Ijaaaaaooooo... ti ni manje ni vise nego odma operacija na mozgu iz flexo tehnike...

Znam o cemu se radi, znam i o kojoj se stampariji radi, nismo nikad saradjivali direktno, ali je jedna od najjacih u SCG, bar sto se tice tog segmenta...stampanje na crevca...

Da dobro si ukapirala, prvo ide bela, pa preko nje ostale boje. U flexu je inace pravilo da se posle podloge, koja je uglavnom bela (mada ne mora da znaci) stampa zuta, magenta, cyan pa crna. Znaci ovo je sekvenca boja koja se koristi kod stampe process poslova (kad imas kolor fotku i slicnu akrobaciju).
Druga stvar na kojoj bih ja insistirao je da se manes kolora na crevu...moze da se uradi, moze to i lepo da ispadne, ali realno jako je *******o odraditi. Pogotovo ako prvi puta radis tako nesto. I sama si dobro primetila da je offset mnogo laksi, ako zeznes nesto u pripremi tu je majstor na makini da malko doda i oduzme, ljuljne retardera ili sta bilo, ako je jos neka novija masina sve na dugme i eto lepog posla... nazalost flexo ne prasta...

Dobar Prepress u flexu ti je (po mom misljenju) oko 60% uradjenog posla. Naravno i pored dobro uradjenog prepressa moze ti se desiti da ti majstor odje#e posao na makini, ali veruj mi ne postoji majstor koji ce ispraviti gresku u prepressu...

Ajd sad dosta pametovanja evo odgovora na pitanja:
Prva vrlo bitna stavka - OBAVEZNO kontaktiraj momke koji rade prepress u toj stampariji, oni ce ti reci kako da pripremis fajl odnosno u kojem formatu da im das (mislim da ce ti traziti .eps ili .AI). Oni ce ti reci i koja linijatura se radi, a ako se dobro secam oni stampaju 133lpi (proveri). Sve fotke koje imas radi u 300dpi, ali pazi molim te da ako imas gradijente i slicne egzibicije nikad ne ides do 0% (cini mi se da je kod njih minimum 3% raster - i ovo proveri sa momcima).
Belu moras odraditi posebno, tj.uzmes recimo neku pantone spot boju npr. lupam orange021 i sve sto zelis da se stampa belom prebacis u tu boju. S time da moras naravno paziti da ti se i ispod fotki mora naci ista ta boja. Najbolje u stvari je da nacrtas oblik (bezierovim krivama ili kako god vec) oko celog objekta koji ce imati belu podlogu.
Ono sto su paseri klinovi itd. u offestu ima i u flexu, samo posto ti radis na kruzni cilindar a ne na offset plocu imaces drugacije oznake. Da stavljaju se krstici kruzici, globusi, stanc oznake, ali mislim da ti ne bi trebala da se zamaras sa time posto neznas na koju velicinu cilindra ce oni to da rade (koliko ce biti slika na 1 obimu cilindra), niti znas koju ce distorziju (skracenje klisea zbog onog famoznog matematickog Pi broja) da rade. Ove detalje ce znati isti ti momci koji rade prepress u toj stampariji (posto ako se dobro secam oni polimere tj. klisee rade in house... nisam siguran).
Ocemo jos ?

Ne bih da te obeshrabrujem, ali evo jedna stvar koja se u flexu desava uglavnom svim dizajnerima.
Recenica:
- Ali kod mene na monitoru to izgleda lepo
- Evo, a kako ovde na ovom odstampanom uzorku to lepo izgleda, a vi ste odstampali go#$o (uglavnom je to high gloss chromalin, stampan na nekom digitalnom stampacu)
Tvoj monitor i moj monitor ne prikazuju isto sliku, a tek Zikin i Perin je drugaciji, a tek monitor u stampariji je neki peti, a sve to VEZE NEMA sa onim sto ce biti odstampano, jer masina koja stampa u CMYK-u ima manju gammu boja tj. nemoze da stampa sve sto moze da prikaze tvoj monitor (ovo ti je samo lagani uvod u problematiku zvanu kalibrisanje uredjaja sa kojima radis i to od skenera, do monitora, do stampaca).
Ah da, a umalo da zaboravim, svaka masina, ali bas svaka stamparska masina ima razliciti dot gain (prirast rasterske tacke koji se javlja prilikom stampe primer. 20% neke boje u photoshopetu ti nakon stampe izadje na oko 35%), koji ako bog da onda momci vec imaju odradjen, a ako nemaju nego rade odokativno... onda... moje saucesce...
