Šta je novo?

Forza Horizon 5

Uglavnom su se fokusirali na exploite, ali imo prekasno, napravljena je ogromna steta po ekonomiju igre, ljudi po 100 miliona imaju vec.

Draw distance cini mi se da su popravili i to je okej, ali danas moram da vidim sta su uradili nakon server maintenanca koji je za danas zakazan, jos jednom p2p je pokazao svoju pravu stranu, bez dedicated servera ova igra nece zaziveti.

Problem koji mene konkretno pogadja je neki memory leak (ali mozda i nije do rama, zauzece max je 9gb od 16). Dakle igra posle sat, sat i po igranja pocinje zesce da secka, redovno pocnu da padaju frejmovi sa 80 na 30-40 i to na milisekundu i bukvalno mi dodje da razlupam sve od monitora do dzojstika, pogotovo kad se u sred trke desi....vidim da ima memory leak na listi, nadam se brzom resenju.
 
Posle 4 dana igranja isključivo story mode-a misija i par trka, jedan Goliath, pazarih kuću za fast travel, i na aukciji Sesto Elemento FE za po 2M. :D Sad tek može da se uživa u igrici. Zaključci:

1. Ko je izbacio skip dugme iz onih predosadnih dijaloga, iznova i iznova, treba biti ozbiljno kažnjen. :)

2. Igrica je malo prelaka. Igram na drugoj po redu težini, znači ne najteže nego drugo, i bez ijedne pomoći, i sve ide preglatko, i trke i ostalo.

3. Bespotrebno zatrpavanje automobilima. Imam već 30-50 automobila sa spinova, doduše par odličnih, i ostalih stvarno bespotrebnih i loših i sporih, i naravno vozim jedan-dva od starta.

4. Story je dobar, igra prelepo izgleda, to ne treba ni komentarisati, većina mi je na ultra, i stvarno taj segment je odličan.

5. Mapa je mala za godinu i vreme kad igra izlazi. Cela staza se obiđe za 11 minuta, to je malo, skoro kao i Gta V koji je izaš'o pre 10 godina, a detalji u ovoj mapi nisu ništa specijalniji i zahtevniji, posle 5 dana igre, imaćete osećaj da vozite stalno po sličnom terenu, ili trava ili stene, i po neki grad. Ogroman minus.

6. Mislim da se autor malo zbunio u odnosu Arcade/Simulation. Hteli su da naprave nešto između i to nekad zna da bude sjajno, nekad zna da bude jako iritirajuće. Lično ljubitelj sam obe vrste igara, ali ili/ili nikako pomešano. Jer ako mogu da letim sa skakaonice 500metara i da nastavim da vozim, onda su nepotrebni neki trzaji da se igra napravi simulacijom i slično. :)

Sve u svemu, ne vredi 50 evra, ne daj bože više za ostale edicije. Ali zanimljiva stvar koju ću sigurno igrati nekih 100-200 sati. :)
 
Poslednja izmena:
Jučerašnji update je dodao TAA kao opciju. Na 1440p slika sa TAA izgleda odlično i na default sharpness podešavanju - ne muti sliku previše, a vegetacija je nebo i zemlja u odnosu na MSAA - u potpunosti eliminiše drhtanje slike. U prašumi kao da je druga igra, koliko lepše izgleda.
 
Jučerašnji update je dodao TAA kao opciju. Na 1440p slika sa TAA izgleda odlično i na default sharpness podešavanju - ne muti sliku previše, a vegetacija je nebo i zemlja u odnosu na MSAA - u potpunosti eliminiše drhtanje slike. U prašumi kao da je druga igra, koliko lepše izgleda.
Ja sam skoro presao na 1440p, nisam mnogo forzu pikao, ali sam probao, izmedju ostalog i u drugim igrama. Definitivno ona prica kad predjes na 1440p mozes da iskljucis AA pada u vodu.

Pitanje ovde je kost benefit, koliko je Taa zahtevniji, pogotovo sa nas sa starim kartama...

Iskreno, mene nervira sto su p**jeli ***** sa online infrastrukturom, izmisljali toplu vodu, i dan danas nije sredjena online komponenta, skoro sam usao, igraci se pojavljuju i nestaju, totalno me odbija igra zbog toga...
 
Nvidia izbacila nove drajvere koji donose optimizacije u DX12 igrama, ukljucujuci FH5. I ja naravno odmah instalirao jer sam mislio da konacno mogu da predjem na novi drajver sa mog 512.95 koji koristim vec duze vreme (sad sam proverio, jos od maja) jer svi noviji uzrokuju gomilu problema u igri (dugine boje na teksturama, trava koja se pojavljuje na metar od kola iako se sve stavi na ultra, kisa i voda na putu koja nestaje u krugu od nekoliko metara od automobila koji vozite, itd.).

Ja naivan mislio da su ih konacno resili jer je FH5 jedan od naslova na slajdovima gde prikazuju unapredjenja performansi pa sam pretpostavio da su testirali igru. I iako se dobiju nekih 9-10 procenata bolje performanse (sa 84-85 na 92 us par trenutaka kad je fps isao preko 100fps, sto mi se nikada ranije nije desilo) bagovi su i dalje tu....

Ne mogu da verujem da jos nisu ispravili probleme. Ladno je igra jedan od "udarnih" naslova koje koriste za marketing i poboljsane DX12 performanse a svi bagovi su i dalje tu. Znaci radili su na boljoj optimizaciji bas za tu igru i na kraju nista nisu popravili, al vazno da radi bolje... Izgleda da se sutra ponovo pasti jedna DDU deinstalacija pa ponovo nazad na 512.95 Mozda se smiluju pa konacno poprave stvari kad stigne azuriranje koje ce doneti DLSS.
 
Stigao DLSS, FSR (2.2), kao i DLAA koji je meni licno najbolji AA metod trenutno u igri. Kad ukljucim DLSS quality fps ne pada ispod 90 ali preferiram DLAA jer bolje izgleda a i nije mi bitno da imam 90+ frejmova u igri.

Ubacili su u RT refleksije na kolima tokom free roaminga i trka (samo na igracevom autu) ali ja ne vidim razliku pa da ga j****. Meni su i default cube map refleksije na kolima odlicne.
 
1668098411560.png
 
Testirao sam uticaj taa/dlaa/dlss i raytracing extreme/off, na fps. Zakljucak: i nije neki :D Narocito mi je iznenadjujuci mali dobitak sa dlss (quality preset), a ja jos uvek nisam video igru u kojoj dlss daje jednako dobru sliku kao native.
Sva ostala graficka podesavanja su na maksimalnim vrednostima, rezolucija 1440p.
 

Prilozi

  • Screenshot (727).png
    Screenshot (727).png
    1.1 MB · Pregleda: 21
  • Screenshot (728).png
    Screenshot (728).png
    1.1 MB · Pregleda: 18
  • Screenshot (729).png
    Screenshot (729).png
    1.1 MB · Pregleda: 16
  • Screenshot (730).png
    Screenshot (730).png
    1.1 MB · Pregleda: 18
  • Screenshot (731).png
    Screenshot (731).png
    1 MB · Pregleda: 20
Izašao je sinoć Rally Advanture dodatak
Vrlo zabavno i igrivo sa dosta novih staza, 36 novih putema, 20 oblasti i mnogo novih automobila
 
Poz svima! Interesuje me, da li je moguce na original igri na Steam-u, skinuti savegame i ubaciti od nekoga ko je presao sve ili da imaju sva kola dostupna? Znam da moze na piratskoj verziji, menja se neki file steam_emu.ini (ali on je neki emulator file za piratsku verziju, pa se tu moze izmeniti ID korisnika i namestiti da taj drugi savegame radi). Nikako nisam uspeo da otkljucam sva kola tj da ubacim neki savegame na original Steam-u. Ako je moguce i neko zna proceduru, nek napise ukratko. Nemam vremena da prelazim sve i otkljucavam automobile lagano. Uspeo sam ovo recimo na NFS HP 2010 (isto original sa Steam-a) i u offline rezimu, radi kako treba sa tudjim savegame-om gde je sve otkljucano.
 
Nema logike da može, jer je ipak ovo always online igra.
 
Pa i nije bas. Recimo, upalim Steam, uloguje se u isti, iskljucim net (trenutno koristim mobilni internet) i mogu da upalim i igram FH5 iako nisam online. Savegame snima lokalno, samo me upozori da nije sinkovao. Posle verovatno uploaduje kada dobije konekciju. Tako da teoretski bi moglo, jedino bi me mozda banovali ako detektuju da savegame nije u redu. Sto u sustini mi i nije bitno. Ionako se vozam po mapi, odigram po koju trku i probam nova vozila do kojih dodjem.
 
Vrh Dno