ucenje, onda moze biti veoma korisno za buducnost. Dakle, realni planovi, realna ocekivanja i zavrsena igra - formula iz koje se najvise dobija.
 
Poslednja izmena:
Ne pricam napamet, jedini sam developer mobilne igre, radim sve sam vec nekih godinu i po dana. Projekat je vise hobi nego ozbiljan, bar dok neke vece pare ne udju u celu pricu. Pre igre razvio sam par mobilnih aplikacija i ovo je ubedljivo najteze sto sam radio do sada. Zato mi treba toliko vremena da zavrsim jer sam uleteo u celu pricu bez iskustva i morao mnogo toga da naucim a ostalo je jos novih stvari za nauciti. Kompleksnost projekta je neverovatna. Svako ko je radio sam video igru od nule zna o cemu pricam.

Naravno, ja sve ovo radim kao sto ti kazes da bi naucio nesto novo. To je osnovni cilj. Zato i skrecem paznju onima koji su u fazonu lako cemo, koji misle da pravljenje igrice ima bilo kakve veze sa igranjem istih. Jer nema.
 
Mozda si zamislio previse komplikovan projekat kao prvu igru koju pravis? :)
To je cesto i najveca greska kada ljudi pocinju sa game devom. Najbolje se pokazala praksa da se krene sa jednostavnijim stvarima, ali da se prodje kompletan ciklus razvoja igre i da se ona na kraju i zavrsi. Ljudi cesto misle da pravljenje prostih igrica nema smisla, ali na njima se uzasno mnogo nauci, a zavrsena igra je veliki confidence boost za dalje (pravljenje sledece - malo slozenije igre).
Ali nazalost najcesci je slucaj da se par drugara okupi i krenu sa nekom nerealnom idejom...i kako vreme prolazi igra napreduje sporo, entuzijazam opada i igra nikad ne bude ni blizu zavrsena. :) Postoje i izuzeci, kada ljudima uspe da zavrse komplikovane prve projekte, ali oni su gotovo nepostojeci.
 
^+1


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@n1tr0
Nisam siguran zašto si postavio temu jer nisi naveo, al eto, npr. ja se pomalo bavim time.
Što pitaš?
 
Poslednja izmena:
Jel ima neko, evo ima a što, tišina. Dobra komunikacija.
 
Ne pratim forum koliko inace mogu. Pokrenuo sam temu jer me zanima ima li game dev-ova medju forumasima, kao i sta koriste, kakva su iskustva sa raznim jezicima, engine-ima, alatima? Zanima me da li postoje firme/timovi sem poznatijih poput Eipix i Nordeus?

Ja sam licno davno koristio OpenGL, a ovih dana jedino SpriteKit i SceneKit ali uglavnom za neke neozbiljnije stvari.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ok, pitas vise generalno. Mislio sam da je mozda rec o saradnji za neki projekat tipa nudim/trazim kodera/artista/sta god... Meni na primer treba neko ko moze da napravi mali barem solidan trejler.
 
Poslednja izmena:
Pa cujes, desava se povremeno da svakoj firmi (izmedju ostalog i mojoj) zatrebaju game/web/app dev-ovi, a isto tako moze zatrebati za neki fun/free brzi projekat, ali cilj teme jeste da se jave game dev-ovi i da se vide koje su tehnologije zastupljene kod nas, jer me to licno zanima, a verujem i neke druge na forumu (koji bi tek da udju u game dev).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja neznam kako neko moze da kaze da je Game Dev najgori posao, najgori je posao samo kad radis za nekog ovako, na nekoj igrci za koje smatras da je smece, inace sve ostalo je vise nego zanimljivo meni se desava da ponekad klikcem po 15h sa osmehom razmisljajuci kako cu sutra kad se probudim (u 1 popdne xD) da nastavim
 
To znaci da si ubo da radis ono sto volis, to je lepo. :) Ne voli svako isto.
 
Pa iskreno nisam jos ubo, tj nisam se udomio za stalno, radim po freelanceru i ovako malo za sebe, trenutno vec mesec dana sam u stagnaciji al planiram da se oporavim od sledece nedelje xD
inace jedino sto mrzim al stvarno neznam kako to iko moze da radi tj verovatno ja tu imam problem sa ljudima -- PRAVLJENJE WEB SAJTOVA-- pre bi radio na gradjevini nego to opet da radim ikome xD
 
Poslednja izmena od urednika:
Od tehnologije koristim kompjuter :)
Nekada je pametnije precutati :d

Pa iskreno nisam jos ubo, tj nisam se udomio za stalno, radim po freelanceru i ovako malo za sebe, trenutno vec mesec dana sam u stagnaciji al planiram da se oporavim od sledece nedelje xD
inace jedino sto mrzim al stvarno neznam kako to iko moze da radi tj verovatno ja tu imam problem sa ljudima -- PRAVLJENJE WEB SAJTOVA-- pre bi radio na gradjevini nego to opet da radim ikome xD
Izrada web sajtova jeste poprilicno nezahvalan i dosadan posao. Izrada web servisa i app-ova vec nije :)
Sto se tice samih sajtova - tu jedino ima posla za prvoklasne dizajnere i front-end ali tesko se probiti do takvih klijenata, za sve ostalo tu su Indijci - jeste da odrade traljav posao, ali toliko njih zna neke osnove da su jednostavno spustili cenu (bar freelancerima) toliko da je tesko konkurisati uopste.

Back to game dev - kaze da radis projekte koji te zanimaju - mene zanima ako radis kao freelnacer, onda u sustini radis ono sto ti poslodavac nalozi. Sta se desava u situaciji kada predlozi neko sr@nj3 i zahteva da to odradis? :)
 
Pa iskreno samo jednom mi se desilo da sam krenuo nesto da radim i da sam na pola prestao ali problem nije bio samo u tome samo sto je igra bila Tesko Sr@nj3 na kvadrad * 99999 nego sto i gazda pola stvari sa njegove strane nije radio, recimo radi se o igrici za telefon ja mu kazem pa to low poly on mi posalje tenk od 2milion verts xD. Pa onda falle mu animacije mislim generalno problem je u tome sto on nije znao kako i sta mu treba, mislim lik je skroz pozitivan i to al nezna gde bije i svo neznanje i probleme ja trebam da mu nadnoknadjujem. Na kraju sam mu reko ja stvarno ne mogu vise ovako jer od nedelju dana posla svelo se da trebam da radim 2 meseca za beh pare, ponudio dam u refundiram prvi milestone sto je on odbio iscimo me da radimo neke druge glupe igrice koje sam odradio bez problema i pre i posle ovog slucaja.

Generalno stisnem zube i udri xD mada sad iskreno gledam da izbegavam te bas beh igrice ako nisu nesto sto mogu da zavrsim bas brzo, iskreno jeste dosadno kad radis na igrici na istu forum pogotovu kad si pametnjakovic ko ja pa necuvas soursove od starih pa pises isti domaci ponovo xD
Trenutni plan je da se totalno reorganizujem, mora ozbiljno da se radi, al ovako generalno meni je uvek zanimljivo da nadjem nacin kako da kompijuteru objasnim nesto sto mu nisam objasnjavao pre xD

Sad sam skontao malo kako Websocketi funkcionisu vec imam plan jedan al prvo da mi stigne RPI 3 neznam zasto al me ubija u pojam da mi server radi na istom kompu na kojem je klijent
 
Nazad
Vrh Dno