Šta je novo?

Empire: Total War

Strategije su nekada bile ograničene hardverom, pa su morale da budu potezne,
onda su se pojavile snažnije mašine i real-time strateško igranje je postalo moguće,
ali od doba Dune II ( koja je po meni definisala RTS žanr ), malo toga je uznapredovalo
da stvori neki potpuniji utisak učestvovanja u grandioznim poduhvatima tipa: Krstaški pohodi,
Mongolska osvajanja, osvajanje Amerike itd.

Mislim da nedostaje malo filmskih fora koje bi igrača malo dublje vezale za dešavanja, period,
samu igru.

Zamislite samo koliko bi se igrači napalili da npr. tokom kampanje mogu da selektuju samo jednog mongolskog jahača i načičkaju strelama nekog teškog evropskog viteza, a onda izađu iz bitke
i kao mongolski Kan narede opsadu nekog zamka, a, kad ga osvoje pojavi im se gospodar tog grada koji kleči i moli za milost, nudeći ove ili one pogodnosti... a na igraču ostaje samo da klikne
na opciju i mongoli kreću u satiranje stanovnika.

Poenta je da je bitno lepo upakovati sve, i dobro osmisliti mehaniku, tako da igrač može da se udubi u igru onoliko koliko mu odgovara.

Mene lično zanimaju uglavnom samo igre u koje je lako ući. Ako posle 30-60 minuta igranja
ja još uvek blenem u tutorial, igra ide na uninstall. Lepo je imati sve na dlanu... npr. razni savetnici i generali koji se pojavljuju, pa ti klikćeš na yes ili no... imaš stratešku mapu,
osvajaš teritorije, sve je tu... ali npr. ti savetnici i generali koštaju (npr. potkradaju te) pa, kako postaješ iskusniji u igri, odvažiš se da direktno sam vodiš neke aspekte države.
 
Što se tiče te upakovanosti, pao mi je na pamet primer RA2 i Generalsa. Ova druga je po nekima lepša, bolja, novija, bla, bla... al' dok sam igrao RA2, pogotovo 1. put, ako ni zbog čega vredelo je igrati da bi se videle nove video sekvence, svaka misija/mapa nosila je nešto novo, nekad duhovito i nadrealno, zbog genijalne priče mogao se steći utisak da ste deo jednog ''causa'' ako me razumete. Dok kod Generalsa sve nekako bledo i generičko.
Što se TW igara tiče, potpuno je debilno da jedne iste zakonitosti važe ratovao kod kuće il' ratovao 2000km u prekomorskom pohodu, ratovao u Francuskoj il' ratovao po planinčinama Male Azije :S:
 
Empire Total War chapter 2/5 Land Battles

[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ra8b7TZ4z8I&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ra8b7TZ4z8I&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]
 
Mene lično zanimaju uglavnom samo igre u koje je lako ući. Ako posle 30-60 minuta igranja ja još uvek blenem u tutorial, igra ide na uninstall.

Whiskey Tango Foxtrot?! Iliti, deder rekni to jоš jednom da shvatim da li si to stvarno rekao.

30-60 min? Jedine igre gde sam toliko vremena provodio u tutorialu su Falcon 4.0 i slične simulacije. I možda najkomplikovanije upravljačke simulacije, mada stvarno ne mogu da se setim dali je i jedna inkarnacija Setlersa ili Cezara toliko komplikovana. Civ4, HoI2 jok ni blizu toga. Ok od Paradoxove Victorie sam digao ruke jer jeste na tom nivou bolesne kompleksnosti, ali Total Warovi?

Ajde imam prednost što igram TW igre od Shoguna, ali o5, ne verujem da neko sa dovoljno mozga da uključi računar može da treba više od 15 minuta da pohvata konce i poteznog i RT moda svake TW igre.

Mislim, ako je tebi sve što nije GTA i FIFA i Fable previše komplikovano, idi igraj te igre molim te, nemoj da tražiš da se druge igre pojednostave na taj nivo.
 
Uvek se nađe neki paćenik. Na ovaj tvoj nedotupavni komentar mogu da kažem da nikada u životu nisam igrao ni FIFA ni PES ni Fable. Volim komplikovane igre, ali samo one koje te TOKOM IGRE upute u pravila igre, a ne dave TUTORIALOM.


...ne komentariši dok ne ukapiraš o čemu se radi u nekom postu...

Pričamo o strategijama, zadrži se na strategijama. Igraj Knights of Honor, Shogun TW, Fallout 1 i 2, Arcanum... To su kompleksne igre koje te lagano uvedu u komplikovana pravila, a ne pokušavaju da ti sažvaću sve unapred glupim tutorialima.
 
Poslednja izmena:
Ja sam ranije voleo da polako odigram tutorijal. Najbolji mi je bio za Baldur's gate 2. Sada recimo nemam toliko strpljenja i vremena pa uglavnom preletim i odmah krenem na igru i ucim uz put. Mada verujem da svi koji su igrali ranije TW-ove nece biti mnogo problema, verujem da ce u ovom delu biti mnogo novina ali osnova ce biti ista
 
Doba velikog Napoleona, gospodo...

Batalite te prekomorske pobune/ratove vođene sa po 10-20 hiljada vojnika na celom kontinentu...
 
Doba velikog Napoleona, gospodo...

Batalite te prekomorske pobune/ratove vođene sa po 10-20 hiljada vojnika na celom kontinentu...

Pa bitka kod Trafalgara, kod Osterlica, kod Voterlua, pa skotski Dragoneri. Jedva cekam. Malo mi je cudno da je ovaj istoriski period veoma zapostavljen u video igrama. Da li neko moze da mi kaze gde su granice mape na istoku. Nadam se da nece biti kao u ranijim delovima dolaziti samo do Rusije.
 
jel to isto kao sto je RPG mora biti potezni jer su bili ogranicheni harverom?

u glavnom nije tacno ni jedno ni drugo

Izvini, ako kažem "nekada", ti verovatno najdalje možeš da se setiš Pentium četvorke.
 
Pa bitka kod Trafalgara, kod Osterlica, kod Voterlua, pa skotski Dragoneri. Jedva cekam. Malo mi je cudno da je ovaj istoriski period veoma zapostavljen u video igrama. Da li neko moze da mi kaze gde su granice mape na istoku. Nadam se da nece biti kao u ranijim delovima dolaziti samo do Rusije.
Normalno da je zapostavljen kada su se ljudi tukli puškama koje jednom pucaju, a već je svima bilo jasno da čudovišta ne postoje, pa nije bilo pravljenja mitova i legendi :) ***, to je tako. Jedino Cossacks RTS tu pokušava nešto ozbiljnije, ne računajući gomilu poteznih strategija, koje opet ne daju neki osećaj posebnosti.
 
Onda se verovatno sećaš poteznih strategija sa C64, Amige, 386 PC-ja itd.
Bilo je nekih ranijih primera polu-real-time strategija, ali pravi razvoj tog žanra je krenuo tek od Dune2.

Na starim kompjuterima su developeri morali da se dovijaju da prikažu malo veći broj sprajtova na ekranu, a miševe su koristili samo računovođe sa IBM kompatibilcima.

Sada postoje ogromni hardverski resursi koji se nažalost skroz spucaju na grafiku, dok je AI ostao na nivou od pre desetak godina, a interakciju između igrača i okoline ne menjaju drastično i duže od toga.
 
zapravo potezne strategije kao koncept su nastale jer su hteli da se prenese duh nekompljuterskih strateskih igara.... kasnije je ta misao evoluirala u RTS (pocela jos sredinom osamdesetih, dune 2 je samo jedan u nizu naslova) ... bash kao sto je slucaj i sa RPG igrama...

a ne OMG POTEZNE IGRE SU RELIKT PROSLOSTI I KORISCENE SU SAMO JER SU CPUOVI BILI SLABI?!?! to je koncept na kojem se zasniva odredjen taktichki pristup i stratesko planiranje...
 
Onda se verovatno sećaš poteznih strategija sa C64, Amige, 386 PC-ja itd.
Bilo je nekih ranijih primera polu-real-time strategija, ali pravi razvoj tog žanra je krenuo tek od Dune2.

Na starim kompjuterima su developeri morali da se dovijaju da prikažu malo veći broj sprajtova na ekranu, a miševe su koristili samo računovođe sa IBM kompatibilcima.

Sada postoje ogromni hardverski resursi koji se nažalost skroz spucaju na grafiku, dok je AI ostao na nivou od pre desetak godina, a interakciju između igrača i okoline ne menjaju drastično i duže od toga.

Dune 2 nije prva real time kao sto i sam kazes. Začetci žanra su bili na C64 i A500, tako da stvarno ne verujem da je harver jedini razlog zašto su ljudi pravili potezne igre. Dune 2 je izasao kada, 1992. Warcraft 1994. i prvi CnC 1995. A potezne igre su pravljene do X-BOX i PS2 apokalipse za PC, a za konzole i handheldove Japanci i dalje štancaju FF tacticse i Advance Warove.

A i ne vidim, zašto onda Silent Storm, HoMM V i kadgodvećizaže Disciples 3 nisu prebačeni u real time, kada je hardver jedini problem.
 
Igra izlazi 4. marta....

Operating System: Windows XP 32(service pack 2), Windows Vista 32 OS.
Processor: 2.4 GHz Single Core Intel or AMD equivalent processor.
System Memory: 1GB RAM (XP) 2GB RAM (Vista).
Graphics Card: 256MB DirectX 9.0c compatible video card (shader 2.0 or higher).
Sound Card: Directx9.0c compatible sound card.
Windows compatible mouse & keyboard.
15 GB free uncompressed hard drive space.
 
Najzad :Klanjanje
 
Tko prvi proba treba da odgovori na sledeca 2 pitanja:

1. Zahtevnost , tj. graficke postavke i FPS

2. Detalji bitke(tj.kako se ponasaju vojnici kao pojedinacni objekti)
 
Ne volim ovaj tip igara, a naracito ovaj vremenski period, ali ovaj demo me je odusevio.

Probao sam samo bitke na moru.

Grafika je fenomenalna. Talasi, pena, refleksije i svetlosni efekti su fantasticni. Svaki brod je pun detalja i veoma lepo animiran - od jedara na vetru, posade koja obavlja svoje zadatke, preko efekata paljbe i punjenja oruzja, pa do detaljnih eksplozija, ostecenja brodova i na kraju potapanja.

Zvuk je u rangu sa grafikom. Cucete vetar u jedrima, krckanje i skripu palube i jarbola, talase kako udaraju o brod i naravno paljbu topova i eksplozije.

Hardverska zahtevnost je ispod ocekivane. Na masini iz potpisa, sa svim setovanjima na Ultra High, 4xAA i 8xAF i DoF efektom, FPS nije pada ispod 25, sto je za ovaj tip igre sasvim prihvatljivo.
 
Poslednja izmena:
Dobro de, batali priču o grafici, zvuku, hardverskoj zahtevnosti, bolje prenesi utiske iz bitaka :) Na šta liče, da li su haotične, koliko se klikće, da li su okruženje i vojska verno preneseni i sl.
 
Empire2009-02-2023-15-24-73.jpg


Empire2009-02-2023-09-40-43.jpg


Empire2009-02-2023-14-27-19.jpg
 
Dobro de, batali priču o grafici, zvuku, hardverskoj zahtevnosti, bolje prenesi utiske iz bitaka :) Na šta liče, da li su haotične, koliko se klikće, da li su okruženje i vojska verno preneseni i sl.

Probao sam samo pomorske bitke i to nekih 10 minuta, tako da detaljniji sud ne mogu da dam. Pistolj :) je pitao za grafiku i zahtevnost, pa sam mu i odgovorio.
 
Ajd neka neko ko je probao i kopneni dio igre iznese utiske.

Koliki broj vojnika je na mapi , kakva je grafika , koliko je to zahtevno (sta cu vam ja ljudi ali i ja bi ovo igro ;)), i kakav je sam gameplay.
 
Meni i ne izgleda nesto spektakularno grafika gledajuci ove slike. Ne znam za pomorske bitke, kazem za ovo kopneno malo bolje nego Medieval Total War 2...
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno