Šta je novo?

Emmi/Alti reklamacija (FAQ u II postu)

Poslali su mi slike, sredili su ga dobro.

a0dWQJr.jpg

33G7PnC.jpg

jwxBDjs.jpg
 
Кад нешто купујем, бирам и размишљам мало дуже и тешко да ћу да се предомислим у 14 дана. Ретко купим на први поглед па укапирам да има и нешто боље.

Мада ... када сам последњи пут куповао, наручио плочу, проц и рам и таман да стигне, на сајту се појави друга плоча, много боља по мојој процени. Одем у радњу, кажем да сам наручио то и то али бих да променим наруџбину и уместо наручене плоче узмем другу. Али ... пакет је стигао, шта са овом плочом? Немам појма, јел може нова или да идем даље? Пошто наравно ништа не плаћам унапред, нису имали много избора. Кроз неколико дана је стигла друга плоча, платио, узео и сигурно нисам размишљао 14 дана да ли да вратим.

Мада је мени искрено глупо то са враћањем. Шта, не свиђа ми се боја лаптопа или висина нечега? Па све то може да се види а наручивање онлајн није на слепо па да се не зна шта је унутра. Мислим да је одавно и запад почео да се бори против тог враћања без образложења, људи "купе" лаптоп пред неки симпозијум или фото апарат пред летовање, оду, врате се, врате уређај у радњу. Купе диск са музиком, рипују, врате у радњу. Купиш нешто што ти је потребно привремено, одрадиш посао па вратиш.
Konkretno interesovalo me zbog monitora. Pošto proizvođači istih prodaju monitore koji umesto crvene isijavaju narandžastu ili imaju mrtve piksele ili imaju nenormalni back-light bleed a sve im to ne spada u defekte koji se mogu reklamirati onda i ja želim da se osiguram protiv takve nepoštene prakse.
 
Naručiš preko neta a čekiraš preuzimanje u radnji? Da li onda dobiješ onaj ugovor za odustajanje od kupovine u prvih 14 dana?
To izgleda da zavisi od radnje do radnje, ali situacija gde bi sigurno dobio ugovor je da izvrsis odmah placanje preko neta ili uplatnice a mesto preuzimanja odaberes radnju. Tako da ti nisi kupio u radnji vec samo preuzeo, ali ako izaberes i placanje i preuzimanje u radnji onda mozda neki ti i ne bi dali taj ugovor.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Мада је мени искрено глупо то са враћањем. Шта, не свиђа ми се боја лаптопа или висина нечега? Па све то може да се види а наручивање онлајн није на слепо па да се не зна шта је унутра. Мислим да је одавно и запад почео да се бори против тог враћања без образложења, људи "купе" лаптоп пред неки симпозијум или фото апарат пред летовање, оду, врате се, врате уређај у радњу. Купе диск са музиком, рипују, врате у радњу. Купиш нешто што ти је потребно привремено, одрадиш посао па вратиш.

Nije to bas bezveze smisljeno, radi se o tome da ce na taj nacin mnogo vise ljudi kupiti nesto, jer imaju 'sigurnost' da mogu da vrate ako im ne odgovara. U praksi ce mnogo manje njih zaista i vratiti proizvod, tako da firma moze samo da zaradi više na taj način. Pricam o normalnim firmama i kupcima naravno...


Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
 
I velikom prometu kog kod nas nema, pa u praksi zbog tog zakona neko koristi tu mogucnost češće i više nego što je "prihvatljivo" a neko kasnije fasuje taj otpakovan / isproban uredjaj na žalost.
 
Poslednja izmena:
Мислим да је одавно и запад почео да се бори против тог враћања без образложења, људи "купе" лаптоп пред неки симпозијум или фото апарат пред летовање, оду, врате се, врате уређај у радњу. Купе диск са музиком, рипују, врате у радњу. Купиш нешто што ти је потребно привремено, одрадиш посао па вратиш.

Pa nije ni na zapadu bas tek tako da vratis kao sto se prica...
Tj mozes da vratis, ali za umanjenu vrednost, cesto im to pise i na poledjini racuna (mislim da sam bas u ovoj temi postavljao fotku takvog racuna) pa ako se tebi isplati da dobijes 20% manje pare ti vrati, a prodavac tu robu proda ponovo sa umanjenom cenom...a to se vec vrlo lako prodaje i takva roba se trazi.
Tako da je tu dobro i prodavcu i kupcu koji hoce nesto da vrati.

To je vrlo prost i efikasan sistem vracanja, niko vracenu robu ne otpisuje kao sto neki ovde misle.
 
Poslednja izmena:
Restock fee, a ponovo u prodaji kao open box...

U ikei sam uzeo 4 zavese za tus sa namerom da vratim 2 - nisam vratio, rezerva.
Uzeo 2x200lm I 2x400lm sijalice sa namerom da vratim 2 - nisam vratio, rezerva.
Čaše, escajg i verovatno još nešto - poklonio.
Ono... Dobro je znati da se može vratiti i to bih verovatno iskoristio da uzmem nešto od 100k a žena počne da kljuca u mozak...

Sent from my KOB-W09 using Tapatalk
 
Nije to bas bezveze smisljeno, radi se o tome da ce na taj nacin mnogo vise ljudi kupiti nesto, jer imaju 'sigurnost' da mogu da vrate ako im ne odgovara.
То може да се примени и на куповину у продавници, зашто би само они који наручују имали ту могућност? Мислим, ако се нешто наручује са Алија, можда се не зна ни како изгледа ни како ради али ако ја обиђем радње из наслова а и било коју сличну јер сви исто продају, сигурно ћу да знам шта сам наручио. И облик и боју и величину а оно унутра и једни и други сазнају тек кад роба дође кући.
По мени би они који наручују онлајн могли да имају право да лакше врате оштећену робу јер је успут било прилике да се оштети док онај ко купује у радњи може и да погледа.
Pa nije ni na zapadu bas tek tako da vratis kao sto se prica...
Tj mozes da vratis, ali za umanjenu vrednost,
Нисам ни написао да може него да се то могло, било је баш примера које сам навео и вероватно су у међувремену увели ово умањење. Код нас можеш да вратиш за исте паре и нема умањења. Још увек.
Ево на пример, мени је тренутно потребан скенер па лепо купим неки преко интернета, за недељу дана скенирам све што ми је требало и вратим га. Или просто, хоћу да реинсталирам комп али имам много тога што немам где, лепо купим огроман хард, искористим га пар дана за складиште, инсталирам и вратим га. И тако кад год ми је нешто потребно, одрадим круг. Због тога је и на западу пре неколико (релативан број) година почело да се уводи то умањење рачуна. Што на неки начин брише све предности наручивања преко интернета јер нема сврхе да купиш било шта па га вратиш јер ти се не свиђа и то платиш петину цене. Као да и не постоји могућност враћања. Па свако може да прода робу по пуној цени ако је тек купио и има фул гаранцију, што би продавцу правио пазар?
 
Ti iz Nisa si mozda u mogucnosti da obidjes, ljudi u malim mestima i selima nisu..

Normalno je vracati robu uz pun iznos, u Americi oduvek funkcionise vracanje odevne robe, narucis razlicite brojeve ostavis ono sto ti odgovara, ostalo vratis. Poenta je stvaranje i odrzavanje svesti, a eksploatacije ce uvek biti, samo je pitanje koliko. A (IT) prodavci mogu da se zastite tako sto ce prodavati kvalitetno, umesto da je kupac nezadovoljan u prvih 1h po otvaranju kutije...

Evo npr ja jedinu stvar koju sam vratio je bila refurbished, da nisam znao da je refurbished dok je nisam dobio :d. Takodje sam dobijao rabljenu robu (kao one kartice sto stizu u kutiji od maticne :D), zameram im isto kao da sam morao da vracam pa da mi salju novo, ali nisam vratio jer mi vece cimanje nego sto mi znaci (zbog prirode predmeta). Tako da u Srbiji ne bi ni funkcionisalo vracanje 80% sume. A vama sa spustenom glavom savetujem da mislite prvo na sebe pa na maloprodaje, ako niste maloprodaje :).
 
Poslednja izmena:
Konkretno interesovalo me zbog monitora. Pošto proizvođači istih prodaju monitore koji umesto crvene isijavaju narandžastu ili imaju mrtve piksele ili imaju nenormalni back-light bleed a sve im to ne spada u defekte koji se mogu reklamirati onda i ja želim da se osiguram protiv takve nepoštene prakse.
Zato vrednije uređaje kao monitore pa čak i tastature nikad ne kupujem na neviđeno. Nebih kupio ni stolice ili krevet bez probe, zašto monitor ?
 
Да ли курири то прихватају? Ја сам једном узео хард, курир донео али није дао да се отвара док не платим. Срећом није било проблема али од тада више волим да наручим и да преузмем у радњи, тамо бар могу да погледам пажљиво.
Zaboravih da odgovorim, stigao hard sa danom kasnjenja, uzimam hard i pocinjem da otpakujem, kurir mrmljivo progovara znas druze kad otvoris i ako mi ne platis imacu problema, vadim tel i reko citaj, pa znam svasta pisu ali politika firme, reko druze ne brini se ti nista imam i ja svoju politiku pun mi je vise ...... prevara i muljanja dobices ti pare samo ako nije polomljen, ako jeste pises zapisnik, sreca nije polomljen, poslali ispravan.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Zato vrednije uređaje kao monitore pa čak i tastature nikad ne kupujem na neviđeno. Nebih kupio ni stolice ili krevet bez probe, zašto monitor ?
Zato što kada probaš stolicu ili krevet znaš da će i ono što kupiš biti isto kao i to što si isprobao ali kod monitora to baš i ne važi, svaki panel je priča za sebe sem ukoliko ne uzimaš baš onaj koji si probao. To znači da u prodavnici trebaju da ti daju da isprobaš monitor pa ako ti ne odgovara da ti daju drugi pa ako i taj ne odgovara treći... Sem toga nije isto testiranje kući natenane ili u prodavnici dok ti prodavac pizdi iza leđa a neke stvari (kako izgleda tamna slika u mraku) verovatno i ne možeš da isprobaš. Neke radnje niti ne dozvoljavaju isprobavanje.

Proizvođači su sami krivi, idu sistemom APP, umesto da su panele testirali i podelili po klasama gde znaš šta dobijaš a ne ovako, pa ko šta nabode.
 
Ја сам последњи монитор (Dell) купио у покојном ТехноМС, однео кући и видим да има мртвака. Позовем радњу, кажем за то и одговоре ми да га донесем да виде и ~сат касније ме зову, рекламација прихваћена, мењају монитор и предлажу да га распакују кад одем по њега и да заједно проверимо.
 
Зато што су испоштовали купца? Најн, из других разлога, постоји ваљда и цела тема о њима или бар део теме. Иначе је на месту једне од њихових радњи никао ЊЊ који је касније прешао у Е а на месту скоро нестале Матрикс је још један ЊЊ, у ~50м су сада две ЊЊ и једна Е плус огромна ЊЊ у тржном центру још 50м даље.
 
Nisu zbog toga prestali sa radom, sada to nije ni važno
Mada, ne baš možeš porediti male radnje (u Nišu) sa velikim prodajnim lanicma. Često imaju domaćinski pristup.
 
Hteo sam da kazem da radnje koje prave probleme i varaju kupce sa garancijom bolje prolaze.
 
Zato što kada probaš stolicu ili krevet znaš da će i ono što kupiš biti isto kao i to što si isprobao ali kod monitora to baš i ne važi, svaki panel je priča za sebe sem ukoliko ne uzimaš baš onaj koji si probao. To znači da u prodavnici trebaju da ti daju da isprobaš monitor pa ako ti ne odgovara da ti daju drugi pa ako i taj ne odgovara treći... Sem toga nije isto testiranje kući natenane ili u prodavnici dok ti prodavac pizdi iza leđa a neke stvari (kako izgleda tamna slika u mraku) verovatno i ne možeš da isprobaš. Neke radnje niti ne dozvoljavaju isprobavanje.

Proizvođači su sami krivi, idu sistemom APP, umesto da su panele testirali i podelili po klasama gde znaš šta dobijaš a ne ovako, pa ko šta nabode.
Pa na to sam i mislio, nije to kifla pa da se kupuje svaki dan. Odvojiš malo vremena pa proveriš. To specijalno ako se zna da neki modeli mogu da budu šućmurasti. Ako ne daju da se proba onda ne kupim tamo.
 
Pa kad sve saberemo slabo mi imamo i u ovoj temi nekoga ko nije ostvario garanciju...svi smo kukali ali su nam na kraju svima resili.
 
Pa kad sve saberemo slabo mi imamo i u ovoj temi nekoga ko nije ostvario garanciju...svi smo kukali ali su nam na kraju svima resili.

Ok znaci problema nema? :D

Ne moze da nas ima slabo i da su nam SVIMA RESILI. A i to "na kraju" je veoma sporno :d.
 
Nešto se nisu proslavili ljudi sa vraćanjem onih "narandžastih", Dell monitora. Čak su i od samog Dell tražili pomoć pa su im ovi odgovorili da "to tako treba".

Nekome su takvi feleri nebitni dok je nekome takav proizvod neupotrebljiv. Kao kada bi prilikom plaćanja pored normalnih novčanica bilo nekoliko iscepanih, nekoliko nevažećih, nekoliko neke druge monete...
 
Zato vrednije uređaje kao monitore pa čak i tastature nikad ne kupujem na neviđeno. Nebih kupio ni stolice ili krevet bez probe, zašto monitor ?

ja licno nisam jos bio u maloprodaji koja te pusta da detaljno isproveravas monitor,svaki ulaz,podesavanje...zato mi se cini da je najbezbolnije narucivanje onlajn i koriscenje onog famoznog pravila o 14 dana povrata kao prosto neodgovarajuci pa dok se ne ubode primerak.za miseve i tastaturu te shvatam,mora da se proba pa bar na minut i to je sasvim dovoljno,ali npr karta,kontroler,monitor i sve sto iziskuje detaljniji test mislim da nije bas prakticno,jer tako moras da vracas na reklamaciju i upadas u njihov loop od onih 30 dana dok utvrde 'nesaobraznost" a ti ostajes i bez para i bez stvari koju si platio.

ponavljam,ovo je mojih 2c.
 
Emmi/Alti reklamacija

Konkretno interesovalo me zbog monitora. Pošto proizvođači istih prodaju monitore koji umesto crvene isijavaju narandžastu ili imaju mrtve piksele ili imaju nenormalni back-light bleed a sve im to ne spada u defekte koji se mogu reklamirati onda i ja želim da se osiguram protiv takve nepoštene prakse.

Arci, opusti se i naruči. Ja sam TV od 55" naručio i stigao je bez problema. Nisu ni oni baš retardirani pa da skaču po istom i bacakaju ga tek tako.

Iz prodaje su mi rekli, pošto uglavnom naručujem telefonom da kažem kuriru da sačeka dok ne otvorim paket i ne proverim pošiljku.

E sad tu nastaje problem jer kurir ne sme da ti to da "u ruke" dok ne platiš. Ja im uglavnom kažem plaćam ti, evo para ali pod uslovim da sačekaš da otvorim paket jer su mi tako savetovali iz prodaje. Lepo mu čak i objasnim da neću njega da krivim niti hvatam za gušu ali da on mora da bude tu u slučaju da je to što sam naručio polomljeno i da onda treba da napravimo zapisnik o tome.

Jednom se jedan nećkao, ne vezano za emmi već KP i u pitanju je bio iPhone 7, a njemu sam rekao ako nećeš da sačekaš ja to neću da primim.

Do sada me nijedan kurir nije odbio. Čak ih uglavnom i častim (ovaj mi čak uneo tv u stan i pomogao da izvadim isti iz kutije. [emoji4]

P.S. U KG-u male prodavnice sve naručuju iz veleprodaja i primaju robu putem kurirskih službi.
 
Poslednja izmena:
Dugo nisam bio aktivan i žao mi je što će ovo biti prvi post posle dugo vremena, ali imao toliko negativnog iskustva sa Emmi reklamacijom da moram da napišem svoje negativne utiske.

Zašto reklamacija:
SSD Samsung 860EVO 250GB sam uzeo pre skoro mesec i po dana u lokalnoj Emmi radnji (velika greška lokalno, znam) i posle nepune 2 nedelje korišćenja je počeo da zabada na par sekundi, itd. S.M.A.R.T. očitavanja su prikazivala blizu 60 CRC error-a i povećavalo se za 2-3 error-a svaki dan i performance u HDD Sentinel-u je spao za 3% za te 2 nedelje, i 1% zadnjeg dana pre nego što sam ga odneo na reklamaciju. Proverio detaljno podešavanja Windows-a i BIOS-a, promenio SATA kabl, proverio i probao na drugim SATA portovima, ubacio u drugi PC, isto. Probao SSD od druga, radi normalno. Odneo na reklamaciju.

Prvi put:
Odneo, objasnio problem, lik je bio fin i sve lepo zabeležio i poslao. Posle nekoliko dana stiže default Emmi poruka da je odbijena reklamacija. Kažu da to svima stiže, ok. Vrate SSD, odbijena reklamacija. Obrazloženje: "SSD nije pokazivao znakove kvara, predlaže se da kupac promeni USB kabl".

Drugi put:
Nisam ni hteo da podignem SSD. Opet je taj lik radio, razumeo je u čemu je problem, bez problema smo naznačili da je servis pogrešio i da nije ispitao šta treba.

Treći put:
Ovde kreće iritantni deo. Dođem po SSD, opet odbijena reklamacija, pre nego što preuzmem pogledam serijski broj SSD-a, nije isti. Sada rade drugi tamo, i ili se prave ludi ili su stvarno neupućeni šta se radi sada. Nateram ih da vrate i da veoma detaljno napišu onima iz servisa šta tačno smeta i gde se vidi da su error-i, i da ovo nije moj SSD koji sam poslao. Takođe, naterao sam ih da napišu serijski broj starog SSD-a i onog što je tad stigao. I onda kada sam trebao da potpišem papir, vidim da je lik uneo "pravi seriski broj: 1234567890D, ovaj seriski broj: 1234567890", da, serijski bez j, drugi serijski isto kao stari samo bez D. Naterao sam ih da isprave i tek onda potpisao kad je sve bilo u redu.

Odbijam da verujem da je sve ovo nečija nesposobnost, neko debelo tu zavrće. Da li servis njih, oni mene, nije me briga, jer ću na kraju da dobijem povraćaj novca. Zamene me ne interesuju.

Stalno sam zvao servis tokom tih reklamacija, niko se nije javljao, niko nikakvu korisnu informaciju da kaže.

Sledeći korak mi je tržišna inspekcija, već sam bio u društvu za zaštiti potrošača.

Više mi ne pada na pamet da kupujem u Emmi-ju, niti bilo gde lokalno kada postoji zakon da se roba naručena online može vratiti u roku od 14 dana bez ikakvog obrazloženja.

Debelo razmislite da li želite da kupite neku kritičnu komponentu u Emmi-ju.
 
Pa cekaj, jel ti sad cekas da ti oni daju drugi hard disk ili sta ?
A u kakvom je stanju taj drugi sto su ti dali, mozda je on dobar ?
 
Resena reklamacija povracajem novca na tekuci racun. Moram priznati da sam prijatno iznenadjen.
 
Pa cekaj, jel ti sad cekas da ti oni daju drugi hard disk ili sta ?
A u kakvom je stanju taj drugi sto su ti dali, mozda je on dobar ?

"Možda" je ključna reč. Napisali su da reklamacija nije uvažena, da je sa SSD-om sve u redu a vratili su drugi SSD. S obzirom da nije SSD koji je prvobitno kupljen, a zamena nije tražena niti su oni bilo gde naznačili da je zamenjen, nije preuzet. Naznačen je povraćaj novca.
 
Hteo sam da kazem da radnje koje prave probleme i varaju kupce sa garancijom bolje prolaze.
I ja sam stekao taj utisak. Siromašan smo narod, gledamo dinar da uštedimo a ne da dobijemo kvalitetniju i bolju uslugu / proizvod.


Evo već drugi pokušaj Bench shop-a je propao, i pored ovolike baze korisnika.

*mjau**mjau**mjau**mjau* se bazi korisnika da je to njihov mali shop sa domacinskim pristupom. Bitan je dinar jeftinije.

Moj utisak.
 
Vrh Dno